KAPALI 2019 dizel golf sık rejenerasyon

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan karagoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

karagoz

Takipçi
3
34
Marka
Volkswagen
arkadaşlar daha önce 2013 dizel golfüm vardı 90 bindeydi sık rejenarsyon yapıyordu partikül uyarısı veriyordu filtreyi söktürüp temizleterek çözebilmiştim bu sorunu. arabadan da soğudum sattım. golften vazgeçemeyerek sıfır alırsam sorun yaşamam diye düşünerek 0 km golf aldım arabam daha 250 300 km de iken bile rejenerasyon yapmaya başladı. şu an 900 km de ara sıra yine yapıyor ve bu sinir bozucu olmaya başladı. aynı şeyi yaşayan var mı aramızda bu bir sorun mu normal mi? bilgilendirirseniz memnun olurum.
 
arkadaşlar daha önce 2013 dizel golfüm vardı 90 bindeydi sık rejenarsyon yapıyordu partikül uyarısı veriyordu filtreyi söktürüp temizleterek çözebilmiştim bu sorunu. arabadan da soğudum sattım. golften vazgeçemeyerek sıfır alırsam sorun yaşamam diye düşünerek 0 km golf aldım arabam daha 250 300 km de iken bile rejenerasyon yapmaya başladı. şu an 900 km de ara sıra yine yapıyor ve bu sinir bozucu olmaya başladı. aynı şeyi yaşayan var mı aramızda bu bir sorun mu normal mi? bilgilendirirseniz memnun olurum.
Sorununuz araba için normal ama dizel araba kullanımı açısından sizin yanlışlarınız olabilir. 15 yıldır euro 4, euro 5 ve şu an euro 6 olmak üzere dizel araba kullanmaya ailecek devam ediyoruz. Şu anda da 2015 dizel golf sahibiyiz. Burda dizel araba için bilmeniz gereken ilk şey dizel araba sıcak motorda sıkıştırılmayı sever. Nasıl ki boğazımızdan balgam atmak için bekledikçe daha güçlü öksürüyorsak dizel arabada da muhabbet odur. Dizel yakıtın yanmasında oluşan zehirli gazları tutmak için daha donanımlı bir filtre bulunur. Bu filtre de aracı sıkıştırmadığımız sürece daha çok kurum bağlar.

Tam gazla giderken aracın egzos manifoldunda oluşturduğu basıncı düşünsenize önünde herhangi bir şey bırakmayana kadar temizlemek isteyecektir. Ancak 1700 devirde 80 le bir rampa çıktığınızı düşünün orada araç çıkmak için bir yakıt yakıyor ama yaktığı yakıtın pisliğini tamamen atacak bir basınca sahip değil. Bu mantığı başta çözmemiz lazım. Özellikle dsg vitesleri çok düşük devirlerde atıyor mesela. Bununla ilgili bir video bırakırım daha fazla uzatmadan.

İkinci önemli etmen yakıt. Kendi aracıma gelirsem, shell opet ve bp olarak her birini golf aracımda en az 2 şer depo kullandım. Pasif rejenarasyona en çok denk geldiğim opet oldu. Shell ve bp hemen hemen bu konuda yakın gitseler de bp ile daha cok yol yaptığım için bp kullanmaya devam ediyorum. Önceki aracımda da 2 yıl bp kullanmıştım ve hiçbir aracımda partikül filtresi dolma sıkıntısı yaşamadım. Önemli olan bugün 1000 devirde çalışarak bıraktığınız aracı ertesi gün 1000 devirde çalışırken bırakmamaya dikkat etmek. Ya biraz daha dolaşın Ya da biraz sıkıştırın normal rölantisine döndüğünde bırakın aracı.

Sürekli gazlayan aracı sıkıştıran bir halimde yok yerine göre vitesleri uygun tutuyorum ara ara da sıkıştırıyorum aracı. 4900 km ortalaması 5.1 benim aracımın öyle söyliyim. Videoya da bir göz atarsanız yeterince bilgilenmiş olursunuz sanırım.

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Son düzenleme:
Dizel arabayı biraz devirli kullanmak gerekiyo siz biraz sağır kullanıyor olabilir misiniz? Tavsiyem ara ara arabayı otobanda falan sıkıştırın eksoz sıcaklığı artsın araba toparlar kendini, sık sık gerçekleşen rejenerasyon olayıda azalır.
 
Son düzenleme:
Hocam bizde de 1.6tdi dsg caddy var. Kısa mesafede motor ısınmadan kullanınca daha sık rejenerasyon yapıyor. Özellikle vites D konumunda kullanınca araba hep düşük devirde ilerliyor bu yüzden rejenerasyona kalıyor. Ben manuel modda kullanıyorum motor ısınana kadar 1.5-2bin devir arasında kullanıyorum. Isınınca da 2-3bin arası kullanıyorum o zaman hiç rejenerasyona kalmıyor.
 
Eğer mesafeniz kısa ise ve yolculuğunuz motor ısınmadan sonlanıyor ise veya genellikle hep çok sakin kullanıyor ve hiç sıkıştırmıyorsanız kurum bağlar.

Aracın performansına olumsuz etki yaratacağı için temizlenmesi gerekir. Rejenerasyon önemlidir.

Ara ara gazlayarak ve sıkıştırarak, yüksek devirde giderek manuel olarak da temizleyebilirsiniz.

Dizel araçların kaderi bu maalesef yapacak bir şey yok.
 
Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum bilgi ve tavsiyeleriniz için.

Evet düşük devirde kullanırsak filtre doluyor. Ama 300km deki arabanın filtresi ne kadar dolabilir de rejenerasyona gerek duyar? Üstelik ben d mod hantal kaldığı için çoğunlukla s modda kullanıyorum.

Önceki arabam 90 bindeydi. Onun filtresinin dolması normal belki ama 300 km deki arabanın rejenerasyon yapmaması lazım. Beni düşündüren şey bu.
 
Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum bilgi ve tavsiyeleriniz için.

Evet düşük devirde kullanırsak filtre doluyor. Ama 300km deki arabanın filtresi ne kadar dolabilir de rejenerasyona gerek duyar? Üstelik ben d mod hantal kaldığı için çoğunlukla s modda kullanıyorum.

Önceki arabam 90 bindeydi. Onun filtresinin dolması normal belki ama 300 km deki arabanın rejenerasyon yapmaması lazım. Beni düşündüren şey bu.
Arkadaşlar, bilmeyen insan çok var fakat şu an piyasada kullanılan dizellerin %80'i 300-400 km'de bir rejenerasyon yapıyor. Bunu bazen fark ediyor, bazen fark etmiyorsunuz. Binek araçtaki bir dizel motorun dpf'inin 600 km'den fazla rejenerasyonsuz gitme şansı çok düşük.

İnsanlar 100 binde falan filtre kurumdan ötürü doluyor sanıyor. Dizel motorun içindeki sıkıntılar hakkında çok bilgi yok piyasada.

Zaten yakında dizel sıfır araçların selasını okuyacağız. Aksini savunan arkadaşların argümanlarının ne kadar mesnetsiz olduğunu da göreceğiz. "Bize bir şey olmaz, satarlar" diyen olursa 2.0 tdi golf siparişi verebilir mesela. 1.6 tdi yok artık.
 
Son düzenleme:
Hocam sürekli kısa yolculuk yapıyorsanız bu çok normal, aracı suçlamayın, ben düzenli olarak manuel modda sürekli gazlıyorum çok az fan açtığını gördüm ve birkere bile dpf uyarısı almadım.
 
Arkadaşlar, bilmeyen insan çok var fakat şu an piyasada kullanılan dizellerin %80'i 300-400 km'de bir rejenerasyon yapıyor. Bunu bazen fark ediyor, bazen fark etmiyorsunuz. Binek araçtaki bir dizel motorun dpf'inin 600 km'den fazla rejenerasyonsuz gitme şansı çok düşük.

İnsanlar 100 binde falan filtre kurumdan ötürü doluyor sanıyor. Dizel motorun içindeki sıkıntılar hakkında çok bilgi yok piyasada.

Zaten yakında dizel sıfır araçların selasını okuyacağız. Aksini savunan arkadaşların argümanlarının ne kadar mesnetsiz olduğunu da göreceğiz. "Bize bir şey olmaz, satarlar" diyen olursa 2.0 tdi golf siparişi verebilir mesela. 1.6 tdi yok artık.
Hocam vergi olmasa keşke 2.0 çok satar aslında bizde, Golf'üde çok iyi yürütür, ama benzinli turbolar cidden çok yakıyor kimse boş yolda tüketimi falan söylemesin, ben ümraniyede 12lt aşağısını zor görüyodum.
 
Hocam vergi olmasa keşke 2.0 çok satar aslında bizde, Golf'üde çok iyi yürütür, ama benzinli turbolar cidden çok yakıyor kimse boş yolda tüketimi falan söylemesin, ben ümraniyede 12lt aşağısını zor görüyodum.
2.0 tdi 115 hp yalnız :) Emisyon sebepleri yüzünden. 150 hp versiyonu da var dsg ile kombine. Türkiye'deki kimse golf'e 2.0 alıp ötvsini veya mtv sini ödemez. Alan da ötv ödemeden devlete falan alınıyordur, onda da golf alınmaz passat alınır.

Dolayısıyla muhtemelen satılmayacak bile dizel olarak. Sonra VAG forumlarında yıllardır dizel güzellemesi yapan tipler "ağbi benzinde de az yakıyor, ne gerek var dizel sesine" falan yapacaklar. İzleyin görün :)
 
2.0 tdi 115 hp yalnız :) Emisyon sebepleri yüzünden. 150 hp versiyonu da var dsg ile kombine. Türkiye'deki kimse golf'e 2.0 alıp ötvsini veya mtv sini ödemez. Alan da ötv ödemeden devlete falan alınıyordur, onda da golf alınmaz passat alınır.

Dolayısıyla muhtemelen satılmayacak bile dizel olarak. Sonra VAG forumlarında yıllardır dizel güzellemesi yapan tipler "ağbi benzinde de az yakıyor, ne gerek var dizel sesine" falan yapacaklar. İzleyin görün :)
150 hp versiyonuda var bence gelirse bize 115hp gelmez alay konusu olur, Caddy ile yeterince oldu zaten.
 
2.0 tdi 115 hp yalnız :) Emisyon sebepleri yüzünden. 150 hp versiyonu da var dsg ile kombine. Türkiye'deki kimse golf'e 2.0 alıp ötvsini veya mtv sini ödemez. Alan da ötv ödemeden devlete falan alınıyordur, onda da golf alınmaz passat alınır.

Dolayısıyla muhtemelen satılmayacak bile dizel olarak. Sonra VAG forumlarında yıllardır dizel güzellemesi yapan tipler "ağbi benzinde de az yakıyor, ne gerek var dizel sesine" falan yapacaklar. İzleyin görün :)
Zaten vergi olmasa dedim hocam 150lik çok iyi olurdu.
 
2.0 tdi 115 hp yalnız :) Emisyon sebepleri yüzünden. 150 hp versiyonu da var dsg ile kombine. Türkiye'deki kimse golf'e 2.0 alıp ötvsini veya mtv sini ödemez. Alan da ötv ödemeden devlete falan alınıyordur, onda da golf alınmaz passat alınır.

Dolayısıyla muhtemelen satılmayacak bile dizel olarak. Sonra VAG forumlarında yıllardır dizel güzellemesi yapan tipler "ağbi benzinde de az yakıyor, ne gerek var dizel sesine" falan yapacaklar. İzleyin görün :)
Çok var hocam gruplarda görüyorum yok ben 5lt yakıyorum alayı kendini avutuyor ben aynı güzergahda dizelle 7lt yakarken benzinli ile 12lt yakıyorum o yüzden o tsi tüketimi atan insanları hiç dinlemiyorum.