2.El araç ithalatı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ibougur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haberi izlemedim ancak nedense sağlam bi vergi saplarlar gibime geliyor. Vergisiz sadece araç fiyatı ile sokacaklarını düşünmüyorum.
Eğer vergi alınmaz ise, vay o s2000 350z ve typer'cı gençlerin haline ellerinde patladı arabalar ahahahahah
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
Boşuna hayal kurmayın. Vergisiz 1990 model E200 bile getiremezsiniz. Devletin işine gelir bence, çünkü normal 2. el satışından pay alamazken yurt dışından gelen araçtan çatır çatır vergisini alır.
 
Vergisiz olur mu yahu Türkiye'de sıfır 2nci el her türlü araba fiyatını hüpletir hoplatır düşük vergiyle getirebilme imkanı olsa :D :D
 
100k arabayı 50k gösterip kalan 50k'yı başka yollardan satıcıya ulaştırmak suretiyle vergi etkisi azaltılabilir. Ama benden duymadınız.

Böyle bir ihtimale karşın % hesabıyla vergisi olmaz, motor hacmi ve yılına göre belli bir para ödenir, vergiden kaçış yok :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
Yurtdışında bedava verseler burda yine düşmeeezzz

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Burda 125.000 olan araba orda 15.000€ ne kadar vergi alacak zaten devlet

15 bin euro 3.67'den 55.050TL yapıyor zaten. Alınan araç 1600cc'yi geçiyorsa, brüt fiyat 40 bin lirayı aşıyorsa %100 ÖTV var. 1600cc'yi aşmıyorsa %50 ÖTV var.
%50'den hesaplarsak 27.525TL yapar o aracın ÖTV'si. = 82.575TL oldu
+%18 KDV 14.863,50 = 97.438,50TL
+%50 ÖTV'nin %18 KDV'si 4.954,50 = 102.393TL 'yi gördük yine. Tabii yurtdışından getirme masrafıydı, gümrük vergisiydi falan bu tutar daha yukarı gidecektir. Belki 125 bin lirayı bulmaz ama 110-115 civarını bulur diye düşünüyorum. Eğer bu 2.el ithalinin yolu açılırsa içerideki fiyatlar az bir şey aşağı gelebilir.
Şuan 3 yaş kuralı var. Eğer o kural kalkarsa Avrupa'da emisyon nedeniyle yaşlanan aracın vergisi artıyor, bizde tam tersi. Eski Alman aracından geçilmez ortalık. Tabii piyasa alt üst olur. Genç arabalarda brüt fiyattan bakarsak makas çok açık değil ama yaşlandıkça arada uçurum var. Burada 40-50 bin istenen Mercedeslere 3-5 bin euro istiyorlar. Piyasayı alt üst edecek bir şeye izin vereceklerini zannetmiyorum.

100k arabayı 50k gösterip kalan 50k'yı başka yollardan satıcıya ulaştırmak suretiyle vergi etkisi azaltılabilir. Ama benden duymadınız.

Böyle bir ihtimale karşın % hesabıyla vergisi olmaz, motor hacmi ve yılına göre belli bir para ödenir, vergiden kaçış yok :D

Rayiç bedele bakarlar. 100 bin lira olan bir aracı 95'e hadi olsun olsun 90'a alınabilir belki ama 50'ye, yok olmaz o iş.
 
Son düzenleme:
15 bin euro 3.67'den 55.050TL yapıyor zaten. Alınan araç 1600cc'yi geçiyorsa, brüt fiyat 40 bin lirayı aşıyorsa %100 ÖTV var. 1600cc'yi aşmıyorsa %50 ÖTV var.
%50'den hesaplarsak 27.525TL yapar o aracın ÖTV'si. = 82.575TL oldu
+%18 KDV 14.863,50 = 97.438,50TL
+%50 ÖTV'nin %18 KDV'si 4.954,50 = 102.393TL 'yi gördük yine. Tabii yurtdışından getirme masrafıydı, gümrük vergisiydi falan bu tutar daha yukarı gidecektir. Belki 125 bin lirayı bulmaz ama 110-115 civarını bulur diye düşünüyorum. Eğer bu 2.el ithalinin yolu açılırsa içerideki fiyatlar az bir şey aşağı gelebilir.
Şuan 3 yaş kuralı var. Eğer o kural kalkarsa Avrupa'da emisyon nedeniyle yaşlanan aracın vergisi artıyor, bizde tam tersi. Eski Alman aracından geçilmez ortalık.



Rayiç bedele bakarlar. 100 bin lira olan bir aracı 95'e hadi olsun olsun 90'a alınabilir belki ama 50'ye, yok olmaz o iş.
Gümrük birliğinden dolayı avrupa araçlarında gümrük vergisi alınmayacakmış
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...