Alfa Romeo 156 ya 1.8T Swap fikri

qanaz

Liqui Moly 10W60 Gt1
Senkromeççi
5
22
Marka
Alfa Romeo
Öncelikle merhaba aracım 1.6TS çok fazla yağ eksiltiyor ve artık rektifiye istiyor.Aklımda 1.6ts den 2.0ts ye geçmek vardı fakat hem işlemin maaliyeti-harcanan para sonunda elde edilen sonucu düşündükten sonra biraz araştırdım ve 1.8T nin daha mantıklı olabileceğini düşünmeye başladım.1.8T sağlıklı bir şekilde konulabilir mi veya ruhsata işlenir mi bu konu hakkındaki fikirleriniz nelerdir
 
Alfa Romeo'ya binip, Mühendislik harikası bir motora sahip olup, Volkswagen motoru Swaplamak açıkçası bana çok saçma geldi. Ağırlık dengesi, süspansiyon geometrisi vesaire Twinspark motora göre ayarlanmış. Yerinizde olsam işini bilen birine orijinal motorunu rektefiye ettirip, LPG varsa sökerim. KN filtre, remus veya Sebring son susturucu ile de daha keyifli hale gelir. Yani sonuç olarak, Alfa Romeo ruhuna aykırı bir motoru aracınıza koyarak arabaya hakaret etmeyin derim ben. 😊
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
ben hakaret falan demiycem de 1.8t yi ona geçirmenin maliyeti saçma sapan bi şey olur, arabadan memnunsanız kendi seçeneklerinden motoru istiyosanız vag seçeneklerinden devam edin derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz
B8 kasa Audi A4 var ve iş icabı sürekli içli dışlı olduğum araba, 1.8 tfsi . Bahsettiğiniz aynı motor ise ben bu kadar yağ eksilten bir araba görmedim hayatımda. 2. sahibinde ve bakım geçmişi tam.
 
1.8t yi stock olarak koyacaksan bile çok fazla custom iş gerekir örneğin 1.6ts şanzumanını kullanmak için plate vs yapsanda stock bir 1.8 t bile o şanzumanı parçalayabilir ayrıca 1.8 t de çok fazla şanzuman seçeneğin var işin zor olan kısmı beyin tesisatı ve yürüyen aksam motor kulakları şanzuman kulakları akisler 1.8 t ye uydurman custom parça üretmen gerekecek eğer yeterli bütçen varsa iş hesabıyla kitabıyla yapılırsa çok daha keyifli bi araç olur bence ayriyetten ruhsata işletebilirsin ancak projenin başında bi makine mühendisi olmalı tse ye araç gidecek vs bir sürü iş motoru stock olarak koymak istesen bile bi ton masraf eğer stock değil örneğin 450 500 hp bi setup için bile ' ana yatak' kol yatak ' forget piston " ideal boyutta bi turbo custom işler yani çok fazla zamana paraya ve emeğe ihtiyacın var olay bütçene kalmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz ve kenblock
1.6 twin spark motoru rektefiye ederken ufak tefek modifikasyonlar yapabilisin 1.6 ts larda piston çapı ne bilmiyorum ancak örneğin 76.5mm piston yerine 77.5mm piston takabilirsin yada dereceli ekzantrik uygun custom egzoz modifikasyonu custom itb yada uygun emme modifikasyonu spark ems standalone beyin gibi parçalar motor performansını arttıracaktır ve uygun seçeneklerdir biraz daha performans istersen depona tolüen katabilir birde r8 bobin irindyum buji gibi modifikasyonlarıda yapabilirsin ama r8 bobin irdidyum buji öyle ağım şahım bi fark yaratmaz
1.8t yi stock olarak koyacaksan bile çok fazla custom iş gerekir örneğin 1.6ts şanzumanını kullanmak için plate vs yapsanda stock bir 1.8 t bile o şanzumanı parçalayabilir ayrıca 1.8 t de çok fazla şanzuman seçeneğin var işin zor olan kısmı beyin tesisatı ve yürüyen aksam motor kulakları şanzuman kulakları akisler 1.8 t ye uydurman custom parça üretmen gerekecek eğer yeterli bütçen varsa iş hesabıyla kitabıyla yapılırsa çok daha keyifli bi araç olur bence ayriyetten ruhsata işletebilirsin ancak projenin başında bi makine mühendisi olmalı tse ye araç gidecek vs bir sürü iş motoru stock olarak koymak istesen bile bi ton masraf eğer stock değil örneğin 450 500 hp bi setup için bile ' ana yatak' kol yatak ' forget piston " ideal boyutta bi turbo custom işler yani çok fazla zamana paraya ve emeğe ihtiyacın var olay bütçene kalmış
 
1.6TS motoru turbo tipi kompressör ile besleyebilirsiniz. 1.6TS motora yanlış değilsem 2.0TS eksantrikleri uyuyor, o da performansı arttırır.
 
Öncelikle merhaba aracım 1.6TS çok fazla yağ eksiltiyor ve artık rektifiye istiyor.Aklımda 1.6ts den 2.0ts ye geçmek vardı fakat hem işlemin maaliyeti-harcanan para sonunda elde edilen sonucu düşündükten sonra biraz araştırdım ve 1.8T nin daha mantıklı olabileceğini düşünmeye başladım.1.8T sağlıklı bir şekilde konulabilir mi veya ruhsata işlenir mi bu konu hakkındaki fikirleriniz nelerdir
Adam akıllı bir rektifiye, hazır motor açılmışken eksantrik modifiyesi, belki supaplarının modifiyesi, port polish gibi normalde işçiliği yüksek olduğu için fazla advanced kaçacak işlemleri yaptırıp toplarsanız çok daha mantıklı olur. Çünkü motor güzel motor, özel motor.
 
Öncelikle merhaba aracım 1.6TS çok fazla yağ eksiltiyor ve artık rektifiye istiyor.Aklımda 1.6ts den 2.0ts ye geçmek vardı fakat hem işlemin maaliyeti-harcanan para sonunda elde edilen sonucu düşündükten sonra biraz araştırdım ve 1.8T nin daha mantıklı olabileceğini düşünmeye başladım.1.8T sağlıklı bir şekilde konulabilir mi veya ruhsata işlenir mi bu konu hakkındaki fikirleriniz nelerdir
Fikirlerimi forum kuralları çerçevesinde paylaşabileceğimi düşünmüyorum
 
B8 kasa Audi A4 var ve iş icabı sürekli içli dışlı olduğum araba, 1.8 tfsi . Bahsettiğiniz aynı motor ise ben bu kadar yağ eksilten bir araba görmedim hayatımda. 2. sahibinde ve bakım geçmişi tam.
O değil üstat. Arkadaşın istediği AGU kodlu efsane olan 😁

Alman 4g63'ü ya da CA18'i diyorum ben ona 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz
Açıkçası FWD olup , yürüyenine çok para harcamayacak bir arabaya 1.8T swaplamak biraz abartı.

B5 kasanın torseni döşerim , dogbox şanzıman takarım , içini komple sökerim.. 600HP binerim diyorsan evet 1.8T bu iş için biçilmiş kaftan 😁

Bi Alfa Romeo 156 GTA S-tronic Quattro'muz olmasın mı 😅 Porsche koltuklarını da koy..

Onun dışında klasik atmosferik modifiyesi yapıp devam etmek önerilir. 1.8T'ye 200 küsür beygir binmek için swaplamak yazık olur.
Air İntake - Headers/Egzoz - Hafif Volan - Yazılım.. Belki biraz devir açmak.. Şanzıman oranlarıyla oynamak.. 5. vites dişlisi kolay değişiyor diye biliyorum. @bt'ye katılıyorum.

Böyle şeyler.. Daha fazlası isteniyorsa mantıklı olan aracı değiştirmektir her zaman.

156 çok seviyorum kardeşim..
O zaman da 1.75 TBİ olur.. 1.4 T-Jet olur , 1.4 TB olur.. Eh biraz daha kitabın ortası 😁

Satıp Gulietta almak çok daha mantıklı yine de..
Tabi onu da duplo supersport diye , saçlarını arkadan bağlayan , fularlı enişte diye beğenmeyiz..

Üstat.. En iyisi ne biliin mi.. Bak şimdi..
Bir tane 159 buluyoruz.. 1.75 TBİ swaplıyoruz..
Herşey tereyağından kıl çeker gibi halloluyor..

Ama O da GiyEm pLatFoRmU YhA .s dersen..
Yapacak birşey yok.. Çare 3.2 Busso.. Ardından GTA dönüşüm.. O paraya da en az E92 M3'e binersin..

Böyle böyle gider 🥰 (Yine sesli düşündüm.. Başımız belaya girecek)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz
Öncelikle merhaba aracım 1.6TS çok fazla yağ eksiltiyor ve artık rektifiye istiyor.Aklımda 1.6ts den 2.0ts ye geçmek vardı fakat hem işlemin maaliyeti-harcanan para sonunda elde edilen sonucu düşündükten sonra biraz araştırdım ve 1.8T nin daha mantıklı olabileceğini düşünmeye başladım.1.8T sağlıklı bir şekilde konulabilir mi veya ruhsata işlenir mi bu konu hakkındaki fikirleriniz nelerdir
1.8T koyup performans elde etmek mi yoksa 1.3 Multijet koyup ekonomik, sorunsuz ve uzun ömürlü bir araca sahip olmak mı?

Karar vermesi zor bir durum…
 
  • Haha
Tepkiler: Onatygt ve Toprak
Bu işlerden çok fazla anlamıyorum açıkçası. Ama aracın mühendisliğine göre yapılmamış bambaşka bir motoru, performans elde etmek için araca uydurmak maliyetine katlanmak yerine aracın kendi orijinal motorunu rektefiye edip / sandık alıp yahut 2 litre versiyonunu alıp turbolamak, daha iyi soğutma tertibatı gibi işlemlerden geçirmek daha mı maliyetli olur ?
 
Son düzenleme:
Bu işlerden çok fazla anlamıyorum açıkçası. Ama aracın mühendisliğine göre yapılmamış bambaşka bir motoru, performans elde etmek için araca uydurmak maliyetine katlanmak yerine aracın kendi orijinal motorunu rektefiye edip / sandık alıp yahut 2 litre versiyonunu alıp turbolamak, daha iyi soğutma tertibatı gibi işlemlerden geçirmek daha mı maliyetli olur ?
Maliyet konusu şöyle olur fikrimce, yukarıda tasviri yapılmış Alman CA18DET'i gibi, 1.8T'yi koymakla bitmeyecek iş, o motoru 156'ya uydurmak için custom motor kulakları üretmeleri gerekecek, kaç kere deneyip yanılacaklar o süre zarfında sadece motor kulağına giden masraf acaba ne kadar olacak, bununla kalmaz arabanın ağırlık dengesi bozulacak, fikrimce bu durumda iyi bir coilover sistemi araca geçirilmeli, o motoru koyup öyle stok şekilde de binileceğini sanmıyorum, beyin, enjektör, daha büyük turbo, duruma göre custom emme manifoldu, custom egzoz sistemi, forged piston vesaire yani tam manası ile gerçek bir performans isteniyorsa maliyet uçar gider, ama acaba bu arabanın evveliyatı bu kadar performans artışını kaldırabilecek mi, şasesinde işlem var mı, yere basanı tamamen düzgün mü? Bu tarz projeler üzerine müthiş kafa yorulması gereken projeler, ve mühendis ayarında ustalarla çalışılması lazım. Ben düzgün bakılan LPG'siz bir Twinspark motorun kullanıcısına sorun yaşatacağını düşünmüyorum, tabi bu bilinçli bir kullanıcı için geçerli. Bu kadar masrafa katlanıp, belki sonuç alamamak yerine, aynı motorun sıfırdan toplanması, 2.0 Twinspark egzantrikleri, atmosferik motorda aman aman bir fark yaratmaz ama iyi bir yerde yapılmış bir yazılım, KN filtre kiti var direkt bu arabalara uyumlu bu gibi şeyler yapılabilir. Aynı motorun 2.0 olanı takılınca ruhsata sadece motor numarasını işliyorlar, ruhsatta 1.6 yazmaya devam edecek. Alfa Romeo alacak birisi çok sorun eder mi bilemem ama Türk insanı sorun edebilir. Veya hiçbiri yapılmadan satılıp 1.8 T motora sahip bir araba alınıp o araba yüklenebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara