AÇIK 400.000 TL ye kadar araç tavsiyesi / yorumuna ihtiyacım var

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yyusuf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yyusuf

Yusuf Çelik
Asfalt Kurutucu
19
22
Marka
Renault
Değerli OTOPARK ailesi merhaba. Elimizdeki 1.4 benzinli 2010 Symbol aracı satıp daha genç güzel bi araba almayı planlıyoruz, ki burada sizin yardımınıza ihtiyacım var. Bütçe 400 bin TL. Babam sıfır araba alıp temiz kullanalım kafasında ama bende o fiyatlarda alınacak mantıklı bi sıfır araba bulamadım. Biraz araştırdım ve sıfır için seçeneklerde durum şu: boşlar boşu 1.4 egea 90 lık 370bin TL veya 1.6 multijet 120 lik doblo aşağı yukarı 400 bin TL. Bir de Fiorino seçeneği var ama nedense içime hiçbir türlü sindiremedim onu. Tabi fiat cephesindeki durum bu, diğer markalarda bu fiyat bandında sıfır bulabilir miyim bilmiyorum. Ben ise bunlar yerine 2. elde temiz, nispeten daha kaliteli araçlara yönelmeyi düşündüm. 2012-2014 Focus Titanium veya Style paketleri ilgimi çekiyor. Onun dışında bulabilirsem temiz golf 6 veya opel astra gibi arabalarda olabilir. İşte bu noktada sizlerin yorumuna açığım, yukarda yazan araçları kullananlar artı-eksi yanlarını söylerse, sorunlarından bahsederse veya bunların dışında bu mantıkla paralel araç tavsiye olanlar cevap verirse çok minnettar kalacağım. Şimdiden güzel yorumlarınız için teşekkürler. ( Gönül ister ki alıp güzel güzel legacy ye bineyim ama :) )
 
Astra j kasaya hiç yanaşma çok çok temizini bulamazsan soğutma sistemi ile ilgili tüm parçaları seni bulabilir ve büyük masraflar açabilir bu sırada arabadan soğuyabilirsin ben yeni sattım Astra mı, Golf 6 1.4 Tsi bir araç aldım astra dan sonra premium bir arabaya binmişim hissi verdi benim önerim o fiyatlara temiz Golf 6 bulabilirsin Benzin Dizel senin tercihin ama Dizel lerin fyatları 10-20 tl daha fazla yakıtı çok büyük sorun değilse konfor ve sessizlik için TSİ derim yakıt önemli çok km yapıyorum diyorsan Dizel alabilirsin ama Dizeller de dediğim gibi o fiyatlara temizi denk gelirmi bilmiyorum birde dizellerde benzinliye göre Partikül filtresi, Egr , Enjektör vs gibi maliyetler var tercih senin.
Bence bakımlı olması daha önemli bir konu gibi geliyor bana. Astrada zaten sorun çıkarabilecek maksimum maliyetleri belli. Ki ben her ne araç alıyorsam alıyım 2. el aldığımda örneğin 400K ya bir araç alıyorsam bakım vb. giderler için 30-40 lira kenarda bırakmak gerekiyor diye düşünüyorum.


Başlayalım 😁

Ekli dosyayı görüntüle 40053

Golf 6'ya bu paraları vermezdim. Çünkü 2012 olacak , KM'si , hasarı ona göre olacak.
1.6 atmosferik Astra J'de yıl ve hasar olarak gözünü karartırsan 300 küsürlere de bulunuyor. 1.4 Fire Egea'nın karşısına koymak için 2018'i buldum.
Kasa ağır olduğu için biraz yakıtı , biraz da sabrınızı test etmekte fayda var 😅

Ekli dosyayı görüntüle 40049

Normalde dizel önermez kimse şu pozisyonda ama bu kasayı adam akıllı taşıyan motor bu. Bir de otomatik.
Bu arabada 3 parça yüzelsel boya var. Trameri de 2000TL falan. Kilometre dışında C segmentte listenin yıldızı bence bu.

Ekli dosyayı görüntüle 40054

Atmosferik + Manuel Astra J ile ölümüne kapışıyor. Donanım - hafiflik - yakıt - büyük ihtimal daha da hızlı bir 2.el piyasasından dolayı mantıken öne de geçiyor.
Bir de üstüne Astra ne kadar 2018 olsa da 3 sene 3 senedir.
Tabi ''araba'' olarak Astra'dan 2 tane Egea çıkar mı ? 1.5 kesin çıkar 😁

Ekli dosyayı görüntüle 40055

Kredisiz araba alınmaz Türkiye'de 😁 Çek +80 bak dünyan değişiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 40056

Mantık kralı bu olur. Lüzumlu paket CoRsA.

Ekli dosyayı görüntüle 40057

Fiesta reisi de severiz sayarız 😋

Bu saydıklarımın arasında takılırdım. Kafam esip İnsignia A2'de bakabilirdim. Egea'da sıfır oğlu sıfır o da güzel. Zevkler - renkler 👍

1.3 cdti ile astra j ye pek yetmiyor tork olmasına rağmen ancak atmosferik astra j tavsiye etmiyorum.. Hatta 1.3 cdti bile çok tavsiye etmiyorum onun yerine 1.6 cdti en güzel yürüten motor..
 
Linke tıkladım ama açılmadı. Buda bir seçenek olabilir. Kullanıcısından duyalım nasıl bi arabadır?
İlanda yer alan araca dair genel bilgiler şöyle: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...z-degisensiz-lpg-li-corolla-1036947309/detay/

İlan haricinde size kendi olumlu/olumsuz deneyimlerimi aktarayım:
+ Arabanın yol tutuş ve konfor dengesi sınıfına göre baya üst tarafa yakın. Kullandığım her C segmenti arabadan daha konforluydu (Focus, Megane, Cerato, Fluence, Ceed). Konfor yönü iyi olmasına rağmen yüksek süratte ve virajlarda da yine sınfına göre iyi olduğunu söyleyebilirim.
+ Arabanın iç hacmi yine sınıfına göre geniş tarafta. Ek olarak yeni kasa Corolla'dan baş mesafesi olarak daha önde olduğunu, konsol dizaynının düz gelmesi sebebiyle bir tık daha ferah hissettirdiğini söylemeliyim.
+ Yakıt olarak sadece benzinde sakin kullanırsanız ortalama 7 litre civarı, LPG ile km'de güncel fiyatlarla 1 lira civarında yakarak günümüz şartlarına göre ekonomik dolaşabilirsiniz.
o Malzeme kalitesi ortalama diyebiliriz. Ön kapı üstleri de yumuşak plastik, yeni kasada serte dönmüşler (Bağımsız süspansiyona geçtikleri için gözüme batmazdı :D )
- En olumsuz özelliği en başta yazayım. Motor tork fakiri, yokuşta falan bayılıyor, hele ki LPG'de kullanırsanız. Sollamalarda falan iyice makinenin devir çevirmesi lazım, bu da tüketimi arttırıyor. Turbo ve dizel araçlara alıştıysanız bu nedir diyebilirsiniz. Eğer atmosferik kullanıcıysanız, sabrederseniz araç devrini alınca gerçekten yürüyebildiğini (sınıfına göre tabiki) gösteriyor. İlk kalkışta LPG ve klima açıkken sizi üzer fakat 140 üstü süratlerde dizel araçların tıkanmaya başladığı yerde motor; ben atmosferiğim, çevirdin devri almaya başladın 99 beygiri diyor :)
- Yalıtımı gerçekten B segmenti gibi. Rüzgarlı havalarda falan içeri rüzgar sesi alıyor, bir Japon klasiği. Yüksek süratte ses harici sıkıntı yok, araç güven verdiği için gayri ihtiyari direksiyonu tek elle tutarken bulabiliyorsunuz kendinizi. Diğer çokça kullandığım araç olan Accent ile kıyaslayınca yüksek sürat açısından iki sınıf fark varmıs gibi arada. 140 üstü iki elle direksiyona yapışıyorsunuz Accent Blue'da. Fakat yer yer rüzgar yalıtımı düşük sınıf Accent'in daha iyi diyebilirim.
- Bagaj kapağını ve kaputu kapatırken çıkan sesler ucuz hissiyat veriyor. Fakat bu ucuz hissiyat sizi yanıltmasın, boş paket olmasına rağmen 8 hava yastığı mevcut. Ncap ve IIHS testlerinde bu araç yılına göre yüksek puan alanlardan.

Benim yaklaşık 5 yılım geçti, genel olarak memnunum. Artık daha güçlü bir araca geçmenin vakti geldi dediğim için satmayı düşünüyorum.
 
Değerli OTOPARK ailesi merhaba. Elimizdeki 1.4 benzinli 2010 Symbol aracı satıp daha genç güzel bi araba almayı planlıyoruz, ki burada sizin yardımınıza ihtiyacım var. Bütçe 400 bin TL. Babam sıfır araba alıp temiz kullanalım kafasında ama bende o fiyatlarda alınacak mantıklı bi sıfır araba bulamadım. Biraz araştırdım ve sıfır için seçeneklerde durum şu: boşlar boşu 1.4 egea 90 lık 370bin TL veya 1.6 multijet 120 lik doblo aşağı yukarı 400 bin TL. Bir de Fiorino seçeneği var ama nedense içime hiçbir türlü sindiremedim onu. Tabi fiat cephesindeki durum bu, diğer markalarda bu fiyat bandında sıfır bulabilir miyim bilmiyorum. Ben ise bunlar yerine 2. elde temiz, nispeten daha kaliteli araçlara yönelmeyi düşündüm. 2012-2014 Focus Titanium veya Style paketleri ilgimi çekiyor. Onun dışında bulabilirsem temiz golf 6 veya opel astra gibi arabalarda olabilir. İşte bu noktada sizlerin yorumuna açığım, yukarda yazan araçları kullananlar artı-eksi yanlarını söylerse, sorunlarından bahsederse veya bunların dışında bu mantıkla paralel araç tavsiye olanlar cevap verirse çok minnettar kalacağım. Şimdiden güzel yorumlarınız için teşekkürler. ( Gönül ister ki alıp güzel güzel legacy ye bineyim ama :) )
Benim şahsi düşüncem aile araçlarının veya günlük kullanılacak araçların japon araçları olması.O paraya bineceğim araç Avensis olurdu.
 
Yeni model araba istiyorsam, motorunu hiç beğenmesem de o paraya direkt Egea Cross 1.4 Fire Urban paket alırdım. Alt paket Street çok boş, jant kapaklı, led far yok ve ekran olmadığı için konsol eski tip. Urban'da hem led var, tablet ekran var hemde Lounge'daki janta benzer güzel bir jant var. Urban'ın tam 400'e hatasızları yok ama 413 bandından hatasızları başlıyor. Belki kovalarsan acil uygun satan vs. 400'e bile denk gelir. Vavacars'ta benzer paraya var bir tane ilandaki çok içime sinmese de örnek amaçlı atıyorum.


Bu arada Egea'nın ikinci elinin hızlı oluşuna katılıyorum ancak, son aylarda yine gereksiz yere şişen piyasada en az fiyatı artan araba Egea Cross oldu. Bende 1.5-2 ay önce alırken seçeneklerim arasında Egea Cross vardı. Mayıs sonlarında hatasız maks. 5000 km'de bir Egea Cross 380-390 bandındaydı. Şuan bakıyorum o araba gerçekçi rakamlarla en fazla 450 satar. Oda en fazla. Ama o zamanlarda baktığım 2021 Joy Megane 1.3 TCE'lere bakıyorum baya artmışlar. Dediğin gibi yatırım içinde alacaksan Egea o konuda tam bekleneni veremeyebilir.
Yatırım büyük bir etken ama bu kadar para vermişken de 1.4 atmosferikten inip başka bir 1.4 atmosferiğe binmek hiç içime sinmiyor.
 
İlanda yer alan araca dair genel bilgiler şöyle: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...z-degisensiz-lpg-li-corolla-1036947309/detay/

İlan haricinde size kendi olumlu/olumsuz deneyimlerimi aktarayım:
+ Arabanın yol tutuş ve konfor dengesi sınıfına göre baya üst tarafa yakın. Kullandığım her C segmenti arabadan daha konforluydu (Focus, Megane, Cerato, Fluence, Ceed). Konfor yönü iyi olmasına rağmen yüksek süratte ve virajlarda da yine sınfına göre iyi olduğunu söyleyebilirim.
+ Arabanın iç hacmi yine sınıfına göre geniş tarafta. Ek olarak yeni kasa Corolla'dan baş mesafesi olarak daha önde olduğunu, konsol dizaynının düz gelmesi sebebiyle bir tık daha ferah hissettirdiğini söylemeliyim.
+ Yakıt olarak sadece benzinde sakin kullanırsanız ortalama 7 litre civarı, LPG ile km'de güncel fiyatlarla 1 lira civarında yakarak günümüz şartlarına göre ekonomik dolaşabilirsiniz.
o Malzeme kalitesi ortalama diyebiliriz. Ön kapı üstleri de yumuşak plastik, yeni kasada serte dönmüşler (Bağımsız süspansiyona geçtikleri için gözüme batmazdı :D )
- En olumsuz özelliği en başta yazayım. Motor tork fakiri, yokuşta falan bayılıyor, hele ki LPG'de kullanırsanız. Sollamalarda falan iyice makinenin devir çevirmesi lazım, bu da tüketimi arttırıyor. Turbo ve dizel araçlara alıştıysanız bu nedir diyebilirsiniz. Eğer atmosferik kullanıcıysanız, sabrederseniz araç devrini alınca gerçekten yürüyebildiğini (sınıfına göre tabiki) gösteriyor. İlk kalkışta LPG ve klima açıkken sizi üzer fakat 140 üstü süratlerde dizel araçların tıkanmaya başladığı yerde motor; ben atmosferiğim, çevirdin devri almaya başladın 99 beygiri diyor :)
- Yalıtımı gerçekten B segmenti gibi. Rüzgarlı havalarda falan içeri rüzgar sesi alıyor, bir Japon klasiği. Yüksek süratte ses harici sıkıntı yok, araç güven verdiği için gayri ihtiyari direksiyonu tek elle tutarken bulabiliyorsunuz kendinizi. Diğer çokça kullandığım araç olan Accent ile kıyaslayınca yüksek sürat açısından iki sınıf fark varmıs gibi arada. 140 üstü iki elle direksiyona yapışıyorsunuz Accent Blue'da. Fakat yer yer rüzgar yalıtımı düşük sınıf Accent'in daha iyi diyebilirim.
- Bagaj kapağını ve kaputu kapatırken çıkan sesler ucuz hissiyat veriyor. Fakat bu ucuz hissiyat sizi yanıltmasın, boş paket olmasına rağmen 8 hava yastığı mevcut. Ncap ve IIHS testlerinde bu araç yılına göre yüksek puan alanlardan.

Benim yaklaşık 5 yılım geçti, genel olarak memnunum. Artık daha güçlü bir araca geçmenin vakti geldi dediğim için satmayı düşünüyorum.
Öncelikle yorumun için çok teşekkür ederim. Arabaya gelince, kaput sesiymiş plastiğiymiş bunlar benim için araç alırken bir ölçek değil ki Corollanın da kaliteli bir araba olduğunu biliyorum. Benim için bu arabanın tek eksisi motoru olur, o da bizim gibi 6 kişilik bir aileyi taşıyamayabilir diye. Aynı kasada farklı bir motor seçeneği ile güzel bir tercih olabilir. Tekrardan değerli yorumun için teşekkür ederim. :)
 
İlanda yer alan araca dair genel bilgiler şöyle: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...z-degisensiz-lpg-li-corolla-1036947309/detay/

İlan haricinde size kendi olumlu/olumsuz deneyimlerimi aktarayım:
+ Arabanın yol tutuş ve konfor dengesi sınıfına göre baya üst tarafa yakın. Kullandığım her C segmenti arabadan daha konforluydu (Focus, Megane, Cerato, Fluence, Ceed). Konfor yönü iyi olmasına rağmen yüksek süratte ve virajlarda da yine sınfına göre iyi olduğunu söyleyebilirim.
+ Arabanın iç hacmi yine sınıfına göre geniş tarafta. Ek olarak yeni kasa Corolla'dan baş mesafesi olarak daha önde olduğunu, konsol dizaynının düz gelmesi sebebiyle bir tık daha ferah hissettirdiğini söylemeliyim.
+ Yakıt olarak sadece benzinde sakin kullanırsanız ortalama 7 litre civarı, LPG ile km'de güncel fiyatlarla 1 lira civarında yakarak günümüz şartlarına göre ekonomik dolaşabilirsiniz.
o Malzeme kalitesi ortalama diyebiliriz. Ön kapı üstleri de yumuşak plastik, yeni kasada serte dönmüşler (Bağımsız süspansiyona geçtikleri için gözüme batmazdı :D )
- En olumsuz özelliği en başta yazayım. Motor tork fakiri, yokuşta falan bayılıyor, hele ki LPG'de kullanırsanız. Sollamalarda falan iyice makinenin devir çevirmesi lazım, bu da tüketimi arttırıyor. Turbo ve dizel araçlara alıştıysanız bu nedir diyebilirsiniz. Eğer atmosferik kullanıcıysanız, sabrederseniz araç devrini alınca gerçekten yürüyebildiğini (sınıfına göre tabiki) gösteriyor. İlk kalkışta LPG ve klima açıkken sizi üzer fakat 140 üstü süratlerde dizel araçların tıkanmaya başladığı yerde motor; ben atmosferiğim, çevirdin devri almaya başladın 99 beygiri diyor :)
- Yalıtımı gerçekten B segmenti gibi. Rüzgarlı havalarda falan içeri rüzgar sesi alıyor, bir Japon klasiği. Yüksek süratte ses harici sıkıntı yok, araç güven verdiği için gayri ihtiyari direksiyonu tek elle tutarken bulabiliyorsunuz kendinizi. Diğer çokça kullandığım araç olan Accent ile kıyaslayınca yüksek sürat açısından iki sınıf fark varmıs gibi arada. 140 üstü iki elle direksiyona yapışıyorsunuz Accent Blue'da. Fakat yer yer rüzgar yalıtımı düşük sınıf Accent'in daha iyi diyebilirim.
- Bagaj kapağını ve kaputu kapatırken çıkan sesler ucuz hissiyat veriyor. Fakat bu ucuz hissiyat sizi yanıltmasın, boş paket olmasına rağmen 8 hava yastığı mevcut. Ncap ve IIHS testlerinde bu araç yılına göre yüksek puan alanlardan.

Benim yaklaşık 5 yılım geçti, genel olarak memnunum. Artık daha güçlü bir araca geçmenin vakti geldi dediğim için satmayı düşünüyorum.
Merhaba ilanı göremiyorum da spesifik olarak hangi toyota coralla modelini önermiştiniz?