Merhaba OTOPARK takipçileri,
Adım Ozan, 22 yaşındayım. Küçük yaştan beridir yazılıma ilgi duyup bu konuda hep kendimi geliştirmek için uğraş verdim. Üniversiteye başladıktan sonra bu ilgim eskisi kadar olmasa da devam etti. OTOPARK ile de arabalara karşı merakım başladı. Üniversite bitimine yakın, (tabii kafa hep yazılımda olduğu için

) Remap işini öğrenmeye başladım.
İlk önce motor mekaniğini öğrenmem gerekti. Sonuçta makine mühendisi değildim

Forumun gelecektek makine mühendislerinden @yaso her şeyi bilale anlatır gibi anlattı bana

Sonrasındaysa Ecu'daki verileri okumam gerekti. Kess v2 satın alıp, aracın tüm verilerini okudum. Ecu dosyalarını açmak için kullanılan programlar yaklaşık 5000-7000 TL arasıydı. Öğrenci halimle bu kadar parayı veremezdim. Mantığını kavrayıp aracın haritalarını kendim ayrıştırdım. Birçok aracın orijinal ecu dosyalarını indirip, inceledim. Sonra öğrendiğim şeyleri @yaso yla paylaştım.
Birlikte araçların haritalarına bakarak karakterlerini yorumlayabilir hale geldik.
Yorumlarda aracınızın marka&model söylerseniz mapleri okuyarak aracınızın karakterini size uygun bir dille anlatabiliriz. @yaso ile

Sıra geldi alçaktan uçmaya

kendi aracıma yazılım atmaya başladım.
Accent Era 1.5 CRDI 110hp
-EGR İptali
-Kat İptali
-Tüm veriler(Yakıt Miktarı, Turbo Basıncı, Yakıt Zamanlaması, Yakıt Basıncı) %15 oranında yükseltildi. // Enjektör sağlığını korumak için maksimum değer değiştirilmedi.
-VGT turboyu korumak amacıyla üst devirlerdeki turbo kanatçık açılarını açtım.
-Hyundai sağolsun 1.5-1.6 ceed, 1.5 getz&cerato gibi araçlara aynı mapı atmış

Çok uğraşılmış olduğu belli.
-Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devirde yürümesi için ayarlandı.
-Düşük devirde dip gaz yapıldığında turbo lagı oluşmaması sağlandı.
-Aracın stok verilerinde 3.500'den sonra yakıt&turbo&vb tüm verileri düşmekteydi. Bu da dizel devir çevirmeyi sevmez&güç vermez vb gibi sorunlarını oluşturuyordu. Çözüm basitti.. 4.500 devire kadar güç ve tork alınabilmesi için ayarlandı

-BMW 118d haritalarına uyumlu olarak tekrardan yazıldı
-Gaz pedalına %50 ve daha az basıldığında stok araç daha geç tepki veriyordu ve aracın yürümesi için daha fazla gaza basmak zorunda kalıyordum. Sonuç = Yakıt sarfiyatı. Bu sorun düzeltildi. Anlık tepki verecek şekilde ayarlandı.
-Dumansız olması için dip gazdaki yakıt basıncı düzenlendi.
-Popcorn rev limiter ayarlandı.
-Tork Limitleri düzenlenen haritalara göre yeniden yazıldı.
-DTC hatası silindi(egr).
Aracın 126,5hp 270nm tork civarı bir şey olduğu tahmin ediyorum. Fakat bazı okuduğum makalelere göre egr iptali %7-%10 civarı kazanç veriyormuş motora ne kadar doğru bilmiyorum.
Egr iptali sonrası aracımdaki değişikler.(Sadece egr iptal edilerek denendi)
Kod:
Egr iptali sonrası yüksek vites düşük devirdeki tekleme gitti.
Gaz tepkisi düşük devirdeyken daha canlı olmuştu.
Yakıt tüketimi düşmüştü.
2.Vites dip gaz
3.Vites dip gaz // asfalt ıslaktı