2019 Mazda 3 Avrupa Lansmanı

Yeni Mazda3, insanların doğal denge anlayışından en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak üzere tasarlanan Mazda’nın yeni SKYACTIV-Araç Mimarisini benimserken; güç aktarım mekanizması dizisi en yeni SKYACTIV-X, SKYACTIV-G ve SKYACTIV-D motorlarından oluşuyor.

İlk defa tanıtıldığı 2003’ten bu yana 6 milyonun üzerinde satış yapan Mazda3, şirketin büyümesini hem marka hem de iş perspektifinden yönlendiren küresel bir stratejik modeldir. Mazda’nın dünyanın dört bir yanındaki müşterilerine şöhretli bir sürüş keyfi imkânı verdi ve önemli tesislerde üretimin temelini oluşturdu.

Şimdi gelin detaylı olarak yeniliklere göz atalım.

Tasarım
Hatchback, gelecekteki heyecan verici deneyimler hissini uyandıran kalıcı görsel çekicilik ile güçlü ve baştan çıkarıcı bir görünüm sunuyor. Bunun aksine sedan ise temiz, şık ve sofistike güzelliği, olgunluk ve rafinerilikle sunuyor. Sonuç, kişilikleri çok farklı olan iki vücut tipi, hatta tamamen farklı modeller olduklarını bile düşünebilirsiniz, arka kapı tasarımları bile birbirinden çok farklı.


Araba ve sürücü arasındaki bağlantıyı daha da güçlendirmek için, kokpitin her yönü, merkezdeki sürücü ile kusursuz bir yatay simetri içinde ortaya çıkmış. Aynı zamanda, her eleman doğrudan sürücüyle yüzleşmek ve önden arkaya uzanan sürücü merkezli ekseni vurgulamak için tasarlanmış. Ayrıca, iç mekan, yeni Mazda3’ün daha da geliştirilmiş KODO tasarımının anahtarı olan “less is more” idealini içeriyor. Kokpit dışındaki tüm elemanları mümkün olduğunca basit tutmak kokpit bölgesinin varlığını güçlendirmeye yardımcı olmuş. Bu da otomobilin ve sürücünün sürücünün sürüş görevine odaklanmasını sağlayan doğal bir diyaloga girdiği rahat bir ortam yaratmış.

Örneğin, klima kontrol paneli ve yolcu tarafı panjurları, gösterge paneli hattını izleyen sol-sağ eksene entegre edilmiş. Bu, temiz ve basit bir tasarıma neden olmuş. Ayrıca hatchback’e özel bir renk olarak yeni geliştirildi. Bu özel kırmızı deriden derin ve canlı bir görünüm, dış tasarımın duygularını artırıyor ve olgun zevklere hitap eden bir görünüm yaratıyor.




Sürüş Pozisyonu
Direksiyon, 70mm daha geniş bir ayar aralığı sunmak ve sürüş konumunun ayarlanması üzerinde daha hassas kontrol sağlamak için her iki uçta da ek 10 mm’lik bir hareket kabiliyeti sunuyor. Ayrıca, ön koltuk minderi eğim ayarı artık standart donanım olarak dahil edilmiş. Bu, koltuğun açısının, yolcunun kalçalarının koltuk üzerinde yüzmesine veya uyluklara aşırı baskı yapmasına neden olmasını önlemeye yardımcı olacaktır. Bu da Mazda’nın ulaşmak için uğraştığı ideal oturma pozisyonunu korumak için leğen kemiğini dik bir konumda tutan sağlam bir destek sunuyor.

Vites değiştirme kolu ileri doğru kaydırılmış ve hem otomatik hem de manuel şanzıman versiyonlarında daha yükseğe yerleştirilmiş. Bu, sürücünün elini direksiyon simidinden hareket ettirmesini ve vites kolunu çalıştırmasını kolaylaştıracak. Komut kontrolü de ileri doğrukaydırılmış, vites kolları vites kolunun önünde yeniden konumlandı ve orta kol dayanağı uzatılmış. Bu yeni kat konsolu yerleşim kolaylığını ve rahatlığını önemli ölçüde artıracaktır
.

Görünürlük
A-sütunun tasarımının kalınlığı ve şekli, obstrüksiyon açısını ve ilişkili kör noktaları en azaindirmek için optimize edilmiş. Kolon şeklin her bir detayı, neckand göz hareketinin sürücünün ne derece zorlamadığını hesapladıktan sonra dikkatlice tasarlanmışt. Sonuç olarak, yeni tasarımın, aracın önündeki kör noktaları önemli ölçüde azalttığı söyleniyor, bu da sürücüye doğal bir sürüş duruşu sağlarken yayaların ya da sağ ya da soldaki olası engellerin sürekli olarak gösterilmesini sağlar. Fakat aynı durum özellikle HB versiyonun C sütünü için ne kadar söylenebilir tartışılır, oldukça kör nokta mevcut bunun da çözümü elektronik yardımcılar olacaktır.

Cam sileceği işletim hızı kontrol sistemi, silecek performansını artırmak için dikkatlice tasarlanmış. Ayrıca, sileceklerin çalışma açısını sürekli olarak ince artışlarla ayarlamak için tasarlanmış. Bu, A sütununun sağlam bir şekilde temizlenmesine ve sürücü tarafındaki A sütunu yakınındaki görünürlüğün genişlemesine olanak tanıyor. Silecekler, kaputun altında yer alır ve bu da ön camdan dışarı doğru net bir görünüm sağlar. Ek olarak, yıkayıcı nozullar silecek kollarına tutturulmuş, böylece spreyler uygulamadan hemen sonra silinebilir ve görünürlüğü etkilemez. Bu önlemler, sürücüye daha net bir görüş sağlamak ve sert hava koşullarında daha net görüş sağlayacak.


Motor
  • En yeni Skyactiv-G’nin 1.5L (120 PS), 2.0L (122 PS) ve 2.5L versiyonları, yeni Mazda3 için benzinli motor ailesini oluşturuyor. Motor ailesinden bizi ilgilendiren versiyonu sadece 1.5L olan versiyon ve bu sadece Türkiye’de satılacak.
  • Skyactiv-D 1.8L (116 PS), yeni Mazda3 için dizel motor sunuyor. Ultra yüksek tepkili çok delikli piezo enjektörlerini içeren motor, yüksek basınçlı, hassas kontrol edilen çok aşamalı enjeksiyondan faydalanır. Bu, daha yumuşak ve daha sağlam bir performans sunarken, gelişmiş yakıt ekonomisi, sessizlik ve düşük egzoz gazlarının daha iyi bir dengesini gerçekleştirir. Ne yazıkki ülkemizde bu seçenek vergi mağduru olacaktır. 1.5L dizel yerine 1.8L geldi artık 1.5L satışta değil. Yeni motorun NOX emisyonu daha düşük seviyede ve AdBlue gerektirmiyor.
  • Yeni Mazda 3, Mazda’nın yenilikçi Skyactiv-X motorunu sunan ilk otomobilidir. Özellikle üstün ilk tepkisi, güçlü tork, devamında doğrusal tepki ve devirden bağımsız performans sağlıyor. Motor, Mazda’nın yakıt ekonomisinde daha büyük kazanımları destekleyen ve daha yüksek sürüş keyfi ve çevre dostu olmasını sağlayan akıllı yeni M Hibrit sistemi ile destekleniyor. (2.0L 122 PS)
  • 6 vitesli otomatik şanzıman ve 6 vitesli manuel şanzıman sunuluyor.
I-ACTIV AWD
Mazda’nın geliştirilmiş i-Activ AWD’si, “dört tekerlekten dikey yük” algılama ile geliyor ve ön-arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını kontrol etmek için G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) ile uyumlu çalışıyor. Sonuç olarak, sürüş sahnesinden bağımsız olarak, sürücünün niyetlerine sadakatle cevap verme kabiliyetine sahip. Ayrıca, genel mekanik kayıpları bir önceki modele göre yaklaşık %60 oranında azaltmış ve yakıt ekonomisine katkıda bulunmuş.

G-Vectoring Control Plus (GVC Plus), aracın acil durumdan kaçınma manevralarını daha iyi kullanmasını sağlar ve yüksek hızlarda şerit değişiklikleri ve kaygan yollarda sürüş gibi çeşitli durumlarda daha fazla güven ilham verici kontrol edilebilirlik sunar.


Gürültü ve Titreşim Azaltılmış – Sürüş
Yeni önden arkaya bağlantılar, çok yönlü halka yapıları oluşturmak için önceki gövdenin mevcut dikey ve yanal bağlantılarını tamamlar. Bu, rijitliği arttırırken, enerji aktarımında gecikmeyi azaltır, bu da amortisörlerin ve lastiklerin işlevini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur. Karayolu yüzeyinden enerji girdisini özel olarak seçilmiş yerlerde yoğunlaştırarak ve emmeye yardımcı olan yeni bir sönümleme yapısını benimseyerek, araç ağırlığını arttırmadan gürültüye neden olan titreşim azaltılmış.

Zaman içinde yayılan kütleye güç aktarımının düzleştirilmesi kavramına dayanarak, süspansiyon sistemi öndeki MacPherson desteklerini ve arkada yeni geliştirilen bir burulma kirişi (torsiyon çubuğu) kurulumunu kullanır. Burçların iç yapısı için, gecikmesiz iletimi ve doğrusal hareketi gerçekleştirmek için yeni süspansiyon geometrisi ile birleştiren yeni bir küresel şekil benimsenmiş.

Yeni Mazda 3, NVH’nin azaltılmasında temel yalıtım niteliklerini iyileştirmek için Mazda’nın, gövde ile zemin arasındaki halı arasında boşluk bırakan “iki duvarlı” bir yapının ilk uygulamasına sahip. Halı ve gövde panelini iki duvar olarak düşünerek ve daha sonra bunları halıya tutturulmuş fiber malzemenin özelliklerine uyacak şekilde tasarlayarak ağırlıklarını artırmadan verimliliği arttırılmış. Halı yalıtımındaki delik sayısı, ses yalıtımını önemli ölçüde arttırmak için mümkün olduğunda azaltılmış.

Tavan döşemesine ve yer döşemelerine eklenen ses emici işlevsellik, yüksek frekanslı gürültüyü artıracaktır. Optimize edilmiş dikey yay hareketi ve olası giriş noktalarında daha fazla sertliğe sahip lastikler, istenmeyen titreşimlerin kabin içerisine taşınmasını önler. İzin verilen seslerin ve titreşimlerin serbest geçişi daha rahat ve konforlu bir kabin ortamı yaratır.

Güvenlik
Yeni Mazda 3, Mazda’nın yeni geliştirilen Sürücü İzleme sistemi ile kullanılabilir. Sistem, sürüş sırasında sürücünün durumunu gözlemlemek için hem kızılötesi kamera hem de kızılötesi LEDkullanır. Sürücü göz kapaklarının herhangi bir zamanda ne kadar geniş olduğunu, uyuşukluğunun kaç kez olduğunu ve uyuşukluk veya yorgunluk düzeyini belirlemek için ağız ve yüzün açısını izler. Ayrıca sürücünün ne zaman dikkatsiz olduğunu belirlemek için sürücünün görüş ve gözhareketini de izler. Sistem, durumun tehlikeli hale geldiğine karar verirse, sürücünün farkında olması için uyarır ve fren uyarısının çalması için gereken süreyi kısaltmak için Akıllı Fren Desteği (SBS) sistemi ile birlikte çalışır.

Ön Çapraz Trafik Uyarısı (FCTA) yeni Mazda 3’te mevcuttur. Sistem, aracın ön sağında veya solundaki kör noktalardan yaklaşan diğer araçları tespit etmek için yeni uyarlanmış ön taraf radarlarını kullanır ve var olan sürücüyü uyarır. Bu, otomobillerin kısmen gizlenmiş bir görünüme sahip bir T kesişimine girdiğinde, yaygın bir kaza nedeninin önlenmesine yardımcı olur.

Yeni Mazda3’te de mevcut olan Mazda’nın yeni Seyir ve Trafik Desteği (CTS) sistemi. CTS, otoyoldaki trafik sıkışıklığına takıldığında, hızlandırıcı, fren pedalı ve sürüş işlemlerine yardımcı olarak sürücü yorgunluğunu azaltmaya katkıda bulunur. Ayrıca, desteklenen işlevlerin sürekli çalışmasını gerektiren koşullarda daha güvenli, daha güven verici ve daha konforlu bir sürüş deneyimini destekler.





Teknik
980MPa veya daha yüksek oranlı ultra yüksek gerilimli çeliğin oranı, önceki modelde kullanılan %3’ten yeni Mazda 3’te %30’a yükseldi. Bu, katı bir gövde oluşturmak için akordeon tarzı bir desende deforme olan yeni bir çevre kirişi ve arka yan çerçevelerin eklenmesi ile birleştirir ve bunun sonucunda darbe kuvvetine ve enerjiyi etkin bir şekilde emen bir çerçeve yapısına dayanabilir.

Yeni Mazda 3, sürücü koltuğu için yeni bir diz hava yastığı sunuyor ve bunu dünya çapında standart ekipman olarak sunacak. Bir çarpışma durumunda sürücü gövdesinin ileriye doğru hareketini bastırarak, bu yeni hava yastığı, sürücünün bacaklarında ve göğsünde daha az yaralanmaya katkıda bulunur ve yan hava yastıklarının her biri bir ön ve arka bölmeye ayrılır. Ön odadaki azaltılmış hava basıncını ve arka bölmedeki daha yüksek basıncı kullanmak, gövdeyi sıkıca yerinde tutarken, göğüs kafesi tarafından alınan yükü azaltır.

Davlumbaz, yaya başının ilk temas anındaki etkisini almak için tasarlanmış ve daha sonra darbe enerjisini daha hızlı emmek için gücü yavaş yavaş sönümlemek üzere tasarlanmış yeni bir enerji emici iç yapıya sahiptir. Ön tampon, bir yaya ortasındaki bacak ile temasın diz alanını yumuşatmasıyla uyuşursa uyluk ve kılları destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bu, bükülme ve bükülme nedeniyle dizler ve bağlar için yaralanma derecesini azaltır.

Toplam uzunluk x genişlik x yükseklik
Sedan: 4,662 mm x 1,797 mm x 1,445 mm
Hatchback: 4,459 mm x 1,797 mm x 1,440 mm
Dingil mesafesi 2,725 mm
Lastikler:
205/60R16 – 215/45R18
Bagaj: Sedan 450 lt, Hb 358 lt.

Kaynak ve daha fazlası için : https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-mazda-3-tanitildi/
Avrupa Lansmanı yeni yapıldı. Bunun için kaynak : https://paultan.org/2019/02/19/gallery-2019-mazda-3-for-europe-with-full-specs/

Yeni görseller

Mazda3_HB_Polymetal_Action_vertical-4-850x1275.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action_vertical-5-850x1275.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action-21-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Action-7-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Action-20-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Interior-3-850x563.jpg

Mazda3_HB_SoulRedCrystal_Interior-2-850x567.jpg
 
Mazda 3; baş mühendisinin ingilizce açıklaması var buraya özet halinde kendi cümlelerimle aktarıcam.Biz arabaları sürücüsüyle doğal şekilde bütünleşsin istiyoruz.Bir jokey/at olsun istiyoruz.Bunun için çalışmamızı, sürücünün hislerini arabayla bütünleştirmesini sağlayan şeylere harcıyoruz.Bizim için hızın önemi yok,virajların da yok.Bizim için sürücünün hisleri var.O arabayla bütünleşmeli.Bir atı koşturduğunuzda hızlanmaya başlayacaktır dahasını istediğinizde kırbaçınızla onu daha iyi bir hıza çıkartabilirsiniz.Dünya üzerinde hiçbir canlının 2.bir solunum sistemi yok o yüzden arabalarımıza koymayı düşünmüyoruz.Bana sorarsanız en sevdiğim motor 1,5 NA motor.
Sürüş tecrübesi açısından vermiş olduğu demeç çok doğru da motor seçimleri açısından ( yüksek hacimliler hariç ) değil maalesef. Motor seçimlerinin de tamamını buna göre yapıyor olsalardı 1.5 - 1.8 - 2.2 dizel motorun o ürün gamında hiç bir şekilde olmaması gerekirdi. Bu açıklamayı Toyota yapmış olsa motor seçimleri dahil inanırdım bak. Adamlar aracı geliştirmekle kalmadı dizel motoru bile alıp çöpe attı. :D
 
Son düzenleme:
Hatchback Corollayı sabırsızlıkla bekliyorum. İki Japon arasında bir karar verip, Asx'in geleceğini ona göre şekillendirmiş olacağım.
Merak ettiğim bir diğer husus periyodik bakım aralığı yine aynı mı? @Cenk @bt
Bakım aralığı konusunda bir açıklama yapılmadı hocam. Yani en azından metinlerde ben göremedim bunu. Buraya sadece 1.5 atmosferik 120'lik motorun geleceğini ve önceki motorla benzer olduğunu düşünürsek bakım aralığı değişmez herhalde. Türkiye detayları belli olunca anlarız ancak kesin durumu.
 
Resimlere bakıp, teknik özellikleri de okuyunca

Yine çok beğeneceğimiz, tavsiye de edeceğimiz lakin "o, bu, şu" nadenler gidip almayacağımız bir araç...
Çok güzel eyvallah ta... aynı parayı yine gidip Golf lere,, 308 lere, A3 lere falan vereceğiz ..
 
İşte bahsettiğim bunu düşük hacme de uyarlayabilmeleri. Yani anlamadığım şudur ki 1.5 - 2.0 litre arası atmosferik üretiyorsun, 1.5 - 1.8 - 2.2 dizel üretiyorsun, 2.5 turbo benzinli üretiyorsun, düşük hacim turbo benzinlide niye takılıp kalıyorsun.. Çoğu hacim sınıfında ve motor türünde üretimleri varken düşük hacim turboyu nedense istemiyorlar. Yani aradan cımbızla çeker gibi özellikle kaçıyorlar bundan. Yani atmosferiğe fabrika çıkışlı lpg koy da bizim gibi ülkelere sat mantığında bir temenni değil ki bu. Düşük hacim turboyu bütün dünya, bütün pazarlar satın alır. Neticede global anlamda da talep edilen motor türleri bunlar.
Kesinlikle pazar-müsteri ile alakali bir durun bence. Hangi motordan ne kadar sattıklarını bilmek lazım ayrıca örneğin 1.5 turbo motoru geliştirmek için 2x para harcayıp karşılığında x birim para kazanacaklarını hesaplıyor olabilirler. Ha tek dertleri turbo olsa alırlar Fiat'ta kullanılan 1.4 tutboyu basar geçerler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Bilal
Kesinlikle pazar-müsteri ile alakali bir durun bence. Hangi motordan ne kadar sattıklarını bilmek lazım ayrıca örneğin 1.5 turbo motoru geliştirmek için 2x para harcayıp karşılığında x birim para kazanacaklarını hesaplıyor olabilirler. Ha tek dertleri turbo olsa alırlar Fiat'ta kullanılan 1.4 türbeyi başar geçerler.
Aslen her şey dizel üretene kadardı. Malum hem üretici hem tüketici için en maliyetli motor şuan dizel. Hatta dizellerin Avrupa'dan yavaş yavaş kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte Mazda'nın şu son bir kaç yıl içinde dizele geçmiş olması aldığı kararlarda maliyetten daha farklı şeyler olduğunu da düşündürmüyor değil. Teknik altyapısını tam bilmemekle beraber 1.5 - 1.8 ve 2.2 dizel üniteler muhtemelen hacimleriyle oynanan aynı blok ünitelerdir. 2.5 litre turbo benzinli ürettiysen tıpkı dizelde olduğu gibi aynı bloktan 1.5 de üretebilirlerdi. Neticede dizel motor üretme maliyetinden ve riskinden daha fazlası olmazdı diye düşünüyorum.

1.5 turboya takılma sebebim de bu aracı ilerisi için ciddi ciddi düşünüyorum. Öyle ya da böyle 2.el de olsa sahip olabilme ihtimalim var. Bakım aralığı, servis ağı sıkıntısını bile göze aldım. Ama işte 1.5 atmosferiği göze alamıyorum. 1.5 skyactive X olacak mı o da belli değil. Önceki açıklamalarından 2.0 skyactive X üzerinde durduklarını gördüm hep. O sebeple hep arada kalıyorum.

Aynı eleştiri ve düşünceyi 1.5 ecoboost motorla Focus için de yaptım, hala yapıyorum. Bu motoru nasıl getirmezler diye çok defa eleştirdim. Neyse ki yaz ayı gibi o motor gelecek. Ama neticede dediğim gibi çok para veriyoruz, sık araç değiştiremiyoruz haliyle alabildiğimiz en kaliteli ve verimli haliyle almaya çalışıyoruz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Bilal
Aslen her şey dizel üretene kadardı. Malum hem üretici hem tüketici için en maliyetli motor şuan dizel. Hatta dizellerin Avrupa'dan yavaş yavaş kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte Mazda'nın şu son bir kaç yıl içinde dizele geçmiş olması aldığı kararlarda maliyetten daha farklı şeyler olduğunu da düşündürmüyor değil. Teknik altyapısını tam bilmemekle beraber 1.5 - 1.8 ve 2.2 dizel üniteler muhtemelen hacimleriyle oynanan aynı blok ünitelerdir. 2.5 litre turbo benzinli ürettiysen tıpkı dizelde olduğu gibi aynı bloktan 1.5 de üretebilirlerdi. Neticede dizel motor üretme maliyetinden ve riskinden daha fazlası olmazdı diye düşünüyorum.

1.5 turboya takılma sebebim de bu aracı ilerisi için ciddi ciddi düşünüyorum. Öyle ya da böyle 2.el de olsa sahip olabilme ihtimalim var. Bakım aralığı, servis ağı sıkıntısını bile göze aldım. Ama işte 1.5 atmosferiği göze alamıyorum. 1.5 skyactive X olacak mı o da belli değil. Önceki açıklamalarından 2.0 skyactive X üzerinde durduklarını gördüm hep. O sebeple hep arada kalıyorum.
Bence bu kadar isteyen bir insan için 1.5 atmosferik sorun değil lakin verilen para göze alınan diğer şeyleri düşününce ben hep motor nedeniyle mutsuz olacağım bir otomobile binmek istememe düşüncesi ile uzak durdum elim bir türlü gitmedi lakin suan ürettikleri kasa artık onu da bir sorun olmaktan çıkarıyor gibime geliyor çünkü kusursuz fakat bu seferde 0 otomobil fiyatları öyle yüksek ki muhtemelen Mazda iyice uçuk bir hâl alacak işte orada asla buluşamayacagiz gibi hissediyorum ama bakalım hayırlısı
 
Bence bu kadar isteyen bir insan için 1.5 atmosferik sorun değil lakin verilen para göze alınan diğer şeyleri düşününce ben hep motor nedeniyle mutsuz olacağım bir otomobile binmek istememe düşüncesi ile uzak durdum elim bir türlü gitmedi lakin suan ürettikleri kasa artık onu da bir sorun olmaktan çıkarıyor gibime geliyor çünkü kusursuz fakat bu seferde 0 otomobil fiyatları öyle yüksek ki muhtemelen Mazda iyice uçuk bir hâl alacak işte orada asla buluşamayacagiz gibi hissediyorum ama bakalım hayırlısı
1.5 atmosferiğin bu araçta ne yapabileceğini ne yapamayacağını çok iyi tahmin ediyorum. Millet 1.5 litre motordan 250 hp bile çıkarabilirken ben niye 120'lik atmosferik motora fit olayım ki ? Seven, beğenen, sorun etmeyen tabi ki alır saygı duyarım. Ama devir artık o devir değil. En azından benim için değil. Gitmeyen araba eziyettir bu hissi çok iyi bilirim. Daha önce çok tecrübe ettim. Ah be biraz da gitseydi keşke lafını defalarca kullandım. Şuan kullandığım 1.6 dizelde bile bir çok zaman bunu diyorum. O sebeple 1.5 atmosferiği göze alamıyorum zaten. He vergiler düzgün olsaydı 2.0 165'liği alır keyfime bakardım o ayrı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Bilal
1.5 atmosferiğin bu araçta ne yapabileceğini ne yapamayacağını çok iyi tahmin ediyorum. Millet 1.5 litre motordan 250 hp bile çıkarabilirken ben niye 120'lik atmosferik motora fit olayım ki ? Seven, beğenen, sorun etmeyen tabi ki alır saygı duyarım. Ama devir artık o devir değil. En azından benim için değil. Gitmeyen araba eziyettir bu hissi çok iyi bilirim. Daha önce çok tecrübe ettim. Ah be biraz da gitseydi keşke lafını defalarca kullandım. Şuan kullandığım 1.6 dizelde bile bir çok zaman bunu diyorum. O sebeple 1.5 atmosferiği göze alamıyorum zaten. He vergiler düzgün olsaydı 2.0 165'liği alır keyfime bakardım o ayrı.

