Atmosferik motor; benzini yakmak için atmosferden gelen normal havayı kullanıyor. Turbo motor ise; benzin ve ya dizeli yakmak için, turbonun atmosferden aldığı havayı yüksek hızda dönerek daha çok miktarda kendine iletmesinden alıyor.
Tüp uyumuna gelirsek uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile turbolu araçlarda direk injeksiyon var, yakıt direk olarak silindirin içine püskürtülüyor. Atmosferiklerde ise yakıt hava karışımı silindir içine gönderiliyor. yani ateşleme sisteminin farklılığından kaynaklanıyor. Turbo motorlara uyumlu lpg yok mu var ama atıyorum; Atmosferik motora 2.000 tl ye takılıyorsa turbo motora 4-5.000 tl ye takılıyor. Turbo motorlu araca tüp neden gereksiz diyorum; çünkü turbo motor zaten az yakıyor. mesela km de ort 25 kr. sen buna tüp taksan düşeceği 20 kr. 5.000 tl lik tüp sisteminin amorti etmesi için 100.000 km yapman lazım. ancak ondan sonra sana karı olur. tabi bu arada çıkarabileceği arıza ve ekstra bakımları hesaba katmalısın. yani işin özeti değmez.
Daha fazla bilgi için;
@motorsinann 'ı buraya bekleriz.
birde şu videoyu ekleyeyim;
eskiden otoparktalardı şimdi kendi kanalları var kısa ve güzel bilgi veriyorlar. takip etmenizi tavsiye ederim.
Tekrar açarsam sorunsuzluk dersen al bir atmosferik, tam otomatik ve ya cvt japon; arkadaşların dediği gibi honda jazz v.b sana uyar. yok illa az yaksın dersen mecburen turbo motor; orda da işin içine dsg ve benzeri çift kavramalar girecek, arıza yapma şansı daha fazla. o yüzden hem turbo motor, hem tam otomatik şanzıman 208 sana uyar dedim. he dersen ki; az yaksın otomatiği çok konforlu olmasa da arızası ucuz olsun: o zaman sana corsa 1.3 cdti easytronic, 208 hdi etg veya dacia sandero 1.5 dci easy-r derim.