225/50/r17 Yaz Lastiği Tavsiyesi

Muhtemelen bende bir sorun vardır. Oruç vs malum kafa pek yerinde olmuyor ama ben anlatılandan pek bir şey anlayamadım. O yüzden ne yorum yapsam bilemedim. Tane tane, Bilal'e anlatır gibi anlatırsanız daha iyi yorum yapılabilir.
vida giren lastik balon yapmış,
lastiklerin dişleri 1 senede continin belirlediği sınıra gelmiş,
1 lastik değişiyorsa hepsi eşit değissin diyip pc7 siparişi vermiş ama geçici olarak asym6 taktırmış,
önceki lastiklerin sökümü esnasında sağlam olan lastik yarılmış, bunun nasıl olduğu hakkında bilgi istiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
vida giren lastik balon yapmış,
lastiklerin dişleri 1 senede continin belirlediği sınıra gelmiş,
1 lastik değişiyorsa hepsi eşit değissin diyip pc7 siparişi vermiş ama geçici olarak asym6 taktırmış,
önceki lastiklerin sökümü esnasında sağlam olan lastik yarılmış, bunun nasıl olduğu hakkında bilgi istiyor
Lastiklerin dişleri 1 senede continin gösterdiği sınıra gelmiş dediği lastik sportcontact 5 ise o lastikler 2012'de üretilmeye başlanan eski teknoloji bir lastik ve kullanım ömrü olarak zaten yüksek bir dilim sunmuyor. Üstüne 2 nesil yeni modeli çıkmış bir lastik yani. 20k km kullanılmış ki bu lastiğin maksimum doğru kullanım ile sunacağı ömür 30-35 bin km'dir. Eğer bu 20k km'de zaten performanslı da kullanılmışsa diş sınırı çabucak biter o lastiğin. İlk çıktığı yıllarda da iyi performans sunduğu ama ömrünün kısa olduğu söyleniyordu ki ultra yüksek performanslı lastikler o yıllarda özellikle kısa ömür sunardı. Lastiklerin sökümü sırasında sağlam lastiğin yarılması normalde olacak bir şey değil. Ya lastiğe kullanıldığı süre boyunca çok hor davranılmış ya da aklıma bir diğer gelen şey lastiğin sahiden sıfır olarak alınmadığı. Çünkü ilk üretimi 2012 olan bir lastiği 2023 üretimiyle bulmasına bulursun belki ama piyasada lastiğin üretim tarihini silip yerine yenisini yapıştıran, dişleri hala iyi dursun diye kazıyarak derinleştirip sıfır üretim lastik diye satan kişiler var. Özellikle ilk üretim tarihi eski olan modellere bunu yapabiliyorlar. Hiçbir sağlam lastik söküm sırasında yarılmaz. Hatta diş derinliği ömrünü doldurmuş lastik bile yarılmaz. Lastik sökümünde lastiği yaracak kadar bir teknik kullanılmıyor. Kişinin bilmediği şekilde yanaktan zaten zayıflamış yahut darbe almış bir lastikse o zaman ancak zayıfladığı yerden yırtılır.
 
Lastiklerin dişleri 1 senede continin gösterdiği sınıra gelmiş dediği lastik sportcontact 5 ise o lastikler 2012'de üretilmeye başlanan eski teknoloji bir lastik ve kullanım ömrü olarak zaten yüksek bir dilim sunmuyor. Üstüne 2 nesil yeni modeli çıkmış bir lastik yani. 20k km kullanılmış ki bu lastiğin maksimum doğru kullanım ile sunacağı ömür 30-35 bin km'dir. Eğer bu 20k km'de zaten performanslı da kullanılmışsa diş sınırı çabucak biter o lastiğin. İlk çıktığı yıllarda da iyi performans sunduğu ama ömrünün kısa olduğu söyleniyordu ki ultra yüksek performanslı lastikler o yıllarda özellikle kısa ömür sunardı. Lastiklerin sökümü sırasında sağlam lastiğin yarılması normalde olacak bir şey değil. Ya lastiğe kullanıldığı süre boyunca çok hor davranılmış ya da aklıma bir diğer gelen şey lastiğin sahiden sıfır olarak alınmadığı. Çünkü ilk üretimi 2012 olan bir lastiği 2023 üretimiyle bulmasına bulursun belki ama piyasada lastiğin üretim tarihini silip yerine yenisini yapıştıran, dişleri hala iyi dursun diye kazıyarak derinleştirip sıfır üretim lastik diye satan kişiler var. Özellikle ilk üretim tarihi eski olan modellere bunu yapabiliyorlar. Hiçbir sağlam lastik söküm sırasında yarılmaz. Hatta diş derinliği ömrünü doldurmuş lastik bile yarılmaz. Lastik sökümünde lastiği yaracak kadar bir teknik kullanılmıyor. Kişinin bilmediği şekilde yanaktan zaten zayıflamış yahut darbe almış bir lastikse o zaman ancak zayıfladığı yerden yırtılır.
teşekkürler yorumunuz için horkullanıldı kesinlikle el freni gazlama dağ yollarında eskişehir rallisinde mini offroad yapıldı yollar berbattı resmen itfaiye yoluydu öyle diyeyim 2012 2023 muhabettini sorguladım bilemedim yani doğrudur ben internetten almıştım dediğiniz gibi bir şey yapmış olabilirler tabi gözümle görmedeğim için bir şey diyemeyeceğim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
teşekkürler yorumunuz için horkullanıldı kesinlikle el freni gazlama dağ yollarında eskişehir rallisinde mini offroad yapıldı yollar berbattı resmen itfaiye yoluydu öyle diyeyim 2012 2023 muhabettini sorguladım bilemedim yani doğrudur ben internetten almıştım dediğiniz gibi bir şey yapmış olabilirler tabi gözümle görmedeğim için bir şey diyemeyeceğim
Rica ederim hocam. Zaten dayanıklılığıyla ünlü bir model degildi sportcontact5. Daha dogrusu ultra yüksek performanslı lastikler konfor ve kilometre ömrü için uretilmediginden erken bitme gibi kaygılarla uretilmiyorlar. Sıfır lastik satın alırken mutlaka markaların guncel modellerini seçmeye çalışın. Eski tarihlerde üretilmeye başlanan lastiklerde bu tarz dolandırıcılık yapabiliyorlar.
 
Aynı fiyata Michelin bayisinden 2025 alınabilir diye düşünüyorum.
İstanbul'daysanız Akçay Rot Balans İkitelli'den fiyat almanızı öneririm, ek montaj ve balans parası vermenize gerek kalmaz.
Gelelim neden bu ürünü attığıma.
Piyasadaki Çin malı dahil bütün lastikleri kullandım.
Özellikle Primacy'yi paylaşma sebebim daha uzun ömür sunması.
Goodyear gibi yanaktan salmaz, Continental gibi tabandan yırtılmalar olmaz. Kaldırıma sürttüğünüzde Continental gibi 10cm yarık elde etmezsiniz.
Virajlarda fazla ısınmalarda Continental ve Goodyear gibi kaymalar olmaz.
Mükemmel ötesi bir lastik. Ben çok beğeniyorum.
Yeni aldığım araçlarda Continental geldi. Bittikleri anda Michelin alıp yoluma devam edeceğim.
Önceki araçlarda Michelin kullandım ve tadı damağımda kaldı.


Boşuna 5 yıl kullanmadım, 60-70 bin km yol yaptım kendisiyle ve geçenlerde sattım. Benim arabaya sessiz ve uzun ömürlülüğüyle çağ atlatmıştı. Ancak özellikle sıcak havada performans zaafiyeti kesinlikle vardı ondan memnun değildim. Yine de ıslaktaki tutuşunda başarılı olduğunu düşünürsek kendisiyle az virajlara girmedim, konfor ön planda olması isteniyorsa Primacy kesinlikle tercih edilir. Ama bu devirde 5. nesli alınır 4. nesli eskidi artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Boşuna 5 yıl kullanmadım, 60-70 bin km yol yaptım kendisiyle ve geçenlerde sattım. Benim arabaya sessiz ve uzun ömürlülüğüyle çağ atlatmıştı. Ancak özellikle sıcak havada performans zaafiyeti kesinlikle vardı ondan memnun değildim. Yine de ıslaktaki tutuşunda başarılı olduğunu düşünürsek kendisiyle az virajlara girmedim, konfor ön planda olması isteniyorsa Primacy kesinlikle tercih edilir. Ama bu devirde 5. nesli alınır 4. nesli eskidi artık.
Sana göre zaten ancak dumanı üstünde fabrikadan yeni çıkmış olan lastik alınır :)

Ama onun dışında primacy ben beğenmiyorum maalesef, kolay kolay almam. Bunun bir sebebi primacy 3'ün focusta bana yaşattığı psikolojik getiriler olabilir..
 
Bunun bir sebebi primacy 3'ün focusta bana yaşattığı psikolojik getiriler olabilir..
Ben 2 set primacy 3 kullandım. Sahiden çabuk bozulan berbat bir lastik. Primacy 4 onun gibi değil. Hatta kisliklari cikarttim primacy 4'leri dun tekrar taktim. 25 dereceye kadar iyi tutuyor ama 25ten sonra sıcak havalarda hamuru salıyor kendini sonra sicaklik azalınca eskiye dönüyor. Ama en iyi tuttuğu anda bile limitleri ve yolun üstünde hissettirdiklerj premium contact serisi gibi değil. Mesela premium contact 6 benim limitlerimin üstündeydi yoldan çıkarmakta zorlaniyordum ama primacy 4 öyle değil. Biraz zorlayarak üstüne binersem yolu kazımaya başlıyor sonra açiyor kendini. Dediğim gibi primacy 3 gibi asla değil. Hatta belli şartlarda limitleri de gayet iyi ama bir premium contact değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Primacy serisi abimde vardı. Serisini hatırlayamadım ama, özellikle yağışlı havalarda araba yolda geziyor diye çok şikayet ediyordu. PC7'ye geçtikten sonra rahat ettim demişti.


Bende geçtiğimiz haftalarda yazlıklara geçiş yaptım. Kış başında öndeki ASYM 5'lerden biri yanaktan yarılmıştı. 2 3 aylık lastikti, onun yanına 0 bir tane aldım.
Lastik değişiminde arka lastiklerin artık ruhunu teslim ettiğini hatırladım tekrar. Daha önce yine set alayım diye bir lastik balon yaptı diyerek, arkadaki Asym2 ROF ları Asym 5'ler ile değiştirmiştim. Bir tanesi yedek diye duruyordu. Ama durumu iyiydi. Bodrumda onu görünce, arkaya da aynısından bir tane daha 0 aldım. Eski lastiklerin her ikisininde diş durumu ve genel kondisyonları iyi olduğu için sıkıntı yaratmadı. Aile ekonomisine böylelikle katkıda bulunduk.

Lastik değişiminden sonra arabadan tekrar eski keyfi ve güveni almaya başladım. Gerçekten lastiğin önemini bu şekilde daha da iyi anlıyor insan. Zira ısınan havalar sonucunda kışlıklar ile her köşede arkası gelmeye başlamıştı. İnşAllah ceza gelmez diye dua ediyordum. Hiç tutuş yoktu. O arkadaşlar ile de bu kış sonu ile vedalaştık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
umarız ki sıkıntı çıkarmaz, yakın zamanda kullanım tecrübelerimi aktarırım
bugün şile yoluna çıkıp tadına baktım ufaktan,

1- direksiyon tepkisi kışlıklara göre (riken) daha netleşti, hissizlik aynı tabi,

2- kışlıklara göre konfor farkı pek hissetmedim, bu ebatlar için gayet konforlu,

3- biraz gürültülü geldi, telefondan (samsung a55) yaptığım desibel ölçümlerinde; (kmo bağlantı yolu)
90 km/h 59.5 dB (5. vites),
100 km/h 60.3 dB (6. vites),
110 km/h 61.6 dB (6. vites),
120 km/h 63.1 dB (6. vites),
130 km/h 64.8 dB (6. vites),
tabi rüzgar sesi de faktör + kıyas yapabileceğim lastik olmadığı için çok doğru değil dB kıyaslamak,

4- genel tutuş karakteri hoşuma gitti, üstüne çok binmedim ama kendini salma eğilimi yok,

5- yuvarlanma direnci de iyi, 140-150 ile giderken pürüzsüz bir gidişi var,

dayanıklılık - ömür gibi şeyleri km yaptıkça göreceğiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk