2021 Mondeo Crossover

Bir devrin sonu demiştik. Mondeo'nun güncel halinin üretimi artık tamamen bitti. Yerine Mondeo Crossover geliyor ( gitti güzelim mondeo ). Hakkında henüz fazla bilgi yok. Olanlar şöyle;

- Yeni C2 platform üzerine üretilecek araç D suv segmentinde.
- Henüz kesinlik yok ama arkada tam bağımsız süspansiyonlara tıpkı Volvo XC90'daki gibi helezon değil, yaprak yaylar eşlik edebilir. Pillere yer ayırmak için olduğu düşünülüyor.
- Hybrid ve elektrikli versiyonu olacak.
- Casus fotoğraflarda görülen en büyük farklılık sanırım iç mekanın güncel Ford modellerinden farklı olması.

0BC474D6-0642-4FE9-9465-9C3AA6818F20.jpeg.09ac5361901e4d386f48ad31b890fd96.jpeg

3D0A871E-DB73-48C2-94E7-154392B7FE01.jpeg.94903c8a2e800b5eb739c5fd8b0e2528.jpeg

Eq4qTaOXYAIjLi4.jpeg.58ef90e541a84a48e69456917df5111e.jpeg

Eq4qTZbXAAI70uB.jpeg.bd5adfbb50d44e0b64b5b0114bf10d4b.jpeg


C2 platform kullanıldığı için aracın yol testleri Focus Active SW üzerinden ilerliyor.

maxresdefault.jpg

fusionxsuv.mule09.jpg

f2f2705edc1da5fe8862cc54e078e4bf03.jpg
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hep diyorum seninki çok öznel bir durum. Ancak güncel Mondeo konforlu ve iyi yalıtımlıydı ama iç tasarımı sıradandı ve ayrıca sürüşü de o kadar zevkli değildi bence (Ford'un bir organizasyonunda 15-20 km kullanmıştım). Benim rotamda ve kullanıcıların büyük kısmının rotasında o sürüş zevki arama ihtiyacı yok bence. Örneğin benim 100 tane seçim şansım olsa 99 tanesinde Kuga'yı Mondeo'ya tercih ederim çünkü benim ihtiyaçlarıma çok daha uygun.
Hatta bugün 2 kere dedim ki, lan altımda şöyle yükseltilmiş bir pickup olsa da şurdan iki teker yolda, iki teker bordürün üzerinden geçip gitsem :D . Ayrıca örneğin iyi yapılmış bir D-E sınıfı araçla, D-E SUV'un sedanın fiziksel avantajları (kilo, aerodinami) hariç çok farkı olmadığına eminim (Örneğin 5 ile X5). Dediğin gibi önemli olan kasa tipinden çok altındaki mühendislik.

Ha sürüş zevki peşindeki olan insanlar zaten yurt dısışında uygun fiyata çok iyi araçlar alabiliyor. Tabi biz istiyoruz ki, mutfakta aşçı, sokakta hanımefendi/beyfendi, yatakta da ..... olsun ama olamıyor işte.
Üst seviye premium suv'lardan tabi ki bahsetmiyorum. Çünkü o araçlarda maliyet kaygısı yok. Adamlar en iyi altyapıları, teknolojileri o araçlara koyuyorlar. Önlere double wishbone yerleştiriyorlar, arkalara çok gelişmiş süspansiyonları yerleştiriyorlar, yetmiyor adaptif süspansiyon ekliyorlar, her türlü gelişmiş özellikleri koyuyorlar. Haliyle onlarda bir problem olmuyor. Ama maliyet kaygısıyla üretilen segmentlerde işler öyle gitmiyor.

Mondeo'nun güncel halinin sürüş zevki Mondeo tarihindeki diğer örneklerine yahut bazı rakiplerine göre ekstra zevk vermiyor doğru. Ama herhangi bir normal crossover/suv'dan çok daha iyi halde. Bu yeni çıkacak crossover Mondeo için de geçerli olacak. Keza konfor ve yalıtımı da şuan ki Mondeo gibi olmayacak büyük ihtimalle. O zaman sürüşün her aşamasında güncel halinden daha iyi olamayacak bir karosere ben nasıl ondan daha iyi ya da ona göre geliştirme var diyeyim ? Sırf yerden yükselmiş olması ve daha fazla hacim sunması, bu ihtiyaçlara hitap edebiliyor olması o aracı selefine göre geliştirilmiş mi yapıyor ?

Herkesin yerden yüksek bir araca ihtiyacı olmaz. Herkesin hacme de ihtiyacı olmaz. Ama herkesin konfora, yalıtıma ve en az yerden yüksek/hacimli araç ihtiyacında olanlar kadar belli oranda sürüş keyfi verebilen bir araç olmasına ihtiyacı olur. Milyonlarca dolar daha fazla parayla arge yapılıp satılan o üst segment premium suvlar, sedanlar, sw'lar hep bu kaliteli, konforlu sürüşleri nedeniyle tercih ediliyor. Sadece içeride sundukları kaliteli malzemelerden dolayı seçilmiyorlar. Evet, insanların belli başlı ihtiyaçları var. Hacim, yerden yükseklik v.s gibi. Ama günün sonunda ortaya hangi karoser tipiyle hangi aracı çıkarırlarsa çıkarsınlar temeli her daim sürüşe dayanacaktır ve bu ilgisi olsun olması herkesin ihtiyaç duyacağı bir şey olacaktır.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Şu an ortada bir ürün yok yorum yapmak için erken. Subaru Outback benzeri bir şey ortaya çıkarmaya çalışıyorlar gibi. Koyulacak motorlar nedeniyle ve böyle araçlara çok rağbet olmaması nedeniyle (ve en başta olası fiyatı nedeniyle) yollarda göremeyeceğimiz bir araç ancak ABD'de falan satış adetleri muhtemelen eski Mondeo'yu katlayarak geçecektir.

Şu ekran işi kabak tadı verdi artık... Bu kadar da basite kaçmasınlar.
 

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Üst seviye premium suv'lardan tabi ki bahsetmiyorum. Çünkü o araçlarda maliyet kaygısı yok. Adamlar en iyi altyapıları, teknolojileri o araçlara koyuyorlar. Önlere double wishbone yerleştiriyorlar, arkalara çok gelişmiş süspansiyonları yerleştiriyorlar, yetmiyor adaptif süspansiyon ekliyorlar, her türlü gelişmiş özellikleri koyuyorlar. Haliyle onlarda bir problem olmuyor. Ama maliyet kaygısıyla üretilen segmentlerde işler öyle gitmiyor.

Mondeo'nun güncel halinin sürüş zevki Mondeo tarihindeki diğer örneklerine yahut bazı rakiplerine göre ekstra zevk vermiyor doğru. Ama herhangi bir normal crossover/suv'dan çok daha iyi halde. Bu yeni çıkacak crossover Mondeo için de geçerli olacak. Keza konfor ve yalıtımı da şuan ki Mondeo gibi olmayacak büyük ihtimalle. O zaman sürüşün her aşamasında güncel halinden daha iyi olamayacak bir karosere ben nasıl ondan daha iyi ya da ona göre geliştirme var diyeyim ? Sırf yerden yükselmiş olması ve daha fazla hacim sunması, bu ihtiyaçlara hitap edebiliyor olması o aracı selefine göre geliştirilmiş mi yapıyor ?

Herkesin yerden yüksek bir araca ihtiyacı olmaz. Herkesin hacme de ihtiyacı olmaz. Ama herkesin konfora, yalıtıma ve en az yerden yüksek/hacimli araç ihtiyacında olanlar kadar belli oranda sürüş keyfi verebilen bir araç olmasına ihtiyacı olur. Milyonlarca dolar daha fazla parayla arge yapılıp satılan o üst segment premium suvlar, sedanlar, sw'lar hep bu kaliteli, konforlu sürüşleri nedeniyle tercih ediliyor. Sadece içeride sundukları kaliteli malzemelerden dolayı seçilmiyorlar. Evet, insanların belli başlı ihtiyaçları var. Hacim, yerden yükseklik v.s gibi. Ama günün sonunda ortaya hangi karoser tipiyle hangi aracı çıkarırlarsa çıkarsınlar temeli her daim sürüşe dayanacaktır ve bu ilgisi olsun olması herkesin ihtiyaç duyacağı bir şey olacaktır.

İlk paragraf +1
Şuan otomobil dünyasındaki gelişme daha çevre dostu kumaş, deri vs kullanımı, daha verimli araçlar, daha güvenli araçlar, çok daha gelişmiş elektronikler ve sürüş destek sistemlerinde gibi geliyor bana. Eğer gelişmeyi böyle okursak gelişiyorlar, senin söylediğin öğelerde düşünürsek hayır gelişmiyorlar.
Mesele bence bir de şundan çıkıyor sanırım. İleriki yıllarda zaten otomobiller büyük oranda otonom olacak, üretici de diyor ki ben kaynağımı yani paramı öncelik sırasını yavaş yavaş kaybeden sürüş zevkine mi yatırayım yoksa gelecekte daha da önemli olacak yeni teknolojilere mi. Yani demeye çalıştığım şu, bir yere yatırım yapmak için bir taraftan kısmak zorunda kalıyorlar, bu kaynak kıstıkları yerin de önemini kabedeceğini düşünüyorlar sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
İlk paragraf +1
Şuan otomobil dünyasındaki gelişme daha çevre dostu kumaş, deri vs kullanımı, daha verimli araçlar, daha güvenli araçlar, çok daha gelişmiş elektronikler ve sürüş destek sistemlerinde gibi geliyor bana. Eğer gelişmeyi böyle okursak gelişiyorlar, senin söylediğin öğelerde düşünürsek hayır gelişmiyorlar.
Mesele bence bir de şundan çıkıyor sanırım. İleriki yıllarda zaten otomobiller büyük oranda otonom olacak, üretici de diyor ki ben kaynağımı yani paramı öncelik sırasını yavaş yavaş kaybeden sürüş zevkine mi yatırayım yoksa gelecekte daha da önemli olacak yeni teknolojilere mi. Yani demeye çalıştığım şu, bir yere yatırım yapmak için bir taraftan kısmak zorunda kalıyorlar, bu kaynak kıstıkları yerin de önemini kabedeceğini düşünüyorlar sanırım.
Zaten bu düşünce anlayışı benim de kesinlikle kabul ettiğim bir durum. Yani evet üzülüyorum ama kabul de ediyorum. Neticede sedan bir Mondeo artık satmıyor. Yok yani müşteri almıyor yapacak bir şey yok. Adamlar da madem suv satıyor o zaman Mondeo Suv çıkaralım diyorlar. O bakımdan ben üretimin buraya doğru kaymasını normal görüyorum ama konu Ford olunca, hele sürüş kalitesi de böyle güzel bir araç olunca kabullenmekte zorlanıyorum. Çünkü bu kaliteli sürüşler maalesef artık lüks sınıfa ait kalmaya başladı. Alt sınıflarda, nispeten daha kolay ulaşılabilir ( bizim fiyatlarla değil ) fiyatlarda olan araçlarda bunlar kaybolmaya başladı. Ne bileyim, belli ki bir geçiş çağındayız ve alışmak için zamana ihtiyacımız var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Bütün yatırımlar elektrik motorları, pil ve otonom sürüşe kayıyor. O yüzden alınabilecek araçlar üzerinde daha iyi bir süspansiyon sistemi veya kütüphane benzeri bir sürüş gittikçe uzaklaşıyor diye düşünüyorum.

AB egzos emilsiyon normlarını çok sıktı. Şu anda filolar yeni araç olarak 95gr dan yüksek araç katamıyorlar bünyelerine diye biliyorum (eskiden 120 idi sanırım) ...hal böyle olunca tüm üreticiler de yatırımları buraya kaydırıyorlar .. herkes yat kalk batarya teknolojisi kasıyor :) ...netice de 0gr a kadar incecek... ABD de benzer şekilde co2 salınım normlarını kısacak ..

Emilsiyon normları bunu talep edip, insanların yüksekte olma egosu depreştikçe, üreticiler da karşılık verecek ve olan sürüşe olacak işte....

Temiz S2000 bulup, garaja çekmek lazım ;)
 

rossh

Profesör
6 Nis 2019
180
422
1,535
Isparta
Marka
Volkswagen
Şu an ortada bir ürün yok yorum yapmak için erken. Subaru Outback benzeri bir şey ortaya çıkarmaya çalışıyorlar gibi. Koyulacak motorlar nedeniyle ve böyle araçlara çok rağbet olmaması nedeniyle (ve en başta olası fiyatı nedeniyle) yollarda göremeyeceğimiz bir araç ancak ABD'de falan satış adetleri muhtemelen eski Mondeo'yu katlayarak geçecektir.

Şu ekran işi kabak tadı verdi artık... Bu kadar da basite kaçmasınlar.
Evet güzel tespit. :(
90566546_3377719348908958_7108388492282953728_n.jpg
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bu sınıf gittikçe ölüyor. En son yeni Passat’ın en azından ilk olarak sadece station wagon olarak üretileceği konuşuluyor. Sınıfın diğer önemli üyeleri Superb ve Insignia da zaten sportback olmuştu. Bu sınıfta sedanlar bir tek premium sınıfta kalacak anlaşılan.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ford yillar evvel evos isimli bir konsept tanitmisti. Bugunlerde tekrar ortaya cikti tabi daha bir crossover/suv cizgileriyle ortaya cikti. Mondeo muhtemelen buna benzer bir tasarimla gelecek. Tabi bir cok detay farkli olacaktir. Arac hakkinda da zaten henuz pek bilgi yok. Benzinli, hiybrid, elektrikli motorlar tahmin edildigi gibi olacak. İc mekandaki ekran 4K cozunurlukte olabilir gibi cok kisitli bilgiler mevcut. Zaman icinde daha fazla detay gelecektir.

Evos1.jpg.2b994093369ac938dccd5d90bdeb4de5.jpg

Evos2.jpg.e9d3dec2082effbeca4de3026f96bbdf.jpg

Evos3.jpg.0ef258385c54e04425bb196bc776c4bf.jpg

Evos4.jpg.5ee0436c5ebb8e0396f50d7426c26b11.jpg
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ford yillar evvel evos isimli bir konsept tanitmisti. Bugunlerde tekrar ortaya cikti tabi daha bir crossover/suv cizgileriyle ortaya cikti. Mondeo muhtemelen buna benzer bir tasarimla gelecek. Tabi bir cok detay farkli olacaktir. Arac hakkinda da zaten henuz pek bilgi yok. Benzinli, hiybrid, elektrikli motorlar tahmin edildigi gibi olacak. İc mekandaki ekran 4K cozunurlukte olabilir gibi cok kisitli bilgiler mevcut. Zaman icinde daha fazla detay gelecektir.

Ekli dosyayı görüntüle 34994
Ekli dosyayı görüntüle 34995
Ekli dosyayı görüntüle 34996
Ekli dosyayı görüntüle 34997

Dıştan hiç fena değil, arkasını yine de daha çok sevdim. İçeride de bu uzun ekran olayı çok güzel bence. Sanıyorum tablet yapıştırılmış gibi olan araçlardan buna geçiş başladı. Çok sevileceğini ve uzun süre bu uzun ekranların kullanılacağını düşünüyorum. Bunların sıkıntıları ise bir süre geçtikten sonra telefonla etkileşim özellikleri versiyona bağlı olarak azalır mı, yine telefonlar gibi yavaşlarlar mı, kaç senede bir ekranı değiştirmek gerekir vs. gibi konular. Bunlar hep aracı belli süreler sonra değiştirmemizi tetiklemek için kurgulanıyor elbette. Her yüksek teknoloji ürünü gibi araçlarda da alıp ömür boyu kullanmak, klasik hale getirmek pek mümkün değil artık galiba. Direksiyonu ise hiç sevemedim. Aslında yapısı güzel ama turuncularını da tuş takımını da (dokunmatik gibi görünüyorlar) sevemedim.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Dıştan hiç fena değil, arkasını yine de daha çok sevdim. İçeride de bu uzun ekran olayı çok güzel bence. Sanıyorum tablet yapıştırılmış gibi olan araçlardan buna geçiş başladı. Çok sevileceğini ve uzun süre bu uzun ekranların kullanılacağını düşünüyorum. Bunların sıkıntıları ise bir süre geçtikten sonra telefonla etkileşim özellikleri versiyona bağlı olarak azalır mı, yine telefonlar gibi yavaşlarlar mı, kaç senede bir ekranı değiştirmek gerekir vs. gibi konular. Bunlar hep aracı belli süreler sonra değiştirmemizi tetiklemek için kurgulanıyor elbette. Her yüksek teknoloji ürünü gibi araçlarda da alıp ömür boyu kullanmak, klasik hale getirmek pek mümkün değil artık galiba. Direksiyonu ise hiç sevemedim. Aslında yapısı güzel ama turuncularını da tuş takımını da (dokunmatik gibi görünüyorlar) sevemedim.
Ekran konulari henuz gercekten muamma. Suanki sistemler cep telefonlari, bilgisayarlar dusunuldugunde daha basit kaliyor. Ama onumuzdeki bir kac yil icinde onlarla ayni seviyeye gelecektir. Bu arada Ford'un bu gorseldeki ekrani dahil tum araclarindaki multimedya sistemleri artik Google altyapili olacak. Google uygulamalari kullanilabilecek. Uzun omurlulugunu de artik zaman gosterecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ekran konulari henuz gercekten muamma. Suanki sistemler cep telefonlari, bilgisayarlar dusunuldugunde daha basit kaliyor. Ama onumuzdeki bir kac yil icinde onlarla ayni seviyeye gelecektir. Bu arada Ford'un bu gorseldeki ekrani dahil tum araclarindaki multimedya sistemleri artik Google altyapili olacak. Google uygulamalari kullanilabilecek. Uzun omurlulugunu de artik zaman gosterecek.

Aynı durum yeni Volvo'larda da var. 2021 modellerde hey Mercedes! gibi hey Google! deyince çalışıyor. Ancak Google kaç sene destek verecek onlar muamma. Ben Google'dansa firmanın buna destek vermesini isterim. Yine altyapı Google olsun ama Ford peşini bırakmasın, 3-4 sene sonra artık güncelleme almıyoruz olmasın yani. En son EQS'te 24gb ramle gorilla glas'la falan gelmişti ama 3-5 seneye ne olur acaba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aynı durum yeni Volvo'larda da var. 2021 modellerde hey Mercedes! gibi hey Google! deyince çalışıyor. Ancak Google kaç sene destek verecek onlar muamma. Ben Google'dansa firmanın buna destek vermesini isterim. Yine altyapı Google olsun ama Ford peşini bırakmasın, 3-4 sene sonra artık güncelleme almıyoruz olmasın yani. En son EQS'te 24gb ramle gorilla glas'la falan gelmişti ama 3-5 seneye ne olur acaba.
Otomotiv sektörü çok geniş, uzun ömürlü ve getirisi yüksek bir sektör. Yeni nesil araçlar da artık teknolojisinden ötürü geliştirilmiş yazılımlarla geliyor. Belli ki geleceği de böyle olacak. Tıpkı akıllı telefonlar gibi araçlar da artık akıllı otomobil olacak. O yüzden Google tarafından bunun desteğinin kesilmesi zor. Zaten markalar da onun garantisini almadan anlaşma imzalamazlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Otomotiv sektörü çok geniş, uzun ömürlü ve getirisi yüksek bir sektör. Yeni nesil araçlar da artık teknolojisinden ötürü geliştirilmiş yazılımlarla geliyor. Belli ki geleceği de böyle olacak. Tıpkı akıllı telefonlar gibi araçlar da artık akıllı otomobil olacak. O yüzden Google tarafından bunun desteğinin kesilmesi zor. Zaten markalar da onun garantisini almadan anlaşma imzalamazlar.

Uzun ömürlülük açısından korkum bu teknolojilerin çok hızlı gelişmesi ve Google tarafında güncellemelerin genelde çok kısa sürede bitmesi. En üstteki ürünler 2 sene güncelleme alsa mükemmel sayılıyor. Tabii bunda Google'dan çok üretici firmaların da suçu var çünkü üstüne yükledikleri temaları da güncellemeleri gerekiyor ve uyumlu hale getirmeleri gerekiyor. Bunu da genelde yapmıyorlar. 20bin liralık telefon da olsa böyle maalesef. İkincisi ise 5-6 yıl gibi sürelerden sonra donanım çok yetersiz kalabiliyor bu sistemlere zira uygulamalar her geçen gün gelişiyor ve toplamda daha fazla güce ihtiyaç duyuyor. Haydi bu araçlara çok daha yüksek donanım koydular ve yazılımı da daha uzun gidecek şekilde tasarladılar diyelim. 2021'de Samsung Galaxy S3 kullanıyor gibi olabilir 10 yaşındaki araçlarda. 2011-12 model araçlar oysa şu an çok da eski görünmüyor gözümüze :) Bazı uygulamalar çalışmamaya, bazıları çok eski görünmeye ve güvenlik açıkları vermeye başlayavbilir. Aynı şey mesela akıllı saatlerde de soru işaretiydi. Aldığın saat 3 sene sonra çok eski gelmeye başlıyor. Dikkat ederseniz sessizce Apple Watch'un altın serileri kalktı. Çünkü 10bin euro verip saat alan adam 3 sene sonra yavaş, her uygulamayı çalıştırmayan, güncelleme almayan, pili bitik bir saate kaldı bir anda. Panelin ömürlerinin ise öte yandan 20-25 sene gideceğini tahmin ediyorum. TV gibi sürekli kullanımda değiller çünkü. 20 sene sonra o panelden bulmak ise zor olabilir. Bu da klasikleşmesini engeller. Sonuçta 50 model arabaya aynı parçayı üretmek çok zor değil el işçiliğiyle. Ama girip Ford Mondeo'ya 40 sene sonra panel üretemezsin kendi kendine. Bu yönüyle biraz korkutucu ve üzücü bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Uzun ömürlülük açısından korkum bu teknolojilerin çok hızlı gelişmesi ve Google tarafında güncellemelerin genelde çok kısa sürede bitmesi. En üstteki ürünler 2 sene güncelleme alsa mükemmel sayılıyor. Tabii bunda Google'dan çok üretici firmaların da suçu var çünkü üstüne yükledikleri temaları da güncellemeleri gerekiyor ve uyumlu hale getirmeleri gerekiyor. Bunu da genelde yapmıyorlar. 20bin liralık telefon da olsa böyle maalesef. İkincisi ise 5-6 yıl gibi sürelerden sonra donanım çok yetersiz kalabiliyor bu sistemlere zira uygulamalar her geçen gün gelişiyor ve toplamda daha fazla güce ihtiyaç duyuyor. Haydi bu araçlara çok daha yüksek donanım koydular ve yazılımı da daha uzun gidecek şekilde tasarladılar diyelim. 2021'de Samsung Galaxy S3 kullanıyor gibi olabilir 10 yaşındaki araçlarda. 2011-12 model araçlar oysa şu an çok da eski görünmüyor gözümüze :) Bazı uygulamalar çalışmamaya, bazıları çok eski görünmeye ve güvenlik açıkları vermeye başlayavbilir. Aynı şey mesela akıllı saatlerde de soru işaretiydi. Aldığın saat 3 sene sonra çok eski gelmeye başlıyor. Dikkat ederseniz sessizce Apple Watch'un altın serileri kalktı. Çünkü 10bin euro verip saat alan adam 3 sene sonra yavaş, her uygulamayı çalıştırmayan, güncelleme almayan, pili bitik bir saate kaldı bir anda. Panelin ömürlerinin ise öte yandan 20-25 sene gideceğini tahmin ediyorum. TV gibi sürekli kullanımda değiller çünkü. 20 sene sonra o panelden bulmak ise zor olabilir. Bu da klasikleşmesini engeller. Sonuçta 50 model arabaya aynı parçayı üretmek çok zor değil el işçiliğiyle. Ama girip Ford Mondeo'ya 40 sene sonra panel üretemezsin kendi kendine. Bu yönüyle biraz korkutucu ve üzücü bence.
Bu tarz endişeler bütün akıllı ürünlerde mevcut haliyle. Ama günümüzde ve özellikle önümüzdeki bir kaç yıl içinde otomobillerdeki akıllı sistemler internet kullanımından ziyade otomobili yönetme, kullanma ve kontrol edebilme üzerinden gideceği için şimdilik bu endişe daha az seviyede olabilir. Araçlardaki var olan sistemler muhtemelen uzun ömürlülük ve kullanım deneyiminin sekteye uğramaması açısından otomobilin kendi ekosistemi içinde yeterli kalacaktır. Bizim dandik basmatik ekranlı, navigasyonlu, bluetooth'lu multimedya sistemleri bile en az 5-6 sene sıkıntısız çalışabiliyor. Bu yeni nesil ekranlar da otomobilin kendi ekosistemi dahilinde kalındığı sürece otomobilin zaten kullanım ömrü olan 10 yıla yakın bir süreyi çıkartır herhalde diye umut ediyorum. Ama bu multimedya sistemleriyle direkt olarak internet kullanımı, bir akıllı telefonun yapabildiği tüm online işlemler gibi detaylar işin içine girdiğinde bahsettiğiniz zaman içinde takılma, donma, kullanım ömrü gibi konularda sorun çıkma ihtimali artacaktır haliyle. Artık bunların detaylarını zaman gösterecek tabi.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,060
4,343
4,220
varsova
Marka
Porsche
istemesekte istemeye istemeye bu akima ayak uyduracagiz. Guncelleme almiyor diye araba degistirmek isteyecegimiz gunler de olabilir diye dusunuyorum.
Ilerde istesek bile manuel , atmosferik yada tablet ekrani olmayan bir arac bulamayacaz.
Suan flip-flop telefonlarin cok az sayida oldugu ve her telefonun ayni gorundugu gibi her arabada ayni olacak.

Gitgide daha cok yeni araba yerine eski arabalarin ilanlarina bakip temiz bir atmosferik/manuel bakmak ve cocuguma belki de torunuma birakmak fikri mantikli gelmeye basliyor. Muhtemel gelecek trafik mevzuatlarindan dolayi yillar sonra kullanamasa bile klasik olarak saklayabilir veya trafik disinda kullanabilir.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım