Eyvallah kardeşim Allah razı olsunC4ten başlayalım...
-Aracın yakıtı en fazla püskürttüğü devir aralığı 400-2000, sonrasında ise oranlı bir biçimde düşüşe geçiyor.
-Turbosu ise 1500 devirde açılmaya başlayıp 2000-3250 devir arası maximum basıncı veriyor. Oranlı bir şekilde düşüş burada da var.
-Yakıt püskürtme basıncı ise 4000devirde maximum düzeye ulaşıyor. Bu da yazılımla birlikte alt devirlerin çok daha canlı olmasına olanak sağladığı anlaşılıyor.
-Yakıt zamanlaması pedala %40 ve altı basılınca tablonun normal oranına göre daha düşük seviyede. Anlık tepki verecek şekilde ayarlanmamış yani
-Turbo kanatçıklarına gelirsek 1500 devir ve altı dip gaz yaparsanız turbo lagı yapıyormuş verilere göre onu anladım. 1700 civarı sıkıntı yok
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 1750-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş
Sıra geldi Focusa
Burda işler değişiyor 2009 model focusa göre tork bandı üste çekilmiş.
-Turbo 2000devirde hissedilmeye başlıyor 2500-3500 devir arası max turbo basıncını veriyor.
-Yakıt püskürtme ise 2250-2500 arası maximum düzeye ulaşıyor. Oranlı bir biçimde düşüyor... 4binden sonra yakıt maximum düzeye göre %50 düşüyor.
-Yakıt zamanlaması ise gaz pedalına %20 ve altı basımıyla neredeyse eşit. Yani %10da bassanız %20de bassanız zamanlama aynı olacak şekilde ayarlanmış. Bu da gitmesin ama az yaksınGitmesini isterseniz de fazla pedala basıyorsunuz yakıt sarfiyatı...(Şehir içi agresif kullanan biriyseniz geçmiş olsun
)
-Yakıt püskürtme basıncı ise c4 ile neredeyse aynı
-Turbo kanatçıkları 1700 devirde dip gaz yapılırsa turbo lagı yapıyormuş. (gazdan ayağınızı çekip turboyu boşalttıktan hemen sonra tekrar dip gaz yaparsanız dolma süresi uzun olacaktır ama normal sürüşte pek hissedilmez)
-Tork limitlerine ulaşabileceği aralık ise 2500-2750 arası maximum düzeyde olacak şekilde izin verilmiş

Focus'ta aynı motor daha canlı hissettiriyor fakat alt devirde ( hissedebildiğim 1500-1750 arası ) tıpkı c4'de olduğu gibi turbo boşluğu mevcut. Ama çok şükür ki eski nesil dci motorlar gibi gazı diplesen de tepki vermiyor havası yok. Günlük sürüşe yetecek şekilde aracı yürütmeye izin veriyor. Focus'un 1.6 tdci motoru için yazılım düşünmüştüm bir zamanlar ama turbosu narin diye bir söylem duyduğumdan beri geri duruyorum
