KAPALI 70 - 75k bandında araç önerisi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Şuan 2011 Opel Astra H 1.3 astra cdti sahibiyiz. Artık beni hem yakıt olarak üzmeye(50 tlye 100km şehiriçi) başladı. Araç sürekli bende babam elini dahi sürmüyor diyebilirim. Herşeyiyle ben ilgileniyorum bir yere gidilicekse ben alıp bırakıyorum fazla araç kullanmayı sevmiyor. Malum 115bin olduğu ve bizde km takıntısı olduğu için özellikle dizel oluşundan değiştirmeye karar verdik. Öncelikle kesinlikle 2011 üstü bakıyoruz benim önceliğim tsi motorlar, fakat dizelde olabilir duruma göre. Gönlümde olan araç ilk çıktığından beri sahip olmak istediğim 1.4 tsi 140lık Leon Fr fakat kullanıcı kitlesi ve istenilen fiyatları görünce vazgeçesim geliyor. Buna ek olarak Golf Mk7 1.2 1.4 tsi olabilir sizlerinde önerilerine açığım şimdiden teşekkürler herkese iyi forumlar..
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Valla hocam yaklasık boyle 7 8 aydır kullanıyorum. Bundan sonra özen göstereceğim :)
Muhakkak dikkat edin.. Hele ki ülkemizdeki yakıtların ne kadar kalitesiz olduğunu bildikten sonra üstüne bir de bu tarz bir kullanım sorun çıkarabilir. Bunu sadece yakıt sarfiyatının artması, performans düşüklüğü olarak da algılamayın. Aracın deposunun içinde bulunan pompa oldukça hareketli bir parçadır ve deponun içinde bulunan yakıtla birlikte kendini soğutur. Çeyrek depo ve altındaki kullanımlarda bu pompa kendini yeterince soğutamaz, ısınma meydana gelir ve mazot pompasını da yakma riskiniz yükselir.
 

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Bana kalırsa bir enjektörlere baktırmak için ve mazot filtresi değişimi için haftasonu sanayiye uğrayın.Bakımı gelmemişse bile kafan rahatlar.cebinden max 100 tl çıkar gibi duruyor
3000km daha oldu bakım yapılalı bu kadar kısa sürede tıkanmış olamaz herhalde? Enjektörlere baktırıp egr emme temizlemeyi de yaptıracağım kısa sürede teşekkürler :)
Muhakkak dikkat edin.. Hele ki ülkemizdeki yakıtların ne kadar kalitesiz olduğunu bildikten sonra üstüne bir de bu tarz bir kullanım sorun çıkarabilir. Bunu sadece yakıt sarfiyatının artması, performans düşüklüğü olarak da algılamayın. Aracın deposunun içinde bulunan pompa oldukça hareketli bir parçadır ve deponun içinde bulunan yakıtla birlikte kendini soğutur. Çeyrek depo ve altındaki kullanımlarda bu pompa kendini yeterince soğutamaz, ısınma meydana gelir ve mazot pompasını da yakma riskiniz yükselir.
Evet ülkedeki yakıt kaliteleri ortada zaten. Bilgiler için çok teşekkür ederim
 

karyel

Profesör
2 Kas 2016
313
441
1,395
40
Arabanın kafa gitmiş muhtemelen ama yine de naçizane bir kaç tavsiye;
1. Aracınızın deposunu fulleyerek kullanın, ışığın yanmasını beklemeden yakıt alın, tercihen çeyrek depo kalınca.
2. Gözünüze bi benzinlik kestirin hep aynı pompadan yakıt alın.
3. Ustam var demeyin, yetkili serviste bi incelesinler bazen yazılım güncellemesi v.s gerekebiliyor. Bir arkadaşın dediği gibi EGR'de de sıkıntı olabilir.
Aracınız güzel; az yakan, fena kaçmayan cinsten ancak işte her güzelin bir kusuru var. temel kural burada devreye giriyor; bir makinede sağlanan fayda arttıkça, sorun verme şansı artıyor. çünkü makineyi sıkıştırıp birimden daha fazla iş alıyorsun. Araç ne kadar az sıkıştırılırsa arıza verme şansı azalır. Örneğin DSG gibi çift kavrama otomatik şanzımanlar, yakıt tüketimini manuelle yarışır konuma getirdi ama arıza vermeme konusunda tork konventörlülerin yanına yaklaşamıyorlar. Turbo da bu devirde Allah'ın emri gibi oldu ama sorun verme şansı daha çok, kullanımda daha dikkatli olmak lazım. Neyse eğer bu kadar kısa mesafede az km yapıyorsanız atmosferik benzinli manuel veya otomatik bir araç düşünebilirsiniz. yakıtı fazla gibi görünse de arıza şansı daha azdır. Ama bunu satıp turbo benzinli bir araç almayı düşünmeyin sakın, temel mantık değişmeyecek çünkü, ne kadar ek parça o kadar sorun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Arabanın kafa gitmiş muhtemelen ama yine de naçizane bir kaç tavsiye;
1. Aracınızın deposunu fulleyerek kullanın, ışığın yanmasını beklemeden yakıt alın, tercihen çeyrek depo kalınca.
2. Gözünüze bi benzinlik kestirin hep aynı pompadan yakıt alın.
3. Ustam var demeyin, yetkili serviste bi incelesinler bazen yazılım güncellemesi v.s gerekebiliyor. Bir arkadaşın dediği gibi EGR'de de sıkıntı olabilir.
Aracınız güzel; az yakan, fena kaçmayan cinsten ancak işte her güzelin bir kusuru var. temel kural burada devreye giriyor; bir makinede sağlanan fayda arttıkça, sorun verme şansı artıyor. çünkü makineyi sıkıştırıp birimden daha fazla iş alıyorsun. Araç ne kadar az sıkıştırılırsa arıza verme şansı azalır. Örneğin DSG gibi çift kavrama otomatik şanzımanlar, yakıt tüketimini manuelle yarışır konuma getirdi ama arıza vermeme konusunda tork konventörlülerin yanına yaklaşamıyorlar. Turbo da bu devirde Allah'ın emri gibi oldu ama sorun verme şansı daha çok, kullanımda daha dikkatli olmak lazım. Neyse eğer bu kadar kısa mesafede az km yapıyorsanız atmosferik benzinli manuel veya otomatik bir araç düşünebilirsiniz. yakıtı fazla gibi görünse de arıza şansı daha azdır. Ama bunu satıp turbo benzinli bir araç almayı düşünmeyin sakın, temel mantık değişmeyecek çünkü, ne kadar ek parça o kadar sorun.
Önerileriniz için teşekkürler, fakat arabanın kafa gitmiş derken neyi kast ettiğinizi anlamadım? Atmosferik sevmiyorum. Bizim @motorsinann gibi konuştunuz adeta :D
 

karyel

Profesör
2 Kas 2016
313
441
1,395
40
Önerileriniz için teşekkürler, fakat arabanın kafa gitmiş derken neyi kast ettiğinizi anlamadım? Atmosferik sevmiyorum. Bizim @motorsinann gibi konuştunuz adeta :D
Kafa gitmiş derken biraz esprili söyleyeyim dedim. yani; elektronik beyinde (sanırım ECU diyorlar) bi sıkıntı var gibi, o yüzden dedim servise götürün diye. @motorsinann bilgili, net konuşan bir arkadaş, bilgisinden faydalandığım konular oldu, belki yazma şeklim etkilenmiştir. :)
Atmosferiğe gelirsek zevk meselesi tabi ama daha sorunsuz olduğu da bir gerçek, kısa mesafede soğuk motorla az km kullanıyorsunuz diye tavsiye etmiştim. 2 yıla supercharger skyactive-x mazda 3 ler gelecek; şimdinin konusu değil ama 2 yıl sonra aklınızda olsun. benzinli ama %30 az yakan, %30 fazla tork üreten bir hale gelecek, ah bide adam gibi distribütörü olsa.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım