2. Viteste kalkış yapmanın zararları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Araç hareket halinde iken yanlıslıkla 1.vitese geçmesin diye yapılmış . Bazı araçlarda da bunun geri vites versiyonu var @DuzboruDownpipe courier maceralarını anlatsin :)

1.vites olayi paliolarda ve tempralarda var diye biliyorum eski alfalarda da var .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geri vitesi biliyorum da hareket halinde 1. vites kilidini ilk defa duyuyorum..İyiymiş :)
Tek sıkıntı acil bir durumda atıyorum fren tutmadı, düşük hızda 1.vitese atamayacaksın
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,292
1
9,444
4,970
kocaeli
Geri vitesi biliyorum da hareket halinde 1. vites kilidini ilk defa duyuyorum :)
Boş biryer denk gelirse videosunu çekerim hocam .

zorlayinca harrrrt diye geciyor çok yavaşsanız . dayim bir defasinda bilmiyordu zorladi neyse sıkıntı olmadı , 1-2 defa babaminda basina geldi .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

emert20

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,451
6,788
4,270
27
Denizli
Marka
Fiat
Araç hareket halinde iken yanlıslıkla 1.vitese geçmesin diye yapılmış . Bazı araçlarda da bunun geri vites versiyonu var @DuzboruDownpipe courier maceralarını anlatsin :)

1.vites olayi paliolarda ve tempralarda var diye biliyorum eski alfalarda da var .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bazı durumlarda kendine sövdüren güvenlik önlemi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Debriyajı çekerken kavrama sürecini ne kadar uzun tutarsanız volan, baskı ve balata arasındaki sürtünme o kadar uzun sürecek zamanla volan ve baskı yüzeyleri aşınacak. Kavrama sürecini kısa tutmak demek bu üç parçanın en kısa sürede sürtünme olmadan aynı hızda dönmeye başlaması demek.
Bir de motor ve şanzıman gereksiz esneyeceği ve sarsılacağı için motor takozları şanzıman takozları hasar alacak bir süre sonra titreşimleri sönümleyemeyip kabin içerisine sarsıntı iletecek kabinde vibrasyonlar hissedilecek, şasiye motor darbeleri iletileceği için silkeleme gibi bilindik can sıkıcı sorunlar ortaya çıkacak
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Debriyajı çekerken kavrama sürecini ne kadar uzun tutarsanız volan, baskı ve balata arasındaki sürtünme o kadar uzun sürecek zamanla volan ve baskı yüzeyleri aşınacak. Kavrama sürecini kısa tutmak demek bu üç parçanın en kısa sürede sürtünme olmadan aynı hızda dönmeye başlaması demek.
Bir de motor ve şanzıman gereksiz esneyeceği ve sarsılacağı için motor takozları şanzıman takozları hasar alacak bir süre sonra titreşimleri sönümleyemeyip kabin içerisine sarsıntı iletecek kabinde vibrasyonlar hissedilecek, şasiye motor darbeleri iletileceği için silkeleme gibi bilindik can sıkıcı sorunlar ortaya çıkacak
İki harekette işi bitirmek en sağlıklısı sanırım. Kavra bırak tak tak, aradaki boşluklardan ne kadar hızlı çekilirse kâr.
Ehliyeti yeni aldım, hakikaten manual eziyet. Kullandığın aracın amacı sürüş keyfi değilse hiçbir anlamı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

NeedForSpeed

Profesör
8 Eyl 2016
411
624
1,695
Ankara
Marka
Skoda
Bizde MK1 Octavia var makyajlı , A4 kasa olarak geçen. Tamamen durmadıkça 1'e attırmıyor, zorla geçirirsen haşırt diye ses geliyor. Genellikle yaşadığım yerde sürekli durup kontrol ederek geçmem gereken yollar olduğu için duramadan kalkmak zorunda kalıyorum mecburen 2 de kalkıyorum çoğu durumda. Tahminen 3-5 km ile giderken 2 ile kalkıyorum yani. Bu benim de hoşuma giden bir durum değil açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve bt

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
İki harekette işi bitirmek en sağlıklısı sanırım. Kavra bırak tak tak, aradaki boşluklardan ne kadar hızlı çekilirse kâr.
Ehliyeti yeni aldım, hakikaten manual eziyet. Kullandığın aracın amacı sürüş keyfi değilse hiçbir anlamı yok.
Manuel vites tutkunu biri olarak; şehir içi hatta şehirler arası kullanım dahil otomatik şanzımanın konforu paha biçilemez. Hem sorunsuzluk hem pürüzsüzlük hem de vites geçiş hissini tatmak adına bence bir arabada en ideal şanzıman tam otomatik tork konvertörlü şanzıman
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Düz vites için kasis ve benzeri geçişlerde ne yapmak gerekiyor ? Tam durmuyoruz bu senaryoda; ikinci viteste kalkınca debriyajı biraz yarım kavratmak gerekiyor, birinci vitese atınca da ciddi bir yığılma ve gaz yememe durumu oluyor. Dizel ve şanzıman kısa olduğu için tork yeterli ama titreme ve yığılma iki vitesin ayrı sorunu. Hangisi daha zararlı ?
Debriyajsız 1. vitese takılacak hıza kadar düşmemişsem (3-4 km/h gibi bir hıza denk geliyor:)) 2. viteste devam ederim. Çünkü seyir halinde 1. vitese takmaya çalışmak, dişlilere mi senkromeçlere mi daha fazla yükleniyor tam bilemeyeceğim ama şanzımanları ciddi üzen bir hareket. Hatta Ford'larda 1. vites dişlileri sorunlu vs. diye duyanlar varsa sebebi tam olarak budur. (bkz. Otopark Fiesta Red testi) Bizim şu anki araba 192bin civarlarında ve hala öyle bir sorun yaşanmadı. Eski Fiestamız 235k yapmıştı, onda da böyle bir sorun yoktu. Ama adım gibi eminim 1. vitesi seyir halinde kullanmaya alışık olsaydık 100k km'den sonra vites geçişlerinde bol bol dişlilerini bilerdik :D Zaten çoğu markada da araba durmadığı sürece 1. vitese çok zor geçer, geçmek istemez, 2-3 kez debriyaja basıp bırakmak gerekir. Arabanın istemediği hiçbir şeyi yapmamak lazım :)
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Debriyajsız 1. vitese takılacak hıza kadar düşmemişsem (3-4 km/h gibi bir hıza denk geliyor:)) 2. viteste devam ederim. Çünkü seyir halinde 1. vitese takmaya çalışmak, dişlilere mi senkromeçlere mi daha fazla yükleniyor tam bilemeyeceğim ama şanzımanları ciddi üzen bir hareket. Hatta Ford'larda 1. vites dişlileri sorunlu vs. diye duyanlar varsa sebebi tam olarak budur. (bkz. Otopark Fiesta Red testi) Bizim şu anki araba 192bin civarlarında ve hala öyle bir sorun yaşanmadı. Eski Fiestamız 235k yapmıştı, onda da böyle bir sorun yoktu. Ama adım gibi eminim 1. vitesi seyir halinde kullanmaya alışık olsaydık 100k km'den sonra vites geçişlerinde bol bol dişlilerini bilerdik :D Zaten çoğu markada da araba durmadığı sürece 1. vitese çok zor geçer, geçmek istemez, 2-3 kez debriyaja basıp bırakmak gerekir. Arabanın istemediği hiçbir şeyi yapmamak lazım :)
Bizim octavianın vites oranları uzun ve motora göre de ağır bir araba olduğu için çoğu zaman 2. vites çekmiyor 1'e düşmek gerekiyor, çoğu zaman kasisten geçerken bile oluyor bu durum. Vites oranları, güç, ağırlık da önemli bir etken, zaten hafif olan ve nispeten ağırlığına göre gücü iyi olan arabada da çok gerekmez :)
Asıl konuya gelirsek sıfırdan kaldırmak her türlü zarar verir yani, yavaş yavaş debriyajın ömründen yersin ki zaten her seferinde şaşırıyoruz o kadar nasıl dayandı diye sen de zorlama @Garaj TV başımıza 2. bela açma...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bizim octavianın vites oranları uzun ve motora göre de ağır bir araba olduğu için çoğu zaman 2. vites çekmiyor 1'e düşmek gerekiyor, çoğu zaman kasisten geçerken bile oluyor bu durum. Vites oranları, güç, ağırlık da önemli bir etken, zaten hafif olan ve nispeten ağırlığına göre gücü iyi olan arabada da çok gerekmez :)
Asıl konuya gelirsek sıfırdan kaldırmak her türlü zarar verir yani, yavaş yavaş debriyajın ömründen yersin ki zaten her seferinde şaşırıyoruz o kadar nasıl dayandı diye sen de zorlama @Garaj TV başımıza 2. bela açma...
Benim fındık motorda da öyle durumlar yaşanıyor. Eğer yüklüysem 2. viteste yürümeye devam etme konusu tamamen kapanıyor. O zaman aragaz filan verince 1'e almak mümkün oluyor. Aragaz denemeni tavsiye ederim, doğru devri keşfederseniz sıkıntısız vites geçişi yaşatır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Benim fındık motorda da öyle durumlar yaşanıyor. Eğer yüklüysem 2. viteste yürümeye devam etme konusu tamamen kapanıyor. O zaman aragaz filan verince 1'e almak mümkün oluyor. Aragaz denemeni tavsiye ederim, doğru devri keşfederseniz sıkıntısız vites geçişi yaşatır.
Yok 1'e geçmede sıkıntı yaşamıyoruz, zaten 1'e geçmek için çabalıyor araba onu demek istemiştim :D Titremeye falan başlıyor, sorunsuz hemen geçiyor ondan dolayı 1'e, güçsüz kalıyor garibim :D
 

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
Vites oranina bağlı. Mesela bizim dobloda yokuş yukari bile 2ci viteste rahatca kalkiyon cunku birinci vites okadar kisa ki traktör misali yokus yukari inip yaninda yurumuslugum var :D :D :D ama vites oranin uzun sa debriyaj yersin sadece baska bi zarari yok.
 

Mehmet

Profesör
7 Eyl 2016
5,850
12,558
4,970
Vites oranina bağlı. Mesela bizim dobloda yokuş yukari bile 2ci viteste rahatca kalkiyon cunku birinci vites okadar kisa ki traktör misali yokus yukari inip yaninda yurumuslugum var :D :D :D ama vites oranin uzun sa debriyaj yersin sadece baska bi zarari yok.
Çünkü 1.vites kalkış vitesi o arabada ondan dolayı kisa:cool:
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Debriyaj baskı balatanın ömrü azalır. Araba yokuş aşağı iken ve hafif hızı varken yapmanın çok bir sakıncası yok. Arabayı da iyi tanımak gerekiyor. Düz yolda kalkış yapmayı kesinlikle önermiyorum.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Sw Taunusu olan halı yıkamacı vardı apartmanın altında, 3 te kalkar sokağın sonuna kadar kesiciye düşmüş olurdu. Aklıma o geldi sıfırdan kalkma deyince. Baskı balatayı bilmem ama adam mutluydu. :D :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve kenblock

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Motora zarar vermesin yeter :) beyler araba 2 de o kadar güzel kalkıyor sonra öyle güzel devirleniyor ki sanki tır şanzımanı var da 1. vites ağır yük içinmiş gibi hissettiriyor :D Oranları aradım da bulamadım maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım