Herkese selam. Foruma üye olduğum sene henüz üniversiteye bile başlamamıştım, ehliyetim yeni sayılırdı ve babamın arabasını kullanıyordum. O günden bu yana okul bitti, çalışmaya başladım derken son zamanlarda foruma da pek uğrayamadım. Nihayetinde geçen ay ilk arabamı alabileceğime inandım ve araba bakmaya başladım.
Eğlenceli olacağını düşündüğümden uzunca bir süre temiz bir Ford Ka aradım. Orijinal jantları üzerinde olan, iç plastikleri sprey boya ile gövde rengine boyanmamış, Android ekranlı teyp takılmamış, koltuklarının üzerine kamuflaj desenli kılıflar zımbalanmamış ve ortalama Ford Ka fiyatlarının üzerine çıkmamış bir örneğini bulamadıktan sonra diğer seçenekleri değerlendirmek durumunda kaldım. Fazla uzatmayayım, sonunda Kasım 2022'de bir öğlen vakti ilk arabam Okşan'ı alıp eve geldim.
Araç başlıkta da belirttiğim gibi 1999 model bir VW Polo (6N1). Bu kırmızı hatchback, 1.6 litre 75 beygir AEE kodlu motora ve 5 ileri manuel şanzımana sahip. Her ne kadar şahsen sevmesem de araçta LPG mevcut ancak bu sene gelirimin büyük bir kısmının bu arabaya gideceğini düşününce biraz alternatif yakıta hayır diyemiyorum.
Aracı geçen ay 150.000 (küsür) km'de aldım, şu an ise 151.000 civarında. Sıklıkla bahsi geçen rölanti bozukluğu, rölantide veya yolda stop etme gibi sorunlarla şu an için karşılaşmadım (ancak bu sorunlardan o kadar çok bahsediliyor ki ilerisi için kendimi psikolojik olarak hazırladım diyebilirim).
Yağ bakımı ve triger seti biz almadan önceki ay yapılmış/değişmişti. Aldığımdan beri yaptığımız bazı ufak tefek işler ise şöyle oldu:
- Egzoz muayenesinden geçmediği için bujiler & buji kabloları değişti
- LPG'de biraz düzensiz çalıştığı için LPG enjektörleri değişti
- Almadan önceki ay yapılan yağ bakımında hava filtresi değişmemiş, değiştirildi
- Sağ ön farı yanmıyordu, ampulü değişti
- Stoplar aldıktan bir hafta sonra yanmamaya başladı, fren pedalı müşürü değişti
- TÜV muayenesinden tek seferde geçti
- Kasislerden geçince Blaupunkt teyp kapanıp açılıyordu, orijinal görüntüsünü bozmamak adına soketi değiştirdik teyp kafasının bağlantılarını zımparayla temizledik ama sorun çözülmedi en son başka bir teyp almak zorunda kaldım.
Aracın ön tamponuna sonradan şerit led şeklinde gündüz farı yapılmıştı, onları sökene kadar fotoğrafını çekememiştim haliyle başlığı açmak da bugüne nasip oldu. Bundan sonraki süreçte de ara ara yaptıklarımı bu konuya eklemeye çalışacağım. Örneğin 4 tane orijinal jant kapağı (daha doğrusu bu jantlara uygun jant göbeği) bulmam gerekiyor gibi gibi...
Durumlar bu şekilde, herkese iyi günler dilerim
Eğlenceli olacağını düşündüğümden uzunca bir süre temiz bir Ford Ka aradım. Orijinal jantları üzerinde olan, iç plastikleri sprey boya ile gövde rengine boyanmamış, Android ekranlı teyp takılmamış, koltuklarının üzerine kamuflaj desenli kılıflar zımbalanmamış ve ortalama Ford Ka fiyatlarının üzerine çıkmamış bir örneğini bulamadıktan sonra diğer seçenekleri değerlendirmek durumunda kaldım. Fazla uzatmayayım, sonunda Kasım 2022'de bir öğlen vakti ilk arabam Okşan'ı alıp eve geldim.
Araç başlıkta da belirttiğim gibi 1999 model bir VW Polo (6N1). Bu kırmızı hatchback, 1.6 litre 75 beygir AEE kodlu motora ve 5 ileri manuel şanzımana sahip. Her ne kadar şahsen sevmesem de araçta LPG mevcut ancak bu sene gelirimin büyük bir kısmının bu arabaya gideceğini düşününce biraz alternatif yakıta hayır diyemiyorum.
Aracı geçen ay 150.000 (küsür) km'de aldım, şu an ise 151.000 civarında. Sıklıkla bahsi geçen rölanti bozukluğu, rölantide veya yolda stop etme gibi sorunlarla şu an için karşılaşmadım (ancak bu sorunlardan o kadar çok bahsediliyor ki ilerisi için kendimi psikolojik olarak hazırladım diyebilirim).
Yağ bakımı ve triger seti biz almadan önceki ay yapılmış/değişmişti. Aldığımdan beri yaptığımız bazı ufak tefek işler ise şöyle oldu:
- Egzoz muayenesinden geçmediği için bujiler & buji kabloları değişti
- LPG'de biraz düzensiz çalıştığı için LPG enjektörleri değişti
- Almadan önceki ay yapılan yağ bakımında hava filtresi değişmemiş, değiştirildi
- Sağ ön farı yanmıyordu, ampulü değişti
- Stoplar aldıktan bir hafta sonra yanmamaya başladı, fren pedalı müşürü değişti
- TÜV muayenesinden tek seferde geçti
- Kasislerden geçince Blaupunkt teyp kapanıp açılıyordu, orijinal görüntüsünü bozmamak adına soketi değiştirdik teyp kafasının bağlantılarını zımparayla temizledik ama sorun çözülmedi en son başka bir teyp almak zorunda kaldım.
Aracın ön tamponuna sonradan şerit led şeklinde gündüz farı yapılmıştı, onları sökene kadar fotoğrafını çekememiştim haliyle başlığı açmak da bugüne nasip oldu. Bundan sonraki süreçte de ara ara yaptıklarımı bu konuya eklemeye çalışacağım. Örneğin 4 tane orijinal jant kapağı (daha doğrusu bu jantlara uygun jant göbeği) bulmam gerekiyor gibi gibi...
Durumlar bu şekilde, herkese iyi günler dilerim