1996 J2 Hyundai Elantra

Arabanın kaloriferi bozuldu 🙂 üfürmede sıkıntı yok ama sıcak üflemiyor 600 kilometre soğuk üfüre üfüre yol geldik. Bakalım ne olacak :)
 
Öncelikle geçmiş olsun, bu yılların araçlarında göğüs içinde soğuk sıcak ayrımını sağlayan klepe bozuluyor genellikle, o ise bir şekilde uydurup tamir ediyorlardı, polo classiclerde sıkça rastlanıyordu bu durum, oradan biliyorum. Umarı su kanallarında bir tıkanıklık yoktur, varsa da temizlenerek kurtarılabilir niteliktedir diye umut ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci
Öncelikle geçmiş olsun, bu yılların araçlarında göğüs içinde soğuk sıcak ayrımını sağlayan klepe bozuluyor genellikle, o ise bir şekilde uydurup tamir ediyorlardı, polo classiclerde sıkça rastlanıyordu bu durum, oradan biliyorum. Umarı su kanallarında bir tıkanıklık yoktur, varsa da temizlenerek kurtarılabilir niteliktedir diye umut ediyorum.
Teşekkür ediyorum hocam. Memleketteki ustaya sordum, dediğiniz gibi ısı ayarını yapan parçalar kırılmış. Bana Ankara'ya gidip tamamen kalorifer kazanını değiştirmem gerektiğini söyledi. Tüm ayar tırnakları falan kırılmış ve eskimiş. Bakalım yarın Ankara'ya gidip biraz çıkmacı yolunda ayakkabı eskiteceğiz gibi görünüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
1000028858.jpg


Arabamın ilk aksesuarı hayırlı olsun. Kirli ve şakacı :)
 
Tam 6 ay sonra güncelleme; aracın trim yedek parçaları bulunması neredeyse imkansız :D Ankara'da bir çıkmacı arkadaşın dediği, Yumurta Kasa Elantra bulunmaz Hint kumaşı, bunun civatasını bulamazmışım 😅 En azından aracın ayna kontrol düğmesini buldum, kırık dökük göğüsü tamir ettik, aracın LPG enjektörlerini yenileyip ayar yaptırdım, katalizörüm kırıkmış onu yaptırdım. Hala arabanın tonlarca eksiği var ama. Mesela sol aynanın motoru da bozuk, ona bakılacak. Sinyal kolu içeriden kırık, silecek sinyal kolu komple alımacak, kalorifer sıcak soğuk düğmem hala yok, olsa da ayar tutmuyor gövdedeki dişliler kırık. Tabi yön düğmeleri de vakumla çalışıyor ona da bakılacak. Arabanın kalorifer paneli komple değişecek vesaire vesaire 😀 Yapacak çok iş var özetle.
1000040650.jpg
 
Tam 6 ay sonra güncelleme; aracın trim yedek parçaları bulunması neredeyse imkansız :D Ankara'da bir çıkmacı arkadaşın dediği, Yumurta Kasa Elantra bulunmaz Hint kumaşı, bunun civatasını bulamazmışım 😅 En azından aracın ayna kontrol düğmesini buldum, kırık dökük göğüsü tamir ettik, aracın LPG enjektörlerini yenileyip ayar yaptırdım, katalizörüm kırıkmış onu yaptırdım. Hala arabanın tonlarca eksiği var ama. Mesela sol aynanın motoru da bozuk, ona bakılacak. Sinyal kolu içeriden kırık, silecek sinyal kolu komple alımacak, kalorifer sıcak soğuk düğmem hala yok, olsa da ayar tutmuyor gövdedeki dişliler kırık. Tabi yön düğmeleri de vakumla çalışıyor ona da bakılacak. Arabanın kalorifer paneli komple değişecek vesaire vesaire 😀 Yapacak çok iş var özetle.
Ekli dosyayı görüntüle 47168
Çare 3D print
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Tam 6 ay sonra güncelleme; aracın trim yedek parçaları bulunması neredeyse imkansız :D Ankara'da bir çıkmacı arkadaşın dediği, Yumurta Kasa Elantra bulunmaz Hint kumaşı, bunun civatasını bulamazmışım 😅 En azından aracın ayna kontrol düğmesini buldum, kırık dökük göğüsü tamir ettik, aracın LPG enjektörlerini yenileyip ayar yaptırdım, katalizörüm kırıkmış onu yaptırdım. Hala arabanın tonlarca eksiği var ama. Mesela sol aynanın motoru da bozuk, ona bakılacak. Sinyal kolu içeriden kırık, silecek sinyal kolu komple alımacak, kalorifer sıcak soğuk düğmem hala yok, olsa da ayar tutmuyor gövdedeki dişliler kırık. Tabi yön düğmeleri de vakumla çalışıyor ona da bakılacak. Arabanın kalorifer paneli komple değişecek vesaire vesaire 😀 Yapacak çok iş var özetle.
Ekli dosyayı görüntüle 47168
Aracının yaşının ve ilk satış sayılarının bununla ilgisi var kuşkusuz ancak bu biraz da Hyundai Assan'dan kaynaklanan bir sorun. Şöyle ki birden fazla Hyundai aracım oldu (babamın i20'si, kendi Elantram, kendi i20'mim, kendi ERAm) dolayısıyla bu konuda baya bir tecrübem oldu. Fiyatına göre oldukça kaliteli dayanıklı araçlar olduğunu söyleyebilirim, parçalar kolay kolay eskimiyor. Ancak özellikle salgın sonrasında Hyundai orjinal parça tedarik konusunda oldukça ağır kanlı davranıyor, şu an sahip olduğum ve üst üste en çok satan araçlar listesinde yer alan Era'nın bile bazı orijinal yedek parçaları piyasada ya da servislerde bulunamıyor, gelen hemen tükeniyor, eğer depolarda kalan parça ise tedarik bekleniyor. Yerli üretim Era'da bile bu süreç böyle maalesef. Mesela orjinal jant kapağı için üretim beklemem gerekti, kaza yaptığımda far için Ankara'daki bütün servisleri aramam gerekti ve tedarik edilmesi için yine beklemem gerekti (yedek parçacılarda Mako-Bursa üretimi orjinal far bulunmuyor) gibi. Orjinal parçalarla yan sanayi parçalar arasında kalite farkı çok bariz oluyor. En son üretimi 10 seneyi aşan araçlarda orijinal parça sorun olmaya başladı. Sizin durumda yan sanayi bile bulmak zor maalesef. Diğer markalarda da bu tedarik problemi var mı merak ediyorum açıkçası.
 
Aracının yaşının ve ilk satış sayılarının bununla ilgisi var kuşkusuz ancak bu biraz da Hyundai Assan'dan kaynaklanan bir sorun. Şöyle ki birden fazla Hyundai aracım oldu (babamın i20'si, kendi Elantram, kendi i20'mim, kendi ERAm) dolayısıyla bu konuda baya bir tecrübem oldu. Fiyatına göre oldukça kaliteli dayanıklı araçlar olduğunu söyleyebilirim, parçalar kolay kolay eskimiyor. Ancak özellikle salgın sonrasında Hyundai orjinal parça tedarik konusunda oldukça ağır kanlı davranıyor, şu an sahip olduğum ve üst üste en çok satan araçlar listesinde yer alan Era'nın bile bazı orijinal yedek parçaları piyasada ya da servislerde bulunamıyor, gelen hemen tükeniyor, eğer depolarda kalan parça ise tedarik bekleniyor. Yerli üretim Era'da bile bu süreç böyle maalesef. Mesela orjinal jant kapağı için üretim beklemem gerekti, kaza yaptığımda far için Ankara'daki bütün servisleri aramam gerekti ve tedarik edilmesi için yine beklemem gerekti (yedek parçacılarda Mako-Bursa üretimi orjinal far bulunmuyor) gibi. Orjinal parçalarla yan sanayi parçalar arasında kalite farkı çok bariz oluyor. En son üretimi 10 seneyi aşan araçlarda orijinal parça sorun olmaya başladı. Sizin durumda yan sanayi bile bulmak zor maalesef. Diğer markalarda da bu tedarik problemi var mı merak ediyorum açıkçası.
Opel'de aracım 13 yaşındayken bile yetkili servis tarafında parça tedarik sorunu vardı. Ki bu araç Opel'in TR'de en çok yedek parça tüketilen modeli olabilir. (Corsa c). Şu anki aracım 2010 Honda Jazz. Yetkili servislerde ön cam fıskiye memesi aradım, Türkiye'deki iki servisin stoğunda gözüküyordu, gerçekte ise hiçbir servisin stoğunda yoktu. Sipariş verilecek, Japonya'dan gelecek dediler.
Yetkili servisleri 10 yıldan sonra unutmak gerekiyor gibi gözüküyor. Premium'larda durumu tam bilmiyorum. Bir de Toyota'da bu işler farklı diye duymuştum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
Aracının yaşının ve ilk satış sayılarının bununla ilgisi var kuşkusuz ancak bu biraz da Hyundai Assan'dan kaynaklanan bir sorun. Şöyle ki birden fazla Hyundai aracım oldu (babamın i20'si, kendi Elantram, kendi i20'mim, kendi ERAm) dolayısıyla bu konuda baya bir tecrübem oldu. Fiyatına göre oldukça kaliteli dayanıklı araçlar olduğunu söyleyebilirim, parçalar kolay kolay eskimiyor. Ancak özellikle salgın sonrasında Hyundai orjinal parça tedarik konusunda oldukça ağır kanlı davranıyor, şu an sahip olduğum ve üst üste en çok satan araçlar listesinde yer alan Era'nın bile bazı orijinal yedek parçaları piyasada ya da servislerde bulunamıyor, gelen hemen tükeniyor, eğer depolarda kalan parça ise tedarik bekleniyor. Yerli üretim Era'da bile bu süreç böyle maalesef. Mesela orjinal jant kapağı için üretim beklemem gerekti, kaza yaptığımda far için Ankara'daki bütün servisleri aramam gerekti ve tedarik edilmesi için yine beklemem gerekti (yedek parçacılarda Mako-Bursa üretimi orjinal far bulunmuyor) gibi. Orjinal parçalarla yan sanayi parçalar arasında kalite farkı çok bariz oluyor. En son üretimi 10 seneyi aşan araçlarda orijinal parça sorun olmaya başladı. Sizin durumda yan sanayi bile bulmak zor maalesef. Diğer markalarda da bu tedarik problemi var mı merak ediyorum açıkçası.
Tedarik konusunda olmasa da fiyat konusunda Kia'da problem yaşamıştık,

2011 model cee'd'de 2 sene önce sağ ön camı açma tuşu bozulmuştu, yetkili servisten fiyat aldığımızda 2-3k gibi bir fiyat çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam,
Sonra bostancı sanayide yan sanayi bir tuş bulmuştuk 200-300tlye, ışık renk tonu farklıydı ama gün sonunda cam açılıp kapanıyordu,
Hani bide tek tuşla açılıp kapanma özelliği de yok,

2020 yılında ön camın değişmesi gerekiyordu mesela, kasko üzerinden değişim yapmıştık ve fatura işçilikle beraber 3700 TL idi, sadece ön cam bu kadar tutuyordu,

Kia/Hyundai grubunda gereksiz bir pahalılık var servis fiyatında
 
Evet, göğüs yine kırılır dökülürse 3D Printçilere ulaşacağım mecbur.
Aracının yaşının ve ilk satış sayılarının bununla ilgisi var kuşkusuz ancak bu biraz da Hyundai Assan'dan kaynaklanan bir sorun. Şöyle ki birden fazla Hyundai aracım oldu (babamın i20'si, kendi Elantram, kendi i20'mim, kendi ERAm) dolayısıyla bu konuda baya bir tecrübem oldu. Fiyatına göre oldukça kaliteli dayanıklı araçlar olduğunu söyleyebilirim, parçalar kolay kolay eskimiyor. Ancak özellikle salgın sonrasında Hyundai orjinal parça tedarik konusunda oldukça ağır kanlı davranıyor, şu an sahip olduğum ve üst üste en çok satan araçlar listesinde yer alan Era'nın bile bazı orijinal yedek parçaları piyasada ya da servislerde bulunamıyor, gelen hemen tükeniyor, eğer depolarda kalan parça ise tedarik bekleniyor. Yerli üretim Era'da bile bu süreç böyle maalesef. Mesela orjinal jant kapağı için üretim beklemem gerekti, kaza yaptığımda far için Ankara'daki bütün servisleri aramam gerekti ve tedarik edilmesi için yine beklemem gerekti (yedek parçacılarda Mako-Bursa üretimi orjinal far bulunmuyor) gibi. Orjinal parçalarla yan sanayi parçalar arasında kalite farkı çok bariz oluyor. En son üretimi 10 seneyi aşan araçlarda orijinal parça sorun olmaya başladı. Sizin durumda yan sanayi bile bulmak zor maalesef. Diğer markalarda da bu tedarik problemi var mı merak ediyorum açıkçası.
Öyle hocam ya, bizde de 93 Excel, 2000 Accent Millennium, 2007 Era, 2011 Elantra ve 2005 Kia Rio olmak üzere birçok Hyundai menşeili aracımız oldu. Benim araç en cinsi çıktı ama Hyundai yetkili servislerine ulaşmayı hiç denemedim. Sırf silecek sinyal kolu için 4 5 dükkan gezdim Yıldız'da :D
Opel'de aracım 13 yaşındayken bile yetkili servis tarafında parça tedarik sorunu vardı. Ki bu araç Opel'in TR'de en çok yedek parça tüketilen modeli olabilir. (Corsa c). Şu anki aracım 2010 Honda Jazz. Yetkili servislerde ön cam fıskiye memesi aradım, Türkiye'deki iki servisin stoğunda gözüküyordu, gerçekte ise hiçbir servisin stoğunda yoktu. Sipariş verilecek, Japonya'dan gelecek dediler.
Yetkili servisleri 10 yıldan sonra unutmak gerekiyor gibi gözüküyor. Premium'larda durumu tam bilmiyorum. Bir de Toyota'da bu işler farklı diye duymuştum.
Ben de bi Hyundai servislerine sorayım diyorum da araç 96 model olunca pek ümidim kalmıyor ya 😅
Tedarik konusunda olmasa da fiyat konusunda Kia'da problem yaşamıştık,

2011 model cee'd'de 2 sene önce sağ ön camı açma tuşu bozulmuştu, yetkili servisten fiyat aldığımızda 2-3k gibi bir fiyat çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam,
Sonra bostancı sanayide yan sanayi bir tuş bulmuştuk 200-300tlye, ışık renk tonu farklıydı ama gün sonunda cam açılıp kapanıyordu,
Hani bide tek tuşla açılıp kapanma özelliği de yok,

2020 yılında ön camın değişmesi gerekiyordu mesela, kasko üzerinden değişim yapmıştık ve fatura işçilikle beraber 3700 TL idi, sadece ön cam bu kadar tutuyordu,

Kia/Hyundai grubunda gereksiz bir pahalılık var servis fiyatında
Hocam ben daha fiyat kısmına gelemedim o level bende kapalı ya 😅
 
Evet, göğüs yine kırılır dökülürse 3D Printçilere ulaşacağım mecbur.

Öyle hocam ya, bizde de 93 Excel, 2000 Accent Millennium, 2007 Era, 2011 Elantra ve 2005 Kia Rio olmak üzere birçok Hyundai menşeili aracımız oldu. Benim araç en cinsi çıktı ama Hyundai yetkili servislerine ulaşmayı hiç denemedim. Sırf silecek sinyal kolu için 4 5 dükkan gezdim Yıldız'da :D

Ben de bi Hyundai servislerine sorayım diyorum da araç 96 model olunca pek ümidim kalmıyor ya 😅

Hocam ben daha fiyat kısmına gelemedim o level bende kapalı ya 😅
Kolay gelsin, rast gelsin inşallah :)
 
Hocam ben daha fiyat kısmına gelemedim o level bende kapalı ya 😅
Fiyatları duyunca güzel sozler söyleyerek telefonu kapatıyorsunuz emin olun :d ,

2020 de yine yanlış hatırlamıyorsam ön tamponu sürtünce far ayakları falan kırılmıştı, kaskodan yaptırdığımız vakit ön tampon, far ayakları ve ön davlumbazlar değişmişti, işçilik ile 6.5k TL gibi bir fatura çıkmıştı,

Sanarsın Mercedes ama işte, yetkili serviste yapılınca 5x fiyat olabiliyor
 
Kolay gelsin, rast gelsin inşallah :)
Eyvallah hocam Allah razı olsun :)
Fiyatları duyunca güzel sozler söyleyerek telefonu kapatıyorsunuz emin olun :d ,

2020 de yine yanlış hatırlamıyorsam ön tamponu sürtünce far ayakları falan kırılmıştı, kaskodan yaptırdığımız vakit ön tampon, far ayakları ve ön davlumbazlar değişmişti, işçilik ile 6.5k TL gibi bir fatura çıkmıştı,

Sanarsın Mercedes ama işte, yetkili serviste yapılınca 5x fiyat olabiliyor
Bazen Hyundai parçacılarına gidiyorum orijinal parça satanlara, abi senin arabanın trim parçalarını bulmak zor diyolar 😀 Daha fiyat almayı beceremedim bu sebeple. Bu arabanın parçaları için 5 sene sonra Facebook açtım gruplara girdim 😀 Orada bir arkadaşta mesela sıfır sinyal far düğmesi varmış. 4 bin diyor. Artık bulamazsam ondan alacağım mecburen 😀
 
Aracın sol arka cam düğmesi çalışmıyor. Şoför kapısındaki ana üniteden çalışıyor ama sol arka düğme camı indirip kaldırmıyor. Dün sol arka cama düğme aldım düğme bozuktur diye. Düğme bozuk değilmiş sanırım, çünkü yine çalışmadı. Bir de şöyle enteresan bir şey oluyor; Şoför kapısındaki düğme ile sol arka camı indirirken veya kaldırırken arka kapıdaki düğmeye basınca cam duruyor, bırakınca çalışmaya devam ediyor. Sizce bunu neden yapar, kapının önünde çözülecek bir şey midir bu?
 
Ekli dosyayı görüntüle 47257

Arkalar bağımsız süspansiyonmuş, emin olduk :)
Hyundai ve kianin maliyetten kismadigi konulardan biri suspansiyon sistemi diye düşünüyorum,
Yenilerde cee'd ve i30un üst sınıflarının ve kendilerinin bütün nesilleri bağımsız süspansiyon kullanıyor, motor hacmi fark etmeksizin,
Hatta eski accentlerde de bağımsız süspansiyon olduğunu görünce şaşırmıştım baya
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci
Hyundai ve kianin maliyetten kismadigi konulardan biri suspansiyon sistemi diye düşünüyorum,
Yenilerde cee'd ve i30un üst sınıflarının ve kendilerinin bütün nesilleri bağımsız süspansiyon kullanıyor, motor hacmi fark etmeksizin,
Hatta eski accentlerde de bağımsız süspansiyon olduğunu görünce şaşırmıştım baya
Hyundai de Kia da gerçekten kaliteli araçlar yaptı zamanında. Gerçi bence hâlâ B ve C segmentte fazlasıyla kaliteli işler yapıyorlar.
 
Hyundai de Kia da gerçekten kaliteli araçlar yaptı zamanında. Gerçi bence hâlâ B ve C segmentte fazlasıyla kaliteli işler yapıyorlar.
Mesela yakın zamanda picanto kullanmıştım, aracın direksiyon ağırlığı ve hissi bildiğin çoğu C sınıfı araçtan daha iyi,

Yalnız grubun torsiyonlu modelleri biraz gergin ve sert oluyor, bağımsız olanlar da çok yumuşak değil, o detay da önemli, ama genel malzeme kalitesi ve şase sağlamlığı olarak gayet iyi yerdeler benim fikrim
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci
Mesela yakın zamanda picanto kullanmıştım, aracın direksiyon ağırlığı ve hissi bildiğin çoğu C sınıfı araçtan daha iyi,

Yalnız grubun torsiyonlu modelleri biraz gergin ve sert oluyor, bağımsız olanlar da çok yumuşak değil, o detay da önemli, ama genel malzeme kalitesi ve şase sağlamlığı olarak gayet iyi yerdeler benim fikrim
Benim kullandığım en yeni Hyundai, 2012 Elantraydı. Benim boy 1.94, öne de arkaya da rahat rahat sığıyordum, sürüşü falan keyifliydi. Şanzımandan olsa gerek 132 beygir olmasına rağmen hızlanması o kadar atak değildi. Yol tutuşu konforu falan çok iyiydi ama. Bir de çok ses alıyordu içeriye 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Yağ yakan aracımın uzun yol öncesi yağ su fren bakımlarını yaptırdım geçen gün. Dün de LPG bakımlarını yaptık, ayarına baktık filtresini değiştirdik LPG'nin. Bir de sonunda silecek sinyal kolu tamamen elden çıktı 😅 Geçen gün sağ sinyal açıktı, sağa döndüm hafif bir çukurdan geçince baktım sinyal sola düşmüş 😅 Dedim artık bunun değişim vakti gelmiş. Ben de biraz araştırma sonucu biraz tesadüf, sıfır buldum parçayı ve siparişini verdim bu sabah geldi.
1000042158.jpg

Tabi normalde sistemde üç soket olur yerine takar parçayı oturtur toplarsın. Bende tabi ki öyle bir durum olmaz, soketlerden birinin oturması gereken yeri izole bantla yapıştırmışlar 😅. Ben de sanayiye uğradım babamın arabasıyla. Elektrik ustamız bana 4 tane küçük demir soket verdi onlarla gördük işimizi.
1000042164.jpg

Durum böyleydi. İşte.
1000042167.jpg

Bu, eski parçanın hali.
1000042190.jpg

Bu da son hali. Şu anda uzunlar yanmıyor, ona bakacağım tekrar. Onun dışında güzel oldu ama. Sırada kalorifer klima kısmı var. Onu da bulduk da Kore'den gelecekmiş, bekleyeceğiz mecburen :)