abidinkofficial

Profesör
397
Marka
Volkswagen
Herkese selam. Foruma üye olduğum sene henüz üniversiteye bile başlamamıştım, ehliyetim yeni sayılırdı ve babamın arabasını kullanıyordum. O günden bu yana okul bitti, çalışmaya başladım derken son zamanlarda foruma da pek uğrayamadım. Nihayetinde geçen ay ilk arabamı alabileceğime inandım ve araba bakmaya başladım.

Eğlenceli olacağını düşündüğümden uzunca bir süre temiz bir Ford Ka aradım. Orijinal jantları üzerinde olan, iç plastikleri sprey boya ile gövde rengine boyanmamış, Android ekranlı teyp takılmamış, koltuklarının üzerine kamuflaj desenli kılıflar zımbalanmamış ve ortalama Ford Ka fiyatlarının üzerine çıkmamış bir örneğini bulamadıktan sonra diğer seçenekleri değerlendirmek durumunda kaldım. Fazla uzatmayayım, sonunda Kasım 2022'de bir öğlen vakti ilk arabam Okşan'ı alıp eve geldim.

IMG_1513.jpg
IMG_1503.jpg


Araç başlıkta da belirttiğim gibi 1999 model bir VW Polo (6N1). Bu kırmızı hatchback, 1.6 litre 75 beygir AEE kodlu motora ve 5 ileri manuel şanzımana sahip. Her ne kadar şahsen sevmesem de araçta LPG mevcut ancak bu sene gelirimin büyük bir kısmının bu arabaya gideceğini düşününce biraz alternatif yakıta hayır diyemiyorum.

Aracı geçen ay 150.000 (küsür) km'de aldım, şu an ise 151.000 civarında. Sıklıkla bahsi geçen rölanti bozukluğu, rölantide veya yolda stop etme gibi sorunlarla şu an için karşılaşmadım (ancak bu sorunlardan o kadar çok bahsediliyor ki ilerisi için kendimi psikolojik olarak hazırladım diyebilirim).

Yağ bakımı ve triger seti biz almadan önceki ay yapılmış/değişmişti. Aldığımdan beri yaptığımız bazı ufak tefek işler ise şöyle oldu:
- Egzoz muayenesinden geçmediği için bujiler & buji kabloları değişti
- LPG'de biraz düzensiz çalıştığı için LPG enjektörleri değişti
- Almadan önceki ay yapılan yağ bakımında hava filtresi değişmemiş, değiştirildi
- Sağ ön farı yanmıyordu, ampulü değişti
- Stoplar aldıktan bir hafta sonra yanmamaya başladı, fren pedalı müşürü değişti
- TÜV muayenesinden tek seferde geçti :)
- Kasislerden geçince Blaupunkt teyp kapanıp açılıyordu, orijinal görüntüsünü bozmamak adına soketi değiştirdik teyp kafasının bağlantılarını zımparayla temizledik ama sorun çözülmedi en son başka bir teyp almak zorunda kaldım.

Aracın ön tamponuna sonradan şerit led şeklinde gündüz farı yapılmıştı, onları sökene kadar fotoğrafını çekememiştim haliyle başlığı açmak da bugüne nasip oldu. Bundan sonraki süreçte de ara ara yaptıklarımı bu konuya eklemeye çalışacağım. Örneğin 4 tane orijinal jant kapağı (daha doğrusu bu jantlara uygun jant göbeği) bulmam gerekiyor gibi gibi...

Durumlar bu şekilde, herkese iyi günler dilerim :)
 
Tekrardan hoşgeldiniz :) Orijinal candır gerçekten,araç diri duruyor.AEE’nin son hali olan ALM motorla çok iyi bir geçmişim var,çok sevdiğim motorlar.Güçlü olmasa da gaza basınca kafa kaldırtan motorlardır ve çok sağlamdırlar,maalesef kronik sorunları mevcut ama dönemin sağlam motorlarındandı.

Kasiste kapanan Blaupunkt teyp bile kronik arızalarındandır mesela,bizim Polo Classicteki Bologna C50 kasiste kapanmayı bırakın yerinden arka koltuğa uçuyordu,ses açma kapama düğmesi bozuluyordu vs sizin anlayacağınız türlü türlü kronikleri var bu dönemin Pololarında kronik sorunlar.Ancak bunlara katlanabilirseniz kendini yıllarca kullandırtan ve kullanıcısıyla bağ kuran nadir otomobillerdendir.Aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlarınız olsun.
 
