KAPALI 25bin Tl ye klasiklerden almak?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan btrvysl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
215
26
Marka
Renault
Merhaba arkadaslar 4 5 ay icinde kendime yeni bir otomobil alacagim. Limitim 25 bin tl ancak Buickler , Mercedesler ve Bmwler hosuma gidiyor. Dogal olarak bu araclarin kmleri yuksek fakat elbette tas gibi motoru olan vardir. Onerilerinizi ve fikirlerinizi istiyorum bu konuda. Yoksa gidip hatchback falan mi bakmaliyim 25 milyar bu arabalar icin cope mi atilmis olur? Bu arada uni ogrencisiyim bunlarin motoru buyuk olsada lpg ile falan yakit masrafi makul seviyelere indirilebilir mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Kendi zevkine gore sekillendirebilirsin tabii. Ama yan yatmayi, esnemeyi, virajlarda burulmayi falan sevmiyor. Tabii bu dedigim cok sert oldugu anlamina gelmiyor. Sadece yeni nesil otomobillerin bir cogunda olan esnemeye megil etme, virajda yana yatmaya calisma bunda daha az. Demek istedigim bu.
Anladim hicam sikinti yok olmadi yay suspansiyon isine girmektense yumusak lastik alir gecerim bizim corilla kutuk gibiydi sikayetciydik gittik continental baya baya yumusak bi lastik aldik arac efsane oldu ama virajlarda baya etkiliyor onceden yigilma az olurdu ama simdi virajin icte kalan kismi sahlanacakmis gibi geliyor lastiklerde oturu ehehehe
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
156 da bana çekici geliyor , diğer araçlara göre nispeten aftermarket urunleride var kule gergisidir yaydir ...

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
156 da bana çekici geliyor , diğer araçlara göre nispeten aftermarket urunleride var kule gergisidir yaydir ...

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hmm bakin bu acidan iyiymis araca eklemeler yapmanin rahat olmasida benim icin onemli kule gergisi olsun anti roll bar falan yaomak isterim aldigim arac yumusak surmeye cok musait degilse tarzi sert vir arabaysa sertlestiririm bu yuzden yaydir coil overdir bulunma rahatligida onemli bu konuda
 
Anladim hicam sikinti yok olmadi yay suspansiyon isine girmektense yumusak lastik alir gecerim bizim corilla kutuk gibiydi sikayetciydik gittik continental baya baya yumusak bi lastik aldik arac efsane oldu ama virajlarda baya etkiliyor onceden yigilma az olurdu ama simdi virajin icte kalan kismi sahlanacakmis gibi geliyor lastiklerde oturu ehehehe
Mondeo o kalıbıyla kedi gibi davranıyorsa belki de size o tarz dinamik bir sürüşü sevdirir. @CenkGs hocamın dediği gibi temizini bulursanız en azından denemenizi öneririm. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Mondeo o kalıbıyla kedi gibi davranıyorsa belki de size o tarz dinamik bir sürüşü sevdirir. @CenkGs hocamın dediği gibi temizini bulursanız en azından denemenizi öneririm. :)
Valla bakalim hocam paraciklar birikiyor heyecanla ilk aracimi almayi bekliyorum e haliylede ben guzel anilar birakmali yer etmeli o yuzdende boyle bir konu actim ki ince eleyip ****************** dokuyayim fikirler gelsin gorusler tecrubeler hepsinin birlesiminden yola cikip nirvana ulasacam insallah
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
ya bu 156 lara ve 159 lara nerede görsem dönüp bakıyorum. hangisinin gidişi iyi bunların ? 2.5 v6 ları falan var ama pek tutulmadı herhalde. sinan abi o konuda ne der acaba ? 156 hakkında detay lazım :)
Arkadasim, her ikisini de kullandim asagi yukari 2 ser yil.
156: hayatimda surusunden acik ara encok zevk aldigim aractir. Atmosferik 120 beygir, cift eksantrik, 8 bujili bir makine dir, gaz tepkileri ve direksiyon hissiyati efsanedir. Korkmadan yuksek hizlarda viraja girersin, (aslinda suspansiyon rahatsiz edecek kadar serttir, bu yuzden de) koparmaz, atmaz, yatirmaz, stock hali bence muazzam bir eserdir. Her zaman soylerim, su anda son kasa 156 nin sifirini piyasaya surseler italyadan ilk siparisi ben veririm.
159: Bence dunyanin en yakisikli arabasidir, arabayi park ettiksen sonra, vaktini arabanin icinde gecirmekten keyif alirsin, hic cikmak istemezsin, eve giderken de en 3 kez donup arkana bakma garatilidir. Surusu 156 dan daha basarili ama daha ruhsuzdur (1.9 JTD icin). Arac 156 ya gore daha yuksektir, suspansiyon daha yumusaktir, fakat muthis bir motoru vardir. 6. vites 2bin devirde 140 kmh yapar. Dizel oldugundan ilk kalkis belki cok tatmin etmeyebilir fakat 100-160 arasini cok fena kapatir, goz acip kapayincaya kadar. Uzun yolda 160-180km hizla arasi yolculuk esnasinda 6-7 lt yakit yakar.
Bu arada Alfa Romeo nun parcalari cok pahali bilinir ama alakasi yoktur...
Yaninizdan gecen Alfalara bakanlardan degil, icinde oturanlardan olun :D
 
Arkadasim, her ikisini de kullandim asagi yukari 2 ser yil.
156: hayatimda surusunden acik ara encok zevk aldigim aractir. Atmosferik 120 beygir, cift eksantrik, 8 bujili bir makine dir, gaz tepkileri ve direksiyon hissiyati efsanedir. Korkmadan yuksek hizlarda viraja girersin, (aslinda suspansiyon rahatsiz edecek kadar serttir, bu yuzden de) koparmaz, atmaz, yatirmaz, stock hali bence muazzam bir eserdir. Her zaman soylerim, su anda son kasa 156 nin sifirini piyasaya surseler italyadan ilk siparisi ben veririm.
159: Bence dunyanin en yakisikli arabasidir, arabayi park ettiksen sonra, vaktini arabanin icinde gecirmekten keyif alirsin, hic cikmak istemezsin, eve giderken de en 3 kez donup arkana bakma garatilidir. Surusu 156 dan daha basarili ama daha ruhsuzdur (1.9 JTD icin). Arac 156 ya gore daha yuksektir, suspansiyon daha yumusaktir, fakat muthis bir motoru vardir. 6. vites 2bin devirde 140 kmh yapar. Dizel oldugundan ilk kalkis belki cok tatmin etmeyebilir fakat 100-160 arasini cok fena kapatir, goz acip kapayincaya kadar. Uzun yolda 160-180km hizla arasi yolculuk esnasinda 6-7 lt yakit yakar.
Bu arada Alfa Romeo nun parcalari cok pahali bilinir ama alakasi yoktur...
Yaninizdan gecen Alfalara bakanlardan degil, icinde oturanlardan olun :D
Cok guzel bir yazi hocam karar asamamda buyuk etkisi olacak tesekkurler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve saracer
Arkadasim, her ikisini de kullandim asagi yukari 2 ser yil.
156: hayatimda surusunden acik ara encok zevk aldigim aractir. Atmosferik 120 beygir, cift eksantrik, 8 bujili bir makine dir, gaz tepkileri ve direksiyon hissiyati efsanedir. Korkmadan yuksek hizlarda viraja girersin, (aslinda suspansiyon rahatsiz edecek kadar serttir, bu yuzden de) koparmaz, atmaz, yatirmaz, stock hali bence muazzam bir eserdir. Her zaman soylerim, su anda son kasa 156 nin sifirini piyasaya surseler italyadan ilk siparisi ben veririm.
159: Bence dunyanin en yakisikli arabasidir, arabayi park ettiksen sonra, vaktini arabanin icinde gecirmekten keyif alirsin, hic cikmak istemezsin, eve giderken de en 3 kez donup arkana bakma garatilidir. Surusu 156 dan daha basarili ama daha ruhsuzdur (1.9 JTD icin). Arac 156 ya gore daha yuksektir, suspansiyon daha yumusaktir, fakat muthis bir motoru vardir. 6. vites 2bin devirde 140 kmh yapar. Dizel oldugundan ilk kalkis belki cok tatmin etmeyebilir fakat 100-160 arasini cok fena kapatir, goz acip kapayincaya kadar. Uzun yolda 160-180km hizla arasi yolculuk esnasinda 6-7 lt yakit yakar.
Bu arada Alfa Romeo nun parcalari cok pahali bilinir ama alakasi yoktur...
Yaninizdan gecen Alfalara bakanlardan degil, icinde oturanlardan olun :D
Birde hocam alfanin parcalari zor bulunuyor pahalidir vs konusu icin gorusunuz nedir nede olsa ogrenci adamim cok uzmesin beni:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve saracer
Birde hocam alfanin parcalari zor bulunuyor pahalidir vs konusu icin gorusunuz nedir nede olsa ogrenci adamim cok uzmesin beni:D
Yazimin sonunda bahsetmistim aslinda, sehir efsanesinden ibarettir. Abartmayim ama piyasadaki parcasi en ucuz diyebilecegin arabalarla asagi yukari ayni seviyededir (156), cok ta rahat bulursun.
Arabayi ilk aldigimda rutin degistirilmesi gereken seyler vardi; balatalar, filtreler vs vs gecmis gun yanlis hatirlamiyorsam 10-12 kalem urun. Yetkili servisin 2200 TL (iscilik haric) dedigi urunleri piyasadan 600 tl ye bulup halletmistim.
Gordugum kadariyla istanbul da yasiyorsun, eger anadolu da bir sehirde olsaydin cok tavsiye etmeyebilirdim, ustasini bulmak cok kolay olmayabilir. Hem alirken hem sonrasinda, kronik bazi rahatsizliklari vardir ama bilene cozumu cok ucuz ve kolaydir.
Anladigim kadariyla vaktin var, ne yap et bi test surusu yapmaya calis 156 ile gerisi kolay. Inan bana vazgecemiceksin :D
Ama dedigim gibi arabaya iyi baktirmak, temizini bulmak lazim, anlayan ustalarimiz var tanidik yonlendiririz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yazimin sonunda bahsetmistim aslinda, sehir efsanesinden ibarettir. Abartmayim ama piyasadaki parcasi en ucuz diyebilecegin arabalarla asagi yukari ayni seviyededir (156), cok ta rahat bulursun.
Arabayi ilk aldigimda rutin degistirilmesi gereken seyler vardi; balatalar, filtreler vs vs gecmis gun yanlis hatirlamiyorsam 10-12 kalem urun. Yetkili servisin 2200 TL (iscilik haric) dedigi urunleri piyasadan 600 tl ye bulup halletmistim.
Gordugum kadariyla istanbul da yasiyorsun, eger anadolu da bir sehirde olsaydin cok tavsiye etmeyebilirdim, ustasini bulmak cok kolay olmayabilir. Hem alirken hem sonrasinda, kronik bazi rahatsizliklari vardir ama bilene cozumu cok ucuz ve kolaydir.
Anladigim kadariyla vaktin var, ne yap et bi test surusu yapmaya calis 156 ile gerisi kolay. Inan bana vazgecemiceksin :D
Ama dedigim gibi arabaya iyi baktirmak, temizini bulmak lazim, anlayan ustalarimiz var tanidik yonlendiririz...
Cok pardon hocam okumama ragmen aklimdan cikmis. Valla vakit olarak aslinda vaktim yok final haftamdayim sinavin olmadigi gunler takiliyorum internette oyle. Benim calistigim yerde galerici bir cocuk var bugun sayfasina girdim bi 156 ilani var ise gittigim bir gun soyleyeyim alip sureyim bakayim araca. Ilana 29a koymus 27 falan yapilir belki 25e bile kapatilabilir arac temiz birdr gidip yakindan bakacagim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Arkadasim, her ikisini de kullandim asagi yukari 2 ser yil.
156: hayatimda surusunden acik ara encok zevk aldigim aractir. Atmosferik 120 beygir, cift eksantrik, 8 bujili bir makine dir, gaz tepkileri ve direksiyon hissiyati efsanedir. Korkmadan yuksek hizlarda viraja girersin, (aslinda suspansiyon rahatsiz edecek kadar serttir, bu yuzden de) koparmaz, atmaz, yatirmaz, stock hali bence muazzam bir eserdir. Her zaman soylerim, su anda son kasa 156 nin sifirini piyasaya surseler italyadan ilk siparisi ben veririm.
159: Bence dunyanin en yakisikli arabasidir, arabayi park ettiksen sonra, vaktini arabanin icinde gecirmekten keyif alirsin, hic cikmak istemezsin, eve giderken de en 3 kez donup arkana bakma garatilidir. Surusu 156 dan daha basarili ama daha ruhsuzdur (1.9 JTD icin). Arac 156 ya gore daha yuksektir, suspansiyon daha yumusaktir, fakat muthis bir motoru vardir. 6. vites 2bin devirde 140 kmh yapar. Dizel oldugundan ilk kalkis belki cok tatmin etmeyebilir fakat 100-160 arasini cok fena kapatir, goz acip kapayincaya kadar. Uzun yolda 160-180km hizla arasi yolculuk esnasinda 6-7 lt yakit yakar.
Bu arada Alfa Romeo nun parcalari cok pahali bilinir ama alakasi yoktur...
Yaninizdan gecen Alfalara bakanlardan degil, icinde oturanlardan olun :D
çok güzel bir anlatım olmuş teşekkür ederim :) 156 ve 159 mutlaka binmek isteyeceğim arabalar. fakat yaşadığım yerde (kayseri-sivas) başıma açabilecekleri sıkıntıları düşündükçe (parça tedariğinden çok ustasını bulmak sıkıntısı) hayallerimden soğuyorum. anlattığınıza göre 159 un 1.9 dizeli benim şu anda kullandığım 1.6 crdi i30 ile bire bir aynı motor hissiyatı ve tüketim olarak. hiç yabancılık çektirmez o yüzden. peki 156 nın 2.0 motorlusu ile 159 un benzinlisi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

umarım bir gün bir alfa romeo'nun içinde otururken bu mesajınız aklımıza gelir gülümseme sebebimiz olursunuz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
çok güzel bir anlatım olmuş teşekkür ederim :) 156 ve 159 mutlaka binmek isteyeceğim arabalar. fakat yaşadığım yerde (kayseri-sivas) başıma açabilecekleri sıkıntıları düşündükçe (parça tedariğinden çok ustasını bulmak sıkıntısı) hayallerimden soğuyorum. anlattığınıza göre 159 un 1.9 dizeli benim şu anda kullandığım 1.6 crdi i30 ile bire bir aynı motor hissiyatı ve tüketim olarak. hiç yabancılık çektirmez o yüzden. peki 156 nın 2.0 motorlusu ile 159 un benzinlisi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

umarım bir gün bir alfa romeo'nun içinde otururken bu mesajınız aklımıza gelir gülümseme sebebimiz olursunuz :)
Oncelikle 159 un Motorunu i30 un motoru ile kiyaslamak buyuk haksizlik olur, bu motor ayrica Cadillac ve Saab ta kullanilmaktadir.
159, 156 ya gore cok daha sorunsuz bir aractir, kolay kolay sizi servise goturmez. Acikcasi 159 benzinli kullanmadim ama yakit konusunda biraz uzebilir diye biliyorum.
Son kasa 2.0 156 larin cogu Selespeed denilen, yani otomatik versiyonudur ki kesinlikle uzak durmalisiniz. Cok sorunlu bir sanzumandir.
Benim size tavsiyem butceniz 20-30 araligindaysa temiz bir 156 1.6 TS 120 hp manuel alin gidin, emin olun tatmin olacaksiniz, kafa tutamayacaginiz arac azdir.
Yok 45-60 arasi bir butceniz varsa, ben konfor ariyorum diyorsaniz 159 tavsiye ederim, ama nazara karsi hazirlikli olun, cunku gozler hep uzerinizde olacak :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...