Bir de şu geliyor benim aklıma. Mesela Aventador üretilirken verilen bütçe dahilinde sıfırdan yeni bir V12 motor üretmişler ama daha iyi bir şanzımana paraları yetmemiş (Arkalarından koskoca VAG olduğu halde). Acaba Mazda özelinde böyle bir durum olabilir mi. diye düşünüyorum. Dediğin gibi performans isteyen zaten 2.0 alıp geçiyor Avrupa ve ABD'de. 1.5 motor için de alın idare edin işte diyor olabilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bir de şu geliyor benim aklıma. Mesela Aventador üretilirken verilen bütçe dahilinde sıfırdan yeni bir V12 motor üretmişler ama daha iyi bir şanzımana paraları yetmemiş (Arkalarından koskoca VAG olduğu halde). Acaba Mazda özelinde böyle bir durum olabilir mi. diye düşünüyorum. Dediğin gibi performans isteyen zaten 2.0 alıp geçiyor Avrupa ve ABD'de. 1.5 motor için de alın idare edin işte diyor olabilirler.
Zaten muhtemelen öyle düşünüyorlar. 2.0'ı alın bizi uğraştırmayın diyorlar :D Turbo motordan verim alabilmek için yeni nesil bir şanzımana da ihtiyaç var desem 2.5 turbo motorun şanzımanı da 120'lik atmosferiklerde kullanılan 6 ileri tam otomatiğin biraz daha geliştirilmiş haliymiş. Ama kim bilir belki dediğin gibi bu şanzımanın yetmeyeceğini ve daha yeni nesil bir şanzıman gerekeceğini düşündükleri için düşük hacim turboya geçmiyor olabilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Hatchback Corollayı sabırsızlıkla bekliyorum. İki Japon arasında bir karar verip, Asx'in geleceğini ona göre şekillendirmiş olacağım.
Merak ettiğim bir diğer husus periyodik bakım aralığı yine aynı mı? @Cenk @bt
Hiçbir fikrim yok. Süreyi bilemem ama muhtemelen 10.000km olarak kalır.
Guzel kivirmaya calismislar. Ama yemezler. Sen milyon tane sensör koy, o sistemi bu sistemi koy turbo koyma. Yok oyle dunya babacim, o karizmada arabaya binip de Accent’ten de tokat yiyemem ben.
Accent'ten tokat yememek için hothatch seviyelerine çıkmak gerekiyor hocam. Derdi bu olanlar ibiza Cupra veya en azından 160'lık 1.4tsi scirocco dsg filan bakın. Bu arada ben Mazda'nın herhangi bir modelini alıp da "bu gitmiyor ya" diye şikayet edeni de görmedim. Müşteri kitlesinin beklentisi performans değil.
 
İlk mesaj da ki , şu çeviriyi anlamadım;
Ön tampon, bir yaya ortasındaki bacak ile temasın diz alanını yumuşatmasıyla uyuşursa uyluk ve kılları destekleyecek şekilde tasarlanmıştır.
Bu "kıl", acaba hangi kelimenin garip çevirisidir, bilen var mı ?
Tamam jilet gibi dizayn var ama o kadar da değil yani :)
 
Bu ülkede 1.4 tsi 150hplik mis gibi olan golf satılmıyor... 125 beygirlik versiyon kapış kapış gidiyor.. bahsettiğimiz accent golfü mazdayı geçtim yazılımla 320 kovalıyor.

Eminim ki ürün gamında turbo benzinli motor alternatifi olsaydı fiyat farkından dolayı çoğunluktaki satış yine atmosferikten yana olurdu ve bu sefer kimse ağzını açmazdı abi gitmiyor diye çünkü o zaman diğerini alsaydın diye susturulabileceği için.

Honda içinde yıllarca aynı sitemde bulunuldu adamlar turbo benzinli motor getirdi satışlar yine ortada (cvt falan demesin kimse atmosferik modeline göre çok iyi gidiyor marka içi kıyasta ama tercih konusuna gelindiğinde atmosferik daha çok satıyor.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal, bt ve At
Bu ülkede 1.4 tsi 150hplik mis gibi olan golf satılmıyor... 125 beygirlik versiyon kapış kapış gidiyor.. bahsettiğimiz accent golfü mazdayı geçtim yazılımla 320 kovalıyor.

Eminim ki ürün gamında turbo benzinli motor alternatifi olsaydı fiyat farkından dolayı çoğunluktaki satış yine atmosferikten yana olurdu ve bu sefer kimse ağzını açmazdı abi gitmiyor diye çünkü o zaman diğerini alsaydın diye susturulabileceği için.

Honda içinde yıllarca aynı sitemde bulunuldu adamlar turbo benzinli motor getirdi satışlar yine ortada (cvt falan demesin kimse atmosferik modeline göre çok iyi gidiyor marka içi kıyasta ama tercih konusuna gelindiğinde atmosferik daha çok satıyor.)
Çünkü piyasada performans değil, lpg tercih ediliyor :D İnsanlar ekonomi tarafına öncelik veriyor. Bu tarafından bakılırsa Mazda'nın atmosferikleri de şov yapıyor. Bu 1.5 atmosferik motoru, B sınıfı 1.2 atmosferik motorlar kadar yakıt tüketiyor. Daha ne olsun :)
 
Bu ülkede 1.4 tsi 150hplik mis gibi olan golf satılmıyor... 125 beygirlik versiyon kapış kapış gidiyor.. bahsettiğimiz accent golfü mazdayı geçtim yazılımla 320 kovalıyor.

Eminim ki ürün gamında turbo benzinli motor alternatifi olsaydı fiyat farkından dolayı çoğunluktaki satış yine atmosferikten yana olurdu ve bu sefer kimse ağzını açmazdı abi gitmiyor diye çünkü o zaman diğerini alsaydın diye susturulabileceği için.

Honda içinde yıllarca aynı sitemde bulunuldu adamlar turbo benzinli motor getirdi satışlar yine ortada (cvt falan demesin kimse atmosferik modeline göre çok iyi gidiyor marka içi kıyasta ama tercih konusuna gelindiğinde atmosferik daha çok satıyor.)
Onda lpg farkı var.. Lpg'li dolu civic 149 bin lira, Rs versiyon 153 bin lira. Eğer 149 liralık o atmosferik motor lpg'li olmasaydı tüketim ekonomisinden de bahsetmek pek mümkün olmayacağı için ( en azında atmosferik - rs arasında bariz tüketim farkı olmayacağından ) 4 bin lira farkla kimse atmosferik almazdı Rs alırlardı. Yahut yine civic kullanıcısının genelinde görülen bir davranış olarak 108 bin lira lpg'siz en boş civic alıp lpg taktırılıyor.

Mazda'da lpg diye bir olay yok. Mazda tercih eden müşterinin de lpg gibi bir eğilimi yok. Çünkü Mazda Türkiye'de her daim pahalı fiyatla otomobil sattığı için lpg takılmasının bir anlamı kalmıyor. Bu noktada Power sense donanım 1.5 atmosferik motor şuan 180 bin lira. Mazda yeni kasasıyla 1.5 turbo 150 hp bir motor çıkarmış olsa fiyatını da 184 bin lira olarak belirlerse lpg'siz atmosferiği kaç kişi tercih ederdi ? 10 kişide 2-3 kişi belki. Net söylüyorum salt otomobil kalitesi, beğenisi ve tercihi anlamında vag'dan bile müşteri çalardı.
 
Son düzenleme:
avrupa bizi kiskaniyi devletimiz caiz olmadigindan dolayi yuksek hacimli aractan dehset vergi alarak halkinin caiz olmayan bir araca binmesini onluyor kendileri en yuksek araclara biniyorlar bizim yerimize masallah boyle vergi sistemine isyan ediyorum o kadar vergi oduyerek her gittiginiz yerde yol kenarlarini da degnekci ispark a para odemek de trajikomik bir durum
 
Onda lpg farkı var.. Lpg'li dolu civic 149 bin lira, Rs versiyon 153 bin lira. Eğer 149 liralık o atmosferik motor lpg'li olmasaydı tüketim ekonomisinden de bahsetmek pek mümkün olmayacağı için ( en azında atmosferik - rs arasında bariz tüketim farkı olmayacağından ) 4 bin lira farkla kimse atmosferik almazdı Rs alırlardı. Yahut yine civic kullanıcısının genelinde görülen bir davranış olarak 108 bin lira lpg'siz en boş civic alıp lpg taktırılıyor.

Mazda'da lpg diye bir olay yok. Mazda tercih eden müşterinin de lpg gibi bir eğilimi yok. Çünkü Mazda Türkiye'de her daim pahalı fiyatla otomobil sattığı için lpg takılmasının bir anlamı kalmıyor. Bu noktada Power sense donanım 1.5 atmosferik motor şuan 180 bin lira. Mazda yeni kasasıyla 1.5 turbo 150 hp bir motor çıkarmış olsa fiyatını da 184 bin lira olarak belirlerse lpg'siz atmosferiği kaç kişi tercih ederdi ? 10 kişide 2-3 kişi belki. Net söylüyorum vag'dan bile müşteri çalardı.

4 bin lira fiyat farkı mümkün değil çünkü lpg kiti büyük bir ekstra ücret civiclerde lpg kitsizler ile rs arasında olan 10-11 bin tllik fiyat gibi bir fark olurdu. Bu arada civic in en çok satılan modeli genellikle elegance'tır. En boş civici alanında satanın da çok nadir olduğunu malum siteden arama yaparak bulabilirsiniz. Ve satılan 2017 sonrası atmosferik civiclerin yaklaşık %20 si lpgsiz. Yani bizim ülkemizde performans için değilde genelde ekonomi için ekstra para vermek göze alınıyor.

Yine golften örnek vereceğim 125hplik versiyon ile 150hplik versiyon arasında neredeyse tüketim olarak fark yok fakat performans olarak büyük fark var aradaki fiyat farkı 5-6bin tl ama golf alanların %90-5'i gidip daha uygun fiyatlı olanı alıyor. Çünkü ülkemizde performans-cebindeki para kıyasında performansı seçecek sayısı çok azdır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt