2019 Mazda 3 Avrupa Lansmanı

Yeni Mazda3, insanların doğal denge anlayışından en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak üzere tasarlanan Mazda’nın yeni SKYACTIV-Araç Mimarisini benimserken; güç aktarım mekanizması dizisi en yeni SKYACTIV-X, SKYACTIV-G ve SKYACTIV-D motorlarından oluşuyor.

İlk defa tanıtıldığı 2003’ten bu yana 6 milyonun üzerinde satış yapan Mazda3, şirketin büyümesini hem marka hem de iş perspektifinden yönlendiren küresel bir stratejik modeldir. Mazda’nın dünyanın dört bir yanındaki müşterilerine şöhretli bir sürüş keyfi imkânı verdi ve önemli tesislerde üretimin temelini oluşturdu.

Şimdi gelin detaylı olarak yeniliklere göz atalım.

Tasarım
Hatchback, gelecekteki heyecan verici deneyimler hissini uyandıran kalıcı görsel çekicilik ile güçlü ve baştan çıkarıcı bir görünüm sunuyor. Bunun aksine sedan ise temiz, şık ve sofistike güzelliği, olgunluk ve rafinerilikle sunuyor. Sonuç, kişilikleri çok farklı olan iki vücut tipi, hatta tamamen farklı modeller olduklarını bile düşünebilirsiniz, arka kapı tasarımları bile birbirinden çok farklı.


Araba ve sürücü arasındaki bağlantıyı daha da güçlendirmek için, kokpitin her yönü, merkezdeki sürücü ile kusursuz bir yatay simetri içinde ortaya çıkmış. Aynı zamanda, her eleman doğrudan sürücüyle yüzleşmek ve önden arkaya uzanan sürücü merkezli ekseni vurgulamak için tasarlanmış. Ayrıca, iç mekan, yeni Mazda3’ün daha da geliştirilmiş KODO tasarımının anahtarı olan “less is more” idealini içeriyor. Kokpit dışındaki tüm elemanları mümkün olduğunca basit tutmak kokpit bölgesinin varlığını güçlendirmeye yardımcı olmuş. Bu da otomobilin ve sürücünün sürücünün sürüş görevine odaklanmasını sağlayan doğal bir diyaloga girdiği rahat bir ortam yaratmış.

Örneğin, klima kontrol paneli ve yolcu tarafı panjurları, gösterge paneli hattını izleyen sol-sağ eksene entegre edilmiş. Bu, temiz ve basit bir tasarıma neden olmuş. Ayrıca hatchback’e özel bir renk olarak yeni geliştirildi. Bu özel kırmızı deriden derin ve canlı bir görünüm, dış tasarımın duygularını artırıyor ve olgun zevklere hitap eden bir görünüm yaratıyor.




Sürüş Pozisyonu
Direksiyon, 70mm daha geniş bir ayar aralığı sunmak ve sürüş konumunun ayarlanması üzerinde daha hassas kontrol sağlamak için her iki uçta da ek 10 mm’lik bir hareket kabiliyeti sunuyor. Ayrıca, ön koltuk minderi eğim ayarı artık standart donanım olarak dahil edilmiş. Bu, koltuğun açısının, yolcunun kalçalarının koltuk üzerinde yüzmesine veya uyluklara aşırı baskı yapmasına neden olmasını önlemeye yardımcı olacaktır. Bu da Mazda’nın ulaşmak için uğraştığı ideal oturma pozisyonunu korumak için leğen kemiğini dik bir konumda tutan sağlam bir destek sunuyor.

Vites değiştirme kolu ileri doğru kaydırılmış ve hem otomatik hem de manuel şanzıman versiyonlarında daha yükseğe yerleştirilmiş. Bu, sürücünün elini direksiyon simidinden hareket ettirmesini ve vites kolunu çalıştırmasını kolaylaştıracak. Komut kontrolü de ileri doğrukaydırılmış, vites kolları vites kolunun önünde yeniden konumlandı ve orta kol dayanağı uzatılmış. Bu yeni kat konsolu yerleşim kolaylığını ve rahatlığını önemli ölçüde artıracaktır
.

Görünürlük
A-sütunun tasarımının kalınlığı ve şekli, obstrüksiyon açısını ve ilişkili kör noktaları en azaindirmek için optimize edilmiş. Kolon şeklin her bir detayı, neckand göz hareketinin sürücünün ne derece zorlamadığını hesapladıktan sonra dikkatlice tasarlanmışt. Sonuç olarak, yeni tasarımın, aracın önündeki kör noktaları önemli ölçüde azalttığı söyleniyor, bu da sürücüye doğal bir sürüş duruşu sağlarken yayaların ya da sağ ya da soldaki olası engellerin sürekli olarak gösterilmesini sağlar. Fakat aynı durum özellikle HB versiyonun C sütünü için ne kadar söylenebilir tartışılır, oldukça kör nokta mevcut bunun da çözümü elektronik yardımcılar olacaktır.

Cam sileceği işletim hızı kontrol sistemi, silecek performansını artırmak için dikkatlice tasarlanmış. Ayrıca, sileceklerin çalışma açısını sürekli olarak ince artışlarla ayarlamak için tasarlanmış. Bu, A sütununun sağlam bir şekilde temizlenmesine ve sürücü tarafındaki A sütunu yakınındaki görünürlüğün genişlemesine olanak tanıyor. Silecekler, kaputun altında yer alır ve bu da ön camdan dışarı doğru net bir görünüm sağlar. Ek olarak, yıkayıcı nozullar silecek kollarına tutturulmuş, böylece spreyler uygulamadan hemen sonra silinebilir ve görünürlüğü etkilemez. Bu önlemler, sürücüye daha net bir görüş sağlamak ve sert hava koşullarında daha net görüş sağlayacak.


Motor
  • En yeni Skyactiv-G’nin 1.5L (120 PS), 2.0L (122 PS) ve 2.5L versiyonları, yeni Mazda3 için benzinli motor ailesini oluşturuyor. Motor ailesinden bizi ilgilendiren versiyonu sadece 1.5L olan versiyon ve bu sadece Türkiye’de satılacak.
  • Skyactiv-D 1.8L (116 PS), yeni Mazda3 için dizel motor sunuyor. Ultra yüksek tepkili çok delikli piezo enjektörlerini içeren motor, yüksek basınçlı, hassas kontrol edilen çok aşamalı enjeksiyondan faydalanır. Bu, daha yumuşak ve daha sağlam bir performans sunarken, gelişmiş yakıt ekonomisi, sessizlik ve düşük egzoz gazlarının daha iyi bir dengesini gerçekleştirir. Ne yazıkki ülkemizde bu seçenek vergi mağduru olacaktır. 1.5L dizel yerine 1.8L geldi artık 1.5L satışta değil. Yeni motorun NOX emisyonu daha düşük seviyede ve AdBlue gerektirmiyor.
  • Yeni Mazda 3, Mazda’nın yenilikçi Skyactiv-X motorunu sunan ilk otomobilidir. Özellikle üstün ilk tepkisi, güçlü tork, devamında doğrusal tepki ve devirden bağımsız performans sağlıyor. Motor, Mazda’nın yakıt ekonomisinde daha büyük kazanımları destekleyen ve daha yüksek sürüş keyfi ve çevre dostu olmasını sağlayan akıllı yeni M Hibrit sistemi ile destekleniyor. (2.0L 122 PS)
  • 6 vitesli otomatik şanzıman ve 6 vitesli manuel şanzıman sunuluyor.
I-ACTIV AWD
Mazda’nın geliştirilmiş i-Activ AWD’si, “dört tekerlekten dikey yük” algılama ile geliyor ve ön-arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını kontrol etmek için G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) ile uyumlu çalışıyor. Sonuç olarak, sürüş sahnesinden bağımsız olarak, sürücünün niyetlerine sadakatle cevap verme kabiliyetine sahip. Ayrıca, genel mekanik kayıpları bir önceki modele göre yaklaşık %60 oranında azaltmış ve yakıt ekonomisine katkıda bulunmuş.

G-Vectoring Control Plus (GVC Plus), aracın acil durumdan kaçınma manevralarını daha iyi kullanmasını sağlar ve yüksek hızlarda şerit değişiklikleri ve kaygan yollarda sürüş gibi çeşitli durumlarda daha fazla güven ilham verici kontrol edilebilirlik sunar.


Gürültü ve Titreşim Azaltılmış – Sürüş
Yeni önden arkaya bağlantılar, çok yönlü halka yapıları oluşturmak için önceki gövdenin mevcut dikey ve yanal bağlantılarını tamamlar. Bu, rijitliği arttırırken, enerji aktarımında gecikmeyi azaltır, bu da amortisörlerin ve lastiklerin işlevini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur. Karayolu yüzeyinden enerji girdisini özel olarak seçilmiş yerlerde yoğunlaştırarak ve emmeye yardımcı olan yeni bir sönümleme yapısını benimseyerek, araç ağırlığını arttırmadan gürültüye neden olan titreşim azaltılmış.

Zaman içinde yayılan kütleye güç aktarımının düzleştirilmesi kavramına dayanarak, süspansiyon sistemi öndeki MacPherson desteklerini ve arkada yeni geliştirilen bir burulma kirişi (torsiyon çubuğu) kurulumunu kullanır. Burçların iç yapısı için, gecikmesiz iletimi ve doğrusal hareketi gerçekleştirmek için yeni süspansiyon geometrisi ile birleştiren yeni bir küresel şekil benimsenmiş.

Yeni Mazda 3, NVH’nin azaltılmasında temel yalıtım niteliklerini iyileştirmek için Mazda’nın, gövde ile zemin arasındaki halı arasında boşluk bırakan “iki duvarlı” bir yapının ilk uygulamasına sahip. Halı ve gövde panelini iki duvar olarak düşünerek ve daha sonra bunları halıya tutturulmuş fiber malzemenin özelliklerine uyacak şekilde tasarlayarak ağırlıklarını artırmadan verimliliği arttırılmış. Halı yalıtımındaki delik sayısı, ses yalıtımını önemli ölçüde arttırmak için mümkün olduğunda azaltılmış.

Tavan döşemesine ve yer döşemelerine eklenen ses emici işlevsellik, yüksek frekanslı gürültüyü artıracaktır. Optimize edilmiş dikey yay hareketi ve olası giriş noktalarında daha fazla sertliğe sahip lastikler, istenmeyen titreşimlerin kabin içerisine taşınmasını önler. İzin verilen seslerin ve titreşimlerin serbest geçişi daha rahat ve konforlu bir kabin ortamı yaratır.

Güvenlik
Yeni Mazda 3, Mazda’nın yeni geliştirilen Sürücü İzleme sistemi ile kullanılabilir. Sistem, sürüş sırasında sürücünün durumunu gözlemlemek için hem kızılötesi kamera hem de kızılötesi LEDkullanır. Sürücü göz kapaklarının herhangi bir zamanda ne kadar geniş olduğunu, uyuşukluğunun kaç kez olduğunu ve uyuşukluk veya yorgunluk düzeyini belirlemek için ağız ve yüzün açısını izler. Ayrıca sürücünün ne zaman dikkatsiz olduğunu belirlemek için sürücünün görüş ve gözhareketini de izler. Sistem, durumun tehlikeli hale geldiğine karar verirse, sürücünün farkında olması için uyarır ve fren uyarısının çalması için gereken süreyi kısaltmak için Akıllı Fren Desteği (SBS) sistemi ile birlikte çalışır.

Ön Çapraz Trafik Uyarısı (FCTA) yeni Mazda 3’te mevcuttur. Sistem, aracın ön sağında veya solundaki kör noktalardan yaklaşan diğer araçları tespit etmek için yeni uyarlanmış ön taraf radarlarını kullanır ve var olan sürücüyü uyarır. Bu, otomobillerin kısmen gizlenmiş bir görünüme sahip bir T kesişimine girdiğinde, yaygın bir kaza nedeninin önlenmesine yardımcı olur.

Yeni Mazda3’te de mevcut olan Mazda’nın yeni Seyir ve Trafik Desteği (CTS) sistemi. CTS, otoyoldaki trafik sıkışıklığına takıldığında, hızlandırıcı, fren pedalı ve sürüş işlemlerine yardımcı olarak sürücü yorgunluğunu azaltmaya katkıda bulunur. Ayrıca, desteklenen işlevlerin sürekli çalışmasını gerektiren koşullarda daha güvenli, daha güven verici ve daha konforlu bir sürüş deneyimini destekler.





Teknik
980MPa veya daha yüksek oranlı ultra yüksek gerilimli çeliğin oranı, önceki modelde kullanılan %3’ten yeni Mazda 3’te %30’a yükseldi. Bu, katı bir gövde oluşturmak için akordeon tarzı bir desende deforme olan yeni bir çevre kirişi ve arka yan çerçevelerin eklenmesi ile birleştirir ve bunun sonucunda darbe kuvvetine ve enerjiyi etkin bir şekilde emen bir çerçeve yapısına dayanabilir.

Yeni Mazda 3, sürücü koltuğu için yeni bir diz hava yastığı sunuyor ve bunu dünya çapında standart ekipman olarak sunacak. Bir çarpışma durumunda sürücü gövdesinin ileriye doğru hareketini bastırarak, bu yeni hava yastığı, sürücünün bacaklarında ve göğsünde daha az yaralanmaya katkıda bulunur ve yan hava yastıklarının her biri bir ön ve arka bölmeye ayrılır. Ön odadaki azaltılmış hava basıncını ve arka bölmedeki daha yüksek basıncı kullanmak, gövdeyi sıkıca yerinde tutarken, göğüs kafesi tarafından alınan yükü azaltır.

Davlumbaz, yaya başının ilk temas anındaki etkisini almak için tasarlanmış ve daha sonra darbe enerjisini daha hızlı emmek için gücü yavaş yavaş sönümlemek üzere tasarlanmış yeni bir enerji emici iç yapıya sahiptir. Ön tampon, bir yaya ortasındaki bacak ile temasın diz alanını yumuşatmasıyla uyuşursa uyluk ve kılları destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bu, bükülme ve bükülme nedeniyle dizler ve bağlar için yaralanma derecesini azaltır.

Toplam uzunluk x genişlik x yükseklik
Sedan: 4,662 mm x 1,797 mm x 1,445 mm
Hatchback: 4,459 mm x 1,797 mm x 1,440 mm
Dingil mesafesi 2,725 mm
Lastikler:
205/60R16 – 215/45R18
Bagaj: Sedan 450 lt, Hb 358 lt.

Kaynak ve daha fazlası için : https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-mazda-3-tanitildi/
Avrupa Lansmanı yeni yapıldı. Bunun için kaynak : https://paultan.org/2019/02/19/gallery-2019-mazda-3-for-europe-with-full-specs/

Yeni görseller

Mazda3_HB_Polymetal_Action_vertical-4-850x1275.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action_vertical-5-850x1275.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action-21-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Action-7-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Action-20-850x567.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Interior-3-850x563.jpg

Mazda3_HB_SoulRedCrystal_Interior-2-850x567.jpg
 
4 bin lira fiyat farkı mümkün değil çünkü lpg kiti büyük bir ekstra ücret civiclerde lpg kitsizler ile rs arasında olan 10-11 bin tllik fiyat gibi bir fark olurdu. Bu arada civic in en çok satılan modeli genellikle elegance'tır. En boş civici alanında satanın da çok nadir olduğunu malum siteden arama yaparak bulabilirsiniz. Ve satılan 2017 sonrası atmosferik civiclerin yaklaşık %20 si lpgsiz. Yani bizim ülkemizde performans için değilde genelde ekonomi için ekstra para vermek göze alınıyor.

Yine golften örnek vereceğim 125hplik versiyon ile 150hplik versiyon arasında neredeyse tüketim olarak fark yok fakat performans olarak büyük fark var aradaki fiyat farkı 5-6bin tl ama golf alanların %90-5'i gidip daha uygun fiyatlı olanı alıyor. Çünkü ülkemizde performans-cebindeki para kıyasında performansı seçecek sayısı çok azdır.
Aynı şeyden bahsediyoruz aslında hocam. Bizim insanımızın beklentisi fiyat uygunluğu - performans - tüketim 3'lüsü içinde optimum tercihi tutturmak. Bu noktada 1.5 atmosferik ile 1.5 turbo arasında peformans bakımından bariz fark olacağı gibi tüketim anlamında da kayda değer büyük bir fark olmayacaktır. Mazda'nın fiyat politikası düşünüldüğünde de iki motor arasına 15-20 bin lira fiyat farkı koymayacaktır. Neticede atmosferik motorluları bile piyasanın üst limitinden satılıyor.

Golf'ün 125'lik ve 150'lik versiyonlarının satışı ise ayrı bir konu. Neticede bu iki motor arasında 125'liğin atmosferik olması, 150'liğin turbo olması gibi bir fark yok. Sence 125'lik golf atmosferik olsaydı yinede 150'likten fazla satar mıydı arada ciddi fiyat farkı olmasa ?

Burada asıl konu şu; mazda atmosferik motorlu bir aracıyla turbo benzinli bir aracı arasındaki fiyat farkını diğer üreticiler gibi çok yüksek tutmayacaktır. Tutmadığını atmosferikleri ciddi pahalı fiyattan satarak gösteriyor zaten. Haliyle arada kayda değer fiyat farkı olmayacağı ön görüsüyle turbolu versiyonun daha fazla tercih edileceği yönünde düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Aynı şeyden bahsediyoruz aslında hocam. Bizim insanımızın beklentisi fiyat uygunluğu - performans - tüketim 3'lüsü içinde optimum tercihi tutturmak. Bu noktada 1.5 atmosferik ile 1.5 turbo arasında peformans bakımından bariz fark olacağı gibi tüketim anlamında da kayda değer büyük bir fark olmayacaktır. Mazda'nın fiyat politikası düşünüldüğünde de iki motor arasına 15-20 bin lira fiyat farkı koymayacaktır. Neticede atmosferik motorluları bile piyasanın üst limitinden satılıyor.

Golf'ün 125'lik ve 150'lik versiyonlarının satışı ise ayrı bir konu. Neticede bu iki motor arasında 125'liğin atmosferik olması, 150'liğin turbo olması gibi bir fark yok. Sence 125'lik golf atmosferik olsaydı yinede 150'likten fazla satar mıydı arada ciddi fiyat farkı olmasa ?

Burada asıl konu şu; mazda atmosferik motorlu bir aracıyla turbo benzinli bir aracı arasındaki fiyat farkını diğer üreticiler gibi çok yüksek tutmayacaktır. Tutmadığını atmosferikleri ciddi pahalı fiyattan satarak gösteriyor zaten. Haliyle arada kayda değer fiyat farkı olmayacağı ön görüsüyle turbolu versiyonun daha fazla tercih edileceği yönünde düşünüyorum.

Bence büyük fiyat farklılığı olacaktır. Çünkü power sense için konuşursak şuan satılan atmosferik motorlu araçtaki opsiyonları her hangi başka bir markada en üst donanımın üzerine eklediğimizde 15-20tl fiyatının artacağı gerçeği var. Bu yüzden motor olarak denk bir arabadan bahsedildiğinde yine golfü örnek olarak verirsek highline golf ile refleks mazdanın donanımlarının neredeyse aynı seviyelerde olduğu gerçeğinden dolayı anca refleks donanımlısı sizin tahmin ettğiniz fiyatlara gelecektir.
Bu seferde oturup hep birlikte fiyatlara yakınırız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bence büyük fiyat farklılığı olacaktır. Çünkü power sense için konuşursak şuan satılan atmosferik motorlu araçtaki opsiyonları her hangi başka bir markada en üst donanımın üzerine eklediğimizde 15-20tl fiyatının artacağı gerçeği var. Bu yüzden motor olarak denk bir arabadan bahsedildiğinde yine golfü örnek olarak verirsek highline golf ile refleks mazdanın donanımlarının neredeyse aynı seviyelerde olduğu gerçeğinden dolayı anca refleks donanımlısı sizin tahmin ettğiniz fiyatlara gelecektir.
Bu seferde oturup hep birlikte fiyatlara yakınırız :)
Zaten liste fiyatında ki farklar artık motor tiplerinden değil donanım seçeneklerinden, araçlar üzerinde gelen standart ekipmanlardan kaynaklanıyor hocam. Fark ederseniz çoğu marka motor tiplerinden kaynaklı fiyat farkını minimuma çekmeye çalışıyor. O yüzden salt motor farkından fiyat farkı fazla olmayacaktır diyorum. Çünkü artık son fiyatı arttıran asıl unsur donanım seçenekleri oluyor :D Misal Mazda'nın power donanım dizeli 190 bin lira iken power sense deri dizel donanımı 245 bin lira. Yani artık fiyat farkını belirleyen en önemli etken motor farklılıklarından ziyade standart özellikler gibi görünüyor. Power sense deri döşeme atmosferik - power donanım 1.5 turbo şeklinde bir fiyat denkliği oluşur diye tahmin ediyorum bende. Yani birbirine yakın fiyata turbo benzinli mazda almak isteyen muhtemelen en dolu versiyonun bir alt paketine iner.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Çünkü piyasada performans değil, lpg tercih ediliyor :D İnsanlar ekonomi tarafına öncelik veriyor. Bu tarafından bakılırsa Mazda'nın atmosferikleri de şov yapıyor. Bu 1.5 atmosferik motoru, B sınıfı 1.2 atmosferik motorlar kadar yakıt tüketiyor. Daha ne olsun :)
Zamanında audide fsi tsi dan 10 bin ucuza satılırken ikinci elde bizim çakallar fsi a buna lpg uyumludur tsi lara olmaz gibi daha uyguna aldığı arabanın diğerine çamur atarak değerlendirmeye çalıştılar.
0.9 tce clio 1.2 atmosferik cliodan 6 bin pahalıyken yine 1.2 alanlar 0.9 a lpg takılamıyor diye çamur attılar.
Ne ara böyle insanlar olduk
Dip not.işte ne yazıkki civic sahipleride böyle gözümde.
 
Ne torsiyonu ne yedek parça mevzusu ne de servis ağı.. Açıkçası bu araçla ilgili hiç biri umurumda değil. Yılan gibi makine olmuş resmen kusursuz. Ama arkadaş nedir şu turbo motor istememe sevdası anlamıyorum. Şöyle sınırları fazla zorlamadan 140-150 hp'lik 1.5 litre bir turbo beslemeli motor sunmamak niye ? Dizellerin sonu gelmek üzereyken turbo dizel geliştiriyorsun da turbo benzinliye mi garezin var ? Tasarıma bakıyorsun yılan gibi, sürüşüne bakıyorsun her daim sportif ama motora bakıyorsun bu ne perhiz ne lahana turşusu. Yurt dışında ki adam 2.5 litrelik motoru alır keyfine bakar o ayrı mesele. Ama Türk müşteri olarak 200 bin liraya yakın para vereceğin bir araç, yakıtı falan da geçtim, gitsin istersin gitsin yani..
Mazda'nın olayı, her daim farklı yoldan gitmek. Bunu çoğu videolarında söylüyorlar. Herkes turbo motora ve yavaş yavaş hybrid'e gelişim yaptığı için, Mazda'nın tercihi farklı yönde gelişiyor.
 
Mazda'nın olayı, her daim farklı yoldan gitmek. Bunu çoğu videolarında söylüyorlar. Herkes turbo motora ve yavaş yavaş hybrid'e gelişim yaptığı için, Mazda'nın tercihi farklı yönde gelişiyor.
Bu durum hakkında yorumlar yapıldı hocam sayfanın ilerleyen yorumlarında. Kendi kendimi tekrar edip başlığa girenleri gereksiz yere meşgul etmek istemem ama özet geçmek gerekirse; turbo motor yanlısı olmayan Mazda, dizellerin biteceği dönemde 1.5 - 1.8 - 2.2 dizel üretti. Yine turbo motor yanlısı olmayan mazda 2.5 turbo motor üretti. Ama ne hikmetse düşük hacim turbo üretmedi. İnsanların söylediği gibi Mazda yetkililerinin turbo motora karşı olduğu falan yok. Bu motorlara ihtiyaç duymadığı gibi bir durum da yok. Paşa paşa turbo motor üretebiliyorlarmış demek ki. 2.5 turbo motordan sonra belki 1.5 de gelir. İlerleyen zamanlarda belki Mazda yetkilileri bir açıklama yaparlar.
 
Bu durum hakkında yorumlar yapıldı hocam sayfanın ilerleyen yorumlarında. Kendi kendimi tekrar edip başlığa girenleri gereksiz yere meşgul etmek istemem ama özet geçmek gerekirse; turbo motor yanlısı olmayan Mazda, dizellerin biteceği dönemde 1.5 - 1.8 - 2.2 dizel üretti. Yine turbo motor yanlısı olmayan mazda 2.5 turbo motor üretti. Ama ne hikmetse düşük hacim turbo üretmedi. İnsanların söylediği gibi Mazda yetkililerinin turbo motora karşı olduğu falan yok. Bu motorlara ihtiyaç duymadığı gibi bir durum da yok. Paşa paşa turbo motor üretebiliyorlarmış demek ki. 2.5 turbo motordan sonra belki 1.5 turbo da gelir. İlerleyen zamanlarda belki Mazda yetkilileri bir açıklama yaparlar.
MAZDA: Artık insanlar bizim 1.5 Turbo üretmeyeceğimizi düşünüyor bizde bu durumda Mazda olarak hadi 1.5 Turbo üretelim diyerek yine beklenmedik bir karara imza atıyoruz :)
@Cenk 1.5 turbo üretmez vs diyelim şansımız artsın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
MAZDA: Artık insanlar bizim 1.5 Turbo üretmeyeceğimizi düşünüyor bizde bu durumda Mazda olarak hadi 1.5 Turbo üretelim diyerek yine beklenmedik bir karara imza atıyoruz :)
@Cenk 1.5 turbo üretmez vs diyelim şansımız artsın :)
Adhasd adamlar beklenmedik zamanda iş yapmayı seviyor. Baksana mazda kim dizel motor kim diyorduk adamlar kendini aştı da 3 farklı hacimde dizel ürettiler :D 1.5 litre de gelecek inanıyorum ama naz yapıyorlar işte :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
Adhasd adamlar beklenmedik zamanda iş yapmayı seviyor. Baksana mazda kim dizel motor kim diyorduk adamlar kendini aştı da 3 farklı hacimde dizel ürettiler :D 1.5 litre de gelecek inanıyorum ama naz yapıyorlar işte :D
Piyasanın en güzel kızıya nazı normaldir yapsın bakalım nereye kadar şahsen usanan aşıklardan değilim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Videoları izledim, bir kaç video daha bakındım.
Bence mükemmel bir araç olmuş.
Motorudur vs.dir fark etmez, her türlü alınır diye düşünüyorum.
Bir yerde okumuştum, Mazda 3'ün bulunduğu compact sınıfın tüm satışlarda oranının en yüksek olduğu ülke 34% ile Türkiye'ymiş. (2017 veya 2018 verisiydi sanırım)
Compact sınıfta bu kadar satış olan bir ülkede Mazda'nın bu kadar az araç satması turbo motor eksiğine bağlamamalı bence,
Bir atılım bekliyorum Mazda'dan ama bu modelde gelir mi bilemiyorum