KAPALI 2012 porsche mi sıfır c200 mü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan makar10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

makar10

Düz Yol Gazcısı
33
Merhaba arkadaşlar ikinci el 2012 seçilmiş araç porsche almakmı mantıklı. Yoksa o ikinci ele girmeden bir tık aşağıdan sıfır c200 almakmı mantıklı ?

Kararsızlığımız iyi bir araç almak istiyoruz fiyatlar bir birine yakın. Daha üst seviyeden 2012 almakmı mantıklı yoksa daha aşağıdan c200 mü ?

2012 araca güvenilirmi?
İkinci el porsche olması birşey değiştirirmi ?



Porsce den kastımız cayenne de olur panamera da olur. Fiyatlar yakın

Ne düşünüyorsunuz ne öneriyorsunuz arkadaşlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Sabah fırına ekmek almaya giderken hemen yanımıza yapılan binanın mütahitinin arabasını gördüm yine. 3.0 TDI Quattro Q7, muhtemelen 2012-2013 model.

Piyasasının altına veriyor olsa bile o arabayı almazdım. Eşek niyetine bindi arabaya gözümün önünde 1 senedir. lastiği inik halde gördüğüm de oldu, çocuk parkı kenarına duvara sıfır şekilde park ettiğini gördüğüm de. Genelde hep aynı yere koyuyor zaten. Bizim sitenin mütahitinin altında da X6 var. O da aynı şekil. Bu arabalara binen insan iyi bakıyor olsa gerek şeklinde düşünmek çok yanlış olabilir.

Ülkenin son 10 yılında normalde Jetta-Passat düzeyinde gezinecek adamlar bu arabalara binmeye başladı. Passat'ı bozulmayan araba olarak gören kafalar bunlara tank niyetine biniyor. İkinci elde patlama ihtimali yüksek arabalar bence. Sahibini tanımıyorsam kesinlikle almazdım.
 
Nette bazı fiyatlar var porsche modellerine ait ve bu elemanın söylediği rakamla hiç alakası yok. Açıkçası bana pek mantıklı gelmedi 30 bin lira. Bu araç muhtemelen 7.bakımına girdi. Her bakımı bu kadar pahalıysa, geçmiş yıllarda ki fiyatları bilemediğimizi düşünürsek, tahmini 150-200 bin lira arası bakım parası mı ödendi yani bu araca ? Bana pek gerçekçi gelmedi bu fiyat. Ya eleman bol keseden sallamış ya da aracın başka sıkıntılarıyla beraber fiyat o seviyeye çıkmış.
Konu soygunsa Doğuş Oto uzmandır bu konuda :) Kendileri 2016 yılında 3.0 TDI Audı Q7 turbosuna 30 bin lira değişim ücreti istemişlerdi. Özel serviste işçilik dahil 8.870 TL'ye mal oldu.
 
Serviste bakım yaptırdıkça onlar da abartıyor tabi. Yaptırsan dert yaptırmasan dert. Sırf bu yüzden 0 araba almam büyük konuşmiyim.
Net konuşayım. Sıfır Q7 almış olsam, 8-9 bin liraya yaptırılacak bir turbo değişimine kullanıcı hatası deyip garanti dışı bırakıp 30 bin lira isteseler, aracın genel garantisinin bozulacağını bilsem bile gider özel serviste yaptırırdım. O parayı onlara vermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve At
Net konuşayım. Sıfır Q7 almış olsam, 8-9 bin liraya yaptırılacak bir turbo değişimine kullanıcı hatası deyip garanti dışı bırakıp 30 bin lira isteseler, aracın genel garantisinin bozulacağını bilsem bile gider özel serviste yaptırırdım. O parayı onlara vermem.
Araç '12 model ve garantisi bitmişti fakat bitmese de sahibi de sizin gibi düşünüp özel servise vereceğini belirtti.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Araç '12 model ve garantisi bitmişti fakat bitmese de sahibi de sizin gibi düşünüp özel servise vereceğini belirtti
Onu anladım, ben bir adım daha öteye geçtim ve sıfır almış olsam, başıma böyle bir şey gelse yine de 30 bin lirayı kaptırmazdım onlara niyetiyle söyledim ki aracın sahibi de benim gibi davranırmış. Olması gereken de budur. O soyguna ortak olmam ben. Keriz bellemişler herkesi tuttuklarını öpüyorlar ayıptır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Araç '12 model ve garantisi bitmişti fakat bitmese de sahibi de sizin gibi düşünüp özel servise vereceğini belirtti.
4 yıllık arabanın turbosunun değişmesi de ayrı mevzu.
Net konuşayım. Sıfır Q7 almış olsam, 8-9 bin liraya yaptırılacak bir turbo değişimine kullanıcı hatası deyip garanti dışı bırakıp 30 bin lira isteseler, aracın genel garantisinin bozulacağını bilsem bile gider özel serviste yaptırırdım. O parayı onlara vermem.
Ben de öyle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Onu anladım, ben bir adım daha öteye geçtim ve sıfır almış olsam, başıma böyle bir şey gelse yine de 30 bin lirayı kaptırmazdım onlara niyetiyle söyledim ki aracın sahibi de benim gibi davranırmış. Olması gereken de budur. O soyguna ortak olmam ben. Keriz bellemişler herkesi tuttuklarını öpüyorlar ayıptır.
Kesinlikle aynı düşünüyorum.Bu özel servis-sanayi muhabbetti günlerce üzerinde karşılıklı tartışılabilecek bir konu.Ama ben işin tamamen ustalıkta yattığına inanıyorum.Yetkili servisteki adam emek gösterse de göstermese de 30 gün iş olmasa da maaşı hazır.Sanayideki usta en iyisini yapmak zorunda çünkü müşteri kaybedemez aksine kazanmalı. Özel servisin 5-6 kat fazla fiyat çekmesi de cabası.(Biliyoruz kira giderleri-çalışan maliyetleri vs var hemen saldırmasın kimse ama onları da servisin sahibi düşünsün ben ödemek zorunda değilim çalışan maaşlarını :p) Ayrıca ufak bir dipnotta vermeden geçmeyeyim motor bayisi olan bir arkadaşım parayı yedek parçadan kazandıklarını söylediğinden beri bakış açım bir tık farklı servislere. O gün bugündür algıda seçicilik yapıp sadece yedek parça işini yapan insanları gözlemlediğimde en kötü e180-high passata bindiklerini gördüğümden beri aklımın hep bir köşesinde bu işe girişmek yatıyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cenk
Kesinlikle aynı düşünüyorum.Bu özel servis-sanayi muhabbetti günlerce üzerinde karşılıklı tartışılabilecek bir konu.Ama ben işin tamamen ustalıkta yattığına inanıyorum.Yetkili servisteki adam emek gösterse de göstermese de 30 gün iş olmasa da maaşı hazır.Sanayideki usta en iyisini yapmak zorunda çünkü müşteri kaybedemez aksine kazanmalı. Özel servisin 5-6 kat fazla fiyat çekmesi de cabası.(Biliyoruz kira giderleri-çalışan maliyetleri vs var hemen saldırmasın kimse ama onları da servisin sahibi düşünsün ben ödemek zorunda değilim çalışan maaşlarını :p) Ayrıca ufak bir dipnotta vermeden geçmeyeyim motor bayisi olan bir arkadaşım parayı yedek parçadan kazandıklarını söylediğinden beri bakış açım bir tık farklı servislere. O gün bugündür algıda seçicilik yapıp sadece yedek parça işini yapan insanları gözlemlediğimde en kötü e180-high passata bindiklerini gördüğümden beri aklımın hep bir köşesinde bu işe girişmek yatıyor :)
Yetkili servisler de zaten servis kısmından kazanıyor parayı. Yoksa otomobil satışlarından pek bir kar elde ettikleri yok. Özel servis için güven kazanmak gerek. Yetkili servis tutunca öpüyor ama taktığı parçaya da yaptığı işe de garanti veriyor. Özel servisin sahibi kimse onun garanti insafına kalmışsın. İpsiz sapsız biriyse kavga gürültü çıkar. O sebeple özel servis alışkanlığı edinmeden önce bakımdı, küçük onarımlardı, küçük parça değişimleriydi gibi şeylerle yoklamak gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...