2009 clio symbol 1.5dci lastik büyütme.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3,246
26
Marka
Ford
Evet herkese meraba öncelikle. Bizim symbol un lastikler bitik yeni lastik gelecek ölçü bekliyorlar. Biz de şöyle biraz büyütsek mi diye düşündük şuan aracın üzerindeki takımlar 175 65 14. Üzerinde sac jant var gene sac jant devam edecek. Bu arada araç 65 beygir olan model yani çok uçup kaçmıyor zaten :D jant genişlik yanak olarak güzel bi ölçü yapsak biraz daha yola otura otura gitse çünkü tutuş bariz düşük. Hem de biraz daha güzel gözükse diyorum. Çünkü şuan ince lastiklerle leylek gibi duruyor ileride yay falan da düşünülebilir ama şuan değil. Lastik jant ebat ölçü önerilerinizi bekliyorum :)
 
Hocam Symbol'de lastiklik bir durum yok. Daha önce başka konuda da belirttiğim gibi yatırım yaparsanız direk olarak süspansiyona yapın derim, başka türlü yol tutuş kazancınız olmaz. Çünkü araba standart haliyle lastik yanaklarını ağlatacak kadar yük bindirmeden kendini bırakıyor. Kasa 1200-1300kg gibi ağırlıklarda olsa veya öne tamamen yığılıyor olsa, yanakları inceltmenin faydası olur derdim. Şu haliyle lastikler 65 yanak olarak devam ederse en azından konforu daha fazla baltalamaz.
Süspansiyon modifikasyonundan sonra lastikler sizi kesmezse o zaman 195/50R15, hatta 195/45R16 ebatına kadar yolu var.
 
Jantın çapını büyütmeden, yani 14 inch'de kalarak ebat değişikliğine gidecekseniz size en uygun ebat 185-60-14'tür. Sapma 0.86 gibi cüzzi bir rakamdır. Lastik en olarak daha geniş gözükür, yanak incelir, yol tutuş biraz daha iyileşebilir, bir miktar konfor kaybı yaşarsınız. Tabii yol tutuş sorununuza bu derman olur mu ? Pek sanmıyorum. Jantın çapını büyüteceğim, 15-16 inch'e geçeceğim derseniz de ona göre bir yol izleriz.
 
Hocam Symbol'de lastiklik bir durum yok. Daha önce başka konuda da belirttiğim gibi yatırım yaparsanız direk olarak süspansiyona yapın derim, başka türlü yol tutuş kazancınız olmaz. Çünkü araba standart haliyle lastik yanaklarını ağlatacak kadar yük bindirmeden kendini bırakıyor. Kasa 1200-1300kg gibi ağırlıklarda olsa veya öne tamamen yığılıyor olsa, yanakları inceltmenin faydası olur derdim. Şu haliyle lastikler 65 yanak olarak devam ederse en azından konforu daha fazla baltalamaz.
Süspansiyon modifikasyonundan sonra lastikler sizi kesmezse o zaman 195/50R15, hatta 195/45R16 ebatına kadar yolu var.
3,5'luk kaliteli bir yay + çalışma aralığı geniş güzel bir amortisör + 16'lık jantla çiçek gibi :D
 
Ooo ilk kasa makyajlı symbol mü :D Ne gazlardım o arabayla ya alfa 159 tokatlamışlığım bile vardır 65hp lik symbolle :D Bence hiç oynama standart ebatla hatta barum lastik takabilirsin fiyatına göre gayet iyidir. Kim ne derse desin keyifli arabadır yol tutuşu da düşük falan değildir sadece fazla yatar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: denizyenilmez_
Amortisör ve yayla oynayacak durum yok. Tir şoförü bi aile dostu lastik getirecek ona ebat bilgisi vericez bizde. Yani sac jantlari satıp daha büyük ebat sac jant alabiliriz onda sıkıntı yok. Yanak biraz incelsin, taban genislesin, lastik komple büyüsün istiyorum o kadar. Yol tutuşa komple kasmiyoruz zaten o arabayla piste girecek halimiz de yok :D öyle bir yol izlediğimiz zaman en mantıklı ebat hangisi oluyor onu merak ediyorum.
 
Ooo ilk kasa makyajlı symbol mü :D Ne gazlardım o arabayla ya alfa 159 tokatlamışlığım bile vardır 65hp lik symbolle :D Bence hiç oynama standart ebatla hatta barum lastik takabilirsin fiyatına göre gayet iyidir. Kim ne derse desin keyifli arabadır yol tutuşu da düşük falan değildir sadece fazla yatar :)
O nasil bisi yahu alfa gulmus birakmis olabilirmi :D
 
Jantın çapını büyütmeden, yani 14 inch'de kalarak ebat değişikliğine gidecekseniz size en uygun ebat 185-60-14'tür. Sapma 0.86 gibi cüzzi bir rakamdır. Lastik en olarak daha geniş gözükür, yanak incelir, yol tutuş biraz daha iyileşebilir, bir miktar konfor kaybı yaşarsınız. Tabii yol tutuş sorununuza bu derman olur mu ? Pek sanmıyorum. Jantın çapını büyüteceğim, 15-16 inch'e geçeceğim derseniz de ona göre bir yol izleriz.
15 kara janta geçmek istesek nasıl yol izleriz abi
 
205-50-15, 175-60-15, 195-50-15, 225-45-15 gibi ebatlar uygun gözüküyor ama bunların içinde en uygunu 205-50-15 gibi duruyor. Yol tutuş olarak fark hissedilir ama konfor kaybı olarak da hissedilir. Artık bu tercihe kalmış.
Abi 205 çok kalın gelmesin camurluk sıkıntısı falan?
 
Abi 205 çok kalın gelmesin camurluk sıkıntısı falan?
Yok jantın çapını fazla büyütmüyoruz. 17-18 inch olsa o zaman yanaklardan doğru belki sürtme yaşanabilirdi ama 15 inch'de pek sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten lastik hesaplama modülü de en uygun ebatlardan birinin bu olduğunu söylüyor. Karar vermeden evvel lastikçi de çıkma bir lastik varsa bir tanesini taktırıp bakabilirsin. Tabandan doğru çamurluğun dışına taşma durumu var mı diye denersin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: denizyenilmez_
Yok jantın çapını fazla büyütmüyoruz. 17-18 inch olsa o zaman yanaklardan doğru belki sürtme yaşanabilirdi ama 15 inch'de pek sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zaten lastik hesaplama modülü de en uygun ebatlardan birinin bu olduğunu söylüyor. Karar vermeden evvel lastikçi de çıkma bir lastik varsa bir tanesini taktırıp bakabilirsin. Tabandan doğru çamurluğun dışına taşma durumu var mı diye denersin.
Aynen aynen tabandan camurlugun dışına taşma ihtimalinden bahsettim. Lastikciden almıyoruz lastiği yurt dışından gelecek ondan cuk diye oturtmamiz lazım. Çok inceledim kusura bakmayın, :D
 
Aynen aynen tabandan camurlugun dışına taşma ihtimalinden bahsettim. Lastikciden almıyoruz lastiği yurt dışından gelecek ondan cuk diye oturtmamiz lazım. Çok inceledim kusura bakmayın, :D
Estagfurullah kardeşim, neticede en iyi seçimi yapmaya çalışıyorsun. Renault forumlarından da bakabilirsin neticede onlar kullanıcı tecrübesi aktarır. Şimdi bir kez daha baktım da 185-55-15 de oldukça uygun duruyor. Hatta daha uygun duruyor. Tabandan yana endişen olursa bunu seçebilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: denizyenilmez_
....
 
Son düzenleme:
Estagfurullah kardeşim, neticede en iyi seçimi yapmaya çalışıyorsun. Renault forumlarından da bakabilirsin neticede onlar kullanıcı tecrübesi aktarır. Şimdi bir kez daha baktım da 185-55-15 de oldukça uygun duruyor. Hatta daha uygun duruyor. Tabandan yana endişen olursa bunu seçebilirsin.
Abi sapma 205 lerde 0.49 185 lerde 0.23 ama 175 ten 185 e geçince gene leylek gibi duracak cok fark olmayacak ki :D
 
Abi sapma 205 lerde 0.49 185 lerde 0.23 ama 175 ten 185 e geçince gene leylek gibi duracak cok fark olmayacak ki :D
O zaman ya çapı biraz daha büyütüp 195-45-16'ya çıkacaksın ya da 195-50-15 alacaksın. Fakat 16'ya çıkarsan konforun iyice düşer. 45 yanakla takır tukur gidersin.
 
Son düzenleme:
Ooo ilk kasa makyajlı symbol mü :D Ne gazlardım o arabayla ya alfa 159 tokatlamışlığım bile vardır 65hp lik symbolle :D Bence hiç oynama standart ebatla hatta barum lastik takabilirsin fiyatına göre gayet iyidir. Kim ne derse desin keyifli arabadır yol tutuşu da düşük falan değildir sadece fazla yatar :)
Symbol'le Alfa tokatlamayı hayatımda ilk defa duyuyorum. 65 beygirlik motorun 0-100'ü 16.5 saniye. Alfa 159 1.9 ise 11.2 saniye.
Hayatımda bindiğim yol tutuşu en kötü olan otomobil Symbol, hemen ikinci sırada Fluence geliyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...