Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

Keşke imkanım olsa da yardımcı olsam :) Fakat clone cihazlarla riske girmek istemiyorum.
Başka konularda yardım ederim her zaman :)

Merhabalar,
EGR, katalizör ve dpf'yi kontrol ettirin. Bunlar yakıt sarfiyatını arttırabilir.
Yazılıma gelirsek;
Eğer yakıt tasarrufu istiyorsanız kesinlikle kat ve dpfyi iptal ettirmeyin.(Geri basınçtan dolayı)
EGR iptalini öneririm fakat timing ayarı yapılması gerek. Yaklaşık %10 civarı bir tasaruffu oluyor tabi performans artışı da.
Timing ayarı yapıldığında da %2-%3 civarı tasarrufu arttırır. Toplam da %13 civarı bi tasarruf sağlarsınız.

Not: Eğer egr iptali yapılıp timing ayarı yapılmadığında dizellerdeki gizli hararet durumu ortaya çıkar tabii bu uzun süreli düşük devirde kullanımda ortaya çıkar.(1250-2250rpm civarı).
Timing ayarı yapacak yer bulamazsanız, sadece egryi iptal ederseniz ara sıra devir çevirin ya da gazı kesin.

Rica ederim :)
Cevabınız için teşekkür ederim .
Aracıma yazılım attırıcam onda karar kıldım . Ayrıca egr yi de iptal ettirsem yazılımcılar timing ayarı yapmıyormu ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Merhaba
15 sayfayı keyifle okudum . İnşallah güzel yerlere gelirsiniz.
Benim 1.6 tdi 105 dsg jettanın karakterinden bahsedebilirmisiniz.Gaz tepkisi çok kötü ve yakıt artmasına yol açıyor . Yakıt düşürmek için neler yapılabilir ?
Teşekkür ederim
MG Remaps yazılımlı leonum var sizin aracınızla aynı motor şanzıman. Aracımda DPF iptal, içi de boşaltıldı ve EGR'ye de kör conta atıldı. sakin kullanımda güzel değerler yakalıyorum.
 
Cevabınız için teşekkür ederim .
Aracıma yazılım attırıcam onda karar kıldım . Ayrıca egr yi de iptal ettirsem yazılımcılar timing ayarı yapmıyormu ?
Söylerseniz yapabilirler sanırım :) Bu egr iptalinden arkadaşın aracının segmanı aşındı sıcaklıktan yağ kaçırıyor şimdi :D O yüzden önemli yani timing.
 
Keşke imkanım olsa da yardımcı olsam :) Fakat clone cihazlarla riske girmek istemiyorum.
Başka konularda yardım ederim her zaman :)

Merhabalar,
EGR, katalizör ve dpf'yi kontrol ettirin. Bunlar yakıt sarfiyatını arttırabilir.
Yazılıma gelirsek;
Eğer yakıt tasarrufu istiyorsanız kesinlikle kat ve dpfyi iptal ettirmeyin.(Geri basınçtan dolayı)
EGR iptalini öneririm fakat timing ayarı yapılması gerek. Yaklaşık %10 civarı bir tasaruffu oluyor tabi performans artışı da.
Timing ayarı yapıldığında da %2-%3 civarı tasarrufu arttırır. Toplam da %13 civarı bi tasarruf sağlarsınız.

Not: Eğer egr iptali yapılıp timing ayarı yapılmadığında dizellerdeki gizli hararet durumu ortaya çıkar tabii bu uzun süreli düşük devirde kullanımda ortaya çıkar.(1250-2250rpm civarı).
Timing ayarı yapacak yer bulamazsanız, sadece egryi iptal ederseniz ara sıra devir çevirin ya da gazı kesin.

Rica ederim :)

timing hakkında biraz daha detay verebilir misiniz ?
 
Merhabalar.Uzun zamandır merak ettiğim ve heveslendiğim bir konuydu.Kendi aracımızda ufak denemeler fln yapmak hobi amaçlı bakmak istiyordum.Sayende cesaretimi topladım Aliexpressten cihaz bakmaya başladım.:)Dikkat etmem gereken şeyler neler,bu konuda yapılan birkaç ecnebi forumu buldum fakat pek doyurucu gelmedi.Yeni başlayanlar için verebileceğiniz tavsiyeler var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Merhabalar.Uzun zamandır merak ettiğim ve heveslendiğim bir konuydu.Kendi aracımızda ufak denemeler fln yapmak hobi amaçlı bakmak istiyordum.Sayende cesaretimi topladım Aliexpressten cihaz bakmaya başladım.:)Dikkat etmem gereken şeyler neler,bu konuda yapılan birkaç ecnebi forumu buldum fakat pek doyurucu gelmedi.Yeni başlayanlar için verebileceğiniz tavsiyeler var mı?
Değerleri değiştirirken çok fevri davranmayın, ufak ufak değiştirip deneyin.
Akünüzü kontrol ettirin, romu flashlarken akım dalgalanmasın.
Bir de yakıt hava karışımına göre yazılımınızı ayarlayın. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yasikevicyus
Öncelikle yardımın için çok teşekkürler.Aliexpressten cihaz alırken dikkat etmem gereken bi durum var mı peki ? Link vermek sakıncalımı bilmiyorum ama şuradaki ( http://tr.aliexpress.com/item/2016-...lgo_pvid=070d7b44-88b5-4285-b6c1-9cf66ae091fb ) Kess 2.47 olanı almayı düşünüyorum.Kırımızı board daha iyi falan oluyor diye okudum.Bu arada yeni f serisini okumama gibi bi durumda varmış benim aracım bmw değil opel ( astra j a14net motor kodlu) delco e78 beyin kullanıyor bizim için böyle bi durum var mı ?
 
Öncelikle yardımın için çok teşekkürler.Aliexpressten cihaz alırken dikkat etmem gereken bi durum var mı peki ? Link vermek sakıncalımı bilmiyorum ama şuradaki ( http://tr.aliexpress.com/item/2016-...lgo_pvid=070d7b44-88b5-4285-b6c1-9cf66ae091fb ) Kess 2.47 olanı almayı düşünüyorum.Kırımızı board daha iyi falan oluyor diye okudum.Bu arada yeni f serisini okumama gibi bi durumda varmış benim aracım bmw değil opel ( astra j a14net motor kodlu) delco e78 beyin kullanıyor bizim için böyle bi durum var mı ?
Yalnız a14net motor hakkında malum uyarımı yapayım. Stock halde bile kol çıkarma ihtimali olan bir motor. Güç arttırımına gidecek olursanız ona göre iki kere düşünün. :)

Ben olsam Opel'lerin beyinleriyle yazılımlarıyla herhangi bir oynamaya girişmem. Özellikle Astra J ve o jenerasyon Meriva B, Zafira C gibi araçlarda beyin ve çeşitli elektronik arıza ihtimalleri yüksek. İşin pis tarafı, arızayı yaptı mı kaynağını bulabilen de olmuyor. Bu tarz yazılımsal oynamalar için uzakdoğu araçlarına yönelmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug
A14netlerde kol ile alakalı bir problem yok diye biliyorum.LSPI(düşük hızda ön ateşleme) ile ilgili bir problem yaşanıyor.Bunun sonucu segman kırıyor.Bende çok şükür böyle bir problem yaşamadım.Bunun kullanım ve özelliklede bakım ile ilgisi var.Aracı 40 bin km de aldık 89 k şuan 50 bin km tecrübe ile söylüyorum bunu.Okulda fırsat bulursam 3 sene yaklaşık 50 bin kmlik astra j tecrübemide paylaşıcam.:)Arkadaşımda fiesta 1.6 atmosferik var araç 105 beygir fakat aynı motor (sigma) 134 beygire kadar stock olarak ford tarafından satılmış oda bişiler denemek istiyor fakat Asıl korkum forumlarda sürekli beyin şöyle uçar böyle uçar diye paylaşım yapmışlar ondan korkuyorum.Halen kararsızım.:(
 
Konuyu baştan sona okudum . Öncelikle çalışmalarınızı takdir ediyorum. Yaptığınız değişimlerle eranın son durumunun ne olduğu merak ediyorum. Sırf bu yüzden kayıt oldum .
 
Konuyu baştan sona okudum . Öncelikle çalışmalarınızı takdir ediyorum. Yaptığınız değişimlerle eranın son durumunun ne olduğu merak ediyorum. Sırf bu yüzden kayıt oldum .
Teşekkürler.
Eranın son durumu şu şekilde:
Hybrid turbo (yaklaşık 1.350 tl gibi bir rakam tuttu)
Downpipe(orta kat yerine susturucu takıldı)
Egr iptal.
Yazılım 1.50-1.55 bar, 53-55mm3 yakıtla yürüyor.

Sorunsuz biniyorum, 1.55 barda yaklaşık 150-152 hp veriyor araç. Motorda da herhangi bir sıkıntı yok.
Daha öncesinde 160-170hpleri gördü fakat map sensörünü(araçtaki map sensörü max 1.55 okuyabiliyor) yanıltmak zorunda kalmıştım. 160-170 hp içinse egzoz çapını büyütmem gerek ve daha büyük intercooler almam lazım. 1.65-1.7 barda IAT 70-80 derecelere çıkıyor o yüzden 1.55 barda şimdilik bıraktım.
 
Teşekkürler.
Eranın son durumu şu şekilde:
Hybrid turbo (yaklaşık 1.350 tl gibi bir rakam tuttu)
Downpipe(orta kat yerine susturucu takıldı)
Egr iptal.
Yazılım 1.50-1.55 bar, 53-55mm3 yakıtla yürüyor.

Sorunsuz biniyorum, 1.55 barda yaklaşık 150-152 hp veriyor araç. Motorda da herhangi bir sıkıntı yok.
Daha öncesinde 160-170hpleri gördü fakat map sensörünü(araçtaki map sensörü max 1.55 okuyabiliyor) yanıltmak zorunda kalmıştım. 160-170 hp içinse egzoz çapını büyütmem gerek ve daha büyük intercooler almam lazım. 1.65-1.7 barda IAT 70-80 derecelere çıkıyor o yüzden 1.55 barda şimdilik bıraktım.
Eline sağlık, turboda sıkıntı yok değil mi?
 
Teşekkürler.
Eranın son durumu şu şekilde:
Hybrid turbo (yaklaşık 1.350 tl gibi bir rakam tuttu)
Downpipe(orta kat yerine susturucu takıldı)
Egr iptal.
Yazılım 1.50-1.55 bar, 53-55mm3 yakıtla yürüyor.

Sorunsuz biniyorum, 1.55 barda yaklaşık 150-152 hp veriyor araç. Motorda da herhangi bir sıkıntı yok.
Daha öncesinde 160-170hpleri gördü fakat map sensörünü(araçtaki map sensörü max 1.55 okuyabiliyor) yanıltmak zorunda kalmıştım. 160-170 hp içinse egzoz çapını büyütmem gerek ve daha büyük intercooler almam lazım. 1.65-1.7 barda IAT 70-80 derecelere çıkıyor o yüzden 1.55 barda şimdilik bıraktım.
MaşAllah kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
1.4 2006 model eranın 97 beygir, max. tork değeri 126 nm bu değeri 4750 devirde veriyor . Bu deviri daha aşağı çekmek mümkün mü? Yakıt tüketimi nasıl etkilenir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
mümkündür illa ki de açıkcası pek araştırmadım benzinli modelini. yaklaşık 10-15 beygir gelir ama rahat
Beygir artması yakıtı attırır değil mi ? Asıl istediğim olay seri olan bu araca daha seri hale getirmek. Özellikle sollama anlarında 4000 deviri geçince uçuyor max torku verdiğinden dolayı bunu bi tık daha aşağıya çekmek mümkün olursa sollamalar daha güvenilir olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Beygir artması yakıtı attırır değil mi ? Asıl istediğim olay seri olan bu araca daha seri hale getirmek. Özellikle sollama anlarında 4000 deviri geçince uçuyor max torku verdiğinden dolayı bunu bi tık daha aşağıya çekmek mümkün olursa sollamalar daha güvenilir olur
Düz mantık olarak bence arıtırır diyemeyiz bence. Çünkü torku hangi devirde verdiği de önemli yani grafiğe bakmak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK