Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Bizim 1.6 multijetin alt devirler ölü nasıl birşey yapılabilir mesela @Iskender™ bey:D
Tork bandını geriye çekeriz <3 %5 oranında tüm verileri yükseltiriz. Gaz pedalını tepkili olacak şekilde ayarlarız. Üst devirlere de %3 ek yakıt basarız. Yürüsün dimi canım... Egr iptali :D sonuç olarak canlı ve çok oynanmamış bir araca sahip olursunuz. Eğlenirsiniz kısaca :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve Mehmet

Mehmet

Profesör
7 Eyl 2016
5,850
12,558
4,970
Tork bandını geriye çekeriz <3 %5 oranında tüm verileri yükseltiriz. Gaz pedalını tepkili olacak şekilde ayarlarız. Üst devirlere de %3 ek yakıt basarız. Yürüsün dimi canım... Egr iptali :D sonuç olarak canlı ve çok oynanmamış bir araca sahip olursunuz. Eğlenirsiniz kısaca :D
Sen bu işi biliyorsun teşekkürler Dr.ozi :rolleyes: Peki son bir soru daha bakım olayı nasıl olur normalde 20 k da iken yazılımda öne çekilmesi gerekmez mi bakimin:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
2009 sembole napariz 1.5 dci 65 lik o cooler yok
Orj verilerini inceledim aracın 1300-1900 arası maximum turbo basıncını veriyor. Yakıt basıncı 1900 devir ve üstünde maximum düzeyde. Yakıt zamanlamasında fazla düşüş yok. Yakıt miktarı ise 1300 devirden sonra oranlı bir biçimde düşüyor..

Yeniden yazıma gelirsek;
O araca göre zaten alt devirlerin canlı biçimde ayarlandığını görüyoruz. Alt devirin verilerini %7 artırmak en ideal seçenek olur.
Üst devirler ise %13 oranında artırılması gerek ki aracın gitmesi için. Yakıt dip gazda artar ama oranlı bir biçimde basılırsa pedala 0.2 litre civarı en fazla oynama olur. Max turbo basıncını 0.1 bar artırırız. Çünkü cooler yok. :) Ortalama 75hp civarı gibi gider araç. Değişiklik fark edilir derecede olur. Özellikle üst devirlerde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Orj verilerini inceledim aracın 1300-1900 arası maximum turbo basıncını veriyor. Yakıt basıncı 1900 devir ve üstünde maximum düzeyde. Yakıt zamanlamasında fazla düşüş yok. Yakıt miktarı ise 1300 devirden sonra oranlı bir biçimde düşüyor..

Yeniden yazıma gelirsek;
O araca göre zaten alt devirlerin canlı biçimde ayarlandığını görüyoruz. Alt devirin verilerini %7 artırmak en ideal seçenek olur.
Üst devirler ise %13 oranında artırılması gerek ki aracın gitmesi için. Yakıt dip gazda artar ama oranlı bir biçimde basılırsa pedala 0.2 litre civarı en fazla oynama olur. Max turbo basıncını 0.1 bar artırırız. Çünkü cooler yok. :) Ortalama 75hp civarı gibi gider araç. Değişiklik fark edilir derecede olur. Özellikle üst devirlerde.
Ben arabayı 4 bine kadar yürütüyorum max gücünü 1.9 devirde mi veriyormus çılgın şey? O zaman hemen dpf tıkar mantıken. Yazılım atmadan dpf boşaltsak kara duman atma ve güçte hissedilme olur mu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Ben arabayı 4 bine kadar yürütüyorum max gücünü 1.9 devirde mi veriyormus çılgın şey? O zaman hemen dpf tıkar mantıken. Yazılım atmadan dpf boşaltsak kara duman atma ve güçte hissedilme olur mu
O modelde dpf olduğunu sanmıyorum knk. @yaso bilir. büyük ihtimal egr vardır o da yazılımla iptal edilemiyordur. Mekanik Egr iptalinde hissedilir bir artış olur. Güç artışı için yazılım şart :)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,791
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Başlık güzel olmuş kardeşim, emeklerinize sağlık. İnşaallah ileride işi daha da büyütürsünüz. Malum bayağı da önü açık bir sektör bu.

Vaktinizi almayacaksa merak ettiğim bir konu var;

Malum bende 2012 citroen c4 e-hdi 1.6 112 hp mcp şanzımanlı bir araç vardı. Daha sonra bunu satıp yerine 2015 focus 1.6 tdci 115 hp manuel araç aldım. Bu iki aracın motoru malum olan psa'nın euro 5 motorudur. 112'lik motor daha sonra 2013 ya da 2014 gibi ufak bir güncelleme geçirip 115 olmuştu. Şimdi merak ettiğim şudur; focus ve c4 gibi iki farklı araçta kullanılan bu aynı motorun yukarıda açıkladığın tarzda ne gibi farklılıkları var veya yok hep merak etmişimdir. Zahmet olmazsa uygun bir zamanında el atabilirsen çok memnun olurum.
 
Son düzenleme:

ozkokelii

Profesör
15 Kas 2017
191
267
1,335
26
Isparta
Merhaba OTOPARK takipçileri,

Adım Ozan, 22 yaşındayım. Küçük yaştan beridir yazılıma ilgi duyup bu konuda hep kendimi geliştirmek için uğraş verdim. Üniversiteye başladıktan sonra bu ilgim eskisi kadar olmasa da devam etti. OTOPARK ile de arabalara karşı merakım başladı. Üniversite bitimine yakın, (tabii kafa hep yazılımda olduğu için :D) Remap işini öğrenmeye başladım.

İlk önce motor mekaniğini öğrenmem gerekti. Sonuçta makine mühendisi değildim :) Forumun gelecektek makine mühendislerinden @yaso her şeyi bilale anlatır gibi anlattı bana :D Sonrasındaysa Ecu'daki verileri okumam gerekti. Kess v2 satın alıp, aracın tüm verilerini okudum. Ecu dosyalarını açmak için kullanılan programlar yaklaşık 5000-7000 TL arasıydı. Öğrenci halimle bu kadar parayı veremezdim. Mantığını kavrayıp aracın haritalarını kendim ayrıştırdım. Birçok aracın orijinal ecu dosyalarını indirip, inceledim. Sonra öğrendiğim şeyleri @yaso yla paylaştım.

Birlikte araçların haritalarına bakarak karakterlerini yorumlayabilir hale geldik. :D
Yorumlarda aracınızın marka&model söylerseniz mapleri okuyarak aracınızın karakterini size uygun bir dille anlatabiliriz. @yaso ile :)
Sıra geldi alçaktan uçmaya :D kendi aracıma yazılım atmaya başladım.

Accent Era 1.5 CRDI 110hp
-EGR İptali
-Kat İptali
-Tüm veriler(Yakıt Miktarı, Turbo Basıncı, Yakıt Zamanlaması, Yakıt Basıncı) %15 oranında yükseltildi. // Enjektör sağlığını korumak için maksimum değer değiştirilmedi.
-VGT turboyu korumak amacıyla üst devirlerdeki turbo kanatçık açılarını açtım.
-Hyundai sağolsun 1.5-1.6 ceed, 1.5 getz&cerato gibi araçlara aynı mapı atmış :) Çok uğraşılmış olduğu belli.
-Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devirde yürümesi için ayarlandı.
-Düşük devirde dip gaz yapıldığında turbo lagı oluşmaması sağlandı.
-Aracın stok verilerinde 3.500'den sonra yakıt&turbo&vb tüm verileri düşmekteydi. Bu da dizel devir çevirmeyi sevmez&güç vermez vb gibi sorunlarını oluşturuyordu. Çözüm basitti.. 4.500 devire kadar güç ve tork alınabilmesi için ayarlandı :)
-BMW 118d haritalarına uyumlu olarak tekrardan yazıldı
-Gaz pedalına %50 ve daha az basıldığında stok araç daha geç tepki veriyordu ve aracın yürümesi için daha fazla gaza basmak zorunda kalıyordum. Sonuç = Yakıt sarfiyatı. Bu sorun düzeltildi. Anlık tepki verecek şekilde ayarlandı.
-Dumansız olması için dip gazdaki yakıt basıncı düzenlendi.
-Popcorn rev limiter ayarlandı.
-Tork Limitleri düzenlenen haritalara göre yeniden yazıldı.
-DTC hatası silindi(egr).

Aracın 126,5hp 270nm tork civarı bir şey olduğu tahmin ediyorum. Fakat bazı okuduğum makalelere göre egr iptali %7-%10 civarı kazanç veriyormuş motora ne kadar doğru bilmiyorum.

Egr iptali sonrası aracımdaki değişikler.(Sadece egr iptal edilerek denendi)
Kod:
Egr iptali sonrası yüksek vites düşük devirdeki tekleme gitti.
Gaz tepkisi düşük devirdeyken daha canlı olmuştu.
Yakıt tüketimi düşmüştü.
2.Vites dip gaz

3.Vites dip gaz // asfalt ıslaktı
Sen bu işi yapıyosun
 
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Iskender benim arabada cok yakiyor gaz pedalini soksem mi
Kaptancığım senin arabanın az yakması için egzoz sisteminde değişiklikler yapman gerekiyor.. Geri basıncın artması için. Hava filtresini de kaliteli bir ürün ile değiştirirseniz. Üstüne de yazılım şehir içi tüketim hissedilir derecede düşer :D
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,019
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Kaptancığım senin arabanın az yakması için egzoz sisteminde değişiklikler yapman gerekiyor.. Geri basıncın artması için. Hava filtresini de kaliteli bir ürün ile değiştirirseniz. Üstüne de yazılım şehir içi tüketim hissedilir derecede düşer :D
Otm. şanzıman beynine de müdahale mümkün mü?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Başlık güzel olmuş kardeşim, emeklerinize sağlık. İnşaallah ileride işi daha da büyütürsünüz. Malum bayağı da önü açık bir sektör bu.

Vaktinizi almayacaksa merak ettiğim bir konu var;

Malum bende 2012 citroen c4 e-hdi 1.6 112 hp mcp şanzımanlı bir araç vardı. Daha sonra bunu satıp yerine 2015 focus 1.6 tdci 115 hp manuel araç aldım. Bu iki aracın motoru malum olan psa'nın euro 5 motorudur. 112'lik motor daha sonra 2013 ya da 2014 gibi ufak bir güncelleme geçirip 115 olmuştu. Şimdi merak ettiğim şudur; focus ve c4 gibi iki farklı araçta kullanılan bu aynı motorun yukarıda açıkladığın tarzda ne gibi farklılıkları var veya yok hep merak etmişimdir. Zahmet olmazsa uygun bir zamanında el atabilirsen çok memnun olurum.
C4ten başlayalım...
-Aracın yakıtı en fazla püskürttüğü devir aralığı 400-2000, sonrasında ise oranlı bir biçimde düşüşe geçiyor.
-Turbosu ise 1500 devirde açılmaya başlayıp 2000-3250 devir arası maximum basıncı veriyor. Oranlı bir şekilde düşüş burada da var.
-Yakıt püskürtme basıncı ise 4000devirde maximum düzeye ulaşıyor. Bu da yazılımla birlikte alt devirlerin çok daha canlı olmasına olanak sağladığı anlaşılıyor.
-Yakıt zamanlaması pedala %40 ve altı basılınca tablonun normal oranına göre daha düşük seviyede. Anlık tepki verecek şekilde ayarlanmamış yani :)
-Turbo kanatçıklarına gelirsek 1500 devir ve altı dip gaz yaparsanız turbo lagı yapıyormuş verilere göre onu anladım. 1700 civarı sıkıntı yok :D
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 1750-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş

Sıra geldi Focusa
Burda işler değişiyor 2009 model focusa göre tork bandı üste çekilmiş.
-Turbo 2000devirde hissedilmeye başlıyor 2500-3500 devir arası max turbo basıncını veriyor.
-Yakıt püskürtme ise 2250-2500 arası maximum düzeye ulaşıyor. Oranlı bir biçimde düşüyor... 4binden sonra yakıt maximum düzeye göre %50 düşüyor.
-Yakıt zamanlaması ise gaz pedalına %20 ve altı basımıyla neredeyse eşit. Yani %10da bassanız %20de bassanız zamanlama aynı olacak şekilde ayarlanmış. Bu da gitmesin ama az yaksın :D Gitmesini isterseniz de fazla pedala basıyorsunuz yakıt sarfiyatı...(Şehir içi agresif kullanan biriyseniz geçmiş olsun :D)
-Yakıt püskürtme basıncı ise c4 ile neredeyse aynı
-Turbo kanatçıkları 1700 devirde dip gaz yapılırsa turbo lagı yapıyormuş. (gazdan ayağınızı çekip turboyu boşalttıktan hemen sonra tekrar dip gaz yaparsanız dolma süresi uzun olacaktır ama normal sürüşte pek hissedilmez)
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 2500-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım