2007 Focus Problemleri / Aracı Uygun Maliyetle Nasıl Yürütebilirim ? / Nevşehir Ford Ustası Önerisi

revocumrevo

Barış
Elit Apaçi
71
30
Marka
Ford
Öncelikle selamlar. 2007 dizel 1.6 üniteli focus aracın direksiyon yağı eksiliyor. Sorunun kaynağı direksiyon pompasıymış. Bir de bir türlü bulamadığımız su kaçağı var. Ekstra olarak baskı balata değişmesi gerekiyor. (Volant da dahil olabilir) Debriyaj alt merkez de değişmesi gereken parçalardan. Bundan yakın zaman önce arabanın triger-devirdaim-termostat değişti. Belli zamanlarda düşük-orta seviye belli arızalar çıkarttığı oldu. Şu anda kendisi 327.000 kilometrede. Motorda yağ kaçakları var. Ben şahsen bu araca binmeye devam etmek istiyorum ancak bi yetkili servise sokacak gücüm de yok. Ne yapmalıyım? Nevşehir'de yaşıyorum. Üniversite öğrencisi 22 yaşında babasız bi kardeşinizim, annemle kaliyoruz. Annemle beraber kardeşimin de desteğiyle alındı bu araba. Satmak istemiyoruz.
 
Öncelikle selamlar. 2007 dizel 1.6 üniteli focus aracın direksiyon yağı eksiliyor. Sorunun kaynağı direksiyon pompasıymış. Bir de bir türlü bulamadığımız su kaçağı var. Ekstra olarak baskı balata değişmesi gerekiyor. (Volant da dahil olabilir) Debriyaj alt merkez de değişmesi gereken parçalardan. Bundan yakın zaman önce arabanın triger-devirdaim-termostat değişti. Belli zamanlarda düşük-orta seviye belli arızalar çıkarttığı oldu. Şu anda kendisi 327.000 kilometrede. Motorda yağ kaçakları var. Ben şahsen bu araca binmeye devam etmek istiyorum ancak bi yetkili servise sokacak gücüm de yok. Ne yapmalıyım? Nevşehir'de yaşıyorum. Üniversite öğrencisi 22 yaşında babasız bi kardeşinizim, annemle kaliyoruz. Annemle beraber kardeşimin de desteğiyle alındı bu araba. Satmak istemiyoruz.

Bu bahsettiğiniz parçaları değiştirerek aracınızın bir sonraki sorununa kadar sorunsuz bir şekilde binebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arabanın masrafsız haliyle ederi - bu haliyle ederi arasındaki fark > yapacağınız masraftan büyükse yaptırıp bekleyebilirsiniz. Daha iyi paraya satmak için masraf etmek ya da beklemek ülke koşullarında çok mantıklı değil ama bu haliyle hiç satamama ihtimaliniz yüksek.

Değilse, satılıp.. para altına konulabilir. Siz de mezun olunca iki kardeş çalışıp faizsiz kredi çekip, arabayı seviyorsanız daha düşük KM, yüksek model, benzinli halini alabilirsiniz.

Ya da.. daha güzeli, araba şartsa ayağınızı yerden kesecek eli yüzü düzgün bir araba alıp, kalan parayla yatırım yapabilirsiniz.
 
Öncelikle selamlar. 2007 dizel 1.6 üniteli focus aracın direksiyon yağı eksiliyor. Sorunun kaynağı direksiyon pompasıymış. Bir de bir türlü bulamadığımız su kaçağı var. Ekstra olarak baskı balata değişmesi gerekiyor. (Volant da dahil olabilir) Debriyaj alt merkez de değişmesi gereken parçalardan. Bundan yakın zaman önce arabanın triger-devirdaim-termostat değişti. Belli zamanlarda düşük-orta seviye belli arızalar çıkarttığı oldu. Şu anda kendisi 327.000 kilometrede. Motorda yağ kaçakları var. Ben şahsen bu araca binmeye devam etmek istiyorum ancak bi yetkili servise sokacak gücüm de yok. Ne yapmalıyım? Nevşehir'de yaşıyorum. Üniversite öğrencisi 22 yaşında babasız bi kardeşinizim, annemle kaliyoruz. Annemle beraber kardeşimin de desteğiyle alındı bu araba. Satmak istemiyoruz.
Öncelikle Ford'un yetkili servisine garantisi devam etmeyen hiçbir aracı götürmeyin. Premium ötesi fahiş fiyatları ve çok kalitesiz hizmeti nedeniyle kesinlikle mantıktan uzak bir hareket olur.

Bahsettiğiniz tüm arızaların onarımları yapıldıktan sonra amortisörler, salıncaklar & burçlar, termostat, devirdaim, turbo revziyon, kızdırma bujisi ve enjektör arızası gibi sorunlar ardından sırayla gelecek. Benimkisi kötümserlik değil. Aracın km'sinin söylediği şey bu.

Sizin belirttiklerinizle birlikte aracın şu anki ederinin yarısı kadar bir masraf kapıda. Satmak istemiyorsunuz ama buna göre bu fikrinizi tekrar gözden geçirin derim. Zira yaşı ve km'si nedeniyle yürütmesi her geçen gün daha zor bir araba haline gelecektir.
 
Motorda su ve yağ kaçakları var. Bunların mahiyeti ve ne seviyede olduğu önemli. Km ve yaştan dolayı motor komple elden geçirilmeyi de isteyebilir. Tüm bu parçaları değiştirdikten sonra işin doğru yapılıp yapılmamasına göre aracın dikiş tutup tutmama riski de var.

Aracın belki sizin için hatırası, manevi değeri olabilir. Bizlerin de oldu zamanında. Bana sorsanız yapılabilecek en mantıklı şey; araca yapılacak tüm bu masrafların parası + aracın şuanki değerini üstüne koyar km'si daha az bir şeyler almaya çalışırım.
 
yukarıdaki yorumlara katılmakla beraber aynı yıllara ait daha az km'li B sınıfı araçlara bakardım ben (ABS olması şartıyla).

Bizde de focus 2.5 vardı 1.6 dizel, aldığımızda 253k sattığımızda 277k km idi. Alt takım masrafları dışında turbo hortumu ve enjektör valfi arızası olmuştu sadece, onun değişimi de 5-10k ₺ idi aralık-ocak ayında. İleride illaki başka arızalar çıkarmaya başlayacağı için satıp daha yeni araca geçmiştik. Sonuçta bu araçlar 10 yıl / 200 bin km gidecek şekilde üretiliyor. Sonrasında parça eskimesinden dolayı arızalar baş göstermeye başlıyor. Bunlar ya arka arkaya denk geliyor ya da bir anda ortaya çıkıyor. Bir yerden sonra acaba başka bir arıza çıkacak mı diye stres altında kullanmaya başlıyorsunuz.

Acil yapılması gerekenleri yapıp satmak iyi olabilir. Öbür türlü satarken alıcı kaynaklı sıkıntı yaşanabilir, tabi hızlı satılması için her şeyi olduğu gibi yazıp uygun fiyat girmek gerekiyor (acı şekilde tecrübe ettik bunu da).

söyleyeceklerim bu kadar.
 
yukarıdaki yorumlara katılmakla beraber aynı yıllara ait daha az km'li B sınıfı araçlara bakardım ben (ABS olması şartıyla).

Bizde de focus 2.5 vardı 1.6 dizel, aldığımızda 253k sattığımızda 277k km idi. Alt takım masrafları dışında turbo hortumu ve enjektör valfi arızası olmuştu sadece, onun değişimi de 5-10k ₺ idi aralık-ocak ayında. İleride illaki başka arızalar çıkarmaya başlayacağı için satıp daha yeni araca geçmiştik. Sonuçta bu araçlar 10 yıl / 200 bin km gidecek şekilde üretiliyor. Sonrasında parça eskimesinden dolayı arızalar baş göstermeye başlıyor. Bunlar ya arka arkaya denk geliyor ya da bir anda ortaya çıkıyor. Bir yerden sonra acaba başka bir arıza çıkacak mı diye stres altında kullanmaya başlıyorsunuz.

Acil yapılması gerekenleri yapıp satmak iyi olabilir. Öbür türlü satarken alıcı kaynaklı sıkıntı yaşanabilir, tabi hızlı satılması için her şeyi olduğu gibi yazıp uygun fiyat girmek gerekiyor (acı şekilde tecrübe ettik bunu da).

söyleyeceklerim bu kadar.
Acı şekilde derken nasıl bir şey tecrübe ettiniz?
 
Acı şekilde derken nasıl bir şey tecrübe ettiniz?
şöyle ki, ilana koyduğumuz vakit ilan açıklamasına tramer, değişen-boya, bakım vs. gibi şeyleri detayları olmadan basit açıklama yazıp geçmiştik ('10 bin bakımı yeni yapıldı, şu kadar değişeni vardır' gibi).
Fiyat olarak da piyasa fiyatı olduğunu düşündüğümüz bir fiyat koymuştuk. Yaklaşık 6-7 ay boyunca o şekilde ilanda kalmıştı araç, %10 fiyat düşmeye rağmen adam akıllı arayıp soran yoktu. 6 aylık süreçte 5-6 kişi aracı sormuştu veya pert fiyatı teklif etmişti.

En sonunda araçla ilgili bazı önemli bilgileri öğrendikten sonra baştan aşağı ne var ne yok tüm her şeyi ilan açıklamasına yazdık (yapılan tüm kazaların detayları, ait olunduğu süreçte neler değiştiğinin - yapıldığının bilgileri vs.). 1 hafta sonrasında alıcı çıkıp aracı aldı. Alıcının aracı almasındaki en büyük etken ilan açıklamasının detaylı olmasıydı (bizzat kendisi söyledi). Her şey belirtildiği için alıcı tarafında güven oluşuyor ister istemez.

O yüzden doğru ilan girmek önemli. Yoksa boş yere 6-7 bilemedin 8-9 ay boyunca ilan parası ödersiniz ve saçma tiplerin fiyat teklifleriyle uğraşırsınız.
 
üzüldüm bende buna yakın bazı şeyler yaşadım,biraz uzun olacak yazacaklarım umarım sıkılmazsın yada sıkılmaz forumdaki üyeler

2014 senesinden beri otomotiv sektöründeyim,2014-2019 senelerinde opelde çalışmıştım 2019 senesinde küçülme sebebiyle işten çıkartıldım,1 yıl boyunca baba mesleği olan tekstil işiyle uğraştım istemeye istemeye.o dönemde punto t-jet sahibiydim takasta e46 320ci almıştım tabiki eksikleri vardı ve sanayide özel bmw servisinde çalışmaya başladım o dönemde ve sanayide olmam sebebi ile 46yı topladığımın haftasına rahmetli babamın icra borcu çıkınca otomatikman satmak durumunda kaldım takvim 2021'di.hadi premiuma yakın olsun ve eskiden alfa romeo sahibi olmam sebebiyle referanslı denilen 147 aldım,almamdan fazla uzun değil 1 ay sonra su eksiltme sorunları,yatak sesine benzer seslerin gelmesi,yağ basıncı arızaları ,soğuk marşta çalışmama,ve bir çok daha sorun ortaya çıkmıştı ve yine o dönem işsiz kaldım ve ilave sağlık sorunlarım çıktı neredeyse motor hasarlı fiyatına elden çıkartıp 2025 martına kadar arabasız durdum ki arabanın acayip lazım olduğu dönemdi(hastane-ev) artık ufak ufak ayağa kalkınca nispeten daha sorunsuz,ustası bol,parça konusunda üzmeyeceğine inandığım imzamdaki arabayı aldım.ha bunuda topladım topluyorum ama fiat yetkili servisinde çalışmamdan ötürü daha basit bazı şeyler.

nacizane tavsiyem masraf etmeyin daha fazla,sanayi esnafı ile uğraşmak cidden zor (147de yaşadım bunu) iş yaptırmak çok zor.zaten maliyetler uç noktada bulunduğumuz ekonomi koşullarından ötürü.aracı masraflı şekilde satın,parayı değerlendirip,iş imkanında olursa daha güzel seçenekleri değerlendirebilirsin.elindeki meblağa göre ne kadar modelli ve ne kadar düşük km'li bir şey alırsan avantajına gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25