Arkadaşlar merhaba, bu yazıda size arabamı tanıtmak istiyorum. Arabam 2009 model Subaru Outback. 2017'nin Aralık ayında 2. sahibinden 58 bin kmde aldım. Şuan 70 bin kmyi biraz geçti. Arabayı olabildiğince detaylı anlatmaya çalışacağım, başlamadan önce birkaç teknik detay vermek istiyorum.
3000 cc, 6 silindirli bir Boxer motora sahip. 245 beygir gücüne ve 297 nm torka sahip. 6600 devirde max beygir, 4200 devirde max tork veriyor. 7000 devir çevirebiliyor. İnternette kesin bir cevap bulamamakla beraber, benim ölçümlerime göre 0-100ü 7.5 ila 8.5 saniye arasında değişiyor. Son hız olarak en fazla 240 km/s gördüm. Atmosferik bir motor, ancak gördüğüm kadarıyla turbo beslemeye çevirilmiş bir çok örnek mevcut, özellikle Avustralya ve Amerika'da. Stock bir egzoz sistemi ile bile çok güzel bir sesi var. Adı EZ30 olan bu motor Subaru'nun Legacy ve Tribeca gibi başka araçlarında da kullanılmış ve 1999-2009 yılları arası üretilmiş.
Şanzımana gelirsek, bu motorla beraber 5 vitesli düz, 4 ileri otomatik ve 5 ileri otomatik seçenekleri sunulmuş. Türkiye'ye gelen modellerin hepsi yanılmıyorsam 5 ileri otomatik şanzımana sahip. 3 farklı sürüş modu sunan SI-DRIVE olarak geçen sisteme sahip. 1. mod Intelligent modu. Daha sakin ve ekonomik bir sürüş için tasarlanmış bu mod, arabayı biraz ağırlaştırıyor ve gaz tepkilerini yavaşlatıyor. Devirleri olabilidiğince düşük tutuyor, bu durum sollamaları ve ani hızlanma gerektiren durumları biraz zorlaştırıyor. 2. mod Sport mod, ben şahsen arabayı sürekli bu modda kullanıyorum, araba daha atik ve daha tepkili oluyor ancak bunu günlük kullanımda rahatsız etmeyecek ve bozmayacak şekilde yapıyor. 3. mod ise Sport Sharp, bu modda araba en atik halinde oluyor. Gazı köklediğinizde anında vites düşürüyor ve mümkün olan en yüksek torku verecek şekilde davranıyor. Tek şeritli yollarda sollama yaparken çok işe yarıyor, ancak sürekli bu modda kullanmak sürücüyü ve arabayı gereksiz yoruyor, yakıt tüketimini de çok arttırıyor. Daha çok pist kullanımı için geliştirilmiş olan bu modu günlük kullanımda kullanmanıza pek gerek kalmıyor. Şanzımanda ayrıca manuel modu da mevcut, hem vites hem de direksiyonun arkasındaki kulakçıklar ile vites seçimi yapmak mümkün. Tork konvertörlü 5EAT adındaki bu şanzıman, yanılmıyorsam Subaru'nun CVT'ye geçmeden önce kullandığı son otomatik şanzıman.
Outback aslında Subaru'nun Legacy adlı modelinin station wagon'unun yükseltilmiş halidir, bu nedenle de Legacy ile bir çok ortak noktası vardır ve çoğu parçası da benzer veya aynıdır. Hatta ruhsatta model adı "Subaru Legacy Outback" olarak geçmektedir. Outback'i Legacy'den ayıran en büyük fark süspansiyon, belli başlı kaporta parçaları ve daha büyük yanaklı lastikleridir.
Aracın sürüş karakterinden bahsedecek olursak, çok güven veren bir sürüşe sahip. Subaru'nun BRZ dışında tüm modellerinde kullandığı Symmetrical AWD'ye sahip ve sürekli dört çeker. 20 cm yerden yüksekliğe sahip olsa da, şuan üzerinde olan Michelin Pilot Sport 4 lastiklerle virajlarda inanılmaz bir şekilde yolu tutuyor, biraz daha zorlayıp kafadan kaymasını beklediğinizde ise daha da yola tutunarak sizi şaşırtıyor. Limitlerini aştığınızda ise kuru zeminde kafadan kayıyor ancak ıslak ve buzlu zeminde önce kafadan kayıp sonrasında hafif bir şekilde arkasını getirtebiliyorsunuz. ESP neredeyse tamamen kapatılabiliyor ancak buz üzerinde donut gibi durumlarda kapalı olsa bile devreye çok az girdiğini hissedebiliyorsunuz. Süspansiyonları sanki konfordan çok spor bir karakteristiğe sahip. İstanbul Parkta limitlerini deneyimledikten sonra arabaya olan güvenim daha da arttı. Süspansiyon bozuk yollarda biraz sesli çalışıyor ancak bu yaşından kaynaklı bir durum olabilir, emin değilim. Ara sıra hafif araziye de girmenize olanak sağlıyor, Sarıyer Rumelifeneri taraflarında bir çok arazi yoluna girdim ve herhalde burada kalacak dediğim çoğu yerde beni yanılttı ve rahatlıkla çıktı.
Ara sıra ani hızlanma ve dur kalk şehir trafiğinde ortalama 14-15 litre arası tüketiyor. Çok dikkatli kullanarak 11'e düşürebildim ancak dikkatsizliklerde hemen tekrar 15'lere çıkıyor. Uzun yolda 9 litre gördüm (130-140km/s). İstanbul parkta pist kondisyonlarında 1 seansta ortalama 24-25 litreleri gördüm sanırım.
İç mekanı 5 kişilik bir mekan ancak daha küçük bir araba olan Legacy'den alındığı için Outback'e biraz yetersiz geldiğini düşünüyorum. Benim boyum 1.78, sürücü koltuğu bana ayarlı iken 3-4 parmaklık bir diz mesafesi artıyor. Daha uzun biri oturduğunda biraz rahatsız olabilir. İç mekandaki en büyük sıkıntı saklama alanları. Orta konsolda sadece iki bardaklık var ve sadece anahtarın sığacağı bir boşluk var. Sürücü ve ön yolcu koltuk kapı cepleri de çok küçük, yarım litrelik su şişesi sığmıyor. Arka koltukların ise bir kapı içi cebi bile yok, uzun yolda bunlar çok sorun teşkil edebiliyor. Donanım olarak 2009 model bir araba için iyi donanımlı olduğunu söyleyebilirim. Dokunmatik bir ekranı, çift bölgeli kliması, elektrikli açılıp kapanan aynaları, ısıtmalı deri koltukları var. Ancak garip bir şekilde far ve yağmur sensörü yok, yanılmıyorsam bir opsiyon olarak bile sunulmamış. En yüksek donanımda bu özelliklerin olmaması garip.
Genel olarak çok yetenekli bir araba. Piste de araziye de girebiliyor, 5 kişi ve bavullarla içine doluşup uzun yola da çıkabiliyorsunuz. Her bindiğimde sanki daha yeni almışım gibi beni mutlu ediyor ve sıradan sürüşlerde bile beni gülümsetiyor.
Arkadaşlar arabayı olabildiğince tanıtmaya ve anlatmaya çalıştım, bahsetmediğim, aklıma gelmeyen noktalar olabilir. İstediğiniz tüm soruları sorabilirsiniz, yanıtlamaktan memnuniyet duyarım.
(Bonus: Birkaç saniyeliğine de olsa bir Otopark videosunda bulundum )
3000 cc, 6 silindirli bir Boxer motora sahip. 245 beygir gücüne ve 297 nm torka sahip. 6600 devirde max beygir, 4200 devirde max tork veriyor. 7000 devir çevirebiliyor. İnternette kesin bir cevap bulamamakla beraber, benim ölçümlerime göre 0-100ü 7.5 ila 8.5 saniye arasında değişiyor. Son hız olarak en fazla 240 km/s gördüm. Atmosferik bir motor, ancak gördüğüm kadarıyla turbo beslemeye çevirilmiş bir çok örnek mevcut, özellikle Avustralya ve Amerika'da. Stock bir egzoz sistemi ile bile çok güzel bir sesi var. Adı EZ30 olan bu motor Subaru'nun Legacy ve Tribeca gibi başka araçlarında da kullanılmış ve 1999-2009 yılları arası üretilmiş.
Şanzımana gelirsek, bu motorla beraber 5 vitesli düz, 4 ileri otomatik ve 5 ileri otomatik seçenekleri sunulmuş. Türkiye'ye gelen modellerin hepsi yanılmıyorsam 5 ileri otomatik şanzımana sahip. 3 farklı sürüş modu sunan SI-DRIVE olarak geçen sisteme sahip. 1. mod Intelligent modu. Daha sakin ve ekonomik bir sürüş için tasarlanmış bu mod, arabayı biraz ağırlaştırıyor ve gaz tepkilerini yavaşlatıyor. Devirleri olabilidiğince düşük tutuyor, bu durum sollamaları ve ani hızlanma gerektiren durumları biraz zorlaştırıyor. 2. mod Sport mod, ben şahsen arabayı sürekli bu modda kullanıyorum, araba daha atik ve daha tepkili oluyor ancak bunu günlük kullanımda rahatsız etmeyecek ve bozmayacak şekilde yapıyor. 3. mod ise Sport Sharp, bu modda araba en atik halinde oluyor. Gazı köklediğinizde anında vites düşürüyor ve mümkün olan en yüksek torku verecek şekilde davranıyor. Tek şeritli yollarda sollama yaparken çok işe yarıyor, ancak sürekli bu modda kullanmak sürücüyü ve arabayı gereksiz yoruyor, yakıt tüketimini de çok arttırıyor. Daha çok pist kullanımı için geliştirilmiş olan bu modu günlük kullanımda kullanmanıza pek gerek kalmıyor. Şanzımanda ayrıca manuel modu da mevcut, hem vites hem de direksiyonun arkasındaki kulakçıklar ile vites seçimi yapmak mümkün. Tork konvertörlü 5EAT adındaki bu şanzıman, yanılmıyorsam Subaru'nun CVT'ye geçmeden önce kullandığı son otomatik şanzıman.
Outback aslında Subaru'nun Legacy adlı modelinin station wagon'unun yükseltilmiş halidir, bu nedenle de Legacy ile bir çok ortak noktası vardır ve çoğu parçası da benzer veya aynıdır. Hatta ruhsatta model adı "Subaru Legacy Outback" olarak geçmektedir. Outback'i Legacy'den ayıran en büyük fark süspansiyon, belli başlı kaporta parçaları ve daha büyük yanaklı lastikleridir.
Aracın sürüş karakterinden bahsedecek olursak, çok güven veren bir sürüşe sahip. Subaru'nun BRZ dışında tüm modellerinde kullandığı Symmetrical AWD'ye sahip ve sürekli dört çeker. 20 cm yerden yüksekliğe sahip olsa da, şuan üzerinde olan Michelin Pilot Sport 4 lastiklerle virajlarda inanılmaz bir şekilde yolu tutuyor, biraz daha zorlayıp kafadan kaymasını beklediğinizde ise daha da yola tutunarak sizi şaşırtıyor. Limitlerini aştığınızda ise kuru zeminde kafadan kayıyor ancak ıslak ve buzlu zeminde önce kafadan kayıp sonrasında hafif bir şekilde arkasını getirtebiliyorsunuz. ESP neredeyse tamamen kapatılabiliyor ancak buz üzerinde donut gibi durumlarda kapalı olsa bile devreye çok az girdiğini hissedebiliyorsunuz. Süspansiyonları sanki konfordan çok spor bir karakteristiğe sahip. İstanbul Parkta limitlerini deneyimledikten sonra arabaya olan güvenim daha da arttı. Süspansiyon bozuk yollarda biraz sesli çalışıyor ancak bu yaşından kaynaklı bir durum olabilir, emin değilim. Ara sıra hafif araziye de girmenize olanak sağlıyor, Sarıyer Rumelifeneri taraflarında bir çok arazi yoluna girdim ve herhalde burada kalacak dediğim çoğu yerde beni yanılttı ve rahatlıkla çıktı.
Ara sıra ani hızlanma ve dur kalk şehir trafiğinde ortalama 14-15 litre arası tüketiyor. Çok dikkatli kullanarak 11'e düşürebildim ancak dikkatsizliklerde hemen tekrar 15'lere çıkıyor. Uzun yolda 9 litre gördüm (130-140km/s). İstanbul parkta pist kondisyonlarında 1 seansta ortalama 24-25 litreleri gördüm sanırım.
İç mekanı 5 kişilik bir mekan ancak daha küçük bir araba olan Legacy'den alındığı için Outback'e biraz yetersiz geldiğini düşünüyorum. Benim boyum 1.78, sürücü koltuğu bana ayarlı iken 3-4 parmaklık bir diz mesafesi artıyor. Daha uzun biri oturduğunda biraz rahatsız olabilir. İç mekandaki en büyük sıkıntı saklama alanları. Orta konsolda sadece iki bardaklık var ve sadece anahtarın sığacağı bir boşluk var. Sürücü ve ön yolcu koltuk kapı cepleri de çok küçük, yarım litrelik su şişesi sığmıyor. Arka koltukların ise bir kapı içi cebi bile yok, uzun yolda bunlar çok sorun teşkil edebiliyor. Donanım olarak 2009 model bir araba için iyi donanımlı olduğunu söyleyebilirim. Dokunmatik bir ekranı, çift bölgeli kliması, elektrikli açılıp kapanan aynaları, ısıtmalı deri koltukları var. Ancak garip bir şekilde far ve yağmur sensörü yok, yanılmıyorsam bir opsiyon olarak bile sunulmamış. En yüksek donanımda bu özelliklerin olmaması garip.
Genel olarak çok yetenekli bir araba. Piste de araziye de girebiliyor, 5 kişi ve bavullarla içine doluşup uzun yola da çıkabiliyorsunuz. Her bindiğimde sanki daha yeni almışım gibi beni mutlu ediyor ve sıradan sürüşlerde bile beni gülümsetiyor.
Arkadaşlar arabayı olabildiğince tanıtmaya ve anlatmaya çalıştım, bahsetmediğim, aklıma gelmeyen noktalar olabilir. İstediğiniz tüm soruları sorabilirsiniz, yanıtlamaktan memnuniyet duyarım.
(Bonus: Birkaç saniyeliğine de olsa bir Otopark videosunda bulundum )