Tekrardan hoşgeldiniz :) Orijinal candır gerçekten,araç diri duruyor.AEE’nin son hali olan ALM motorla çok iyi bir geçmişim var,çok sevdiğim motorlar.Güçlü olmasa da gaza basınca kafa kaldırtan motorlardır ve çok sağlamdırlar,maalesef kronik sorunları mevcut ama dönemin sağlam motorlarındandı.

Kasiste kapanan Blaupunkt teyp bile kronik arızalarındandır mesela,bizim Polo Classicteki Bologna C50 kasiste kapanmayı bırakın yerinden arka koltuğa uçuyordu,ses açma kapama düğmesi bozuluyordu vs sizin anlayacağınız türlü türlü kronikleri var bu dönemin Pololarında kronik sorunlar.Ancak bunlara katlanabilirseniz kendini yıllarca kullandırtan ve kullanıcısıyla bağ kuran nadir otomobillerdendir.Aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlarınız olsun.
Hoşbuldum :) AEE motor ile dediğiniz gibi pek bir yere gitmiyor ancak o dönemin zayıf yalıtımı ve arabanın hafifliği bir araya gelince samimi bir ortam oluşuyor gazlamak keyif veriyor, ya da bilemiyorum ilk arabam olduğu için ben biraz "inanmış" da olabilirim 🥲

Ne yalan söyleyeyim teybe biraz canım sıkıldı, Blaupunkt kasetçalar hiç sırıtmadan konsolu çok güzel tamamlıyordu şimdi aldığım Bluetooth'lu teyp o havayı biraz kaçırdı ancak sağlam ve kozmetik olarak düzgün bir VW teybi bulmak için bu sıralar ne vaktim ne de param var, kim bilir belki Okşan ile uzun süre birlikte olursak o zaman sağlam bir kasetçalar ayarlamaya çalışabilirim. Yorumunuz ve bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Maşallah. Aracı çok beğendim. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Gündüz ve iç mekan çekimlerini de bekliyorum 😊
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Fren müşürü kronik galiba beni de muayene de bırakmıştı. Aynısının otomatiğine bir süre sahip olduk konuyu incelemenizi tavsiye ederim. Hatta size de ilk tavsiyem stop değişimi olacaktır, baya çehresi değişiyor aracın.

 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Üniversitenin ilk yıllarında aileye gelen ve yerini Alfa 156'ya bırakan Nissan Micra'm geldi aklıma.
Kırmızı ve 1997 model otomatikti. Güzel anılar biriktirmiştik valla duygulandım :confused: .
Güle güle kullanın arabanızı, hayırlı olsun uğurlu olsun inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial

Kısa süreli birlikteliğimiz oldu kendileriyle iyi biliriz
 
Yanlış saymadıysam Okşan ile 5 aya yakın bir süredir birlikteymişim, kısa bir güncelleme ekleyeyim. Öncelikle Okşan tahmin ettiğimden biraz daha nazlı çıktı, şöyle ki:
  • Son mesajımdan sonra ufak ufak su eksiltmeye başladı, hararet müşürü contası mı oringi mi (artık neyse) eskimiş onu değiştirip çözdük.
  • Bir akşam LPG'den benzine geçerken biraz kafası karıştı, sonra devir rölantide olduğu yerde 2.000-2.500 arası gidip gelmeye başladı ufak tefek teklemeleri zaten vardı bunlar bayağı arttı ve bayağı çiğ benzin atmaya başladı, eve zor getirdim. İlk mesajda arabayı aldığımda buji kablosunu değiştirdiğimden bahsetmiştim o çok ucuz bir kabloymuş elektrik kaçakları falan varmış, düzgün bir kabloyla tekrar değiştirdik bir de LPG beyni çok eski olduğu için ayar yapılamıyordu onu da değiştirdik. Sonuç olarak benzin ve LPG'de rölanti bozukluğunu ve çiğ yakıt olayını çözdük.
  • Bu kadar işe girmişken alt takımda bir iki burçlar vs. değişmesi gerekiyordu değişti, stop ampulü patladı onu değiştirirken sağ sol sinyal ampulü de farklı renkti hoşuma gitmediğinden onları da aynı renk yaptım :) falan.
  • Tam bu sırada tekrardan bir su kaçağı oldu, bir süre nerede olduğunu bulamadık sonra hortumlardan birinden olduğunu görüp değiştirdik buraya kadar normal, ancak su kaçağı sürekli hava yastığı modülüne aktığı için soketi epey kötü olmuştu hava yastığı ışığı yaktı modülü kurtaramadık. 24 yaşında arabanın zaten hava yastığından bir medet ummuyorum patlamasa benim adıma daha hayırlı olacak ancak iptal etmek direnç falan koymak da içimden gelmedi, çıkma bir airbag modülü bulup değiştirdik bu biraz tuzlu oldu.
  • Her şey güzelken geçen hafta ciddi şekilde su kaçırmaya başladı, motorun gerisinden bir yerlerden geliyordu kalorifer radyatöründen şüphelenip sanayiye gittik. Hem termostat yuvası denen plastik bi parçadan hem de radyatörden su kaçırıyormuş. Termostat yuvasını değiştirik ama kalorifer o an değişemeyeceği için en azından su akıtmasın diye iptal ettik, sözde bir ara uğrayıp değiştirecektik onu. Ta ki:
  • Böyle bikaç gün bindikten sonra arabanın içine acayip gaz kokusu gelmeye başladı, kaputu açınca LPG'nin gaz kesicisi olduğunu düşündüğüm parçanın kırıldığını :) ve ciddi yakıt kaçırdığını gördüm. Yangın tüpünü kontrol ettikten sonra sanayiye gittik, o parça değişecek. Gitmişken de kalorifer radyatörü değişsin diye arabayı bıraktık, torpidonun sökülmesi gerekeceği için çıkacak işçilik masrafının yanında torpido geri eskisi gibi yerine oturacak mı açıkçası merakla bekliyorum.
Arabaya 5 ayda 3 bin küsür km falan binmişim, 153.xxx'de falan şu sıralar. Tabi eski araba alırken sıfır sorun sıfır masrafla binmek gibi bir niyetim yoktu ama artık ufak ufak tedirgin ediyor acaba şimdi neyle karşılaşacağım diye, bakalım bundan sonra neler olacak 😅 Şimdilik birazcık toksik bir ilişkimiz var Okşan ile, başka maceralarım oldukça unutmazsam eklemeye devam edeceğim. Bir tane de fotoğraf bırakıp gideyim.

IMG_3238.jpg
 
Yanlış saymadıysam Okşan ile 5 aya yakın bir süredir birlikteymişim, kısa bir güncelleme ekleyeyim. Öncelikle Okşan tahmin ettiğimden biraz daha nazlı çıktı, şöyle ki:
  • Son mesajımdan sonra ufak ufak su eksiltmeye başladı, hararet müşürü contası mı oringi mi (artık neyse) eskimiş onu değiştirip çözdük.
  • Bir akşam LPG'den benzine geçerken biraz kafası karıştı, sonra devir rölantide olduğu yerde 2.000-2.500 arası gidip gelmeye başladı ufak tefek teklemeleri zaten vardı bunlar bayağı arttı ve bayağı çiğ benzin atmaya başladı, eve zor getirdim. İlk mesajda arabayı aldığımda buji kablosunu değiştirdiğimden bahsetmiştim o çok ucuz bir kabloymuş elektrik kaçakları falan varmış, düzgün bir kabloyla tekrar değiştirdik bir de LPG beyni çok eski olduğu için ayar yapılamıyordu onu da değiştirdik. Sonuç olarak benzin ve LPG'de rölanti bozukluğunu ve çiğ yakıt olayını çözdük.
  • Bu kadar işe girmişken alt takımda bir iki burçlar vs. değişmesi gerekiyordu değişti, stop ampulü patladı onu değiştirirken sağ sol sinyal ampulü de farklı renkti hoşuma gitmediğinden onları da aynı renk yaptım :) falan.
  • Tam bu sırada tekrardan bir su kaçağı oldu, bir süre nerede olduğunu bulamadık sonra hortumlardan birinden olduğunu görüp değiştirdik buraya kadar normal, ancak su kaçağı sürekli hava yastığı modülüne aktığı için soketi epey kötü olmuştu hava yastığı ışığı yaktı modülü kurtaramadık. 24 yaşında arabanın zaten hava yastığından bir medet ummuyorum patlamasa benim adıma daha hayırlı olacak ancak iptal etmek direnç falan koymak da içimden gelmedi, çıkma bir airbag modülü bulup değiştirdik bu biraz tuzlu oldu.
  • Her şey güzelken geçen hafta ciddi şekilde su kaçırmaya başladı, motorun gerisinden bir yerlerden geliyordu kalorifer radyatöründen şüphelenip sanayiye gittik. Hem termostat yuvası denen plastik bi parçadan hem de radyatörden su kaçırıyormuş. Termostat yuvasını değiştirik ama kalorifer o an değişemeyeceği için en azından su akıtmasın diye iptal ettik, sözde bir ara uğrayıp değiştirecektik onu. Ta ki:
  • Böyle bikaç gün bindikten sonra arabanın içine acayip gaz kokusu gelmeye başladı, kaputu açınca LPG'nin gaz kesicisi olduğunu düşündüğüm parçanın kırıldığını :) ve ciddi yakıt kaçırdığını gördüm. Yangın tüpünü kontrol ettikten sonra sanayiye gittik, o parça değişecek. Gitmişken de kalorifer radyatörü değişsin diye arabayı bıraktık, torpidonun sökülmesi gerekeceği için çıkacak işçilik masrafının yanında torpido geri eskisi gibi yerine oturacak mı açıkçası merakla bekliyorum.
Arabaya 5 ayda 3 bin küsür km falan binmişim, 153.xxx'de falan şu sıralar. Tabi eski araba alırken sıfır sorun sıfır masrafla binmek gibi bir niyetim yoktu ama artık ufak ufak tedirgin ediyor acaba şimdi neyle karşılaşacağım diye, bakalım bundan sonra neler olacak 😅 Şimdilik birazcık toksik bir ilişkimiz var Okşan ile, başka maceralarım oldukça unutmazsam eklemeye devam edeceğim. Bir tane de fotoğraf bırakıp gideyim.

Ekli dosyayı görüntüle 41871
Aynı model yılında passatımız vardı onda da kalorifer peteği aynı şekilde değiştiriliyordu. Uzun uzun araştırıp bulduğumuz bi usta şansımıza iyi çıkmıştı kendisiyle alakalı olmayan kırıklıkları falan bile düzelterek takmıştı baya memnun kalmıştık umarım sizde de öyle olur. Değişim yapılırken çekitğim bi fotoğrafı da aşağı bırakayım aşağı yukarı aynı şey olacak sanırım sizde de. Asla değişim yapılmayacakmışcasına bu saçma tasarımı yapan güzel mühendisleri de analım tekrardan :D

1681331689444.png
 
Aynı model yılında passatımız vardı onda da kalorifer peteği aynı şekilde değiştiriliyordu. Uzun uzun araştırıp bulduğumuz bi usta şansımıza iyi çıkmıştı kendisiyle alakalı olmayan kırıklıkları falan bile düzelterek takmıştı baya memnun kalmıştık umarım sizde de öyle olur. Değişim yapılırken çekitğim bi fotoğrafı da aşağı bırakayım aşağı yukarı aynı şey olacak sanırım sizde de. Asla değişim yapılmayacakmışcasına bu saçma tasarımı yapan güzel mühendisleri de analım tekrardan :D

Ekli dosyayı görüntüle 41872
Aynen bu durum olacak, ilk torpido sökülecek dendiğinde inanmamıştım yok motor inecek falan diye dalga geçtim içimden, harbiden oraya saklamışlar peteği umarım bendeki torpido da eskisi gibi oturur 😃
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
hocam geçmiş olsun, biraz cebinizi yakmış gibi...

arabaya uzun bir süreden sonra antifriz mi eklendi, bu su kaçakları aklıma bunu getirdi
 
hocam geçmiş olsun, biraz cebinizi yakmış gibi...

arabaya uzun bir süreden sonra antifriz mi eklendi, bu su kaçakları aklıma bunu getirdi
teşekkür ederim hocam azıcık öyle oldu. ben de kaçaklar için böyle düşündüm antifrizi görünce açılmaya başladı gibi, ama çoğu kauçuk hortum yani eskimiş olmaları da çok normal bir yandan.
 
Benim araba 1999 alfa romeo,ben yazsam şükür dersin poloya :) torpido sökmek zahmetliymiş benim arabada söktürmeden yapılabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: abidinkofficial
Bu ay Okşan ile 1. yılımızı dolduruyoruz. Aldığımdan beri 6.000 km kullanmışım, şu an 156.000 km'de. Son güncellememin üzerinden:

LPG, rölanti gibi sorunları zaten çözmüştük bir tek su kaçaklarını kesememiştik, en son kalorifer radyatörü de dahil boruları ve kelepçeleri değiştirerek soğutma suyu sorunlarını da hallettik. Yeni kalorifer radyatörünü mahle behr aldım, bunun için konsol sökme takma işini de ustam bir yerleri kırıp dağıtmadan halletti şükür :) Böylelikle Okşan'ın büyük mekanik bir eksiği kalmadı gibi.

Bu sırada ufak bir yıkama videosu çektim:
Lastiklerim miadını doldurduğu için kışa girerken bir takım kışlık lastik almak istiyordum, muhtemelen yazın da bir takım yazlık almam gerekecek. Araştırdığım kadarıyla orijinal ebatların 175/65R13 olması gerekiyordu ancak Okşan'ın üstünde 175/70R13 Maxxis Mecotra 3'ler vardı. İlk başta orijinal ebatta lastik aradım ancak bu ebatta çok çok az marka modelde ve eski tarihli lastikler bulunca bir sorun olursa yerel lastikçilerde tekrardan bu ebatta lastik bulmanın vs. zor olacağını düşündüm. Ben de üzerindekiler gibi 175/70R13 almaya karar verdim, hoş bu ebatlarda da Michelin vs. bulmak mümkün olmadı ama en azından yeni tarihli lastikler çoğunluktaydı, ben de bir takım Sava Eskimo S3 + aldım. Aslında kış lastiği takmak için havalar henüz sıcak, kışa tam anlamıyla giremedik ancak üzerindeki lastiklerle daha fazla yol yapmaya biraz çekindiğim için yeni lastikleri taktırdım. Belki kışın ilerleyen günlerinde bu lastiklerle ilgili bir yorumum olursa buraya girebilirim.

IMG_3871.jpg

Okşan'ın ayakkabılarını değiştirirken

IMG_3916.jpg

Okşan'ın yeni ayakkabıları

Özetle Okşan'la bir süredir aramız iyi. Bir de aklıma gelmeyen ufak tefek işler var mesela klima menfezimin biri kırıktı değiştirdim ön arka Bosch silecek alıp taktım (tabii ki muz tipi falan değil yılına uygun olandan :)) gibi gibi. Bir sonraki sefere jantlarımı boyamak veya boyatmak istiyorum, muhtemelen yine kendi renginde olacaktır (bakacağız 😅). Aklıma geldikçe burayı güncellemeye devam edeceğim 👋
 
Son düzenleme:
Mutlu birlikteliğin sırrı bol bakımlı ve tabi düzgün yedek parça diyebiliriz. Siz de bunu bulmuşsunuz, keyifli sürüşler.
Ben de hemen bir iki kozmetik tavsiyelerimden bahsedeyim, sol stop ile sağ stop renkleri farklı onlar değişebilir, bu jantlara uygun kapaklar var orijinal olarak kesinlikle aracın duruşunu değiştirecektir.
Lastik konusunda ne yazıkki doğru olanı yapmışsınız, firmalar 65 yanağı sınırlı getiriyor o araçlarda çoğu insan 70 yanak kullanıyor. Eskimo S3 ler de ses ve konfor odaklı değil ama çekiş olarak kışın başarılı lastiklerdir.
Eski aracımız kardeşinden selamlar.
IMG_9194.jpeg

IMG_9192.jpeg
 
Mutlu birlikteliğin sırrı bol bakımlı ve tabi düzgün yedek parça diyebiliriz. Siz de bunu bulmuşsunuz, keyifli sürüşler.
Ben de hemen bir iki kozmetik tavsiyelerimden bahsedeyim, sol stop ile sağ stop renkleri farklı onlar değişebilir, bu jantlara uygun kapaklar var orijinal olarak kesinlikle aracın duruşunu değiştirecektir.
Lastik konusunda ne yazıkki doğru olanı yapmışsınız, firmalar 65 yanağı sınırlı getiriyor o araçlarda çoğu insan 70 yanak kullanıyor. Eskimo S3 ler de ses ve konfor odaklı değil ama çekiş olarak kışın başarılı lastiklerdir.
Eski aracımız kardeşinden selamlar.
Ekli dosyayı görüntüle 44053
Ekli dosyayı görüntüle 44054
Konusu vardı hatırlıyorum maşallah çok temizdi bu ya :) Kapakları civarda temiz pek bulamadım genelde çok kötü durumdalar, belki jantlarımı boyarsam görüntüyü biraz kurtarabilirim gibi umuyorum. Stopları da allah korusun birini kırarsam diğerini sağlam kalanın rengiden yapacağım artık :D
 
Okşan hanım 156.000 -> 162.000 km güncellemesi:

Mekanik sorunlardan kurtulmuş olmanın ve üzerine bir de sınırsız İMM yaptırmanın verdiği cesaretle Okşan ile ilk uzun yoluma çıktım. Bir ay ara ile iki defa Çorum - İstanbul - Çorum gidip geldim, toplamda 2700 km'ye yakın yolda (tahtaya vurayım) hiçbir sorun yaşatmadı. Yalnızca Okşan ile ilk kez trafik sıkışıklığı gördüğüm için görece sert debriyaj pedalı kısa bir süre topallamama sebep oldu, sonra alıştık. Bu arada Sava Eskimo'lardan da (yol gürültüsü haricinde) çok memnun kaldım.

IMG_4024.jpg
IMG_0321.jpeg


Bu süreçte tabi ufak tefek tamirler, efendim haftasonu sanayi gezmeleri yaşandı. İnceden ses yapmaya başlayan V kayışı rulmanı değişti. El frenim aldığımdan beri çekince çok yukarı geliyor ve zayıf tutuyor diye ayarlatmaya götürdüm mekanizma şasiden çıkmış 😅 onu yerine kaynattık olması gereken haline geldi, yaptırmadan önce muayeneden nasıl geçirdiler bilmiyorum. Sol çamurluk sinyalim düşüyordu (sadece kablosu tutuyordu) onu değiştirdim, yeni olan diğerinden daha yeni gözükünce sağ tarafı da değiştirdim, gibi gibi ufak tefek işler.

IMG_4220.jpg


İki defa İstanbul'a gidip nihayet 160.000 km'ye ulaşınca da yağ bakımına girdim. Yağı Liqui Moly almak istiyordum ama çok fazla 10W-40 seçenekleri vardı emin olamadım, ortalık çok karışık diyip Castrol'e bastım. Yağ, yakıt, hava, polen filtrelerini de uzun uzun arayıp orijinal Mann olduğuna kanaat getirdiğim (inş) bir siteden aldım, aslında başta daha güvenilir olsun diye esnaftan hatta toptancısından almaya çalıştım. İlgili yere güzel güzel "şu şu parça numaralı ürünlere ihtiyacım var, varsa ver, yoksa ama getirebiliyorsan acelem yok getir, o da olmuyosa yok veremiyorum de" şeklinde ulaşmama rağmen "şu da Polo'lara uyuyor uydururuz, ben bunu Passat'lara da takıyorum, zaten benzin filtresinin değişmesine gerek yok (o sırada 99 model arabanın üzerindeki hiç değişmemiş benzin filtresiyle bakışıyorduk)" gibi muhabbetlere girince mecburen internete yöneldim. Eski arabaların neden özellikle Türkiye'de bu vaziyette olduklarını şimdi daha iyi anlıyorum, yemin ederim iyi bile ayakta kalıyorlar. Bu konuda biraz doluyum uzatmayacağım.

IMG_4316.jpg


Son olarak havalar ısınmaya başlamışken, bir de kışlık Sava'ları aldığım vakit ömrü dolan yazlık lastiklerimi de sattığımdan bir takım yeni yazlık lastik almam gerekiyordu. 175/70 R13 ebatında pek de fazla güncel üretim lastik markası kalmadığından yeni tarihli Continental EcoContact 6 bulunca tercihimi bundan yana kullandım. Henüz pek bir km yapma fırsatım olmadı ama ilk intiba olarak tabii ki kışlık Sava'lardan sonra aşırı huzurlu geldi. Bir de hazır lastikleri ayıracakken arabayı komple sehpaya kaldırıp paslı jantlarımı söktüm ve boyattım, arabayı aldığımdan beri yapmak istediğim bir şeydi. Açıkçası en çok içime sinen işlerden biri oldu.

IMG_0319.jpg


Okşan ile iyi kötü idare ediyoruz, günden güne elimden geldiğince eksiklerini gidermeye çalışıyorum. Biraz sanayi esnafıyla geçinmekte güçlük çekiyorum malum kıl müşteri sevmiyorlar, böyle giderse yavaş yavaş kendi işimi kendim görmeye başlayacağım ama Okşan tek arabam olduğu için bozmaya/kırmaya biraz çekiniyorum, bakacağız. Bir sonraki hedefim nasip olursa bayramdan sonraki bir haftasonu Okşan ile Adana'ya gitmek istiyorum. Bir sonraki güncellemede görüşmek üzere 👋
 
bu ebatta böyle seçenekler olduğunu bilmiyordum lastikte, ne kadara geldi aceba