2013 Ford Mondeo Selective MK4 - İnceleme

Araç: Ford
Modeli: Mondeo Selective MK4
Yılı: 2013
KM'si: 210.000 KM

Artıları:
+ Donanım olarak birçok şeyi standart geliyor
+ Trim sesi hiç yok dencek kadar az
+ Tasarım olarak makam arabası diyebileceğimiz türden

Eksileri:
- 18 jantlar bam güm yapabiliyor ve ilk darbeyi sert alıyor
- Bagajı basık ve bagaj ağzı rakiplerine göre dar, yüksek eşyaları koyarken sıkıntı çıkarabiliyor
- Kapı içlerinde kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor


Araç Hakkında:

2007 yılında ilk kez piyasaya çıkıyor ve 2010 yılında makyaj geçiriyor, 2014 yılına kadar üretimi devam ediyor. Makyajlı versiyonlarında 5 farklı motorla beraber geliyor, bunlar;
1.6 atmosferik benzinli (120hp)
1.6 turbo dizel (115hp)
1.6 turbo benzinli (Ecoboost 160hp)
2.0 turbo dizel (2012 öncesi 140hp, 2012 ve sonrası 163hp)
2.0 turbo benzinli (Ecoboost 240hp).

Motorların kendi arasında manuel ve otomatik versiyonları bulunuyor, incelemesini yapacağım araçta 2.0 turbo dizel 163hp motor ve 6 ileri powershift çift kavrama şanzıman yer alıyor. Bu motor seçeneğinde 2012 öncesinde Aisin 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı yer alıyor. Şimdi incelemesine başlayabilirim.

Dış tasarım ve detaylar
Ön tasarım dönemindeki focuslara oldukça benziyor,
Kaput, krom detaylı panjurlar ve bixenon farlar arabayı sportif ve dinamik gösteriyor,
Tampon üstünde gündüz ledleri, sis farları ve ön park sensörü yer alıyor
IMG_20230322_140231.jpg

Yan tasarımda göze çarpan ilk şey 5 kollu 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar oluyor,
Çamurluktaki krom detaydan başlayıp arka stop grubuna kadar uzanan çizgi dinamik tasarımla örtüşüyor,
Yan aynalar elektrikli ayarlanma - katlanma, ısıtmaya ve hafıza özelliğine sahip, ayna açıları çok büyük değil, biraz daha büyük olabilirdi,
Camların kenarlarında krom detaylar bulunuyor
IMG_20230413_214842.jpg

Arka tasarım MK5 mondeo'ya oldukça benziyor, çatık kaşlara benzeyen led stop grubu arabayı farklı gösteriyor (çok beğendim bir tasarım değil),
Bagaj kapağının üzerindeki spoiler da sonradan takılmış,
Tampona baktığımızda arka park sensörü ve çift egzozlu difüzörü görüyoruz, egzozların sonradan takıldığını belirtmek isterim.
IMG_20230322_140225.jpg

Arka tarafta çok noktadan bağlantılı süspansiyon sisteminin de yer aldığını belirteyim.

Bagaj bölümü detayları
Amortisörlü olarak açılan ağır bagaj kapağının üzerinde bir tane tutma yeri yer alıyor, üstündeki kaplamanın kalitesi düşük, bagajın içine baktığımızda 500 litrelik eşya koyma alanını görüyoruz, derinliği ve genişliği iyi ama yüksekliği az, yüksek eşyaları koymak zorlayabilir,
Kullanışlılık detayı olarak 1 tane aydınlatmaya sahip, sağda solda sıkıştırma fileleri yer alıyor
Screenshot_2023-04-13-22-04-52-68_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

Bagaj halısını kaldırdığımız zaman tam boy stepne ve bir sürü eşya koyma gözü yer alıyor,
Yükseklik konusunu az çok telafi edebiliyor,
Koltuklar 40-60 oranında katlanabiliyor ve katlandığı zaman dümdüz oluyor.
IMG_20230413_220937.jpg


Arka koltuk bölümü ve detayları
Bir karış genişliğindeki ağır kapıları açtığınız zaman üstünde hafif yumuşak plastik ve kolunuzu dayadığınız yerdeki deri döşemeyi görüyorsunuz, mat krom kapı açma kolları ve arkasındaki mat krom çıta bu kısma renk katıyor,
Kapı çekme kolu oldukça sıkı, esneme yapmıyor,
Üst tarafta küçük alt tarafta büyük hoparlörü görüyoruz, hoparlörün arkasında küçük sayılabilecek kaplamasız eşya koyma gözü yer alıyor, camlar tek tuşla açılıp kapanabiliyor.
IMG_20230413_214853.jpg

Arka koltuklara baktığımızda tamamen deri olduğunu görüyoruz,
Ortada eşya koyma gözüne ve 2 bardaklığa sahip kol dayama yer alıyor, sağ ve sol tarafta isofix bağlantıları yer alıyor,
Kafalıklar ile arka cam arasındaki boşluğa birçok eşyanızı koyabilirsiniz, oldukça geniş bir alan orası,
Ön koltukların arkasında eşya cepleri yer alıyor lakin ön koltuklar elektrikli ve ısıtmalı olduğu için eşya koyduğunuz kısımda koltuğun iskeleti termos gibi eşyaları koymanızı engelliyor,
Ön kol dayamanın arkasında 12V soket ve küllük yer alıyor,
Tavanda aydınlatma yer alıyor gücü iyi,
Yaşam alanı olarak 1.84 boyumla 4 parmak baş mesafesi ve 6-7 parmaklık diz mesafesi ölçtüm, genel olarak ferah bir alana sahip,
Koltukların dolgusu ve sertliği iyi, minderleri uzun, şehir içinde rahatsız olmuyorsunuz,
Arkada havalandırma yok, 2012 ve öncesinde B sütunun üstünde havalandırma menfezleri geliyor ama 2013 ve sonrasında gelmiyor.
IMG20230403101235.jpg


Ön koltuk bölümü ve detayları
Ön kapılar arka kapılardan daha ağır ve malzeme kalitesi olarak arka kapılarda ne dediysem aynısı geçerli,
Eşya koyma gözleri daha büyük ve geniş ama kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor
IMG_20230413_214911.jpg

Ön koltuklar arka koltuklar gibi komple deri bir yapıya sahip, şoför ve yolcu tarafı elektrikli ayarlanabiliyor ve 5 kademeli ısıtma özelliğine sahip, 3. Kademeden sonrası alev moduna dönüşüyor, bel destek ayarı manuel ama çok geniş bir ayar aralığı var, şoför tarafında 4 tane hafıza var, bastığınız hafıza tuşuna göre aynalarda ayarlanıyor,
İdeal sürüş pozisyonunu bulmakta zorluk çekmiyorsunuz,
IMG_20230413_214903.jpg


İçine oturduğunuzda dört kollu tamamen hidrolik deri direksiyon sizi karşılıyor, üstünde yol bilgisayar menüsü, multimedia sistemini ve hız sabitleyiciyi kontrol edebiliyorsunuz,
Direksiyon hissiyatı çok iyi, yolu size direkt aktarıyor, sertlik olarak durağan haldeyken biraz ağır ama arabayı şehir içi hızlarında sürdüğünüzde hafifliği ideal seviyede ne çok ağır ne çok hafif, uzun yolda deneyimleme fırsatım olmadı,
Screenshot_2023-04-13-22-49-02-96_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

Kadranlarda yol bilgisayarı dijital ekrana, hız ve devir göstergesi analog yapıya sahip, yol bilgisayarından kadran ayarlarını, multimedya kontrolünü ve ESP yi açıp kapatabiliyorsunuz.
Screenshot_2023-04-13-22-49-24-16_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg


Orta tarafa baktığımızda Sony ses sisteminin ünitesini görüyoruz, bu üniteyle beraber ses sistemi çok iyi, 30 kademeye sahip, 25-26 ya kadar temiz ses alabiliyorsunuz, basslar bangır bangır, ses kalitesi de genel olarak iyi, bağlantı olarak USB, AUX, Bluetooth, CD ile bağlanabiliyorsunuz, normal bir kullanıcı şehir içinde 15. kademeyi çok geçmez
Screenshot_2023-04-13-22-57-24-82_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

Hemen altında çift taraflı dijital kilima ünitesi yer alıyor, ısıtma ve soğutma sistemi gayet iyi çalışıyor, Auto özelliği ortam sıcaklığını ideal seviyede ayarlıyor, ön - arka cam rezidans tuşu Sony ünitenin üstünde yer alıyor
Screenshot_2023-04-13-22-57-38-72_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg


Vites kolunun önünde küllük gözü yer alıyor, telefon gibi eşyalar sığmıyor, vites kolunun gereksiz büyük olduğunu belirtmek isterim, vites kolunun üstünde powershift yazısı göze çarpıyor, şanzıman spor moda sahip ama tam olarak deneyimleme fırsatım olmadı,
Vites kolunun arkasında mekanik el freni ve hemen yanında 2 tane bardaklık yer alıyor, kutu kolalar buraya rahat sığar,
Kol dayaması 2 kademeye sahip, ilk kademeye ruhsat, telefon gibi eşyalar, ikinci kademeye daha büyük eşyalar koyabiliyorsunuz, içi komple halı kaplı, aynı zamanda içinde 12V soket AUX ve USB girişleri yer alıyor, üstü deri kaplı ve süngerli bir yapıya sahip.
Torpido gözü komple halı kaplı, aydınlatması yok, soğutması var diye biliyorum, derinliği ve yüksekliği iyi, genişliği bi tık dar,
Üst tarafta sunroof yer alıyor, yukarıya doğru ya da içeriye doğru tek tuşla açabiliyorsunuz, perdesi manuel.

Sürüş ve konfor
İlk gaz tepkisi pedala basmanıza göre değişiyor, hafif basarsanız kavramada çok tutuyor, sert basarsanız hemen öne atılıyor, 1'den 2'ye geçerken vites geçişini duyuyor ve hissediyorsunuz,
Fren pedalının ayarı iyi, bastığınız kadar duruyor, panik frenlerde pedal ayağınıza çok baskı uygulamıyor, frenlerini başarılı buldum.
Süspansiyon konforu iyi, tatlı sert bir yapıya sahip, şehir içinde konforsuz hissettirmiyor lakin lastikler işi biraz bozuyor
235/45/r18 ebatlarla gelen lastikler gergin bir yapıya sahip, sert çukurlarda bam güm yapma durumu oluyor, kasislere ilk girdiğinizde o sertliği hissediyorsunuz.

Maalesef yol tutuş konusundan bahsedemeyeceğim, uzun yol deneyimim henüz olmadı.

Genel olarak fiyatının hakkını verdiğini düşünüyorum, görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.

Bahsetmediğim küçük detaylara videodan ulaşabilirsiniz.

Video:
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-04-13-22-49-02-96_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg
    Screenshot_2023-04-13-22-49-02-96_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg
    620.3 KB · Görüntüleme: 0

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
İstanbul - Antalya uzun yolculuğunu yaptıktan sonra birkaç şey daha ekleyebilirim,

Yalıtım:
Üzerinde Lassa driveways 235/45/18 ebatlarında ki lastik var, yol sesi asfalt kalitesine göre değişiyor, bazı yollarda 110-120 gibi hızlara kadar yol sesi almıyorken bazı yollarda 60 km/h den sonra yol sesi almaya başlıyor, genel anlamda yol yalıtımı iyi yapılmış, rahatsız edici düzeye çıkmıyor.

Rüzgar sesi 120 km/h den sonra gelmeye başlıyor 160-170 den sonra net bir şekilde içeride rüzgar sesi oluyor, ses sistemi sayesinde rüzgar ve yol sesini engelleyebiliyorsunuz.

Motor sesi konusunda oldukça başarılı, 2 litrelik motora rağmen hem coldstartta hemde uzun yolda içeriye çok az ses alıyor, 3000 deviri geçtikten sonra motor sesi net bir şekilde geliyor ama rahatsız edici düzeye ulaşmıyor, sabit hızlarda motor sesini minimum seviyede duyuyorsunuz.

Uzun yol konforu:
Sert geçişlerde ve otobandaki çukurlardan geçerken bam güm yapabiliyor, bunun nedeni lastik ebatları ve 18 inç janttan dolayı büyük ihtimal çünkü köprü geçişlerinde veya dalgalı yollarda süspansiyon yaylanma efekti vermese bile gayet iyi sönümlüyor,

Koltuklar ise doğru oturma pozisyonunda rahatsız etmiyor, arka tarafta 3 kişi gittiğinizde koltuğa tam oturamazsanız vücudun boşta kalan kısmı ağrı yapmaya başlıyor. (Çoğu arabada olduğu gibi)

Yol tutuş:
Kendim kullanmadım ama ıslak zeminde şerit çizgilerinin üzerinden geçtiğinizde araba yalpalıyor, ıslak asfaltta tutarken boyalarda tutunamıyor anlayacağınız (lastikle ilgili tahminimce),
Çok sert manevra yapmadığınız sürece kolay kolay ESP devreye girmiyor, bir kez ESP yakmayı başardık onda da babam viraja olması gerekenden hızlı ve sert girdi + viraj içinde frene de bastı, ESP direkt arabayı tuttu ve lineer bir şekilde yola devam ettik, (ESP olmasa arkasını açardı büyük ihtimal).

Direksiyondan da bahsetmek istiyorum, en ufak yol bozukluğunu direkt aktarıyor, gözünüzle bile bunu fark edebiliyorsunuz, yüksek hızlara çıktığınızda oldukça tepkisel davranıyor, hiç boşluk bırakmıyor anlayacağınız.

Motor performansı ve yakıt tüketimi:
Arabayla 5 kişi + dolu bagajla (yaklaşık 530kg) yolculuk yaptık, ara hızlanmalarda içinde 2 kişi olan 1.6 dizel gibi gidiyor, son hızını test edemedik malûm oldukça fazla radar var,
Powershift şanzıman kararsız davranmıyor, arabayı uygun viteste ve uygun devirde tutuyor mümkün olduğunca, spor moda aldığınızda siz vitese müdahale etmediğiniz sürece kendisi vites atıyor, siz kendiniz vites atarsanız kendisi bir süre vites atmıyor hatta Redline da tutabiliyorsunuz.

Yakıt tüketimi bi tık fazla, yol boyunca ort 100-110 km/h hızla gitmeye çalıştık.
Işıklarda dur kalk, 60-70 km/h anlık şehir içi hızları, ara hızlanmalar, bazı noktalarda 130-150 km/h hızlarla yol alma gibi durumlar var. Bu koşullarda Antalya'ya giderken kadranda 6.8 litre ort tüketim, İstanbul'a dönerken 6 litre ort tüketim değerlerini gördük lakin şöyle bir problem var, benim kendi hesaplamama göre kadrandan 1 litre fazla çıkıyor. Yani giderken 7.8 dönerken ort 7 litre yakıt yakmış olduk.


Bunların haricinde ekleyeceğim bir şey yok şimdilik.

Yolculuk sırasında çektiğim bir fotosunu bırakayım
Screenshot_2023-05-05-14-12-57-99_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
 

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Farlardan bahsetmeyi unutmuşum,
Bixenon farlara sahip olmasına rağmen kısalar çok ileriyi aydınlatmıyor (Max 15-18 metre arası aydınlatıyor), gücü olarak yeterli düzeyde,
Uzunlar ise kısalara oranla çok daha başarılı, yaklaşık 50-55 metre ileriyi aydınlatıyor, uzunlar hem mercek hem de projektör tipi olarak yanıyor, gücü de gayet iyi ve çevreyi de güzel aydınlatıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Gökhan61

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
İstanbul - Ordu uzun yolculuğundan sonra sürüş dinamiklerinden ve birkaç bir şeyden biraz daha bahsetmek istiyorum,



Araba hızını hissettirmiyor, 80-90 km/h hızlarda 30-40 la gidiyormuş gibi, 160-170 km/h hızlarda 120-130 la gidiyormuş gibi bir hissiyat var ve hızlandığınızı fark etmiyorsunuz, bu konuda yalıtımında etkisini olduğunu düşünüyorum çünkü 120 ile giderken ki rüzgar sesi ile 170 ile giderken ki rüzgar sesi arasında çok az bir fark var, bu durum üst sınıf bir otomobil hissiyatı vermiyor değil,



Vites oranları kısa, 6. vites 2000 devirde 115 km/h, 3000 devirde 155-160 km/h ile gidiyor, bu değerleri 1.6 dizel 115 hplik Kia cee'd'te veriyor, hem motor hacmi hem de motor gücünü göz önüne alırsak bence kötü bir vites oranlarına sahip, daha uzun olması gerekirdi,


Yol tutuşu çok keskin, tokat Niksar ile ordu akkuş arasındaki yolu bilenleriniz vardır belki, keskin virajlarda ESP yakmadan 70-80 km/h ile döndüğü yerlerde oldu ve genelde viraja hangi hızla girdiysek o hızda çok kayıp olmadan virajdan çıkabildik (şerit dışına çıkmadan).


Arka koltuklar 2 li kanepe genişliğinde olduğu için yatarken oldukça rahat ve belinizi falan ağrıtmıyor (malum bayram öncesi oluşan trafikte 1 gün arabada vakit geçirdim).


Akü'den bahsetmek istiyorum, eğer akü bitmeye yakınsa araba saçmalamaya başlıyor, durağan haldeyken araba beklenmedik şekilde stop edebiliyor, ilk çalıştırma anında kadranlar gidip gelebiliyor, ve bitme eşiğine geldiyse arabayı dışardan kilidini açtığınız zaman aynalar açılmıyor, bittiği zaman bagaj kilitleniyor sadece kapıları açabiliyorsunuz (dağ başında tecrübe etmek biraz kötü oldu tabi).


Şuanlık bahsedeceklerim bu kadar
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bu jenerasyon S-max'lerde ve mondeo sw'larda hep gözüm vardır. İncelemelerinizi okudukça tekrar tekrar hevesim hortluyor :) Güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Dönüş çapından hiç bahsetmemişim, 11.6 metrelik bir dönüş çapı var, malûm 2.85 m aks uzunluğu ve 4.85 m normal uzunluğa sahip olduğu için dar alanlarda dönerken 1'den fazla hamle yapmanız gerekebiliyor veya u dönüşü yapacağınız zaman bazen tek hamle ile dönemiyorsunuz, aynı zamanda dar park yerlerine girmekte de zorluk çekiyorsunuz,
Kör nokta konusunda da biraz sıkıntılı, kaputun ucunu göremiyorsunuz, bagaj kapağı ve c sütunu arasındaki yerde de kör nokta oluyor, park ederken çoğunlukla sensörlere güvenmeniz gerekiyor

Örnek bir dönüş videosunu da göstereyim;
 
  • Wow
Tepkiler: bt

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Konu hortlamış gibi oldu biraz, arabanın sonunda test sürüşü videosunu çekebildim, bu konu içerisinde bahsettiğim çoğu şey videoda yer alıyor
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,700
2
9,630
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
BiXenon farların aydınlatma performansı:

0-140 ve 60-140 hızlanma videosu:
Ampullerin ömrü dolmuş öncelikle bunu söyleyebilirim , 0-100 denerken de ASR gibi devre dışı bırakılan sistem varsa kapatıp denerseniz sonuç daha optimum olur :) Ve böyle hacimli TD bir araçta 0'dan kalkmak çokta mantıklı gelmiyor bana , birde merak ettim şanzıman sıvısı "varsa filtresi" ne zaman değişti ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Ampullerin ömrü dolmuş öncelikle bunu söyleyebilirim , 0-100 denerken de ASR gibi devre dışı bırakılan sistem varsa kapatıp denerseniz sonuç daha optimum olur :) Ve böyle hacimli TD bir araçta 0'dan kalkmak çokta mantıklı gelmiyor bana , birde merak ettim şanzıman sıvısı "varsa filtresi" ne zaman değişti ?
Hocam aldığımızdan beri adam akıllı bir bakım yaptırmadık diyebilirim (10k km oldu alalı), şanzıman sıvısını ve filtresini henüz kontrol ettirmedik, tabi bunu babama sürekli belirtiyorum, önceki sahipleri hiç değiştirdi mi onu da bilmiyorum

Ampuller dediğiniz gibi ömrünü doldurmuş olma ihtimali yüksek, tahminim hâlâ orijinal ampuller var üzerinde ama mercekteki reflektörde de kararma fazla olabilir, söküp bakmak gerekiyor ona,

Yol bilgisayarından ASR kapanabiliyor ama bu sefer çok fazla patinaja sarıyor araba, üzerinde çok kaliteli olmayan bir kış lastiği var, hava sıcaklığı da 17 derece olması da etki ediyor, hatta bazen sert ara hızlanmalarda 80'le giderken bile patinaja sarabiliyor araba, o yüzden kalkış yaparken dip gaz yapmadan hafif gaz fren yaparak kalktım, sarmayı bırakınca dip gaz yaptım
 

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Bakım ve lastik değişimi sonrası 0-100:
,
1 saniye fark etmiş önceki hâline göre, (ESP off)
 

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Bu aracın incelemesini görmek açıkçası çok mutlu etti. Bir dönem babama 51.000de 2012 1.6 tdci titanium modelini almıştık. Gayet keyifli bir araç olmasına rağmen tatsız noktaları mevcuttu. Ben özellikle selective diye ısrar etmeme rağmen "ben sunroof'a güvenmiyorum su alır tehlikeli vb" tepkileri yüzünden titaniuma yöneldi kendisi birde titanium jantlarını çok sevmesinden kaynaklıydı biraz da. Haksızda sayılmaz titanium jantları ince çok kol benimde ayrıca bir hoşuma gidiyor.

Benim gördüğüm + ve - leri aşağıda belirteyim

+'lar
-Uzun yol kesinlikle inanılmaz keyifli ve rahat
-215/50/17 ölçüsü sertlik ve yumuşaklıkta orta seviye diyebilirim şehir içinde yine bir tık sert kalabiliyordu ama hafif bir sertlik benim için güzel olduğu için + olarak görüyorum
- Yakıt cimrisi değildi ama 120-130 bandında sabit gidince 5.2-5.5 değerleri yakalanabiliyordu 70 litre depo ile 1000 km rahat görülüyordu.
- Sony ses sistemi konusunda yazdıklarını kesinlikle katılıyorum
- Koltuklar selective koltuğunun kumaş haliydi özellikle yanal desteklerini çok beğeniyordum
- Frenleme konusunda 1600 kg bir araç için ciddi manada iyiydi
- ESP konusunda sürücüyü rahat bırakıp artık işin şokunu çıkarttığın anda müdahale etmesi biraz oynamalara izin vermesi keyifliydi
- Arka diz mesafesi ve B sütununda bulunan klima hava kanalları ciddi manada hoş detaylar

-'ler
-Açıkçası bu büyüklükteki araç için manuel özellikle şehiriçi problem oluyordu.
- Kafa kısmı değişik seviyede boş gibi 1.6 tdci da bile zaman zaman asr ile boğuşmak manasız geliyordu ki üzerinde taze sıfır lastik alınmasına rağmen
- Bagaj kısmı anlamsızca dar ve uzundu o darlık zaman zaman rahatsız edici ve yüklemesi zor
- En sinir olduğum konu yokuş kalkış destek sistemiydi ve arabayı kavramaya geçip yüke bindiği anda bile bırakmıyordu bu sebeple bir kaç kez balata kokusuna maruz kaldım bırakmadığını farkettiğimde direkt olarak el frenini kaldır indir yapıp bırakmasını sağlıyordum yoksa o ne zaman salarsa o zaman gidebilirdiniz
- ESP iptaline menüden ulaşmak gerektiği için biraz uzun uğraşlarla yolda giderken fazlasıyla dikkat dağıtmalık bir olaydı
- Halojen far olması sebebiyle kısalar neyse de uzunlardan pek memnun değildim özellikle selektör tepkisi fazlasıyla yavaştı (kendim 2001 corolla kullandığım için mekanikliğe ve anında tepkiye alışınca bu fazla yavaş gelmişti herhalde bundan sebep)
- Ve uzun yolda hız sabitleyicisinin ayarsızlığı 120ye sabitleyip gidiyorsun gayet güzel fakat yokuş gördüğü anda tapa gaz açıp tüm torku dibine kadar verip direksiyon başında gereksiz bir gerilim oluşturuyordu sanki araba dönemeyecekmiş hissiyatı veren bir hız sabitleyiciye sahipti. Aynı hızda aynı yokuşta cc yi kapatıp kendim kontrol ettiğimde tam basmasam bile hızı koruyor ve gereksiz gerilim yaratmıyordu.
- Sesli kontrol sistemini kullanmak zordu.

Kendisi artık aramızda değil 81.000 kmde 2020 ocak ayında yollarımızı ayırdık :)

IMG_85081.jpg
20180204_145830.jpg
20180204_145821.jpg
WhatsApp Image 2018-06-13 at 01.42.46 (2).jpegWhatsApp Image 2018-06-13 at 01.42.46.jpeg
20180131_231043.jpg
 

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Bu aracın incelemesini görmek açıkçası çok mutlu etti. Bir dönem babama 51.000de 2012 1.6 tdci titanium modelini almıştık. Gayet keyifli bir araç olmasına rağmen tatsız noktaları mevcuttu. Ben özellikle selective diye ısrar etmeme rağmen "ben sunroof'a güvenmiyorum su alır tehlikeli vb" tepkileri yüzünden titaniuma yöneldi kendisi birde titanium jantlarını çok sevmesinden kaynaklıydı biraz da. Haksızda sayılmaz titanium jantları ince çok kol benimde ayrıca bir hoşuma gidiyor.

Benim gördüğüm + ve - leri aşağıda belirteyim

+'lar
-Uzun yol kesinlikle inanılmaz keyifli ve rahat
-215/50/17 ölçüsü sertlik ve yumuşaklıkta orta seviye diyebilirim şehir içinde yine bir tık sert kalabiliyordu ama hafif bir sertlik benim için güzel olduğu için + olarak görüyorum
- Yakıt cimrisi değildi ama 120-130 bandında sabit gidince 5.2-5.5 değerleri yakalanabiliyordu 70 litre depo ile 1000 km rahat görülüyordu.
- Sony ses sistemi konusunda yazdıklarını kesinlikle katılıyorum
- Koltuklar selective koltuğunun kumaş haliydi özellikle yanal desteklerini çok beğeniyordum
- Frenleme konusunda 1600 kg bir araç için ciddi manada iyiydi
- ESP konusunda sürücüyü rahat bırakıp artık işin şokunu çıkarttığın anda müdahale etmesi biraz oynamalara izin vermesi keyifliydi
- Arka diz mesafesi ve B sütununda bulunan klima hava kanalları ciddi manada hoş detaylar

-'ler
-Açıkçası bu büyüklükteki araç için manuel özellikle şehiriçi problem oluyordu.
- Kafa kısmı değişik seviyede boş gibi 1.6 tdci da bile zaman zaman asr ile boğuşmak manasız geliyordu ki üzerinde taze sıfır lastik alınmasına rağmen
- Bagaj kısmı anlamsızca dar ve uzundu o darlık zaman zaman rahatsız edici ve yüklemesi zor
- En sinir olduğum konu yokuş kalkış destek sistemiydi ve arabayı kavramaya geçip yüke bindiği anda bile bırakmıyordu bu sebeple bir kaç kez balata kokusuna maruz kaldım bırakmadığını farkettiğimde direkt olarak el frenini kaldır indir yapıp bırakmasını sağlıyordum yoksa o ne zaman salarsa o zaman gidebilirdiniz
- ESP iptaline menüden ulaşmak gerektiği için biraz uzun uğraşlarla yolda giderken fazlasıyla dikkat dağıtmalık bir olaydı
- Halojen far olması sebebiyle kısalar neyse de uzunlardan pek memnun değildim özellikle selektör tepkisi fazlasıyla yavaştı (kendim 2001 corolla kullandığım için mekanikliğe ve anında tepkiye alışınca bu fazla yavaş gelmişti herhalde bundan sebep)
- Ve uzun yolda hız sabitleyicisinin ayarsızlığı 120ye sabitleyip gidiyorsun gayet güzel fakat yokuş gördüğü anda tapa gaz açıp tüm torku dibine kadar verip direksiyon başında gereksiz bir gerilim oluşturuyordu sanki araba dönemeyecekmiş hissiyatı veren bir hız sabitleyiciye sahipti. Aynı hızda aynı yokuşta cc yi kapatıp kendim kontrol ettiğimde tam basmasam bile hızı koruyor ve gereksiz gerilim yaratmıyordu.
- Sesli kontrol sistemini kullanmak zordu.

Kendisi artık aramızda değil 81.000 kmde 2020 ocak ayında yollarımızı ayırdık :)

Ekli dosyayı görüntüle 45899Ekli dosyayı görüntüle 45898Ekli dosyayı görüntüle 45897Ekli dosyayı görüntüle 45900Ekli dosyayı görüntüle 45901
Ekli dosyayı görüntüle 45896
Sunroof'un tıkanma olayını yaşamıştık :), su kanalları tıkandığı için sunroof perdesinden su almıştı, kanallara hava bastıktan sonra düzelmişti,

Konfor yol tutuş dengesi için en iyisi titanium jant ama görüntü olarak selectivede gelen 18 jant tam oluyor arabaya, ben buradayım diyor,

Lastikler iyi kondisyonda değilse 2.0 motor ile de bolca tork steer'e maruz kalıyor araba, özellikle şehir içinde ani gaz hamlelerinde direkt patinaja geliyor,

Bagaj en kötü olduğu konu maalesef, tam Amerikan vari,

Yokuş kalkış desteği yarı otomatik versiyonda çok temiz çalışıyor, 5 saniye boyunca tutuyor, Kartal'da bulunan dik rampalarda bile sıkıntı yaratmamıştı,

ESP kapatmak çok kolay aslında, hemen ayarlar sekmesine gelip ilk açılan pencereden espye basınca kapanıyor, en fazla 5-10 sn sürüyor,

Hız sabitleyici otomatik vites versiyona daha uygun adapte edilmiş, uzun yolda yokuş gördüğünde vites düşürüp rahat rahat ilerliyordu, yakıt tüketimi de pek uçmuyordu,

Sesli komut sistemini bir kez denedim, onda da sadece aramalar için çalıştığını görünce bir daha kullanmadım :d, şuan teyp farklı olduğu için çalışmıyor,

1.6 dizele göre 2.0 dizelin eksisi fazla yakması :/,
 
  • Beğeni
Tepkiler: ucanadamyoktur

ucanadamyoktur

E.Enes KOLUMAN
Asfalt Kurutucu
27 Eki 2020
39
179
735
Eskişehir
Marka
Toyota
Aslında hakkı olan motor ve şanzımana sahipsiniz keyfini çıkartın hep merak etmiştim 2.0 tdci 163lüklerin durumları nasıl diye gayet aydınlatıcı oldu :)

Ayrıca sesli komut sisteminden klima vs açabiliyorsunuz :)

Birde sinir bozucu yanı torpido kapağının amortisörünün sert olup açılışının çoook uzun sürmesiydi :)
 
Son düzenleme:

Onur Kmnt

Kerem Onur Kement
Profesör
18 Mar 2023
268
602
1,445
19
İstanbul
Marka
Ford
Aslında hakkı olan motor ve şanzımana sahipsiniz keyfini çıkartın hep merak etmiştim 2.0 tdci 163lüklerin durumları nasıl diye gayet aydınlatıcı oldu :)

Ayrıca sesli komut sisteminden klima vs açabiliyorsunuz :)

Birde sinir bozucu yanı torpido kapağının amortisörünün sert olup açılışının çoook uzun sürmesiydi :)
Günümüz 1.6 dizel c sınıf araçlardan çok öteye geçemiyor performansı ama yüklü iken de gücünü çok rahat aktarabiliyor,

Bizimkinin torpido kapağında amortisör iptal :d, olmadığı için açarken garip açılıyor
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım