KAPALI 2012 porsche mi sıfır c200 mü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan makar10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

makar10

Düz Yol Gazcısı
33
Merhaba arkadaşlar ikinci el 2012 seçilmiş araç porsche almakmı mantıklı. Yoksa o ikinci ele girmeden bir tık aşağıdan sıfır c200 almakmı mantıklı ?

Kararsızlığımız iyi bir araç almak istiyoruz fiyatlar bir birine yakın. Daha üst seviyeden 2012 almakmı mantıklı yoksa daha aşağıdan c200 mü ?

2012 araca güvenilirmi?
İkinci el porsche olması birşey değiştirirmi ?



Porsce den kastımız cayenne de olur panamera da olur. Fiyatlar yakın

Ne düşünüyorsunuz ne öneriyorsunuz arkadaşlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2.el aracın kondisyonunu bilmeden bu başlıktan bir sonuç çıkmaz. Gidip 2.el focus, golf, astra, fiesta, polo, jazz falan alıyor olsanız sorun çıkması halinde özel serviste, sanayide bile yaptırırsınız. Porsche gibi premium bir aracın arıza çıkarması durumunda hangi düzgün ustayı bulup uygun fiyata yaptırabilirsiniz ? Yani porsche'nin durumu araştırılmalı ve ona göre karar verilmeli.

Diğer bir husus olarak c200 ihtiyaçlarınızı ve otomobil zevkinizi karşılamayacak mı ? Beni ancak porsche keser mi diyorsunuz yoksa c 200 de beni mutlu eder ama ben daha iyisini istiyorum mu diyorsunuz. C200 zevklerinizi karşılıyorsa karar vermeniz daha kolay olur.

Bu durumda ben olsam ne yaparım ? Kafamda en ufak bir şüphe kalmayacak şekilde km'si oldukça düşük, evin nazlı çocuğu gibi bakılmış bir porsche olmadıktan sonra sıfır c200'ü tercih ederim.
 
2.el aracın kondisyonunu bilmeden bu başlıktan bir sonuç çıkmaz. Gidip 2.el focus, golf, astra, fiesta, polo, jazz falan alıyor olsanız sorun çıkması halinde özel serviste, sanayide bile yaptırırsınız. Porsche gibi premium bir aracın arıza çıkarması durumunda hangi düzgün ustayı bulup uygun fiyata yaptırabilirsiniz ? Yani porsche'nin durumu araştırılmalı ve ona göre karar verilmeli.

Diğer bir husus olarak c200 ihtiyaçlarınızı ve otomobil zevkinizi karşılamayacak mı ? Beni ancak porsche keser mi diyorsunuz yoksa c 200 de beni mutlu eder ama ben daha iyisini istiyorum mu diyorsunuz. C200 zevklerinizi karşılıyorsa karar vermeniz daha kolay olur.

Bu durumda ben olsam ne yaparım ? Kafamda en ufak bir şüphe kalmayacak şekilde km'si oldukça düşük, evin nazlı çocuğu gibi bakılmış bir porsche olmadıktan sonra sıfır c200'ü tercih ederim.

Cenk arkadaşa çok teşekkürler güzel değindi. Bir kaç bilgi daha eklemek lazım konuya.

Aracımız ortalama 120 km lerde olacak
Bakımlılık konusunda orta seviye olacak (lüks sınıfların bakımının daha iyi yapıldığınıda göz önüne alarak ve çok iyi bakımlıların fiyatının farklı olduğu göz önüne alarak)
Zevk konusunda c200 tatmin etmeyecek. Ama mantıklı olan o olursa tabiki onunlada zevk almaya bakıcaz.
Küçük çıkan sorunlar dışarıda halledilebilir ama büyük sorunlar olursa servise gidilmek zorunda kalıncak.

Aracı genelde alıp kullanıp 4 yıl gibi sürede satıyorum. Çok titiz kullanamıyorum. Ama eksik bırakmamaya çalışırım.





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Cenk arkadaşa çok teşekkürler güzel değindi. Bir kaç bilgi daha eklemek lazım konuya.

Aracımız ortalama 120 km lerde olacak
Bakımlılık konusunda orta seviye olacak (lüks sınıfların bakımının daha iyi yapıldığınıda göz önüne alarak ve çok iyi bakımlıların fiyatının farklı olduğu göz önüne alarak)
Zevk konusunda c200 tatmin etmeyecek. Ama mantıklı olan o olursa tabiki onunlada zevk almaya bakıcaz.
Küçük çıkan sorunlar dışarıda halledilebilir ama büyük sorunlar olursa servise gidilmek zorunda kalıncak.

Aracı genelde alıp kullanıp 4 yıl gibi sürede satıyorum. Çok titiz kullanamıyorum. Ama eksik bırakmamaya çalışırım.





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Rica ederim. Alacağınız otomobilden zevk alabileceğinizi düşünmüyorsanız hiç mercedes'e bulaşmayın. C200 yerine koyabileceğiniz, işte bundan zevk alırım diyebileceğiniz başka bir sıfır otomobil varsa onu da değerlendirelim. Yok ben bu ikisi arasındayım ama gönlüm porsche'den yana, en azından denemek istiyorum, ya hiç sıkıntı çıkmazsa ya memnun kalırsam ihtimalini değerlendirmek istiyorum diyorsanız o zaman porsche'yi kovalayın derim. Fakat buna karar vermeden önce alacağınız modeli iyi araştırın, kullanıcılardan bilgi almaya çalışın, varsa porsche sahiplerinin bulunduğu bir forum oralardan bilgi toplamaya çalışın, kronik arızaları nelerdir, nelere dikkat etmek gerekir, bu araçların yetkili servis dışında bir ustası var mıdır, kimdir, olası maliyetler nelerdir bunların hepsini iyice araştırın öyle alın derim. Sonra aldığınız aracın üstüne milyarlarca lira harcamak zorunda kalırsanız bu sefer ' bu harcadığım paralarla temiz E serisi, 5 serisi, Jaguar Xf alırdım ben lanet olsun senin gibi araca ' demek zorunda kalmayın.
 
Son düzenleme:
Cenk arkadaşa çok teşekkürler güzel değindi. Bir kaç bilgi daha eklemek lazım konuya.

Aracımız ortalama 120 km lerde olacak
Bakımlılık konusunda orta seviye olacak (lüks sınıfların bakımının daha iyi yapıldığınıda göz önüne alarak ve çok iyi bakımlıların fiyatının farklı olduğu göz önüne alarak)
Zevk konusunda c200 tatmin etmeyecek. Ama mantıklı olan o olursa tabiki onunlada zevk almaya bakıcaz.
Küçük çıkan sorunlar dışarıda halledilebilir ama büyük sorunlar olursa servise gidilmek zorunda kalıncak.

Aracı genelde alıp kullanıp 4 yıl gibi sürede satıyorum. Çok titiz kullanamıyorum. Ama eksik bırakmamaya çalışırım.





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
120k km'nin üstüne 4 yıl binme payı koyup kaç bin km de satacağınızı da hesap edin derim yoksa sıkıntı olabilir.
 
Şöyle şu başlığı size ileteyim. Range Rover Sport kullanıcısının başına gelenler, araç 2010 model ve ilk sahibi. Bu başlığı attım çünkü hem porsche hem Range premium markalardır. Bu markalarda ciddi sorunlar çıkması dahilinde harcayacağınız paralar can yakar. 129 bin tl Range'in sandık motoru. Alacağınız riski iyi değerlendirin, maddi durumunuzu iyi gözden geçirin, otomobili iyi araştırın. Sizi korkutmak, hevesinizi kaçırmak istemem. Fakat riskleri söylemek de bizim görevimiz.
https://www.otopark.com/forum/threads/range-rover-sport-yatak-sardı.5766/#post-206923
 
Bakimli ve duzgun bir otomobilse Porsche
Fakat degilse sifir Mercedes

Kronik arizalar ve sans faktoru disinda Porsche saglam arabadir. Hatta Carrera’lari gelistirirken sanzimanin dayanikliligini test etmek icin ust uste defalarca launch control yapiyorlar, sanzimani strese sokuyorlar. Buna ragmen araba bana misin demiyor
Ama bir sorun cikarirsa da yandi gulum keten helva
 
Son düzenleme:
Bu devirde sıfır araba almak için ciddi anlamda gelir lazım bana kalırsa, fiyatlar çok saçma seviyelerde. O yüzden düzgün bakılmış, sorunsuz ve düşük kilometreli bir Porsche bakmakta, bunun da üstüne arabanın ekspertizini güvenilir yerde yaptırıp yine güvenilir ve anlayan ustalara göstermekte fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve makar10
Bir yandan porsche için hevesleniyorum. Bir yandan hikayeler korkutuyor. Ben aklımda porsche için temiz bakımları yerinde yapılmış üretilirkende daha sağlam dikkatli üretilen olarak hayal ediyorum hep. 2012 ama temiz sağlıklıdır diyorum hep. Tabi arayıp bulmak gerek bu hayaldeki gibi olanı ama direk kötü yaklaşmakta istemiyorum. Araç biraz şans işi sıfırda olsa ikinci elde olsa. Sadece sıfırlarda biraz garantiden dolayı tölerans var. Bu arada porsche olursa cayenne düşünüyoruz. Jip sınıfından. Fiyatımızıda +40bin ortalama koyuyoruz. Tam eşit değiller.
Km yıllık 25.000 bin ile dört yılda 100.000 yapılır max.

Ne diyosunuz arkadaşlar evin nazlı çocuğu bir porsche mi arayalım :))
 
Bu işin matematiğini sizin yapmanız gerekir. Sıfır arabaların fiyatları çok saçma hâl aldı evet ama ikinci elde yerinde durmuyor. Alfa Breralar 55 bin lira civarına gidiyordu ikinci elde, 120-130 bin lira oldu. Porsche Boxsterlar da uygun kalıyordu geçmişte, onlarında temizi 90 bin civarında.

Bu nedenle iyi düşünmek gerekir. Porsche ile C200 kıyaslayacak değilim. Ben bu ikisi arasında kalsam şunları düşünürdüm:
-Porsche kaç km de? Önceki sahibi nasıl kullandı? Nasıl baktı?
-Bir sorun olursa masrafı hangi seviyelerde olur? Karşılayabilir miyim? Karşılayabilirsem zorlar mı? (sorun çıkarırsa 5 bin 10 bin her neyse bunu karşılayamayacaksam bulaşmam açıkçası, bilmiyorum ama Porsche'de sorun olursa kapı açılışı 3-5 bin liradan aşağı olmaz zaten, çok mu iyimserim yoksa? @Porsche)

C200'de sıfır olacağı için içiniz rahat olur. Garanti konusunda forumda daha önce yazılarım vardı. Sürücü koltuk iskeleti, direksiyon simidi gibi şeyleri garantiden değiştirdiler aracımda. İskelet pahalı değildi ama direksiyon simidi 4 bin liralık şeydi (ki çoğu marka da kullanıcı hatası, imalat hatası değil diye değiştirmiyorlarmış).

Garanti bana göre kasko gibi. Kasko yaptırırsınız, ihtiyaç olmadığı sürece boşa para mı veriyoruz acaba dersiniz. Allah korusun sel olur bir şey olur araba çöp olursa paranızı geri alırsınız iyi ki yaptırdım dersiniz. İhityaç olana kadar garantili araç gereksiz gözükür, yetkili servislere fazla para vermek için tuzak gibi görülür. Benim yaşadığım gibi bir kaç bin liralık simit değişince (veya daha büyük bir sorunda tabii ki) iyi ki varmış denir. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
Bu işin matematiğini sizin yapmanız gerekir. Sıfır arabaların fiyatları çok saçma hâl aldı evet ama ikinci elde yerinde durmuyor. Alfa Breralar 55 bin lira civarına gidiyordu ikinci elde, 120-130 bin lira oldu. Porsche Boxsterlar da uygun kalıyordu geçmişte, onlarında temizi 90 bin civarında.

Bu nedenle iyi düşünmek gerekir. Porsche ile C200 kıyaslayacak değilim. Ben bu ikisi arasında kalsam şunları düşünürdüm:
-Porsche kaç km de? Önceki sahibi nasıl kullandı? Nasıl baktı?
-Bir sorun olursa masrafı hangi seviyelerde olur? Karşılayabilir miyim? Karşılayabilirsem zorlar mı? (sorun çıkarırsa 5 bin 10 bin her neyse bunu karşılayamayacaksam bulaşmam açıkçası, bilmiyorum ama Porsche'de sorun olursa kapı açılışı 3-5 bin liradan aşağı olmaz zaten, çok mu iyimserim yoksa? @Porsche)

C200'de sıfır olacağı için içiniz rahat olur. Garanti konusunda forumda daha önce yazılarım vardı. Sürücü koltuk iskeleti, direksiyon simidi gibi şeyleri garantiden değiştirdiler aracımda. İskelet pahalı değildi ama direksiyon simidi 4 bin liralık şeydi (ki çoğu marka da kullanıcı hatası, imalat hatası değil diye değiştirmiyorlarmış).

Garanti bana göre kasko gibi. Kasko yaptırırsınız, ihtiyaç olmadığı sürece boşa para mı veriyoruz acaba dersiniz. Allah korusun sel olur bir şey olur araba çöp olursa paranızı geri alırsınız iyi ki yaptırdım dersiniz. İhityaç olana kadar garantili araç gereksiz gözükür, yetkili servislere fazla para vermek için tuzak gibi görülür. Benim yaşadığım gibi bir kaç bin liralık simit değişince (veya daha büyük bir sorunda tabii ki) iyi ki varmış denir. :)
Abi fazla iyimsersin örnek olarak Panamera'da ufak bir dokundurmada bile bismillah deyip kapı 15 liralardan açılıyor hele mekaniğe hiç girmiyorum...

Ben bu konuya özellikle yorum yapmıyorum/yapamıyorum zira risk almak ile normal bir hayatı yasamak konusunda arada kalırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Bu işin matematiğini sizin yapmanız gerekir. Sıfır arabaların fiyatları çok saçma hâl aldı evet ama ikinci elde yerinde durmuyor. Alfa Breralar 55 bin lira civarına gidiyordu ikinci elde, 120-130 bin lira oldu. Porsche Boxsterlar da uygun kalıyordu geçmişte, onlarında temizi 90 bin civarında.

Bu nedenle iyi düşünmek gerekir. Porsche ile C200 kıyaslayacak değilim. Ben bu ikisi arasında kalsam şunları düşünürdüm:
-Porsche kaç km de? Önceki sahibi nasıl kullandı? Nasıl baktı?
-Bir sorun olursa masrafı hangi seviyelerde olur? Karşılayabilir miyim? Karşılayabilirsem zorlar mı? (sorun çıkarırsa 5 bin 10 bin her neyse bunu karşılayamayacaksam bulaşmam açıkçası, bilmiyorum ama Porsche'de sorun olursa kapı açılışı 3-5 bin liradan aşağı olmaz zaten, çok mu iyimserim yoksa? @Porsche)

C200'de sıfır olacağı için içiniz rahat olur. Garanti konusunda forumda daha önce yazılarım vardı. Sürücü koltuk iskeleti, direksiyon simidi gibi şeyleri garantiden değiştirdiler aracımda. İskelet pahalı değildi ama direksiyon simidi 4 bin liralık şeydi (ki çoğu marka da kullanıcı hatası, imalat hatası değil diye değiştirmiyorlarmış).

Garanti bana göre kasko gibi. Kasko yaptırırsınız, ihtiyaç olmadığı sürece boşa para mı veriyoruz acaba dersiniz. Allah korusun sel olur bir şey olur araba çöp olursa paranızı geri alırsınız iyi ki yaptırdım dersiniz. İhityaç olana kadar garantili araç gereksiz gözükür, yetkili servislere fazla para vermek için tuzak gibi görülür. Benim yaşadığım gibi bir kaç bin liralık simit değişince (veya daha büyük bir sorunda tabii ki) iyi ki varmış denir. :)

Soyle soyleyeyim gecen Audi icin kaucuk paspas aldim 350 tl tuttu. 5-10 binler yetkili serviste ariza icin Audi’yi gectim neredeyse VW seviyesi. Porsche’de rakamlar cok daha ucuk. Saglam araba ancak kullanici faktoru ve nasil bakildigi onemli bir rol oynuyor.
Boyle arabalari almak degil kullanmak mesele
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...