2016 Fiat Egea HB 1.6 MJet DCT Lounge+

becool

Profesör
1 Nis 2017
177
450
1,235
27
Antalya
Yazi cok guzel olmus hocam elinize saglik
Egea dis tasarimi cok hosuma gidiyor orta ekran sedandakinden daha cok begendim ama kadranlar neden boyle anlamis degilim
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Yazi cok guzel olmus hocam elinize saglik
Egea dis tasarimi cok hosuma gidiyor orta ekran sedandakinden daha cok begendim ama kadranlar neden boyle anlamis degilim
Teşekkürler. Sedandaki ekranların hepsi, hb ve sw kasalardaki en yüksek donanım hariç diğerleri doblonunki olduğu için ve hiç estetik durmadığı için biz zaten bu paketi aldık. Kadranlar konusuna gelince, zevkler ve renkler tartışılmaz demişler. Yol bilgisayarı hariç gözüme batan bir detay yok orada benim için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve becool

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Küçük bir güncelleme yapayım. Arabanın son hızı 215 km/h olarak gösterdi kadran ancak o hıza gelindiğinde gazın altında hissiz bir boşluk vardı. Elektronik limite takıldığını düşünüyorum çünkü araba yürümeye devam edebilirim hissi veriyordu. Hızlanması yeterli sayılabilir derecede yol müsaitse 190'ı görmeniz çok rahat oluyor böyle bir araca göre. İçerdeki hissiyat olarak oturan hiç kimse o kadar yüksek süratlara çıkıldığını hissetmedi, bu hem artı hemde eksi bir yön. Eksi yön dememin sebebi ise anlamadan çok yüksek süratlara çıkmış olmak, Allah korusun kaza gibi bir durumda çok kötü şeylere mahal verebilir.
Otoyol virajını 190 km/h gibi bir hızla aldı. Ancak araba o sıra adamsan az daha bas ben seni bi' vurayım bariyerden bariyere hissini veriyordu yani tam limitlerde diyebiliriz.
Araç 6. viteste 2000 devirde 105 km/h görüyor. Uzun yol için iyi yakıt ekonomisi anlamına gelmekte buda. DCT şanzıman hafiften CVT gibi çalışıyor hem 150 km/h hemde 170 km/h hızda 3000 devirlerde seyrediyor(bunu bilen varsa açıklayabilir mi internette bulamadım). Şanzıman ile alakalı değineceğim diğer nokta ise 6 ileri olması. Yüksek süratlara kim çıktıysa bu aracın 7.sini hakettiğini söylediler ki haklılarda. Son hız konusunda olmasada ekonomi vitesi olarak bulunsa hem araba hem bizim için daha rahat olurdu.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Küçük bir güncelleme yapayım. Arabanın son hızı 215 km/h olarak gösterdi kadran ancak o hıza gelindiğinde gazın altında hissiz bir boşluk vardı. Elektronik limite takıldığını düşünüyorum çünkü araba yürümeye devam edebilirim hissi veriyordu. Hızlanması yeterli sayılabilir derecede yol müsaitse 190'ı görmeniz çok rahat oluyor böyle bir araca göre. İçerdeki hissiyat olarak oturan hiç kimse o kadar yüksek süratlara çıkıldığını hissetmedi, bu hem artı hemde eksi bir yön. Eksi yön dememin sebebi ise anlamadan çok yüksek süratlara çıkmış olmak, Allah korusun kaza gibi bir durumda çok kötü şeylere mahal verebilir.
Otoyol virajını 190 km/h gibi bir hızla aldı. Ancak araba o sıra adamsan az daha bas ben seni bi' vurayım bariyerden bariyere hissini veriyordu yani tam limitlerde diyebiliriz.
Araç 6. viteste 2000 devirde 105 km/h görüyor. Uzun yol için iyi yakıt ekonomisi anlamına gelmekte buda. DCT şanzıman hafiften CVT gibi çalışıyor hem 150 km/h hemde 170 km/h hızda 3000 devirlerde seyrediyor(bunu bilen varsa açıklayabilir mi internette bulamadım). Şanzıman ile alakalı değineceğim diğer nokta ise 6 ileri olması. Yüksek süratlara kim çıktıysa bu aracın 7.sini hakettiğini söylediler ki haklılarda. Son hız konusunda olmasada ekonomi vitesi olarak bulunsa hem araba hem bizim için daha rahat olurdu.
Farklı devirlerde aynı hızın tek anlamı kavramada yaşanan kayıptır. Benim aklıma başka bir şey gelmiyor.
 

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Aracı alalı yaklaşık 1 sene oldu ve bu dönem içerisinde 18.xxx kilometre yol katettik. Genellikle şehir içi yoğun trafiğe giriyor buna görede ortalama yakıt tüketimi olarak 6.3lt/100km gibi bir değerde şu an ancak düşürülmesi mümkün. Arabayı 4 aile bireyide kullandığı için ve hepsinin birbirinden farklı sürüş profilleri (en sertten-en naif kullanana kadar hepsi var) olduğundan aslında bu değeri güzel olarak varsayıyoruz. Daha insancıl kullanımla bu değer kolayca 6lt/100km lere kadar indirilebilir. Genel olarak aracı alma sebebimiz de düşünülünce (arkadaki diz-baş mesafesi ve yerden yüksek yapısı sayesinde özellikle avm otoparkı gibi dar yerlerde inip binerken rahatlık sağlayıp pantolonu yırttırmaması:D) şu anlık gayet memnunuz.
Uzun vadede rahatsız eden eksi yönlerine gelirsek ilk yazdığım yazıda da belirttiğim gibi farlar bana göre büyük eksi bu araçta. Babamı ikna edebilsem anında değiştireceğim. Onun harici araçta iki trip verisi tutabilme özelliği var -trip a ve trip b- bu çok güzel ancak bu veriler haricinde herhangi bir yerde ortalama yakıt tüketimi yok. Aracı bizden emanet alan kişi ne kadar yaktığını görmek için Trip A'yı sıfırlayınca 18bin küsür kilometrenin ortalaması gitmiş bulundu. Trip B yaklaşık 11.000kmlere ulaştığı ve ortalama tüketim eski Trip A ile aynı değerde olduğu için şimdilik ordan takip ediyoruz. Aracı alacakların bu konuya dikkat etmelerini tavsiye ederim.
İlk yazıda aracın öndeki fren asistanının kafasına göre takıldığını yazmıştım. Servise götürdükten sonra yazılım güncellemesi ile sorunu hallettiler. Önünde bir engel farkettiğinde ilk önce sesli uyarı ardından fren uyguluyor hatta gazı bile kestiği oluyor ancak tam manasıyla yeterli değil sizin tepki vermeniz gerekiyor yinede.
Aracın ilk yılının dolmasıyla bakım zamanıda gelmiş bulundu. 20.000km/1 Yıl servis aralığı olarak belirtilmiş. Genel olarak bakım ücretleri 900-950 TL arası değişmekte. ASF (İST-Kartal,eski adı Medos) 962TL, Kırmak (İST-Kartal) 950TL, Efsane Oto (Kocaeli-Gebze) 900TL fiyat verdi telefonda. Bizde en uygunu olması ve arabayı aldığımız yer olması sebebiyle Efsane Oto'ya gittik. Filtre değişimleri, yağ değişimi derken ufakta bir indirim aldık ve bakımı 840TL gibi bir fiyata hallettik. Üstüne kış geldiğinden ve halı paspasların koku yapmasından dolayı kauçuk paspas aldık onlarada 80TL vermiş bulunduk. Kauçuk paspaslar fiyat olarak uygun geldi bana. İnternette 65 TL'lere kadar düşenler var ancak araçtaki paspasların klips yerlerine uyup uymayacağı muamma olduğu için uzak durdum açıkçası.
Aracın 1 yaşını doldurmasıyla beraber kasko ve trafik sigortasıda vadesini doldurdu. Araç annemin üzerine ve annemin hiç kazası olmadığından trafik sigortası 6. kademeden (seneye 7ye düşecekmişiz) 650TL olarak geldi. Kasko ise 1300TL gibi bir fiyata denk geldi. 2018'in başlangıcıyla gelecek olan MTV ile beraber aracı hiç kullanmadan 3.500TL gibi bir meblağ harcamış olduk.
https://i.hizliresim.com/9DMqrk.jpg https://i.hizliresim.com/3prjMA.jpg https://i.hizliresim.com/ROm9N1.jpg https://i.hizliresim.com/pGy8k0.jpg
 

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
767
1,626
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Hayırlı olsun aracınız, çok içten bir anlatım :) Acaba egea 1.4 95 hp + LPG ile verim alınır mı ? orta halli şehir içi performansı nasıl olur? Tecrübeniz var mıdır?
Sedan 1.4 kullanan bir abimiz var. Aracını 0 km aldı halen benzinli kullanıyor. Performans olarak testte de gördüğünüz üzere çok fazla bir beklentiniz olmasın. Ancak işler yakıt tüketimine gelince fazlasıyla memnun ortalama 6 litre civarı yakıyor trafiksiz küçük bir ilçede yaşıyor.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım