205/55/R16 Kış Lastiği Tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KenanD
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bijonlar kapak takıldıktan sonra takılıyor. Yani balans kapaklar varken yapılmıştır.

Sökmek için bijonları söküp sonra kapağı sökmeniz gerekiyor ama ben bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla.

Özel aparat şu bu gerek yok.

Araçta balans yoksa kafanıza çok takmayın derim.
Evet, lastikçide gördüğüm de öyleydi, bijonlar kapaktan sonra takılıyordu. Lastiklerden birini izledim, sanırım bir tarafına 5 gr, diğer tarafına 30 gr ağırlık taktı araçta balanstan kasıt bunlarsa. Acaba balans ağırlıklarını kapağa değil de diğer taraftan jantın başka bir yerine takmaları mı daha güzel olurdu?

Kafama takma sebebim acemi olduğum için kaldırıma iyice yanaşayım derken lastiklerin yanlarını sürttüğüm oluyor, şimdi direkt jant kapaklarını sürtmekten çekindim.
 
Evet, lastikçide gördüğüm de öyleydi, bijonlar kapaktan sonra takılıyordu. Lastiklerden birini izledim, sanırım bir tarafına 5 gr, diğer tarafına 30 gr ağırlık taktı araçta balanstan kasıt bunlarsa. Acaba balans ağırlıklarını kapağa değil de diğer taraftan jantın başka bir yerine takmaları mı daha güzel olurdu?

Kafama takma sebebim acemi olduğum için kaldırıma iyice yanaşayım derken lastiklerin yanlarını sürttüğüm oluyor, şimdi direkt jant kapaklarını sürtmekten çekindim.

Balans bozuk değilse kafanıza takmayın hocam yukarıda attığım fotoğrafta gördüğün gibi benzer duruyor.

Balans bozuk değilse dediğim normal hızlarda ilerlerken araçta bariz bir titreme var mı yok mu onu demek istiyorum.

Titreme yoksa kafanıza takmayın binin.

Park ederkende daha dikkatli olmaktan başka çare yok. Yani tekere sürtmekte iyi değil, kapağı sürmekte. Dikkat şart.
 
Tekrar merhabalar,

Cumartesi günü yeni lastikleri alıp taktırdım ama sonradan jant kapaklarının epey dışarıda kaldıklarını fark ettim. Önceki lastiklerde jant kapaklarının turuncu çizgilerle gösterdiğim çizgilerinden sadece en dışta kalan görünüyordu. Şimdi hem metalik renk bitişi (ortadaki turuncu çizgi) görünüyor, hatta daha bile içerisi siyah kısmı da görünüyor. Kaldırıma değecek olsa lastiklerden önce jant kapakları değer halde şu an.

Bu durum normal midir?


Ekli dosyayı görüntüle 52906
Ekli dosyayı görüntüle 52905
lastik havalarına bir bakın benzinlikte. 205 55 16 ebatta, sizin aracınızın ağırlığında bir araç için 32 33 psi hava basılmış olmalı. Gerçi en doğru bilgi aracınızın üstündeki lastik hava basıncı kartında yazar. Genelde ya kapı içinde ya yakıt deposu kapağının içinde olur. Lastikçiler genelde normal basınçtan daha fazla basıyor havayı. Eğer hava fazlaysa lastik enine daralır, jant göbeği daha fazla ortaya çıkar. Yine de bir lastik havanızı benzinlikte kontrol ettirin.

Ayrıca acemi de olsanız prof da olsanız kaldırıma sıfır park etmeye çalışmayın. Lastik yanaklarını sürtmeyin.
 
Balans bozuk değilse kafanıza takmayın hocam yukarıda attığım fotoğrafta gördüğün gibi benzer duruyor.

Balans bozuk değilse dediğim normal hızlarda ilerlerken araçta bariz bir titreme var mı yok mu onu demek istiyorum.

Titreme yoksa kafanıza takmayın binin.

Park ederkende daha dikkatli olmaktan başka çare yok. Yani tekere sürtmekte iyi değil, kapağı sürmekte. Dikkat şart.
Evet evet, sizin attığınız fotoğrafta da çok benzer bir görsel var. Bir de tüm lastiklerde her açıdan eşit derecede çıkıntı var, bölgesel bir hata yok yani. Balans bozukluğu kaynaklı titreme nasıl bir şey bilmiyorum ama herhangi bir titreme sezmedim, sanırım bozukluk olsa bariz olurdu ve hissederdim? Evet, park ederken daha dikkatli olacağım. Çok teşekkür ederim paylaştığınız fotoğraflar için de.

bi önceki lastikte yanak koruma çıkıntısı varsa belki bunda olmadığı için öyle duruyordur
Cevap sanırım bu olabilir. Kabaca google'dan görsellere baktığımda önceki lastik (Efficientgrip Performance) daha çıkıntılı görünüyor gibi TS870'e göre.
 
lastik havalarına bir bakın benzinlikte. 205 55 16 ebatta, sizin aracınızın ağırlığında bir araç için 32 33 psi hava basılmış olmalı. Gerçi en doğru bilgi aracınızın üstündeki lastik hava basıncı kartında yazar. Genelde ya kapı içinde ya yakıt deposu kapağının içinde olur. Lastikçiler genelde normal basınçtan daha fazla basıyor havayı. Eğer hava fazlaysa lastik enine daralır, jant göbeği daha fazla ortaya çıkar. Yine de bir lastik havanızı benzinlikte kontrol ettirin.

Ayrıca acemi de olsanız prof da olsanız kaldırıma sıfır park etmeye çalışmayın. Lastik yanaklarını sürtmeyin.
Tamamdır hocam, lastikleri sürtmekten kaçınacağım bundan sonra. Bugün benzinlikte basınç kontrolü de yapayım. Çok teşekkür ederim.
 
Evet evet, sizin attığınız fotoğrafta da çok benzer bir görsel var. Bir de tüm lastiklerde her açıdan eşit derecede çıkıntı var, bölgesel bir hata yok yani. Balans bozukluğu kaynaklı titreme nasıl bir şey bilmiyorum ama herhangi bir titreme sezmedim, sanırım bozukluk olsa bariz olurdu ve hissederdim? Evet, park ederken daha dikkatli olacağım. Çok teşekkür ederim paylaştığınız fotoğraflar için de.


Cevap sanırım bu olabilir. Kabaca google'dan görsellere baktığımda önceki lastik (Efficientgrip Performance) daha çıkıntılı görünüyor gibi TS870'e göre.
1764587523994.png


belirgin foto olarak bunu bulabildim, muhtemelen diğer lastikte bundan vardı. Arkadşaların da dediği gibi genel olarak sürtmemeye özen gösterin jantı koruyacak bi katman olsa bile
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bu jant kapakları hatırladığım kafarıyla hafif dışarıda kalıyor orijinal haliyle. Yani endişe edilecek herhangi bir durum yok. Normali bu şekilde.

Balans kurşunlarının kapağa takılmış olma ihtimali yok, janta takılır. Fotoğrafta da janta takılmış görünüyor zaten.

Kimi jant kapakları geçmeli olarak takılırken sizinki bijonlar ile sabitlenmiş durumda. Yani eğer kapağı sökmek isterseniz bijonları sökmeniz gerekir. Bunun tekerleği havaya kaldırmadan yapılmasını önermem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Lastik basıncını da kontrol ettim şimdi, olması gerekenden yüksekti ama normale getirince de görsel bir farklılık olmadı.

Sanırım normali böyle gerçekten. Belki de yazlık lastikte de böyleydi ama ben lastik değişince ekstra dikkatle incelediğim için şimdi fark ettim. Tekrar yazlık lastiklere döndüğümde veya bir değişiklik olursa ilgilenenler için bilgilendirme yapacağım. Hepinize yönlendirmeleriniz ve yorumlarınız için tekrar çok teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt