400 bin km deviren ilk Tesla

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Finlandiyali bir Model S sahibi 3 yılda 400 bin km devirerek en yuksek km yapan elektrikli otomobil oldu..
TMS-400000-km1.jpg


400 bin km de sadece yuzde 7 (%7) batarya kapasitesi azalmiş.. Normal içten yanmali bir otomobilin 400 bin km de olabilcekleri düşündüğümüzde Teslanin %7 batarya kapasite kaybi hic bisey..

300 bin km de compresyonu %80 ustunde kalan kac benzinli veya dizel otomobil var :)

Haber linki.. http://www.hs.fi/autot/art-2000005339003.html
 
Son düzenleme:
400 bin km boyunca otomobilde herhangi bir arıza çıkmış mı ? Çıkmışsa neler bunlar bilgi var mı ? Linki açıp okuyamıyorum şuanda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Model s cok dayanikli ama model X cok zayif.. Model x ile 100 bin km bir yilda yapan Bjorn Nyland 2 defa ön aktarma sistemi bozuldu.
Normal suruste sorun yok ama ludicrous ile tapa gaz basinca woopling yapiyordu.
Marti kanadin kilitleri koptu
Arabanin tabanini komple tutan plastik cover vida yerlerinden koptu..
 
Son düzenleme:
Kaç para ulan bi Tesla? :D
80 bin Euro başlangıç fiyatı, valla 5 serisi yerine düşünülür. Tabii bu P75 modeli. Arkadan itiş 480 km menzil, autopilot falan yok.

Edit: 325.000 TL'ye geliyor. Vergiler vs. toplanınca.
Edit 2: Vergisiz fiyatı 63 bin Euro, o fiyat üzerinden ithal ettiğiniz zaman bu fiyatlara geliyor.
 
Son düzenleme:
Bjorn model s p85 modeli ile 200 bin km yapti. Onunda 2013 modeldi. 50 bin km civari batarya bozulduydu. Bu teslalarin erken donem bataryalari sikinti vardi. O yuzden 7 sene garanti verdi.
Problem çıkarttı mı sağlam çıkartıyor. Direksiyon kitlenme olayı baya ciddi mesele. Hallettik falan diyerek geri yolladıkları araçlarda bir daha sorun çıkıyormuş...
 
  • Beğeni
Tepkiler: hi-men
Haberi okudum, motoru değişmiş, pili değişmiş, direksiyon sistemi sorunlu çıkmış ve değişmiş... @CenkGs

Edit: Hepsi garantiden değişmiş, Tesla problemleri kabul etmiş yani.
Turkiye'de bu sorunlarin bir cogunu kullanici hatasi diye musteriye yikmaya calisirlar eger ki distributoru olsaydi. Simdi her arac problem cikarir ama problemin mahiyeti onemli. Oyle aktarma sistemi, direksiyon sistemi falan ciddi sorunlar.
 
Batarya ömrü kullanımın yanı sıra zamanla ilgili de bir durum. 3 yıl öyle bir batarya için çok genç olduğu anlamına geliyor ama 400 bin km de %7 kayıp gerçekten iyi bir değer. Beni asıl şaşırtan 3 yılda 400k nasıl yapmış bu vatandaş. Kaba bir hesapla her gün 365 km yapmış oluyor. Yan komşuya bile arabayla gitti belli ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Turkiye'de bu sorunlarin bir cogunu kullanici hatasi diye musteriye yikmaya calisirlar eger ki distributoru olsaydi. Simdi her arac problem cikarir ama problemin mahiyeti onemli. Oyle aktarma sistemi, direksiyon sistemi falan ciddi sorunlar.
Bu yüzden kaskosu 10.000 TL civarlarında. Problemlerin büyük olduğu ortada, fakat hızlıca da çözebiliyorlar, veya öyle iddaa ediyorlar.
Bir problem çıktığı zaman en yakın Tesla servisine (sanırım Graz-Avusturya) gitmek zorundasınız, ikinci seçenek ise mühendis çağırıp işlemleri burada yaptırmak. Günlük bazda ve çok fazla paraya çalışıyorlarmış mühendisler. Tabii en iyi bilgiyi Tesla sahiplerinden almak lazım.
 
Batarya ömrü kullanımın yanı sıra zamanla ilgili de bir durum. 3 yıl öyle bir batarya için çok genç olduğu anlamına geliyor ama 400 bin km de %7 kayıp gerçekten iyi bir değer. Beni asıl şaşırtan 3 yılda 400k nasıl yapmış bu vatandaş. Kaba bir hesapla her gün 365 km yapmış oluyor. Yan komşuya bile arabayla gitti belli ki.

Hata bende.. Adam taxi şöförü.. :) soylemeyi unuttum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...