2014 F32 4.20d

TuncYcl

Profesör
731
29
Marka
BMW
Selamlar,

Satın alınmasından üç yıl sonra olsa da evden çıkamadığım şu günlerde bir garaj konusu açmaya karar verdim.Arabam 2014 model sportline BMW 4.20d(184 HP N47). Arabayı F20 kasa kodlu 1.16d ile zamansız ayrılığımızdan sonra aldım ve başlangıçta benim için büyük bir değişimdi. Tam anlamıyla büyük değişimdi çünkü ilk kullandığımda şeridin neresindeyim bunu bile kestiremiyordum. Arabayı 60.xxx kilometrede aldık, araba siparişle alınmış ve sportline üzerine alınırken Hi-Fi müzik sistemi, ısıtmalı/hafızalı koltuk ve adını tam hatırlayamadığım eşya gözü(arka koltukların yatması, koltuk arkalarında ve bagajda file) paketleri eklenmiş. Ama tabii araba beyaz alınmaktan vazgeçilmemiş J . Sportline 18lik jantlar güzel olsa da ilk işim F20den kalan M jantlarla değiştirmek oldu. Bu jantlar üzerlerinde F20nin ebatlarında Pzerolarla kenarda duruyorlardı çünkü F20yle vedalaştığım sırada üzerinde orjinal 16lık jantları ve kışlıkları vardı. Bu ebat konusuna geri döneriz zira araba uzun süre bacak gününü es geçmiş abiler gibi dolandı. Jantlarla birlikte F20 için aldığım KN filtre de bu arabaya nasip oldu.

F20 ile vedalaşma kısmına değinmek istiyorum çünkü ilk arabam arkadan itiş, az yakan, düz vitesti ve bu durumdan çok memnumdum. Maslakta okuyorum ve evime 30km kadar yol gidiyorum. Bir akşam bir grup arkadaş instagramda gördüklerini denemek istemiş olacak ki aşağıdaki fotoğrafları görüyorsunuz.(Gözümün gördüğünce mesefade önümde 1(bir) arkamda 1(bir)araba vardı.4(dört) şerit yolda olduğumuzu belirtme istiyorum.)

FormatFactory170314 (2).jpg
FormatFactory170314 (3).jpg
FormatFactory170314.jpg

Başarılı bir çalışma ile üç arabayı da pert ettiler.

Hızlıca günümüze gelirsek şu an 130.xxx kmdeyiz ve bakım konusunda çok hassas davrandım. Aldıktan sonra her on bin kilometrede yağ bakımına gittim. 100.000e kadar Mobil 1 kullanırken burdan sonra Motul’a geçtim.

Hızlıca bir görüntü durumunu göstermek için ilk ve son günden birer fotoğraf bırakıyorum. Süreçte olanları detaylı yazacağım.

20200409_154759.jpg
FormatFactory200309 (2).jpg
 
Masallah guzel gunlerde kullanin insallah.
İyi yapmışsınız garaj konusu açarak :) Aracınızla olan tüm gelişmeleri bekliyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
Maşallah güle güle kullanın çok güzel makine :D


O 3 arabayı pert eden makas tayfayı keşke Bi temiz pert etseydiniz. Gerçekten o kadar hak ediyorlar ki...
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
aracın maşallahı var güzel günlerde binin.
ben de N47 kullanıcısı olarak mobilden motula geçmek nasıl bir değişim yarattı? motul’un hangi serisini kullanıyorsunuz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan ve TuncYcl
Muhtemelen bilginiz vardır ancak yine de arabayı özetlemek istiyorum. 184lük dizel motor ZF’in 8 ileri tam otomatik şanzımanı ile geliyor ve ülkemizde başka şekilde ne yazık ki alınamıyor. 8 ilerinin tam otomatik olması yanıltmasın abuk işler çıkarıyor. Sürüş modları arasında tepki süresinin değişken olmasının yanında DSC off modunda devir aralığı bitse de kullanıcıdan girdi olmadan vites değiştirmiyor. Bu özellik bildiğim kadarıyla ‘’2TB’’ kodlu spor şanzıman ile geliyor. Motor da aynı şekilde yıllardır BMW’nin kullandığı N47 serisinin son iterasyonu. 184 beygiri 4000 devirde 350 Nm torku ise 1750-3500 devir arasında veriyor. 8 ilerinin vites oranlarıyla birleştiğinde de gayet oyuncu bi karakter oluşuyor. En azından arabaya alışıp bişeyleri daha hızlı yapmaya çalışana kadar. Burada işin içine boş arabanın 1650 Kg olması gibi küçük bir detay giriyor. Bunu çözmeye çalışıcaz :D . Ama oraya daha var, öncesinde biraz da şase ve direksiyondan bahsetmek istiyorum. Arabayı 3 senedir kullandığım için rahatlıkla belirtebilirim ki bu şase olmasa kaç kere başıma iş gelirdi bilmiyorum. Mükemmel bir dengesi ve biraz sonra olacakları size önceden ileten bir yapısı var. Elinize tamamen ön görülebilir, kontrol edilebilir bir ortam sağlaması çok hoş. Tabi bunun aksine direksiyon ise kayma başlayana kadar ne kadar sert ve hisli de olsa, kayma başladıktan sonra fişi çekilmiş G920ye dönüşüyor. Tabii tepkileri ve karakteri zamanla kavrayıp daha rahat hareket edebiliyorsunuz.

Arabayı ilk aldığımda yalnızca kozmetik dokunuşlar yapmayı düşünsem de zamanla o iş değişti tabii.İlk geldiğinde arka ve yan kelebek camlarında 3 numara film kapılarda ise hiç film yoktu. Kapılara da iki numara ekleyerek film meselesini bitirmiş oldum. Ön cama film yapılmaz. Tekrar ediyorum ön cama film yapılmaz. Arabanın içi bana geldiğinde en azından benim için çok temiz değildi. Koltuklarda deformasyon olmasa da sigara içildiğinden tavan etkilenmiş ayrıca piyano siyah kısımlar ise tahmin edebileceğiniz üzere aşırı miktarda çizilmişti. Öncelikle kendim internetten edindiğim bir folyo ile iç trimleri karbon fiber kapladım. 4-6 ay kadar çok düzgün dursa da havanın ısınmasıyla benim ucuz folyo sarkmaya başladı. Bu folyoyu söküp profesyonel şekilde yine carbon fiberle kaplattım.

FormatFactory20200409_194947.jpg
FormatFactory20200409_194959.jpg


Do it youself sevdiğimden elimde 4 adet beyaz plastidip vardı, bkz. https://otopark.com/forum/threads/jant-boyama.2677/#

Bu plastidip ile ön böbreklerin arkasında olan ve ‘’V brace’’ diye bilinen kısmı ve motor kapağını boyadım. Krom detay sevmediğimden, elim değmişken ön böbrekleri de siyah plastidip ile kapladım. Büyük hata, aklında olan varsa şimdiden vazgeçsin. İlk yapıldığında ne kadar güzel de dursa, zamanla küçük taşlar ve güneşle çatlayıp çok çirkin bir hal alıyor.Aynı şekilde motor kapağı da sıcakla zaman geçirdikçe sarardı ve sonunda sökmem gerekti. (1.5 sene kadar sonunda) Ve evet V demiri de zamanla çok kötü bir hal aldı. Motor kapağını sökmek bildiğimiz plastidip sökmek gibi olsa da zamanla zarar görmüş dış mekan parçalarında kaplama incelip sökülebilecek kadar rigid bir doku kalmadığından uzun bir WD40/Diş fırçası işlemi gerekti.

FormatFactory180113.jpg
FormatFactory170711.jpg

Bu evrede üzerinde gelen GoodYear Efficiency Griplerle gezerken kış başı olduğundan kışlık lastik taktık. Hala M jantlara geçediğimi fark ediyorum. :D Kış bitiminde direkt olarak Pzerolu M jantlara geçiyorum ve arabayla gelen GoodYearları uzun bir süre depoya kaldırıyorum. Bu lastikler sonra başıma bela olacaklar. 2 sene kadar sonra. Kışlıkların alınmasıyla 2017de olup bitenler, en azından elimdeki fotoğraflara göre bitiyor. Geriye dönük bilgi bulursam araya editlerim.

2018’in ilk işi basit de olsa geri vites lambalarını beyaz lede, ön sisleri de farlara yakın bir renge çevirmek oluyor. O sisler hava sisli değilse YANMAYACAK. Başta belirttiğim gibi uzun bir süre arabaya dokunmaya içim el vermediğinden 2018de ledlerle ilgilendikten sonra uzun bir süre arabaya dokunmuyorum. Arabayı öğreniyorum, tecrübe kazanıyorum. Bu sürede çeşitli yollarda/virajlarda tepki ve kabiliyetini kavrıyorum ve 2018in 11. ayında artık cüzdanımla küsüyoruz. Aklımda ne yaparsam Bolt-On olması ve geri dönüştürülebilir olması fikri var.Buna halen daha uyuyorum ve böyle de devam etmeye niyetliyim. Arabam ülkemizde göreceli olarak güçlü ve hızlı bir araba sayılsa da BMWnin ürettiği en güçsüz modellerinden. Seri üretim teknikleri saolsun bir çok markada olduğu gibi BMWde de yüzlerce parça modeller arası uyumlu.Bu da beni ilk ‘’Performans’’ parçama getiriyor. Derin intercooler. Parça numarasından arattığımda 3.35i, 1.20i, 135i gibi modellerde çıkan şu gördüğünüz orjinal parçayı alıyor ve ustama montajını yaptırıyorum. Bu olaydan 10 kadar gün sonra da Superchipsin paket yazılımını yaptırıp cidden beklemediğim bir karakter değişimi elde ediyorum ki yüzler gülüyor, cüzdan yasta.

BTG grafik.PNG
FormatFactory181113.jpg

Araba güzel, ısınma yok, performanstan mutluyum, Black Friday. Ne diye geliyorsun gaza, ne vardı yani? Bi küçük gaza gelip @Aygen ile arabalara id4 NBT taktırıyoruz. Hala çok severek kullanıyorum ama o dönem büyük delik açmıştı.

FormatFactory181124.jpg

Senenin sonuna gelirken şimdiye kadar yaptığım en doğru hareketlerden birini yapıyorum ve F31(parçayı almadan önce firmayla mailleşip bir problem olup olmayacağını sordum,kağıt üstünde dahi görmezden gelinebilecek farklar olduğunu söylediler) için üretilmiş ST Coiloverları alıyorum. Satan abi kendi arabasına diye almış taktıktan kısa bir süre sonra arabayı satmak zorunda kalmış. Kendisi teslim etmeye mk4 bir Clio RS’le geldiğinden ve parçalar cidden dediği gibi temiz olduğu için alıyorum. Ağzım kulaklarda ustadan tarih ayarlayıp 2018i bitiriyorum. Aşağıda göreceksiniz araba yere ilk indiğinde biraz lüzümsüz bir alcaklıkta kalıyor ama bunu düzeltmek 1 günden kısa sürüyor tabi. Öyle kafası basık arkası kalkık dolanmıyorum :D .
FormatFactory181222 (2).jpg
FormatFactory181222.jpg

2019dan ilk fotoğrafımı bırakıp devamını sonraya bırakıyorum.Coiller takıldıktan kısa bir süre sonra tekrar sportline jantlı kışlıklarıma dönüyorum.
FormatFactory190108.jpg
 
aracın maşallahı var güzel günlerde binin.
ben de N47 kullanıcısı olarak mobilden motula geçmek nasıl bir değişim yarattı? motul’un hangi serisini kullanıyorsunuz
Kullandığım yağ Motul 8100 X-Clean Fe 5W30 , şöyle ki Motule yazılım işleminden sonra geçtim ancak yazılımla 3-5bin içindeki mobili kullandım. Yazılımdan sonra beyaz diye başka arabanın kapısını çekip binmeye çalışacak kadar arabadan anlamayan arkadaşım bile bu arabanın sesi farklı demişti ve Motule geçtikten sonra bu ses biraz kısıldı. Bunu bir kıstas olarak kabul etmeyin çünkü motor yeni çalışma şartlarına alışmamış olabilir, yeni gücüyle bir ''rodaj'' süresinde olabilir. Ya da bu yazılıma motul daha uygun olmuş olablir. İki iş aynı anda olduğu için hangisinin ne sonuç verdiğini kesin yorumlayamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Apaci eline dusmemis ( ki 4 serisi sukur cok cakal tayfaya dusmedi ) sacma modifiye eklenmemis tatli dokunuslarla cok guzel olmus allah kaza vermesin yeni 4 kasasi cok cirkin geleceginden bu kasalarin bir sure sonra taleplerinin cok fazla artacagini dusunenlerdenim gule gule kullanin
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
Kullandığım yağ Motul 8100 X-Clean Fe 5W30 , şöyle ki Motule yazılım işleminden sonra geçtim ancak yazılımla 3-5bin içindeki mobili kullandım. Yazılımdan sonra beyaz diye başka arabanın kapısını çekip binmeye çalışacak kadar arabadan anlamayan arkadaşım bile bu arabanın sesi farklı demişti ve Motule geçtikten sonra bu ses biraz kısıldı. Bunu bir kıstas olarak kabul etmeyin çünkü motor yeni çalışma şartlarına alışmamış olabilir, yeni gücüyle bir ''rodaj'' süresinde olabilir. Ya da bu yazılıma motul daha uygun olmuş olablir. İki iş aynı anda olduğu için hangisinin ne sonuç verdiğini kesin yorumlayamıyorum.
mobilden motul ya da liqui moly’ye geçsem mi bilemedim.
çok memnunum mobil-1’den ama herkes motul’un daha iyi olduğunu söylüyor
 
Apaci eline dusmemis ( ki 4 serisi sukur cok cakal tayfaya dusmedi ) sacma modifiye eklenmemis tatli dokunuslarla cok guzel olmus allah kaza vermesin yeni 4 kasasi cok cirkin geleceginden bu kasalarin bir sure sonra taleplerinin cok fazla artacagini dusunenlerdenim gule gule kullanin
ben de bunu anlayamıyorum.
dış görünüş olarak 4 serisi çok daha iddialı ve çakal tayfanın daha çok ilgisini çeker diye düşünüyordum.
hala güzelim E90’lara F30’lara sarıyorlar ☹️
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Maşallah. Luxury + lacivert + taba iç kombinasyonu ile alıp ömürlük binmeyi düşündüğüm araçlardandır. NBT tabiri caizse nokta atışı bi harcama olmuş BMW'nin multimedyasının o demodeliğini almış. Kazasız belasız, takipteyim :)
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun hocam. 2.0d motorları çok beğeniyorum. Allah kaza bela göstermesin inşaallah.

dış görünüş olarak 4 serisi çok daha iddialı ve çakal tayfanın daha çok ilgisini çeker diye düşünüyordum.
Onlar 3 ile 4'ün aynı araba olduğunu düşünüp fazla para vermeye ne gerek var deyip 3 alan tipler genelde. Halbuki bu iki araba bambaşka.
 
Hayırlı olsun hocam. 2.0d motorları çok beğeniyorum. Allah kaza bela göstermesin inşaallah.


Onlar 3 ile 4'ün aynı araba olduğunu düşünüp fazla para vermeye ne gerek var deyip 3 alan tipler genelde. Halbuki bu iki araba bambaşka.
kesinlikle bambaşka.
E90 kullanıcısı olarak bi 4 serisi ile 3 serisini aynı kefeye koymayı 4’e hakaret sayıyorum ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
kesinlikle bambaşka.
E90 kullanıcısı olarak bi 4 serisi ile 3 serisini aynı kefeye koymayı 4’e hakaret sayıyorum ben.
Bir zamanlar, şu ortak platform ve üretim mevzusundan dolayı ben de çoğu parçasının ve üretiminin ortak olduğunu düşünüyordum. Sonra biraz araştırınca gördüm ki araçların pek alakaları yokmuş. Muhtemelen çoğu kişi de doğru düzgün araştırmadığı için aynı zannediyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
Bir zamanlar, şu ortak platform ve üretim mevzusundan dolayı ben de çoğu parçasının ve üretiminin ortak olduğunu düşünüyordum. Sonra biraz araştırınca gördüm ki araçların pek alakaları yokmuş. Muhtemelen çoğu kişi de doğru düzgün araştırmadığı için aynı zannediyordu.
parçaları benzer olsa bile sürüş dinamikleri açısından ayrılıyor bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Evet bir güncelleme yapayım. 2019’a biraz kötü başlıyoruz. Şubat ayında ara sokaklardan birinde bir adres ararken küçük bir çıkmaza girdim. Başka bir arabanın da çok yakınıma girmesinden dolayı manevra yapamıyordum. Kendisinden geri gitmesini rica ettiğimde gidemeyeceğini kızarak belirtti. Tek yöne almış olacak heralde ehliyet. Neyse ben de ileri geri ileri geri yaparak dönemeye çalışırken tamponu yerdeki mantar taşlardan birine taktım.
FormatFactory190207.jpg
Plastik tampon dışında sonrasında sanayiye gitmeye çalışırken fark ettiğim üzere intercooleri da açmış olucam ki araba limp-mode’a düştü. TEMde 30la giden bendim evet kabul ediyorum. İntercoolerı orjinali ile değiştirip tampon bakmaya başladım. Fırsattan istifade M tamponlara geçmeyi planlamıştım ama abuk fiyatlar çıkıyordu bu yüzden vazgeçip orjinal sportline aramaya devam ettim. Daha önce arabasını M’e çevirmiş bir arkadaş tamponlarını satıyordu ve parçacılardan bıkmış olacak ki ben sadece ön tamponu almaya çalışırken “Bunlar duruyor zaten al madem” diyerek ön, arka ve yanları da verdi. Montajını gaza gelerek kendim evde yaptım. (İntercooler tamir edilip bir periyodik bakım sırasında tekrar montajı yapıldı.)
FormatFactory190211.jpg
Arabayı alçalttığım için lastikler çok içeride duruyordu, bu nedenle arkalara 20mm önlere 12mm olacak şekilde spacer sipariş ettim.

FormatFactory190228.jpg
FormatFactory190304 (3).jpg
FormatFactory190316.jpg
Fotoğrafta gördüğünüz trim parçası kırılan tampondan. Üzerine şu adaptörü dizayn edip fren soğutma yapmayı planlıyordum ancak kesme biçme gerekeceğinden caydım.
Tubıng.jpg
Spacerlar geldiği sırada kule gergisi buldum ve ikisinin montajını aynı zamana denk getirdim, zaten çok kısa süreceğinden iki kere sanayiye gitmek istemedim.
FormatFactory190304.jpg
Kule gergisi ve spacer birlikte takıldı ama sürüş dinamiklerindeki değişimin gergiden olduğunu düşünüyorum. Ciddi miktarda ön taraf yatmasını azalttı ve virajlarda yere paralellik sağladı. Ön tarafın tutuşunun bu şekilde artması sürüş karakterini çok değiştirdi çünkü F şase(1 2 3 4) kullananlar biliyordur ki önce kafadan kaymaya meyillidirler. Kafadan kayma başladıktan sonra gaza devam ederseniz ön tutunur ve arkadan açılmaya başlar. Önün tutma limiti arttığı için daha hunhar girebiliyoruz artık. :D

Havanın ısınmasıyla birlikte mayıs ayında yazlıklara dönmeye karar verdim. Ama görebileceğiniz üzere canım PZerolarım pek dönülecek halde değildi.
FormatFactory190318.jpg
Daha önce bahsettiğim Goodyearları kullanmaya karar verdim ama montajı yapan (İkitelli) lastikçi sağ arkada balon olduğunu söyledi. Ertesi gün ilk iş Maslak sanayide yerine bir çıkma almaktı. Aklımda bu eski lastikleri kötü kullanıp sürekli ESP off gezmek ve bittiklerinde PS4’e geçmek vardı ama hiç beklediğim gibi olmadı. Balon olan lastiğin yerine çıkma ararken gittiğim lastikçi 4 lastiğin de ters takıldığını fark etti. Düzeltmek için lastikleri çıkardığımızda 3ünün flanşlarının yırtıldığını fark ettik. Yani bir gün önce bu lastikleri takan adam lastiklerin içinden geçmiş. Ayrıca 4 jantta da eğrilik bulduk ama bunun kullanımdan olmuş olma olasılığı da var. Uzun lafın kısası araba liftte lastiksiz şekilde mahsur kaldığından 4 lastik almam gerekti. PS4 fiyatları aniden çıkan bir masraf olduğundan çok geldi ve mecburen CSC 5’lere kaldım.

Bu sırada araba 110bin civarındaydı diye hatırlıyorum ve 8HP ZF’in yağ değişimine girişmeyi planladım. Hazır büyük iş çıkarmışken diff yağını da değiştirmek için gerekli siparişleri verdim. Motul diff yağı, motul dot 5.1 fren hidroliği ve Castrol Dex 3 AFT. Şanzıman filtresi karterin içinde olduğun o da orjinali ile değiştirildi. Ustama yapılacakları söyledğim zaman bi isyan etti iş çıkarıyorsun diye ama benim aklımda daha da iş çıkarmak vardı. Bu bakım sırasında periyodik bakımın dışında fren hortumları EBC çelik hortumla değiştirildi ve önlere M Sport 4 piston frenler takıldı.
FormatFactory190503.jpg
FormatFactory190925.jpg
Ilk kullandığımda fren pedalı çok yumuşak geldi, araştırınca arabanın donanım listesine kodlanması gerektiğini öğrendim. Gizli özellik açanların yapabileceği bir şeydi ama araştırıp kendim yapmaya karar verdim. Kodladıktan sonra pedal hissi biraz düzeldi ancak hala eskisine göre daha aşağıda tutuyordu. Bunu hala düzeltemedim çünkü fren hidroliğinin hareket edeceği alan daha da genişlediğinden fren merkezini gerekli oranda küçültmem gerekiyormuş. Bununla henüz ilgilenmedim.

Senenin sonuna doğru küçük bir kaza yaşadım ama tutanak bile tutmadık. Fotoğraflarını ekliyorum, vuran arkadaşın arabası zaten hasarlıymış ilk gördüğümde dedim bagajı düzledi heralde ama plastik tamponda 2 – 3 tane küçük çizikten başka bişey olmadığından kurcalamadım.
 
Tekrar selamlar, hepinize sağlıklı bir yıl diliyorum lakin lazım :).

2020de ilk işimiz modifiye değil bakım, malum araba 130bin km olduğundan yapılacak bazı ağır bakımlarımız var. Bakımdan sonra da ilk iş boyumun ölçüsünü almak oluyor Ata saolsun. :)
FormatFactory200209.jpg
Araba 130bin km olduğundan yapılacak işler var. En önemlisi de bu N47 motorun zincir derdi. Benim modelde yani N47Nde bu problemi yaşayan yokmus/çok çok azmış ama ben bunu riske edemem.Arabayı sıkıyoruz gazlıyoruz selamun aleykum diye kaputa vuran bir zincirle tanışmak gibi bir niyetim yok. Bir hafta kadar bi araştırmadan sonra aşağı yukarı nelerin değişeceğini parça koduyla listeledikten sonra ustama yanaştım. Tabi ki kendisine durumu izah edince bir suratı ekşidi :). İlk fikir sadece sanzımanı indirip bu işi halletmekti ama tabi ki bu benim ilk fikrimdi. Sadece şanzumanı indirince motorla çalışmanın çok dert olacağına karar verdiğimizden komple yangın çıkardık.
FormatFactory200224 (6).jpg

Baba Mrb.
Motorun sökülmesiyle ilgili elimde 3-4 saatlik GoPro görüntüsü var ama karma karışık. İçinden güzel bir kısmı eklemeye çalışırım. 1 günlük bir çalışma sonucu ZF 8HP ve sonrasında N47N arabadan indirildi. Şanzımanı kenara atıp ertesi gün motora neler yapacağımıza karar verdik. Fırsat bu fırsat motor elimizin altındayken termostat, su pompası ve kayış da değişti. Ama en önemlisi zincir ve kızakları. Timing chain cover yani egzantrik zinciri kapağı söküldüğünde kızaklara ve zincirlere elle iyice asıldım. Burada biraz işin cilveli kısmı geliyor ki ikisi de resmen bir milim bile oynamadı. Peki bu yaptığım işin boşuna olduğunu mu kanıtlıyor? Hiç bir fikrim yok. Zincir problemi elle fark edilebilir mi bilmiyorum ama oldu ki edilebilir, böylesine önemli bir bakımı “boşuna” yapmaktan rahatsız değilim. İsterseniz sarı siteye dolu N47 motor yazabilirsiniz. Peki tamam arabaya bakım yapıyoruz, benim arabayı modlama içgüdüm boş durur mu? Hemen bir EGR iptal kiti sipari verdim. Ama bu ürün ülkeye gelmesine hatta evimin yakınındaki PTT şubesine gelmesine rağmen ilk defa corona nedeniyle dağıtıma çıkmadı(Ocak sonu civarı). Tabi bu sürede araba toplandı ve 3. Günün şafağında çalıştırıldı.

FormatFactory200224 (8).jpg

Şöyle güzel temizlenmiş bir Vanos fotoğrafı atayım.

FormatFactory200224 (4).jpg
FormatFactory200224 (5).jpg

Bu da İKİBİNDİZEL yeğenim motorumuz. Sırasıyla canım Oğuz ve Fırat ustam.Bu sırada turbomuzun durumunu da kontrol ettik kendisi biraz yağlı çıktı bir oil catch can zamanı gelmiş.
FormatFactory200224 (3).jpg
Bu sırada arabanın ön tampon sökülmüş olduğundan zamanında plastidiple kapladığım ve aşırı matlaşmış siyah böbrekleri piano siyah M4 olmayan düz böbreklerle değiştirdim. Ülkede zır stok arabasına M4 yazan çift çizgili böbreği takmak isteyen o kadar çok ki, normalini bulmak biraz problem oldu. Ayrıca hazır sökülmüşken bunca kmdir taşlardan izlenmiş olan plakanın altındaki siyah parçanın tamamı da piyano siyaha boyandı ve öncesinde çatlak olan sol sis farı değiştirildi. Ustamın komşusu olan kaplamcıda da yeni böbrekler gelmeden önce “V Brace” diye gecen demirleri beyaza kaplattım.


FormatFactory200309 (2).jpg

Son görüntümüz bu şekilde.

Bundan 1 hafta kadar sonra elime EGR delete kit ulaştı, ama bir hafta sonra ustama gidemedim o sıra bir süre müsait değildim. 2-3 hafta sonra o işe giriştik ve korkunç şeylerle yüzleştim.

FormatFactory200309 (3).jpg
FormatFactory200309.jpg

Şu görmüş olduğunuz emmeden önceki dirsek. Bunu temizlediği için ustamdan çok manidar bakışlar aldım tabi ki. Çıkan yaklaşık 3 kiloluk EGRden sonra gerekli yazılımlı yaptırdıktan sonra gaz pedalı “Hair Trigger” denilecek kadar hassas oldu. Bundan sonra arabayı EcoProda kullanmaya başladım. Insan gibi gezdiğinizde ortalama 5.x olurken, bu değerden 8-9lara çıkmak o kadar kolay bir hal aldı ki. Tepki iyice arttı devirlenme rahatladı. Düşününce de çok mantıklı. Artık bu gördüğünüz katrana neden olan içinde pislik çözünmüş hava karışımı değil bildiğiniz düz hava giriyor yanma odasına. Bu işlem de aslında bir açıdan bir bakım çünkü bu motorda ve gününüzde modern motorların tamamında emme plastic olduğundan bu kmlerde eriyerek delinmesi/valflere parça salması gibi problemler baslayabiliyormuş.

Bu aksiyon da salgında önceki son araba etkinliğimdi. Sırada henüz montajını yapmadığım stud/bolt conversion var. Gerekli aleteri aldım, son bir parçayı bekliyorum geldiğinde kendim yapmayı planlıyorum.


Link elimdeki videolardan kestiğim motor çıkana kadar ki bütün sökme işlemleri.
 
elinize emeğinize sağlık
ben de n47 kullanıcısı olarak bu yapılan işlemlerin ücretlerini öğrenebilir miyim?
ve teker teker hangi parçanın hangi kodla değiştiğini de söylerseniz çok mutlu olurum :)