HABER 2017 Hyundai i30 | İlk Sürüş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sinan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Birincisi byilmaz benim bir adım var bana adımla hitap et. İkincisi de Çinlilerin, Korelilerin, Kıbrıslılar'ın otomobil üretebildiği bir dünya da bizim neyimiz eksik. Koskoca Türkiye'yiz daha bir otomobilimiz bir markamız bile yok. Korelileri görüyorsunuz adamlar nerdeydi nereye geldiler bugün dünyanın en büyük otomobil markalarından biri oldular. Demek ki neymiş istenildiği zaman herşey yapılabiliyormuş hiçbir şey imkansız değilmiş. Ama bizimkinler ne yapıyor hala oturdukları yerden para kazanmaya devam ediyorlar

Birincisi : Arkadaşların bahsettiği üzere adınız otopark.com robot olarak gözüküyor
İkincisi : Yan sanayi kollarıyla birlikte yaklaşık 2-3 milyon kişinin geçim kaynağı olan Koç grubuna atıp tutuyorsunuz (ki hiçbir alakam yok sadece firmaların durduk yere karalanmasına karşıyım) sanki yerli araç üretme gibi bir misyonları varmış gibi
Üçüncüsü : Demek ki koskoca Türkiye'yiz demekle somut adım atmak farklı şeylermiş
 
Kullanılan malzemeler, motor falan yerli miydi bilmiyorum ama Etox Zafer diye bir araba vardı.
www.etox.com.tr
Böyle bir siteleri varmış.

TT Custom Choppers'ın sahibi Tarhan Telli yerli araba yapmak için destek istiyordu kimseden ses çıkmamıştı, körfez ülkelerinden biriyle anlaşıp orada fabrika için uğraşıyorlardı bundan bir kaç yıl önce.

Açıkçası bazı insanların araba yapmak için destek istemelerini samimiyetsiz rant çabaları olarak görüyorum
Yani Türkiye'de bir sürü milyoner var fizibilitesini yapıp kimse bu işe girmiyor ancak bu vatandaş tek başına araç üreteceğini söylüyorsa bir bit yeniği vardır
Tarhan Telli butik bir üretici, seri üretim işini ne kadar yapabilir muamma.. Ayrıca zamanında medyada fazlaca şişirilen bir figür. Şu aralar steakhouse açmakla meşgul. Tasarladığı motosikletlerin motorunu kendi üretmez, dışarıdan alır ve sadece tasarımını yapar (hakkını yememek lazım güzel tasarım yapıyor)
Tabi kendi çabanla bir yere kadar üretebilirsin. Sonuçta şanzıman,motor imal edecek halin yok..Motordaki ufak bir parçanın bile sayfalarca kitabı var..
Akabinde bu abi çıkıp diyor ki ben yerli malı motosiklet ürettim
Yaptığı takdire şayan bir şey ancak sen %100 yerli malı falan motosiklet falan üretmedin. Sen sadece ithal parçaları birleştirip yerli malı bir tasarım yaptın
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bizim otomobil üretmemiz gerektiği konusuna sonuna kadar katılıyor imaj ve marka açısından da geri kaldığımız düşünmüyorum. Şöyle Lucid air yada Faraday future vb markalar gibi gerçekten özgün ve güzel bir konsept Suv Sedan ve Lüks Sedan LG Panasonic vb bir batarya firması ile anlaşma %100 yerli elektrik motor ve şasi(aktarma süspansiyon falan dahil komple) apple yada samsung car play multimedia sistemi yada teknolojik destek donanım vs oldu size araba. Güzel de bir marketing olursa tutmaması için hiçbir sebep yok. Herşey yerli olacak diye birşey yok batarya ve multimedia sistemi yapmak zor bir olay aynı zamanda güven unsurunu da zedeliyorlar insanların güveni de artar bazı parçalar ünlü markalardan alınırsa. Peki biz ne yaptık Saab a para verdik şu anda yerli oto çalışmalarını anlayamıyorum projenin başında ben olsaydım bana istediğim 20 mühendisi ve 30 elemanı verseler 20 milyon dolar ödenek ile çok rahat otomobil üretirim yanlış anlaşılmasın kendimi övmüyorum şunu söylüyorum potansiyelimiz var destek ve vizyon yok maalesef. Merak ediyorum projenin basindakilerin lucid air yada Faraday future dan haberleri var mi. Tesla yi yakından takip ediyorlar mi bence yok. Konuşana bakıyorum 50 yaşındaki bakanımız. Kendisini seviyorum fakat vizyon için biraz da dinamik ve çağa uygun olmak lazım maalesef Saab hareketi ve konsept otomobil bunun ne kadar gerisinde olduğumuzu gösterdi. İddia ediyorum sağlam bir ekiple max 2 yılda ortaya birsey koyar 5 yılda üretir 10 yılda şu an ki Tesla oluruz.
 
Berkay bey Kıbrıslılar otomobil üretti adı da Günsel. kardeş ülke Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Türkiye'den hızlı çıktı! Hatta K.K.T.C 20 bin metrekare açık, toplamda 15 bin metrekare kapalı alanda kurulacak olan Tekno-Park , yüzlerce kişiye İş imkanı Sağlarken tesiste; ilk etapta 1000 adet elektrikli otomobil imal edilecek. Geçen yıl Kasım ayında 33. kurtuluş yıldönümünü kutlayan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ilk yerli otomobili Günsel'in üretileceği mekan, bölgenin en büyük ve en gelişmiş tesisi olacak
 
Sputnik EVT motor destek gelmediği için faaliyetlerine son vermek zorunda kalmıştı. EVT S1'in akıbeti de devrim araçları gibi olmuştu. EVT motora ülke olarak destek olsaydık belki bugün marka ilerlemiş olurdu. EVT S1 de devrim ile aynı kaderi paylaşmak zorunda kaldı
 
Berkay bey Kıbrıslılar otomobil üretti adı da Günsel. kardeş ülke Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Türkiye'den hızlı çıktı! Hatta K.K.T.C 20 bin metrekare açık, toplamda 15 bin metrekare kapalı alanda kurulacak olan Tekno-Park , yüzlerce kişiye İş imkanı Sağlarken tesiste; ilk etapta 1000 adet elektrikli otomobil imal edilecek. Geçen yıl Kasım ayında 33. kurtuluş yıldönümünü kutlayan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ilk yerli otomobili Günsel'in üretileceği mekan, bölgenin en büyük ve en gelişmiş tesisi olacak

Arabanın yanından şimdi geliyorum oradaki adam bile diyor sadece maketi var araba yapılmadı diye.
Kıbrıs bizden hızlı çıkmadı bir çok üniversitenin zaten elektrikli otomobilleri var.Ayrıca ismi sadece Günsel değil. Günsel Model 1
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bizim otomobil üretmemiz gerektiği konusuna sonuna kadar katılıyor imaj ve marka açısından da geri kaldığımız düşünmüyorum. Şöyle Lucid air yada Faraday future vb markalar gibi gerçekten özgün ve güzel bir konsept Suv Sedan ve Lüks Sedan LG Panasonic vb bir batarya firması ile anlaşma %100 yerli elektrik motor ve şasi(aktarma süspansiyon falan dahil komple) apple yada samsung car play multimedia sistemi yada teknolojik destek donanım vs oldu size araba. Güzel de bir marketing olursa tutmaması için hiçbir sebep yok. Herşey yerli olacak diye birşey yok batarya ve multimedia sistemi yapmak zor bir olay aynı zamanda güven unsurunu da zedeliyorlar insanların güveni de artar bazı parçalar ünlü markalardan alınırsa. Peki biz ne yaptık Saab a para verdik şu anda yerli oto çalışmalarını anlayamıyorum projenin başında ben olsaydım bana istediğim 20 mühendisi ve 30 elemanı verseler 20 milyon dolar ödenek ile çok rahat otomobil üretirim yanlış anlaşılmasın kendimi övmüyorum şunu söylüyorum potansiyelimiz var destek ve vizyon yok maalesef. Merak ediyorum projenin basindakilerin lucid air yada Faraday future dan haberleri var mi. Tesla yi yakından takip ediyorlar mi bence yok. Konuşana bakıyorum 50 yaşındaki bakanımız. Kendisini seviyorum fakat vizyon için biraz da dinamik ve çağa uygun olmak lazım maalesef Saab hareketi ve konsept otomobil bunun ne kadar gerisinde olduğumuzu gösterdi. İddia ediyorum sağlam bir ekiple max 2 yılda ortaya birsey koyar 5 yılda üretir 10 yılda şu an ki Tesla oluruz.

Istedigin muhendisi,elemani calistir 20 milyon dolara otomobil falan uretemezsin..Belki butik bir marka olabilirsin
Tesla olmak ise sadece hayal
 
Yerli bir otomobilimiz olsa ama nerede! Devlet yattığı yerden zaten araba parası alıyor niye araba üretsin vatandaş çabalıyor, üretici çabalıyor, devlet kazanıyor. Ülkemize yatırım yapan markalara helal olsun (Toyota, Honda, Renault, Ford, Fiat, Mercedes (kamyon-otobüs-minibüs), Hyundai) gibi. İnşallah ülkemize yatırım yapmayan markalara ibretlik olur. Darısı ülkemize yatırım yapmayan markaların başına tabiki ülke olarak asla bir Tesla olamayız fakat kötü de olsa yine bir markamız olsa bence gayet güzel olur
 
Her zaman ülkemize yatırım yapan markalar yerlerde sürünür yatırım yapmayan markalar ise zirvede yer alır. Bkz: Volkswagen 5 yıldır Türkiye'nin en çok satan otomobil markası. Ne olursa olsun ülkemize yatırım yapan markaları tebrik ediyorum ve tercih ediyorum. İthal yapan markaların zirvede yer alması ise bizim ülke olarak üreten değil tüketen bir ülke olduğumuzu gösteriyor. Ülkemize yatırım yapan markaların kendilerini geliştirmesi gerekiyor
 
Bazı arkadaşlar ve Sinan bey de belirtmiş bu araba özgün değil. bazı kısımları diğer markalardan kopya gibi geldi; özellikle arka kısmı egea ya benzetmişler (buna şaşırdım, zira bence Hyundai Fiat dan daha iyi araba yapıyor.) yandan BMW1, önden de marka simgesi olsun artık diye i20 ön ızgara farlar. iç mekanda; orta konsol opel astra, göstergeler biraz golf. direksiyon çok çirkin. işin özüne gelirsek; 2012 kasayı biraz makyajlayarak, asıl; süspanisyon, ağırlık, turbo motor, şanzıman v.b konularda arge ile daha fazla iyileştirme yaparak yeni kasa çıkarsalardı, çok daha isabetli olurdu. Satışlarda bir kaç basamak yukarı çıkarlardı. olmamış, eskiye göre daha az satacaktır. neyse zamanla öğrenecekler.
 
Son düzenleme:
Aracın tasarımı bence fena değil yada gözüm alıştı ondan böyle diyorum. İç mekanı hala segment ortalamalarında ama en azından eli yüzü düzelmiş. Direksiyon benim çok hoşuma gitti hatta Tucson'da da olmalıydı. Kalite, kullanışlılık ve rafinelik olarak Golf'ü vaz aldıklarını ve bu yüzden aracın bütün çalışmalarının avrupada yapıldığını bir Hyundai yetkilisi başka bir videoda söylemişti fakat hala bir Golf edememişler gibi duruyor. Cam tavan olayı rezaletin daniskası hadi en üst donanım olsa anlarım ama en üst donanım olmayıp cam tavan oluşu bence garip. Cam tavan yerine ekran koyulsaydi çok daha mantıklı olurdu açıkçası. Bu arabayı sattıracak olan tek unsur fiyatı eğer bu araba Golften 10k ucuz olmaz ise satma şansı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
Aracın tasarımı bence fena değil yada gözüm alıştı ondan böyle diyorum. İç mekanı hala segment ortalamalarında ama en azından eli yüzü düzelmiş. Direksiyon benim çok hoşuma gitti hatta Tucson'da da olmalıydı. Kalite, kullanışlılık ve rafinelik olarak Golf'ü vaz aldıklarını ve bu yüzden aracın bütün çalışmalarının avrupada yapıldığını bir Hyundai yetkilisi başka bir videoda söylemişti fakat hala bir Golf edememişler gibi duruyor. Cam tavan olayı rezaletin daniskası hadi en üst donanım olsa anlarım ama en üst donanım olmayıp cam tavan oluşu bence garip. Cam tavan yerine ekran koyulsaydi çok daha mantıklı olurdu açıkçası. Bu arabayı sattıracak olan tek unsur fiyatı eğer bu araba Golften 10k ucuz olmaz ise satma şansı yok.
Tasarım en azından kötü değil. :) @sinan eski tasarımını çok beğendiğini hep söyler, ben de tam tersi hiçbir zaman hoşlanmadım. Yeni tasarımına o yüzden razıyım. :) Cam tavan konusunda sana katılmıyorum. Bana göre ekrandan daha büyük artı. Kullanıcı profiline göre değişir yani. Golf'ün iç mekanını çok seven biri olarak açık söyleyeyim, eşya gözlerinde çıplak plastikten kurtulsalar Golf'e %95 yetişirdi bu iç mekan. Çünkü Hyundai'nin sert malzemeleri çok kalitesiz değil. Muhtemelen fiyatı 10k ucuz olur. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;

- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.

Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;

- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır
- Zamanla oluşması muhtemel trim sesleri

Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.
 
Son düzenleme:
Yeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;

- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.

Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;

- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır

Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.
Eksiler kısmına trim sesini de ekleyiver :D
Benim eski i30'daki cam tavandan gelen sesleri unutamıyorum hala. Umarım yenisinde yoktur lakin illaki ilerleyen dönemlerde gelecektir trim sesi tavandan. Klasik hastalık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Yeni i30 ile birlikte cam tavan teknolojisinde bir geliştirme yaptılar mı bilemiyorum. Güncel teknoloji üzerinden konuşacak olursak edindiğim deneyimler, okuduğum yorumlar ve bazı karşılaştırmalara göre otomobillerde cam tavan, en az +50 kg kadar bir fark yaratıyor ağırlıkta. Bu bazen standart versiyona ve markalara göre 60-70 kg'a kadar çıkabiliyor. Cam tavanı ağır yapan şey sadece camın kendisi değil, cam tavan olmasından dolayı oluşabilecek güvenlik zafiyetlerini indirmeye yönelik daha farklı ve ağır malzemeden yapılan tavan direkleri ve sütunlarıdır.
Şimdi cam tavanın genel artılarına bakarsak;

- Dış görünümde görsel bir lezzet katıyor
- iç mekanda daha ferah bir hava veriyor.
- Açılır panoramik tavan özelliği varsa sunroof görevi de üstleniyor.

Cam tavanın vermiş olduğu ağırlık otomobilin tepe noktasında ve orta konuma mümkün olduğunca yakın olduğundan, bunun ağırlık merkezine etkisi de standart versiyondan daha farklı olacaktır. Bu bilgiler ışığında,
Cam tavanın getirdiği ekstra ağırlığın ( 50-70 kg) ve ağırlığının konumunun, az ya da çok, otomobile eksi yönde etkisine bakarsak;

- Motor performansından çalar
- Yakıt tüketimine olumsuz etki eder
- Amortisörün darbe emiş konforunu düşürür
- Viraj kabiliyetini azaltır

Şimdi, artılar ve eksiler bu noktadayken insanların cam tavanı tercih etmesi noktasında tüm görüşlerine saygı duyabilirim. Fakat eksi yönde bahsedebileceğimiz etkiler bir otomobil için gerçekten ciddi ve kayda değer bilgilerdir. Böyle bir noktada cam tavan özelliğinin tercihinin, tüketicinin insiyatifine bırakılmadan direkt olarak standart sunulması otomobili almak isteyenlere karşı haksızlık içeriyor demektir.
Cenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olur :)
Edit: @maximaorhan hemen gömmüş :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Eksiler kısmına trim sesini de ekleyiver :D
Benim eski i30'daki cam tavandan gelen sesleri unutamıyorum hala. Umarım yenisinde yoktur lakin illaki ilerleyen dönemlerde gelecektir trim sesi tavandan. Klasik hastalık.
Tamam, ben de bir şey unuttum galiba diye düşünüyordum. Editledim şimdi yorumu :) Ben cam tavanı çok severim, standart bir sürücü için cam tavan ve cam tavansız versiyon sürüş kabiliyetinde aşırı fark yaratmaz. Ama benim gibi otomobili limitlerde kullanmayı sevenler için o fark hissedilecektir. Neredeyse +1 kişi daha ekliyoruz ağırlığa. Tercih edenlere tabii ki saygı duyarım ama standart özellik olması noktasında yanlış pazarlama olduğu kanaatindeyim :)
 
Cenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olur :)
Edit: @maximaorhan hemen gömmüş :D
Orhan hocamın yorumuna verdiğim cevaptaki gibi standart sürücü için sürüş kabiliyetleri konusunda ekstra bir sıkıntısı olmaz. Tüketim, trim sesi ve belki amortisör konforu konusunda bir eksisi olur ama benim gibi otomobilini zorlamayı sevenlere sıkıntı çıkaracaktır. Gerçi hyundai i30 ile kaç kişi limit kasar o ayrı ama satın alanlardan yapmak isteyecekler elbet olacaktır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Cenk hocam yakıt tüketimi etkisine kabul, yalnız C sınıfı olup ve i30 gibi genel olarak ağır olan 1,5 tona yakın bir arabada viraj kabiliyeti, amortisör gibi konulara etkisi pist süresi düzeyinde olur. i20'nin 1.2 motorlusunda cam tavan dediğin tüm etkileri yapıyor, ama 200-300 kg daha ağır olan i30'da bu etkilerin daha az olacağını düşünüyorum. Benim için C sınıfındaki cam tavanda tek soru işareti trim sesi olur :)
Edit: @maximaorhan hemen gömmüş :D
Benden hızlısı mezarda
Tamam, ben de bir şey unuttum galiba diye düşünüyordum. Editledim şimdi yorumu :) Ben cam tavanı çok severim, standart bir sürücü için cam tavan ve cam tavansız versiyon sürüş kabiliyetinde aşırı fark yaratmaz. Ama benim gibi otomobili limitlerde kullanmayı sevenler için o fark hissedilecektir. Neredeyse +1 kişi daha ekliyoruz ağırlığa. Tercih edenlere tabii ki saygı duyarım ama standart özellik olması noktasında yanlış pazarlama olduğu kanaatindeyim :)
Dediğin gibi güzel ama standart olmamalı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk