Merhaba
Bu gün Dayımın Skoda Felicia aracını bir takım şikayetleri için servise götürdüm.
İnternette forumlarda adını sıklıkla duyduğum , daha öncede gittiğim ustam Musa bey Lider otoya gittim tekrar. Kendisi işini layığı ile yapan mühteşem bir insan. Müşterilerine arkadaş,misafir gibi davranan, yemeğini lokmasını esirgemeyen bir insan . Adresinde verem tam olsun.
https://goo.gl/maps/K6b5VHHJyd52
Şimdi esas konuya gelelim arkadaşlar, Ben orda aracım için sıra beklerken, bulgar göcmeni Rıfat abi ile karşılaştım. O sırada yandaki lifte duran beyaz Skodanın onun olduğunu öğrendim.. Ben bunun ilk sahibiyim diyince , merak ettim hikayesini... oda anlatmaya başladı...
İlk skodasını 1993 yılında almış Rıfat amca, Fakat Bulgaristanda aynı yıl çalınmış. Bu onun aynı yıl aldığı ikinci Skodası. 1993 yılında Skoda Forman Lx satın alarak macerası başlamış Rıfat amcanın. Kurduğu şirkette kullanıyormuş. 1997 yılında 350,000 km de yağ yakmaya başlamış, ardından piston kolu çıkarmış. Komple motoru yaptırmış. Aynı yıl araa LPG taktırmış. Evet 1997 yılında ilk lpgli otomobillerden bu Skoda.
Araba 1997 yılından itibaren günümüze kadar 350 bin km daha lpg ile kullnmış. ve hayla kullanmaya devam ediyor, arabanın göstergesi çalışmadığı için doğru bir bilgi vermiyor. Bu zamana kadar araba garaj yüzü görmemiş. Hep dışarı park edilmiş , O yuzden her tarahı çürümüş.
Araba bu güne kadar 1 defa daha motoru komple yapılmış, bunla beraber 2 defa lpg sistemi yenilenmiş. Rıfat abi hurda indirimi ile arac almak için beklerken arabayı vermeye fırsatı olmamış, kendine sıfır km Ford tourneo courier almış. Bu arabayıda çoçuklarına bırakmış. Muaye için Musa ustada ful revizyondan geçiriliyordu. Bana kalırsa 1997 yılında ilk motor piston kırana kadar 350 bin km yapması bile bir başarı. Aynı bloğun 2 defa revizyondan gecirilip 350 bin kmde lpgde yapmış olmasıda lpgnin zararı olarak bakabiliriz. Araç her seferinden yağ yakmaya başlamış , çözüm içinde piston + gömlek değişimine gidilmiş.
Eski benzinli atmosferik hatta karburatörlü bir arabanın 24 yıllık hikayesi böyleydi. Herkese mutlu sürüşler.
Bu gün Dayımın Skoda Felicia aracını bir takım şikayetleri için servise götürdüm.
İnternette forumlarda adını sıklıkla duyduğum , daha öncede gittiğim ustam Musa bey Lider otoya gittim tekrar. Kendisi işini layığı ile yapan mühteşem bir insan. Müşterilerine arkadaş,misafir gibi davranan, yemeğini lokmasını esirgemeyen bir insan . Adresinde verem tam olsun.
https://goo.gl/maps/K6b5VHHJyd52
Şimdi esas konuya gelelim arkadaşlar, Ben orda aracım için sıra beklerken, bulgar göcmeni Rıfat abi ile karşılaştım. O sırada yandaki lifte duran beyaz Skodanın onun olduğunu öğrendim.. Ben bunun ilk sahibiyim diyince , merak ettim hikayesini... oda anlatmaya başladı...
İlk skodasını 1993 yılında almış Rıfat amca, Fakat Bulgaristanda aynı yıl çalınmış. Bu onun aynı yıl aldığı ikinci Skodası. 1993 yılında Skoda Forman Lx satın alarak macerası başlamış Rıfat amcanın. Kurduğu şirkette kullanıyormuş. 1997 yılında 350,000 km de yağ yakmaya başlamış, ardından piston kolu çıkarmış. Komple motoru yaptırmış. Aynı yıl araa LPG taktırmış. Evet 1997 yılında ilk lpgli otomobillerden bu Skoda.
Araba 1997 yılından itibaren günümüze kadar 350 bin km daha lpg ile kullnmış. ve hayla kullanmaya devam ediyor, arabanın göstergesi çalışmadığı için doğru bir bilgi vermiyor. Bu zamana kadar araba garaj yüzü görmemiş. Hep dışarı park edilmiş , O yuzden her tarahı çürümüş.
Araba bu güne kadar 1 defa daha motoru komple yapılmış, bunla beraber 2 defa lpg sistemi yenilenmiş. Rıfat abi hurda indirimi ile arac almak için beklerken arabayı vermeye fırsatı olmamış, kendine sıfır km Ford tourneo courier almış. Bu arabayıda çoçuklarına bırakmış. Muaye için Musa ustada ful revizyondan geçiriliyordu. Bana kalırsa 1997 yılında ilk motor piston kırana kadar 350 bin km yapması bile bir başarı. Aynı bloğun 2 defa revizyondan gecirilip 350 bin kmde lpgde yapmış olmasıda lpgnin zararı olarak bakabiliriz. Araç her seferinden yağ yakmaya başlamış , çözüm içinde piston + gömlek değişimine gidilmiş.
Eski benzinli atmosferik hatta karburatörlü bir arabanın 24 yıllık hikayesi böyleydi. Herkese mutlu sürüşler.
Son düzenleme: