AÇIK 2007 Honda CITY lpg'li aracım bir süredir lpg ve benzinde tekliyor.

rsogat

Rıza SOĞAT
Takipçi
2
54
Marka
Honda
Yaklaşık 13 yıldır lpgli aracım ilk başlarda yokuşta tekliyordu. Tamircim elektrik konusunda iyi olmadığı için (daha öncesinde debriyaja basınca stop ettiği için krank ve eksantrik sensörleri arızasını bulamadı ve bunlar serviste değişti.) servise götürdüm. Serviste bakıp arka 2 bobin değişti. Ortalama 6 ay sonra tekrar teklemeye başladı. Bu sefer servis kalan 6 bobini daha ve 8 bujiyi değiştirdi. Servis sübop ayarı yapılması gerek demiş (hatırlamıyorum). Ortalama 6 ay gibi bir süre sonra tekrar teklemeye başladı. Sübop ayarından olabilir dedi servis. Serviste pahalı olacağı için tamircimde yaptırdım. Ancak hala tekleme devam ediyordu. Daha büyük bir servise götürdüğümde lpgyi söktürüp getirmemi istedi. Öyle yaptım. Bu arada benzinde de tekliyor. Serviste 3 gün kadar kaldı, sonrasında silindir kapağının sökülüp bakılması gerektiğini söylediler. Buna ayıracak param olmadığı için baktırmadım. Aracım özellikle sıcak havada, klima açıkken, yokuş çıkarken gibi durumlarda tekliyor. Gün doğmadan yola çıkarsam teklemiyor veya çok çok az tekliyor. Sıcak havada klima 1 de iken 2000 devirde gidersem az tekliyor. Tekleme devam ederse stop ediyor. 4-5 kere yolda giderken ard arda tekleyip stop etti. Teklediğinde vites değiştirirsem veya debriyaja basıp 1-2 saniye kadar beklersem tekleme bir süre kesiliyor. Şehir içinde sık vites değişimi olduğundan olsa gerek az tekliyor. Ancak şehirlerarası yolda yol sanki zulüm gibi geliyor, araç sollamam bile imkansız hale geldi. Bunlar yaklaşık 2 sene içinde oldu. Bu işe çözüm önerisi olan varsa memnun olurum.
 
Dedikleri gibi supaptan olabilir. Oksijen sensöründen veya akışmetreden olabilir. Bobinler bujiler önceden değişmiş ama ateşlemenin kablo vb. diğer elemanları da kontrol edilmeli.
 
2007 City kullanıyoruz. Bizde LPG yok, bizde bu sorun olduğunda yakıt filtresi değiştirdikten bir süre sonra kendi kendine çözülmüştü. Değiştirdikten sonrada bir süre arada bir yaptı, 3-4 yıldır yapmıyor.

Yokuş yukarı, 2000 devir üstünde yapiyordu
 
Enjektör, yakıt filtresi yakıt pompası ? Bu anlattıklarınızdan oksijen sensörü aklımda geldi ama o genelde arıza ışığı yakıyor, benim başıma geldiğinde de durum bu oldu. Gaz beyninden de buna benzer sorunlar olabiliyor, elektrik tesisatı özellikle. Araç gazda olmasa da yanlış bilmiyorsam gaz beyni okuma-komut işine devam ediyor. Bir de bujiler söküldüğünde ıslaklık yağlama varsa külbütör kapağı-contası da benzer sorunlara yol açabiliyor.
 
Enjektör, yakıt filtresi yakıt pompası ? Bu anlattıklarınızdan oksijen sensörü aklımda geldi ama o genelde arıza ışığı yakıyor, benim başıma geldiğinde de durum bu oldu. Gaz beyninden de buna benzer sorunlar olabiliyor, elektrik tesisatı özellikle. Araç gazda olmasa da yanlış bilmiyorsam gaz beyni okuma-komut işine devam ediyor. Bir de bujiler söküldüğünde ıslaklık yağlama varsa külbütör kapağı-contası da benzer sorunlara yol açabiliyor.
bir de yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla ısı artışı ile ilişkili bir sorun var, hararet müşürü sorun yaratıyor olabilir mi ?