KAPALI 50.000-70.000 Aralığında Hızlı Hatchback

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan furkano
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

furkano

Panpa
326
Marka
Citroen
Aranan araç tipi : B-C segmenti hızlı hatchback
Fiyat aralığı ; 50.000 - 70.000 TL
Aracın alım amacı : Alma amacım haftasonları gezip tozmak ve sürüş zevki.İşe zaten bisikletle gidiyorum.Kışın da servisle giderim.O yüzden yakıtına çok takılmam.
Beklenti : Gücü yerinde bir atmosferik motor, manuel şanzıman, iyi bir sürüş karakteri.
Aday araçlar : Citroen Xsara VTS- Renault Clio Sport (mk1)
Arada kalma sebebi :Xsara C sınıfı ,Clio B / Clionun parçaları ve ustası vs daha kolay bulunur .
Bulduğum araç: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...rkiyenin-en-temiz-xsara-vts-i-860778615/detay
İlandaki araca bakmaya gittim bugün, expere soktum, würth co2 leak test vs de yapıldı.Çok önemli bir sıkıntısı yok gibi ( şanzımanda vuruntu - direksiyonda yağ kaçağı , onun dışında motor gücü 112 hp çıktı ). Bronz baskı balata , açık hava filtresi ve klima iptali var modifiye olarak, cumartesi muayeneye girecek, normal de düz boru varex vardı dedi sahibi muayene için sökmüşler.Aracın sahibinin Lüleburgaz sanayide yazılım dükkanları var ecunationtrakya adında. Her türlü mekanik bakımını kendimiz yapıyoruz dedi, yağ olarak Liqui Moly 10W60 kullanmışlar.
Araç cumartesi günü muayeneye girecek, girdikten sonra beni arayacak.
Ben de sizlere araç hakkındaki fikirlerinizi sormak istedim, umarım yeni kurallara uygun bir konu olmuştur.
 
Ben daha çok Xsara VTS hakkındaki yorumlarınızı merak ediyorum, çünkü mevcut durum itibariyle almaya en yakın olduğum araç o.

Kronik problemlerini bilmiyorum, daha önce kullanmış kişiler veya ustaları bilir.Fakat ilandaki Xsara güzel gözüküyor fiyatı da aşırı yüksek değil alınabilir gözüküyor. 306 GTi ile aynı motoru kullanıyorlar, 160 küsür beygir(165-167 olması lazım emin değilim) 1100 küsür kiloda emin olun çok zevkli olacaktır.

Yalnız Xsara’larda birkaç kadersiz araba gibi piyasada çok tutulmadı, yani yatırım amaçlı gibi düşünürseniz beklentinizin karşılığını vermez.Ama bir 306 GTi ayarında gidecek Xsara VTS’ye de kimsecikler yok demez.

Ayrıca günlük binme mevzusuna gelince de bence eğer yakıt problem teşkil etmezse binilebilir-en azından haftanın 2-3 iş günü. Düzgün, bakımlı, orijinal oynanmamış her otomobil günlük tempoya dayanır, yaşı modeli ne olursa olsun.
 
Son düzenleme:
Aranan araç tipi : B-C segmenti hızlı hatchback
Fiyat aralığı ; 50.000 - 70.000 TL
Aracın alım amacı : Alma amacım haftasonları gezip tozmak ve sürüş zevki.İşe zaten bisikletle gidiyorum.Kışın da servisle giderim.O yüzden yakıtına çok takılmam.
Beklenti : Gücü yerinde bir atmosferik motor, manuel şanzıman, iyi bir sürüş karakteri.
Aday araçlar : Citroen Xsara VTS- Renault Clio Sport (mk1)
Arada kalma sebebi :Xsara C sınıfı ,Clio B / Clionun parçaları ve ustası vs daha kolay bulunur .
Bulduğum araç: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...rkiyenin-en-temiz-xsara-vts-i-860778615/detay
İlandaki araca bakmaya gittim bugün, expere soktum, würth co2 leak test vs de yapıldı.Çok önemli bir sıkıntısı yok gibi ( şanzımanda vuruntu - direksiyonda yağ kaçağı , onun dışında motor gücü 112 hp çıktı ). Bronz baskı balata , açık hava filtresi ve klima iptali var modifiye olarak, cumartesi muayeneye girecek, normal de düz boru varex vardı dedi sahibi muayene için sökmüşler.Aracın sahibinin Lüleburgaz sanayide yazılım dükkanları var ecunationtrakya adında. Her türlü mekanik bakımını kendimiz yapıyoruz dedi, yağ olarak Liqui Moly 10W60 kullanmışlar.
Araç cumartesi günü muayeneye girecek, girdikten sonra beni arayacak.
Ben de sizlere araç hakkındaki fikirlerinizi sormak istedim, umarım yeni kurallara uygun bir konu olmuştur.
Bu araçlara pek hakim değilim ama şunlar aklımı karıştırdı:
Klima iptali denmiş, klima arızasının süslü versiyonu olmasın bu?
Ve 10w60 yağ. Üstelik araç 173 bin km'de. Bence burada bir soru işareti var zira eski atmosferik motoru 7/24 istanbulpark'a çıkarmıyorsanız 10w60 yağın bir esprisi yok. Hatta 50 numara bile kalın gelir, 200 bini bile görmemiş araç neticede.
 
@nacker Bu tip arabalarda, özelikle de Clio Sportlar da çok görüyorum klima iptali olayını, klima çalışmasa bile aracın gücünden yiyormuş, o nedenle çok yadırgamadım. Klimanın kompresörü de mevcut .

Arabanın kullanım kılavuzunda hangi yağ tavsiye edilmiş bilmiyorum ama 10w60 yağ kullanmak için illaha hergün piste çıkmaya gerek var mı tartışılır ,sonuçta gazlamak için kullanılan bir araç.
 
Xsara, 306 ile kardeş bir model 306 sportif yönü ağır basan modelken, Xsara kalite ve konforu ön plana çıkıyor. Donanımlar itibariyle Xsara daha ağır ve 306'da kullanılan 6 ileri şanzımana sahip değil. 306 daha sert ve daha seri bir araç. Ancak bir VTS sürüşü her halükarda yüz güldürür. Ilandaki aracı alırsanız masraf edeceğiniz açık; şanzımanda vuruntu, direksiyon yağ kaçağı vs. dyno verisi de düşündürücü kompresyon testi daha kesin olur sanırsam. Sonuç olarak bu araçların genel alıcısı belli yorulmamış, patlamamış olanlarını bulmak kolay iş değil ve masraf edileceği garanti.

10W60 konusu da dikkate alınmalı gördüğüm kadarıyla çoğunlukla 5w30-10w40 kullanılıyor bu motorda.
 
@Sirius Teşekkürler fikirleriniz için. Bu yaştaki çoğu arabaya expertiz yapılınca illaki masraf yapılacak şeyler çıkar diye düşünüyorum.Hem eski hem masrafsız zor.Örneğin geçen yıl sattığımız bir 2005 Accent'imiz vardı, bakımları tam ve düzgün kullanılan bir arabaydı, bana problemsiz geliyordu ama alıcı expere sokunca bir kaç tane problem çıktı.Onun dışında 10W60 yağ konusu araştırmak lazım o zaman.Pek bilgi bulamadım o konuda, yabancı forumlara da bakayım bi.
 
Castrol , Motul ve Liqui Moly'nin sitelerindeki yağ seçim robotlarının üçü de 10W40 önerdi. 10W60 kullanımının bir zararı olur mu bilmiyorum.
 
10w60 kullanmak zarar vermez de araçtaki çeşitli sıkıntıları gizlemek maksadıyla 10w60 kullananlar oluyor o nedenle dikkat edilmeli. Yağ sızıntısı olan, motor içi aşınmadan dolayı çok yağ eksilten araçlar vs.
 
Bunda lpg varmış yeni farkettim. Ama motor focus 1 deki 1.6 ve blok olarak 1.25, 1.4 zetecs ile aynı. Parça sıkıntısı vs olmaz, sağlamlık olarak gayet iyidir kolay kolay sorun çıkarmaz. Direksiyon ayarı yok diye biliyorum. Koltuk yükseklik ayarı var, sürüş pozisyonu vites pozisyonu pedalların konumu çok güzel. Şehir içi sakin kullanımda bile arabadan zevk alıyorum. Gerçi ben her arabayı kullanmaktan zevk alırım ama fiesta mk 4 gerçekten tarif edilemez bir keyif veriyor. Bendeki 1.25 ve aşırı canlı bir ünite. Her fiestada olduğu gibi istediğiniz zaman arkadan dengeli bir şekilde kaydırabiliyorsunuz, limitleri yüksek. Dediğim gibi pedal konumu sayesinde çok rahat bir şekilde h&t yapabiliyorum (terlikle bile). 1.6 motor çok daha farklı bir dünya olur. Tavsiye ederim
 
Son düzenleme:
@yaso Teşekkürler öneriniz için.
Fiesta'yı ben de seviyorum hatta konusunu açmıştım aylar önce .https://otopark.com/forum/threads/mk5-fiesta-1-6-sport.11141/#post-366761
Ama ilandakini gözüm tutmadı pek.Özellikle o stoplar ve sanki arabaya hayabusa motoru konmuş gibi takılan ,11.000 devir gösteren kadran arabadan soğutuyor ister istemez.
 
Hocam megane coupe f7r 2.0 motor önerebilirim size. vts yi bilmem ama 172 rs makinasıyla kıyaslayınca ölümsüz ve çok daha sorunsuz bir motoru var. Hatta bu ara benim laguna aşkım depreşti eğer hakikaten değerini veririm derseniz kendi aracımı önerebilirim size. Eksi yön olarak diğer alternatiflere göre arka diz mesafesi daha dardır. Şu an gözlemlediğim herhangi bir masrafı yok. 4000 km sonra triger bakımı var sadece. Onu da yaptırıp vereceğim istediğim değeri verene. Fabrikasyon jantlarıyla vereceğim.

45214_d92a073f5d311974f02ecaf127d59f9b.jpg
 
Bu arada bahsettiğiniz vts zamanında vtilarla yürüyen hatta geçebilen bir araçtı. Baya meşhurdur vts yi ilk defa sarı sitede bakmama sebep olan araçtır. Klima iptali vs tamamen koşturulduğu için yapılan güç odaklı işlemlerden. Sisten çıkan hava borusuda bunun kanıtı. Dynoda o kadar düşük çıkmasına baktırmak gerek. Bunlar 90 ların teknolojisini barındıran hacimli eski motorlar olduğundan yağ eksiltmeleri bir miktar normaldir. Günümüz teknolojisini kullanan pek çok gti çok daha fazla yağ eksiltir. Ama 10 60 yağ da ne bileyim ben çok mecbur kalmadıkça koymam. Adana gibi sıcak bir yerde yaşasam belkide normalde gerek yok.

 
Son düzenleme:
@PULAT
Sizin aracın konusu takip ediyorum, ikinci elde sizinki gibi araba bulunmaz .Herhalde coupeleri geçtim aynı modeldeki tüm karoser çeşitlerindeki megane'lar içinde en bakımlı ve emek sarfedilmiş birkaç arabadan birisidir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...