
FT-1 konseptinin ortaya çıkmasından beş yıl sonra Toyota, nihayet dünyaya yepyeni bir Supra getirdi. Uzun bir bekleme dönemiydi ama beşinci nesil Supra A90’ın beklemeye değdiğini söyleyebiliriz. Yeni Supra, dışarıdan çok kaslı bir görünüme sahip. FT-1 konseptinin etkileri dış tasarımınında önemli rol oynuyor.
İç mekanında ise Supra, yeni Z4 Roadster’dan fazlaca izler taşıyor. BMW ile oldukça fazla ortak parça kullanıldığını görüyorsunuz. FT-1 konseptinden ilham alan bir iç mekan daha güzel olurdu ama bu iç mekan da fena durmuyor.


Bugüne kadarki en hızlı Toyota markalı seri üretim otomobil: 0-96 km/h hızlanması 4.1 saniye
2020 Toyota Supra, BMW cephesinde bulunan 3.0 litrelik turbolu sıralı 6 silindir makine ile piyasaya sürüldü. Bu motor 340 PS güç ve 494 Nm maksimum tork gibi etkileyici bir değer üretebiliyor.
8 ileri tork konvertörlü şanzımana ve vites değiştirme kulakçıklarına sahip olan Supra, sıralı 6 silindirli motoruyla 0-96 km/h hızlanmasını yaklaşık olarak 4.1 saniyede tamamlıyor. Son hızı ise elektronik olarak 250 km/h’e limitlendirilmiş.
Yeni Supra, seri üretim olarak Toyota’nın en hızlı aracı olucak. Yeni Supra ayrıca 2.0 litrelik turbolu, sıralı 4 silindirli makineye de sahip olucak. Bu motor 197 PS ve 258 PS güç üretebilecek.
Toyota, Supra’nın arkadan itiş olması, düşük ağırlık merkezi ve 50:50 ağırlık dağılımı sayesinde “heyecan verici bir güç, hassasiyet ve çeviklik karışımı” bir sürüş sunacağına söz veriyor.
Normal ve Spor sürüş modları, aktif arka diferansiyel
2020 Toyota Supra, Normal ve Spor olmak üzere 2 sürüş modu sunacak. Spor modu, çekiş ve stabilite kontrol sistemlerine müdahalesinin yanı sıra gaz tepkisini keskinleştiricek, direksiyonun ağırlığını arttırıcak ve şanzımanın keskinliğini arttırıcak. Aynı zamanda aktif diferansiyelin daha agresif bir şekilde ayarlanmasını sağlayacak ve egzoz sesini yükseltecek.
Aktif diferansiyelden bahsedersek, yanal torku kontrol etmek için bir elektrik motoru ve çok plakalı kavramalar kullanılıcak. Diferansiyel, hızlanma ve frenleme altında viraj alırken arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını değiştiricek ve dengeli bir sürüş sağlayacak. Toyota’ya göre bu sistem aynı zamanda understeer ve oversteeri azaltarak nötr bir kullanım sağlayacak.
Supra, hem hassas yol tutuşu hem de sürüş kalitesini arttırdığı söylenen çift eklemli yaylı gergi ön süspansiyona ve çok kollu arka süspansiyona sahip.
Supra, önde 255/35 R19 ve arkada 275/35 R19 boyutlarında Michelin Pilot Super Sport lastikleriyle standart olarak gelen 19 inç dövme alaşımlı jantlara sahip olacak. Fren gücü, 4 pistonlu Brembo kaliperler ile 348mm ön disklerle sağlanacak.

Standart Adaptif Değişken Süspansiyon
Daha önce sürüş kalitesinden bahsettiğimiz Supra’da adaptif değişken süspansiyon standart olarak geliyor. Normal ve Spor olmak üzere 2 modu mevcut.
Fiyatı ne kadar olacak?
Toyota, ABD’de Yeni Supra’nın başlangıç fiyatını 49.990 $ olarak belirledi. Mümkün olan en kısa sürede almaya istekli olanlar ise başlangıçta 1500 adet üretilecek olan başlangıç seviyesi Launch Edition için 55.250 $ dolar ödeyecek. ABD’de satışlar yaz aylarında başlayacak.

Kaynak: http://garajtv.com/supra/
Son düzenleme: