KAPALI 60 75 arası otomatik hatcback

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan elwind
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

elwind

Asfalt Kurutucu
29
Öğrenci için otomatik 0 hatcback arabası tavsiye edebilirmisiniz arkadaşlar bugun galerileri gezdik aklımızda hyundai i20 orta paket polo otomatik birde opel corsa kaldı hangisi daha uygundur yakıt tüketimi en önemli unsur önerilerinizi bekliyorum link atabilirsiniz 0 olacak
 
@elwind
Teknik olarak böyle:
Taner Göde/Donanımhaber forum' Alıntı:
Atmosferik motor patlayıcı benzin-hava karışımını elde etmek için gerekli olan havayı silindirlerin içerisinde aşağı ve yukarı hareket eden pistonların yarattığı basınç farkı ile emmektedir. Bu nedenle tüm devir bandında homojen bir güç ve tork artışı izlenir. Emme valfi açılır, piston aşağıya doğru hareket eden, deniz seviyesinde atmosferik 1 bar basınçla hava emilir, silindire dolarken enjektörden emme manifolduna veya silindirin içine doğrudan benzin de püskürtülür, emme valfi kapanır, silindirin içindeki benzin-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, buji kıvılcımı çakar, patlayıcı karışım infilak eder ve pistonu aşağıya doğru ite, o da biyel kolu ile krankı çevirir ve volan dişlisi dönmeye başlar. Egzoz gazının tahliyesi için egzoz valfi açılır, piston yeniden hava emmeye başlamadan gazı dışarıya iter.

Turbo birbirine göbekten bir mille bağlı kanatçıklı iki pervaneden oluşur. Her pervane kendi odasında giriş ve çıkış ağızları arasında pompalama ve pompalanma görevini görür. Egzoz gazı silindirden çıkarken bir artçı kuvvete sahiptir ve bu kuvvet mesela bir pervaneyi çevirmek için kullanılabilir. Turbodaki egzoz tarafından girişinde egzoz manifoldundan gelen sıcak gazlar girer, bu gazlar turbonun egzoz pervanesini çevirir, sonra çıkıştan dışarıya alınarak egzoz boruları ve susturucuları vasıtasıyla atmosfere yayılır. Turbodaki egzoz tarafının çevirdiği pervanedeki mil emiş tarafındaki pervaneyi çevirerek pervanenin hava emme kanalında bir alçak basınç yaratmasına ve daha fazla hava emilmesine neden olur. Alçak basınç sayesinde daha fazla hava motora emilir ve motor aynı hacimde birden daha fazla hava ile dolduğundan daha fazla güç üretmeye başlar. Turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir. Dezavantaj olarak gaza bastıktan sonra turbo lag dedikleri gecikme olur. Bu gaza bastıktan sonra güç artışının hemen değil de egzoz gazlarının önce turboyu çevirmesi, havanın emilmesi ve silindirlere dolması için 1-2 saniye sürenin geçmesi demek.
Kompresör (supercharger) de bir (aşırı) hava dolum sistemidir. Turbodan farklı olarak egzoz gazı ile değil, kranktan aldığı mekanik enerji ile çalışır. Bu nedenle de gaza basınca hemen devreye girdiğinden güç artışı hemen olur.


Atmosferik demek elde ne kadar güç varsa o kadar beygir almak demek. 1 birimden 1 birim gibi, turboda ise o 1 birimden 2-3 birim alınıyor. Araç daha performanslı oluyor ama bu aynı birimden fazla güç elde etmek aracın daha fazla aşınmasına neden oluyor.
LPG konusunda ise direkt enjeksiyonlu sistemlere eskiden takılmıyordu artık takılıyor. Kullanıcı deneyimlerine göre atmosferikteki sorunsuzluk (uzun dönem de onlara da zararlı aslında) turbo motorlu araçlarda yok deniyor. Performans kaybı yaşadım diyen de var, arabada durmadan bir sorun çıkıyor diyende var. Turbolu araçların dönüşümleri diğerlerine göre pahalı oluyor, ucuza kaçmak başınıza daha büyük dert açabiliyor. Kaldı ki LPG her atmosferikte de aynı sorunsuzluğu sergilemiyor (örn: Opel).

Bu şekilde biliyorum, yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: karyel ve bt
Ben atmosferik motorla turbot motor arasındaki farkı bilmiyorum.Lpg uyumu konusunda atmosferik motorlar neden daha az problem çıkarıyor arkadaşlar toyota ve hondaya yönelicem ona göre

Atmosferik motor; benzini yakmak için atmosferden gelen normal havayı kullanıyor. Turbo motor ise; benzin ve ya dizeli yakmak için, turbonun atmosferden aldığı havayı yüksek hızda dönerek daha çok miktarda kendine iletmesinden alıyor.
Tüp uyumuna gelirsek uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile turbolu araçlarda direk injeksiyon var, yakıt direk olarak silindirin içine püskürtülüyor. Atmosferiklerde ise yakıt hava karışımı silindir içine gönderiliyor. yani ateşleme sisteminin farklılığından kaynaklanıyor. Turbo motorlara uyumlu lpg yok mu var ama atıyorum; Atmosferik motora 2.000 tl ye takılıyorsa turbo motora 4-5.000 tl ye takılıyor. Turbo motorlu araca tüp neden gereksiz diyorum; çünkü turbo motor zaten az yakıyor. mesela km de ort 25 kr. sen buna tüp taksan düşeceği 20 kr. 5.000 tl lik tüp sisteminin amorti etmesi için 100.000 km yapman lazım. ancak ondan sonra sana karı olur. tabi bu arada çıkarabileceği arıza ve ekstra bakımları hesaba katmalısın. yani işin özeti değmez.
Daha fazla bilgi için; @motorsinann 'ı buraya bekleriz.
birde şu videoyu ekleyeyim;
eskiden otoparktalardı şimdi kendi kanalları var kısa ve güzel bilgi veriyorlar. takip etmenizi tavsiye ederim.
Tekrar açarsam sorunsuzluk dersen al bir atmosferik, tam otomatik ve ya cvt japon; arkadaşların dediği gibi honda jazz v.b sana uyar. yok illa az yaksın dersen mecburen turbo motor; orda da işin içine dsg ve benzeri çift kavramalar girecek, arıza yapma şansı daha fazla. o yüzden hem turbo motor, hem tam otomatik şanzıman 208 sana uyar dedim. he dersen ki; az yaksın otomatiği çok konforlu olmasa da arızası ucuz olsun: o zaman sana corsa 1.3 cdti easytronic, 208 hdi etg veya dacia sandero 1.5 dci easy-r derim.
 
Son düzenleme:
Atmosferik motor; benzini yakmak için atmosferden gelen normal havayı kullanıyor. Turbo motor ise; benzin ve ya dizeli yakmak için, turbonun atmosferden aldığı havayı yüksek hızda dönerek daha çok miktarda kendine iletmesinden alıyor.
Tüp uyumuna gelirsek uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile turbolu araçlarda direk injeksiyon var, yakıt direk olarak silindirin içine püskürtülüyor. Atmosferiklerde ise yakıt hava karışımı silindir içine gönderiliyor. yani ateşleme sisteminin farklılığından kaynaklanıyor. Turbo motorlara uyumlu lpg yok mu var ama atıyorum; Atmosferik motora 2.000 tl ye takılıyorsa turbo motora 4-5.000 tl ye takılıyor. Turbo motorlu araca tüp neden gereksiz diyorum; çünkü turbo motor zaten az yakıyor. mesela km de ort 25 kr. sen buna tüp taksan düşeceği 20 kr. 5.000 tl lik tüp sisteminin amorti etmesi için 100.000 km yapman lazım. ancak ondan sonra sana karı olur. tabi bu arada çıkarabileceği arıza ve ekstra bakımları hesaba katmalısın. yani işin özeti değmez.
Daha fazla bilgi için; @motorsinann 'ı buraya bekleriz.
birde şu videoyu ekleyeyim;
eskiden otoparktalardı şimdi kendi kanalları var kısa ve güzel bilgi veriyorlar. takip etmenizi tavsiye ederim.
Tekrar açarsam sorunsuzluk dersen al bir atmosferik, tam otomatik ve ya cvt japon; arkadaşların dediği gibi honda jazz v.b sana uyar. yok illa az yaksın dersen mecburen turbo motor; orda da işin içine dsg ve benzeri çift kavramalar girecek, arıza yapma şansı daha fazla. o yüzden hem turbo motor, hem tam otomatik şanzıman 208 sana uyar dedim. he dersen ki; az yaksın otomatiği çok konforlu olmasa da arızası ucuz olsun: o zaman sana corsa 1.3 cdti easytronic, 208 hdi etg veya dacia sandero 1.5 dci easy-r derim.
gerekli bilgiyi en güzel şekilde vermişsin abi,
şöyle bir ek yapayım bende, turbo motorlar zaten yapısı gereği aşırı ısınırlar ve stok halde bile subap haşlayan turbo motorlar var, bu motorlara LPG takıldığı zaman tam bir katliam oluyor
günümüzde ki turbo araçların neredeyse hepsi direct piston tepesine yakıtı gönderiyor ve 100 bar basınç 70v elektrikle çalışan bir enjektöre sahip, atmosferik motorlar da subap arkası 12v ile çalışan çok basit sargılı bir enjektör bulunuyor bu yüzden atmosferiklerde daha uyumlu oluyor, fakat hiç bir motora LPG tam uyumlu değildir benzinli motor benzin için üretiliştir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...