Araç: Ford
Modeli: Mondeo Selective MK4
Yılı: 2013
KM'si: 210.000 KM
Artıları:
+ Donanım olarak birçok şeyi standart geliyor
+ Trim sesi hiç yok dencek kadar az
+ Tasarım olarak makam arabası diyebileceğimiz türden
Eksileri:
- 18 jantlar bam güm yapabiliyor ve ilk darbeyi sert alıyor
- Bagajı basık ve bagaj ağzı rakiplerine göre dar, yüksek eşyaları koyarken sıkıntı çıkarabiliyor
- Kapı içlerinde kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor
Araç Hakkında:
2007 yılında ilk kez piyasaya çıkıyor ve 2010 yılında makyaj geçiriyor, 2014 yılına kadar üretimi devam ediyor. Makyajlı versiyonlarında 5 farklı motorla beraber geliyor, bunlar;
1.6 atmosferik benzinli (120hp)
1.6 turbo dizel (115hp)
1.6 turbo benzinli (Ecoboost 160hp)
2.0 turbo dizel (2012 öncesi 140hp, 2012 ve sonrası 163hp)
2.0 turbo benzinli (Ecoboost 240hp).
Motorların kendi arasında manuel ve otomatik versiyonları bulunuyor, incelemesini yapacağım araçta 2.0 turbo dizel 163hp motor ve 6 ileri powershift çift kavrama şanzıman yer alıyor. Bu motor seçeneğinde 2012 öncesinde Aisin 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı yer alıyor. Şimdi incelemesine başlayabilirim.
Dış tasarım ve detaylar
Ön tasarım dönemindeki focuslara oldukça benziyor,
Kaput, krom detaylı panjurlar ve bixenon farlar arabayı sportif ve dinamik gösteriyor,
Tampon üstünde gündüz ledleri, sis farları ve ön park sensörü yer alıyor
Yan tasarımda göze çarpan ilk şey 5 kollu 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar oluyor,
Çamurluktaki krom detaydan başlayıp arka stop grubuna kadar uzanan çizgi dinamik tasarımla örtüşüyor,
Yan aynalar elektrikli ayarlanma - katlanma, ısıtmaya ve hafıza özelliğine sahip, ayna açıları çok büyük değil, biraz daha büyük olabilirdi,
Camların kenarlarında krom detaylar bulunuyor
Arka tasarım MK5 mondeo'ya oldukça benziyor, çatık kaşlara benzeyen led stop grubu arabayı farklı gösteriyor (çok beğendim bir tasarım değil),
Bagaj kapağının üzerindeki spoiler da sonradan takılmış,
Tampona baktığımızda arka park sensörü ve çift egzozlu difüzörü görüyoruz, egzozların sonradan takıldığını belirtmek isterim.
Arka tarafta çok noktadan bağlantılı süspansiyon sisteminin de yer aldığını belirteyim.
Bagaj bölümü detayları
Amortisörlü olarak açılan ağır bagaj kapağının üzerinde bir tane tutma yeri yer alıyor, üstündeki kaplamanın kalitesi düşük, bagajın içine baktığımızda 500 litrelik eşya koyma alanını görüyoruz, derinliği ve genişliği iyi ama yüksekliği az, yüksek eşyaları koymak zorlayabilir,
Kullanışlılık detayı olarak 1 tane aydınlatmaya sahip, sağda solda sıkıştırma fileleri yer alıyor
Bagaj halısını kaldırdığımız zaman tam boy stepne ve bir sürü eşya koyma gözü yer alıyor,
Yükseklik konusunu az çok telafi edebiliyor,
Koltuklar 40-60 oranında katlanabiliyor ve katlandığı zaman dümdüz oluyor.
Arka koltuk bölümü ve detayları
Bir karış genişliğindeki ağır kapıları açtığınız zaman üstünde hafif yumuşak plastik ve kolunuzu dayadığınız yerdeki deri döşemeyi görüyorsunuz, mat krom kapı açma kolları ve arkasındaki mat krom çıta bu kısma renk katıyor,
Kapı çekme kolu oldukça sıkı, esneme yapmıyor,
Üst tarafta küçük alt tarafta büyük hoparlörü görüyoruz, hoparlörün arkasında küçük sayılabilecek kaplamasız eşya koyma gözü yer alıyor, camlar tek tuşla açılıp kapanabiliyor.
Arka koltuklara baktığımızda tamamen deri olduğunu görüyoruz,
Ortada eşya koyma gözüne ve 2 bardaklığa sahip kol dayama yer alıyor, sağ ve sol tarafta isofix bağlantıları yer alıyor,
Kafalıklar ile arka cam arasındaki boşluğa birçok eşyanızı koyabilirsiniz, oldukça geniş bir alan orası,
Ön koltukların arkasında eşya cepleri yer alıyor lakin ön koltuklar elektrikli ve ısıtmalı olduğu için eşya koyduğunuz kısımda koltuğun iskeleti termos gibi eşyaları koymanızı engelliyor,
Ön kol dayamanın arkasında 12V soket ve küllük yer alıyor,
Tavanda aydınlatma yer alıyor gücü iyi,
Yaşam alanı olarak 1.84 boyumla 4 parmak baş mesafesi ve 6-7 parmaklık diz mesafesi ölçtüm, genel olarak ferah bir alana sahip,
Koltukların dolgusu ve sertliği iyi, minderleri uzun, şehir içinde rahatsız olmuyorsunuz,
Arkada havalandırma yok, 2012 ve öncesinde B sütunun üstünde havalandırma menfezleri geliyor ama 2013 ve sonrasında gelmiyor.
Ön koltuk bölümü ve detayları
Ön kapılar arka kapılardan daha ağır ve malzeme kalitesi olarak arka kapılarda ne dediysem aynısı geçerli,
Eşya koyma gözleri daha büyük ve geniş ama kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor
Ön koltuklar arka koltuklar gibi komple deri bir yapıya sahip, şoför ve yolcu tarafı elektrikli ayarlanabiliyor ve 5 kademeli ısıtma özelliğine sahip, 3. Kademeden sonrası alev moduna dönüşüyor, bel destek ayarı manuel ama çok geniş bir ayar aralığı var, şoför tarafında 4 tane hafıza var, bastığınız hafıza tuşuna göre aynalarda ayarlanıyor,
İdeal sürüş pozisyonunu bulmakta zorluk çekmiyorsunuz,
İçine oturduğunuzda dört kollu tamamen hidrolik deri direksiyon sizi karşılıyor, üstünde yol bilgisayar menüsü, multimedia sistemini ve hız sabitleyiciyi kontrol edebiliyorsunuz,
Direksiyon hissiyatı çok iyi, yolu size direkt aktarıyor, sertlik olarak durağan haldeyken biraz ağır ama arabayı şehir içi hızlarında sürdüğünüzde hafifliği ideal seviyede ne çok ağır ne çok hafif, uzun yolda deneyimleme fırsatım olmadı,
Kadranlarda yol bilgisayarı dijital ekrana, hız ve devir göstergesi analog yapıya sahip, yol bilgisayarından kadran ayarlarını, multimedya kontrolünü ve ESP yi açıp kapatabiliyorsunuz.
Orta tarafa baktığımızda Sony ses sisteminin ünitesini görüyoruz, bu üniteyle beraber ses sistemi çok iyi, 30 kademeye sahip, 25-26 ya kadar temiz ses alabiliyorsunuz, basslar bangır bangır, ses kalitesi de genel olarak iyi, bağlantı olarak USB, AUX, Bluetooth, CD ile bağlanabiliyorsunuz, normal bir kullanıcı şehir içinde 15. kademeyi çok geçmez
Hemen altında çift taraflı dijital kilima ünitesi yer alıyor, ısıtma ve soğutma sistemi gayet iyi çalışıyor, Auto özelliği ortam sıcaklığını ideal seviyede ayarlıyor, ön - arka cam rezidans tuşu Sony ünitenin üstünde yer alıyor
Vites kolunun önünde küllük gözü yer alıyor, telefon gibi eşyalar sığmıyor, vites kolunun gereksiz büyük olduğunu belirtmek isterim, vites kolunun üstünde powershift yazısı göze çarpıyor, şanzıman spor moda sahip ama tam olarak deneyimleme fırsatım olmadı,
Vites kolunun arkasında mekanik el freni ve hemen yanında 2 tane bardaklık yer alıyor, kutu kolalar buraya rahat sığar,
Kol dayaması 2 kademeye sahip, ilk kademeye ruhsat, telefon gibi eşyalar, ikinci kademeye daha büyük eşyalar koyabiliyorsunuz, içi komple halı kaplı, aynı zamanda içinde 12V soket AUX ve USB girişleri yer alıyor, üstü deri kaplı ve süngerli bir yapıya sahip.
Torpido gözü komple halı kaplı, aydınlatması yok, soğutması var diye biliyorum, derinliği ve yüksekliği iyi, genişliği bi tık dar,
Üst tarafta sunroof yer alıyor, yukarıya doğru ya da içeriye doğru tek tuşla açabiliyorsunuz, perdesi manuel.
Sürüş ve konfor
İlk gaz tepkisi pedala basmanıza göre değişiyor, hafif basarsanız kavramada çok tutuyor, sert basarsanız hemen öne atılıyor, 1'den 2'ye geçerken vites geçişini duyuyor ve hissediyorsunuz,
Fren pedalının ayarı iyi, bastığınız kadar duruyor, panik frenlerde pedal ayağınıza çok baskı uygulamıyor, frenlerini başarılı buldum.
Süspansiyon konforu iyi, tatlı sert bir yapıya sahip, şehir içinde konforsuz hissettirmiyor lakin lastikler işi biraz bozuyor
235/45/r18 ebatlarla gelen lastikler gergin bir yapıya sahip, sert çukurlarda bam güm yapma durumu oluyor, kasislere ilk girdiğinizde o sertliği hissediyorsunuz.
Maalesef yol tutuş konusundan bahsedemeyeceğim, uzun yol deneyimim henüz olmadı.
Genel olarak fiyatının hakkını verdiğini düşünüyorum, görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.
Bahsetmediğim küçük detaylara videodan ulaşabilirsiniz.
Video:
Modeli: Mondeo Selective MK4
Yılı: 2013
KM'si: 210.000 KM
Artıları:
+ Donanım olarak birçok şeyi standart geliyor
+ Trim sesi hiç yok dencek kadar az
+ Tasarım olarak makam arabası diyebileceğimiz türden
Eksileri:
- 18 jantlar bam güm yapabiliyor ve ilk darbeyi sert alıyor
- Bagajı basık ve bagaj ağzı rakiplerine göre dar, yüksek eşyaları koyarken sıkıntı çıkarabiliyor
- Kapı içlerinde kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor
Araç Hakkında:
2007 yılında ilk kez piyasaya çıkıyor ve 2010 yılında makyaj geçiriyor, 2014 yılına kadar üretimi devam ediyor. Makyajlı versiyonlarında 5 farklı motorla beraber geliyor, bunlar;
1.6 atmosferik benzinli (120hp)
1.6 turbo dizel (115hp)
1.6 turbo benzinli (Ecoboost 160hp)
2.0 turbo dizel (2012 öncesi 140hp, 2012 ve sonrası 163hp)
2.0 turbo benzinli (Ecoboost 240hp).
Motorların kendi arasında manuel ve otomatik versiyonları bulunuyor, incelemesini yapacağım araçta 2.0 turbo dizel 163hp motor ve 6 ileri powershift çift kavrama şanzıman yer alıyor. Bu motor seçeneğinde 2012 öncesinde Aisin 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı yer alıyor. Şimdi incelemesine başlayabilirim.
Dış tasarım ve detaylar
Ön tasarım dönemindeki focuslara oldukça benziyor,
Kaput, krom detaylı panjurlar ve bixenon farlar arabayı sportif ve dinamik gösteriyor,
Tampon üstünde gündüz ledleri, sis farları ve ön park sensörü yer alıyor
Yan tasarımda göze çarpan ilk şey 5 kollu 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar oluyor,
Çamurluktaki krom detaydan başlayıp arka stop grubuna kadar uzanan çizgi dinamik tasarımla örtüşüyor,
Yan aynalar elektrikli ayarlanma - katlanma, ısıtmaya ve hafıza özelliğine sahip, ayna açıları çok büyük değil, biraz daha büyük olabilirdi,
Camların kenarlarında krom detaylar bulunuyor
Arka tasarım MK5 mondeo'ya oldukça benziyor, çatık kaşlara benzeyen led stop grubu arabayı farklı gösteriyor (çok beğendim bir tasarım değil),
Bagaj kapağının üzerindeki spoiler da sonradan takılmış,
Tampona baktığımızda arka park sensörü ve çift egzozlu difüzörü görüyoruz, egzozların sonradan takıldığını belirtmek isterim.
Arka tarafta çok noktadan bağlantılı süspansiyon sisteminin de yer aldığını belirteyim.
Bagaj bölümü detayları
Amortisörlü olarak açılan ağır bagaj kapağının üzerinde bir tane tutma yeri yer alıyor, üstündeki kaplamanın kalitesi düşük, bagajın içine baktığımızda 500 litrelik eşya koyma alanını görüyoruz, derinliği ve genişliği iyi ama yüksekliği az, yüksek eşyaları koymak zorlayabilir,
Kullanışlılık detayı olarak 1 tane aydınlatmaya sahip, sağda solda sıkıştırma fileleri yer alıyor
Bagaj halısını kaldırdığımız zaman tam boy stepne ve bir sürü eşya koyma gözü yer alıyor,
Yükseklik konusunu az çok telafi edebiliyor,
Koltuklar 40-60 oranında katlanabiliyor ve katlandığı zaman dümdüz oluyor.
Arka koltuk bölümü ve detayları
Bir karış genişliğindeki ağır kapıları açtığınız zaman üstünde hafif yumuşak plastik ve kolunuzu dayadığınız yerdeki deri döşemeyi görüyorsunuz, mat krom kapı açma kolları ve arkasındaki mat krom çıta bu kısma renk katıyor,
Kapı çekme kolu oldukça sıkı, esneme yapmıyor,
Üst tarafta küçük alt tarafta büyük hoparlörü görüyoruz, hoparlörün arkasında küçük sayılabilecek kaplamasız eşya koyma gözü yer alıyor, camlar tek tuşla açılıp kapanabiliyor.
Arka koltuklara baktığımızda tamamen deri olduğunu görüyoruz,
Ortada eşya koyma gözüne ve 2 bardaklığa sahip kol dayama yer alıyor, sağ ve sol tarafta isofix bağlantıları yer alıyor,
Kafalıklar ile arka cam arasındaki boşluğa birçok eşyanızı koyabilirsiniz, oldukça geniş bir alan orası,
Ön koltukların arkasında eşya cepleri yer alıyor lakin ön koltuklar elektrikli ve ısıtmalı olduğu için eşya koyduğunuz kısımda koltuğun iskeleti termos gibi eşyaları koymanızı engelliyor,
Ön kol dayamanın arkasında 12V soket ve küllük yer alıyor,
Tavanda aydınlatma yer alıyor gücü iyi,
Yaşam alanı olarak 1.84 boyumla 4 parmak baş mesafesi ve 6-7 parmaklık diz mesafesi ölçtüm, genel olarak ferah bir alana sahip,
Koltukların dolgusu ve sertliği iyi, minderleri uzun, şehir içinde rahatsız olmuyorsunuz,
Arkada havalandırma yok, 2012 ve öncesinde B sütunun üstünde havalandırma menfezleri geliyor ama 2013 ve sonrasında gelmiyor.
Ön koltuk bölümü ve detayları
Ön kapılar arka kapılardan daha ağır ve malzeme kalitesi olarak arka kapılarda ne dediysem aynısı geçerli,
Eşya koyma gözleri daha büyük ve geniş ama kaplama yok, koyduğunuz eşyalar ses yapabiliyor
Ön koltuklar arka koltuklar gibi komple deri bir yapıya sahip, şoför ve yolcu tarafı elektrikli ayarlanabiliyor ve 5 kademeli ısıtma özelliğine sahip, 3. Kademeden sonrası alev moduna dönüşüyor, bel destek ayarı manuel ama çok geniş bir ayar aralığı var, şoför tarafında 4 tane hafıza var, bastığınız hafıza tuşuna göre aynalarda ayarlanıyor,
İdeal sürüş pozisyonunu bulmakta zorluk çekmiyorsunuz,
İçine oturduğunuzda dört kollu tamamen hidrolik deri direksiyon sizi karşılıyor, üstünde yol bilgisayar menüsü, multimedia sistemini ve hız sabitleyiciyi kontrol edebiliyorsunuz,
Direksiyon hissiyatı çok iyi, yolu size direkt aktarıyor, sertlik olarak durağan haldeyken biraz ağır ama arabayı şehir içi hızlarında sürdüğünüzde hafifliği ideal seviyede ne çok ağır ne çok hafif, uzun yolda deneyimleme fırsatım olmadı,
Kadranlarda yol bilgisayarı dijital ekrana, hız ve devir göstergesi analog yapıya sahip, yol bilgisayarından kadran ayarlarını, multimedya kontrolünü ve ESP yi açıp kapatabiliyorsunuz.
Orta tarafa baktığımızda Sony ses sisteminin ünitesini görüyoruz, bu üniteyle beraber ses sistemi çok iyi, 30 kademeye sahip, 25-26 ya kadar temiz ses alabiliyorsunuz, basslar bangır bangır, ses kalitesi de genel olarak iyi, bağlantı olarak USB, AUX, Bluetooth, CD ile bağlanabiliyorsunuz, normal bir kullanıcı şehir içinde 15. kademeyi çok geçmez
Hemen altında çift taraflı dijital kilima ünitesi yer alıyor, ısıtma ve soğutma sistemi gayet iyi çalışıyor, Auto özelliği ortam sıcaklığını ideal seviyede ayarlıyor, ön - arka cam rezidans tuşu Sony ünitenin üstünde yer alıyor
Vites kolunun önünde küllük gözü yer alıyor, telefon gibi eşyalar sığmıyor, vites kolunun gereksiz büyük olduğunu belirtmek isterim, vites kolunun üstünde powershift yazısı göze çarpıyor, şanzıman spor moda sahip ama tam olarak deneyimleme fırsatım olmadı,
Vites kolunun arkasında mekanik el freni ve hemen yanında 2 tane bardaklık yer alıyor, kutu kolalar buraya rahat sığar,
Kol dayaması 2 kademeye sahip, ilk kademeye ruhsat, telefon gibi eşyalar, ikinci kademeye daha büyük eşyalar koyabiliyorsunuz, içi komple halı kaplı, aynı zamanda içinde 12V soket AUX ve USB girişleri yer alıyor, üstü deri kaplı ve süngerli bir yapıya sahip.
Torpido gözü komple halı kaplı, aydınlatması yok, soğutması var diye biliyorum, derinliği ve yüksekliği iyi, genişliği bi tık dar,
Üst tarafta sunroof yer alıyor, yukarıya doğru ya da içeriye doğru tek tuşla açabiliyorsunuz, perdesi manuel.
Sürüş ve konfor
İlk gaz tepkisi pedala basmanıza göre değişiyor, hafif basarsanız kavramada çok tutuyor, sert basarsanız hemen öne atılıyor, 1'den 2'ye geçerken vites geçişini duyuyor ve hissediyorsunuz,
Fren pedalının ayarı iyi, bastığınız kadar duruyor, panik frenlerde pedal ayağınıza çok baskı uygulamıyor, frenlerini başarılı buldum.
Süspansiyon konforu iyi, tatlı sert bir yapıya sahip, şehir içinde konforsuz hissettirmiyor lakin lastikler işi biraz bozuyor
235/45/r18 ebatlarla gelen lastikler gergin bir yapıya sahip, sert çukurlarda bam güm yapma durumu oluyor, kasislere ilk girdiğinizde o sertliği hissediyorsunuz.
Maalesef yol tutuş konusundan bahsedemeyeceğim, uzun yol deneyimim henüz olmadı.
Genel olarak fiyatının hakkını verdiğini düşünüyorum, görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim.
Bahsetmediğim küçük detaylara videodan ulaşabilirsiniz.
Video: