Alfa Romeo 156 ya 1.8T Swap fikri

alfa romeo da olay hiçbir zaman bir motordan ne kadar beygir alındığı değildir. otomobiller sizin için sadece nicel verilerden ibaret bir araçsa zaten gidip corolla, leon falan almalısınız. alfa romeo da olay 1.6 120 beygir bir makinede bile sizi mutlu edecek italyan işi bir sesle, devirlenişle, yol tutuşla ve ruhla gitmektir. alfa romeo bir kere komplekssiz olmaktır. hiçbir alfa modeli rakiplerinden iyi veya kötü olmaya ihtiyaç duymaz. zaten tek başına şahsına münhasır ve özeldir.

daha önce yazdığım yorumu tekrar yazayım. 156 ve 147 den itibaren bu araçların fiyatları düştüğü için hakkını vermeden, bakımlarını düzgün yapmadan kullananların sayısı bir hayli fazla. bunun sebebi de türkiyedeki alıcı kitlesinin kültürsüzlüğü... ikinci sebebi de bu araçlara gücü yeten insanların gelirinin yüksek olmaması. alfalar da kötü bakımları ve geçmişi affeden araçlar değiller. bunu bilerek almak lazım. ayrıca aracın ruhuna da saygı göstermek lazım. kendi tercihiniz tabii ama 1.8 t falan takıp aracı mundar etmemek lazım.
Beğendiğim bir yorum oldu, buna ek olarak bizim insanımızın bir parçayı bozulunca değiştirme huyu olduğu için de bu gibi araçlar yok oluyor. Kritik parçaları değiştirmek için bozulmasını beklemeyeceksin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Beğendiğim bir yorum oldu, buna ek olarak bizim insanımızın bir parçayı bozulunca değiştirme huyu olduğu için de bu gibi araçlar yok oluyor. Kritik parçaları değiştirmek için bozulmasını beklemeyeceksin.
Abi iyi hoşta bi varyatörü 10 bin civarı
Yağ pompasını alfa kutusunda bulmuştum oda nerden baksan 4 ay evvel 6 bindi oda 10 bini görür
Mk2 kısa blokları olanların zaten pistonları bulunmuyor bulunsada afaki para
Evet çok italyan alfa Romeo ve Fiat kullandım ama fayda endeske bakarsan şuan mantıksız geliyor alıpta uğraşmak 5 silindir 20 subablarla ve t.s'ler konusunda bayağı tecrübem var misal sıfır motor yapsam hayatta satmam millet çatır çatır ilanlarda sıfır motor yaptım diye elden çıkartmak istiyor yol tutmasına bi şey diyemem eyvallah tasarımada bi şey diyemem onada eyvallah ama belkide ben yanlış düşünüyorum bilemedim
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz
Abi iyi hoşta bi varyatörü 10 bin civarı
Yağ pompasını alfa kutusunda bulmuştum oda nerden baksan 4 ay evvel 6 bindi oda 10 bini görür
Mk2 kısa blokları olanların zaten pistonları bulunmuyor bulunsada afaki para
Evet çok italyan alfa Romeo ve Fiat kullandım ama fayda endeske bakarsan şuan mantıksız geliyor alıpta uğraşmak 5 silindir 20 subablarla ve t.s'ler konusunda bayağı tecrübem var misal sıfır motor yapsam hayatta satmam millet çatır çatır ilanlarda sıfır motor yaptım diye elden çıkartmak istiyor yol tutmasına bi şey diyemem eyvallah tasarımada bi şey diyemem onada eyvallah ama belkide ben yanlış düşünüyorum bilemedim
Hocam çok para ve emek harcamışsınız belli ki saygı duyuyorum. Sadece sorunlu, parçası çok pahalı demek bana göre doğru değil. Çünkü zamanında en az 30 bin euro ya satılan araçlardan bahsediyoruz. Bunun parçalarının fiyatını renault, skoda gibi beklemek gibi beklemek doğru olmaz. Belli bir pahalılığın üzerinde olacaktır maalesef. Günümüzde ise piyasa şartları sebebiyle aracın alım fiyatı ucuz. Araba ucuz olduğu için değil. Alfaların çoğu maalesef kötü ellerde çöp oldu. Tıpkı e36, e46 bmw ler gibi. O yüzden alacak kişinin ince eleyip sık dokuması gerekiyor. Ama temiz bir şey alırsa çok zevkli ve özel bir araca bineceği kesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee ve qanaz
Abi iyi hoşta bi varyatörü 10 bin civarı
Yağ pompasını alfa kutusunda bulmuştum oda nerden baksan 4 ay evvel 6 bindi oda 10 bini görür
Mk2 kısa blokları olanların zaten pistonları bulunmuyor bulunsada afaki para
Evet çok italyan alfa Romeo ve Fiat kullandım ama fayda endeske bakarsan şuan mantıksız geliyor alıpta uğraşmak 5 silindir 20 subablarla ve t.s'ler konusunda bayağı tecrübem var misal sıfır motor yapsam hayatta satmam millet çatır çatır ilanlarda sıfır motor yaptım diye elden çıkartmak istiyor yol tutmasına bi şey diyemem eyvallah tasarımada bi şey diyemem onada eyvallah ama belkide ben yanlış düşünüyorum bilemedim
Her araçta kritik bir parça illa ki bulunuyor, her araçta dikkat edilmesi gereken belli başlı parçalar oluyor, benim yaptığım bu yorum Alfa Romeo özelinde bir yorum değil, bir parça eskimeye başladıysa boşvermemek gerekiyor, "daha gider yeaa" diye düşününce daha büyük sorunlara yol açabilir. Hele ki bu 90'lı yıllardan 2000'li yıllara geçildiği dönemde araçlarda çok fazla sensör var, yeni yeni teknolojiyi araçlara geçirmeye başlamışlar, bir parça bozulunca hemen başka bir şeyi tetikliyor o dönemdeki araçlarda. İşin özü, önce sürücünün kendini tanıması lazım, ben alacağım arabadan ne istiyorum diye düşünmesi lazım, ona göre araç seçmesi lazım. İtalyan otomobil sahipleri araçlarına çok bağlılar, A'dan B'ye götürecek bir eşyadan daha derin bakıyorlar, siz de yaşamışsınızdır muhakkak. Gerçekten seven ve bilen birisi (156 için konuşuyorum) zaten o arabanın artık 20 yaşında olduğunu bilerek arıza çıkarma potansiyelini bilerek alır. Yürütme maliyetine bir şey diyemem, karşılayacak insan vardır karşılayamayacak insan vardır, neticede kur aldı başını gitti, artık çok zor bir şeyler...
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
Beğendiğim bir yorum oldu, buna ek olarak bizim insanımızın bir parçayı bozulunca değiştirme huyu olduğu için de bu gibi araçlar yok oluyor. Kritik parçaları değiştirmek için bozulmasını beklemeyeceksin.
Evet, bozulunca değişme huyu sayesinde masraflar katlanıyor.

Bir de ben yazayım yedi ay içinde değiştirdiğim parçaları. Bunların bir kısmı bozulunca değişti, çoğu önlem amaçlı. Benden önceki sahiplerinin debriyaj değiştirip iki kez de kapak açıp yaptırmış olmalarını bir kenara bırakıyorum. Bu araç da en iyi bilinen bir Alfa ustasında bakım kaydı olan bir araç olarak alındı.

Triger Seti ve V Kayışı
Varyatör Tamir Takımı
Devirdaim Pompası
Termostat
Radyatör Alt-Üst Hortumu
Yedek su depo hortumu, kalorifer hortumları
Egzoz spirali
Arka Amortisörler, Toz körükleri
Arka Denge(Tandır) Kolları
Arka Kısa ve Uzun Salıncaklar, Z Rot ve Takozları, Arka Aks Mil Burcu
Ön Amortisörler, takozları ve toz körükleri
Ön Alt ve Üst Salıncak
Rot mili ve başları
Vites çanağı ve topuzu
Motor sol ön ve travers takozu
Motor üst takozu
Flap motorları
Klima paneli
Sol arka kapı kilit mekanizması
Kapı fitilleri
Cam açma tuş takımı
2.0 TS Yazısı
Egzoz ucu
Gaz kelebeği hortumu
Sağ iç stop lambası
Havalandırma ızgaraları

Daha da yapılması gereken bir sürü işi vardı bana göre. Şunları günümüz fiyatlarında bir alt alta yazıp toplayalım

Bu arabayı almadan önce sayfadan gönderi paylaştım. Aracı konusunda iddialı olanların arabasına baktım. En az altı yedi tane gezdim. Hepsi de kendine "alfisti" diyen insanlar. Bir tanesi hariç hepsinde en az altı kalem parça sayarım değişmesi gereken. Sorsan hepsi müzelik.

Sonradan anladım ki arabasına baktığını düşünenlerin çoğu, aslında doğru dürüst başka bir örnek görmediği için kendi aracını müzelik zannediyor. Çok sıkıştırınca "abi kaç yaşında araba" ya yatıyorlar. E hani müzelik diyordun az önce ? Konuşurken veya fiyatta müzelik, kondisyona gelince "kaç yaşında araba". Ben de o yüzden, biraz da toplamak için almıştım. Keyfini çıkardım. Daha da toplasam da günün sonunda bir "156 2.0 ts" olacağı için sattım. O yüzden, ne olduğunu da gayet iyi biliyorum. Bu "Alfa abii yaa" bakış açısına karnım tok.

@racer Her şeyi bir kenara bıraktım, viraj kabiliyeti ve his olarak Alfa iyi de, geri kalan bütün markalar araba vasfı olarak çöp değil. 156'dan bahsediyoruz. Alfa'nın, genel kullanıcı kitlesine hitap eden, en çok satan arabası.

Bütün bunlardan ötürü, parasına göre keyifli arabadır. Biraz uğraşmayı da sevenler alıp binebilir. Fakat genel olarak forumları okuyan zanneder ki, 156 1.6 twin spark aslında gizli GTA. Diğer arabalarda da illa bir şeyler çıkıyor ama alfa kadar "bakım görmesi lazım abi" değiller. İtalya'da bile bu kadar takmıyorlar. Değer gören Alfa'lar bambaşka modeller.
 
Son düzenleme:
Günün sonunda hemen hemen herkesin dediği aynı yola bağlanıyor.İyi hoş güzel ama daha fazla bakım ve özen istiyor.Normal şartlarda düşünüldüğünde öyle çekilmez bir derdi yok fakat malum ekonomide insanı boğazlamaya başlıyor tek atımlık kurşun misali bir bütcem olduğu için ve yaşımda genç olduğundan yaptırmışken insan tepesine çıkmak istiyor veya önü biraz açık olsun diyor yoksa neden uğraşayım 1.8T ile gönül isterdi busso swap projeleri konuşulsun ama devir belli :(
 
Sonradan anladım ki arabasına baktığını düşünenlerin çoğu, aslında doğru dürüst başka bir örnek görmediği için kendi aracını müzelik zannediyor. Çok sıkıştırınca "abi kaç yaşında araba" ya yatıyorlar. E hani müzelik diyordun az önce ? Konuşurken veya fiyatta müzelik, kondisyona gelince "kaç yaşında araba". Ben de o yüzden, biraz da toplamak için almıştım. Keyfini çıkardım. Daha da toplasam da günün sonunda bir "156 2.0 ts" olacağı için sattım. O yüzden, ne olduğunu da gayet iyi biliyorum. Bu "Alfa abii yaa" bakış açısına karnım tok.
Yazdıklarınıza katılıyorum ama bu kısma daha fazla katılıyorum, aslında dün bahsettiğiniz kısımla biraz ilişkili, zar zor araba alıp litresi 40 liradan yakıt koyunca diye başladığınız kısımla yani. Ya da en azından koyabilince... Sadece Alfa Romeo ile sınırlı değil çoğu popüler markada bunu görebiliyoruz. BMW camiasında özellikle çok var, sorsan herkesin aracı özel sipariş...
 
Her araçta kritik bir parça illa ki bulunuyor, her araçta dikkat edilmesi gereken belli başlı parçalar oluyor, benim yaptığım bu yorum Alfa Romeo özelinde bir yorum değil, bir parça eskimeye başladıysa boşvermemek gerekiyor, "daha gider yeaa" diye düşününce daha büyük sorunlara yol açabilir. Hele ki bu 90'lı yıllardan 2000'li yıllara geçildiği dönemde araçlarda çok fazla sensör var, yeni yeni teknolojiyi araçlara geçirmeye başlamışlar, bir parça bozulunca hemen başka bir şeyi tetikliyor o dönemdeki araçlarda. İşin özü, önce sürücünün kendini tanıması lazım, ben alacağım arabadan ne istiyorum diye düşünmesi lazım, ona göre araç seçmesi lazım. İtalyan otomobil sahipleri araçlarına çok bağlılar, A'dan B'ye götürecek bir eşyadan daha derin bakıyorlar, siz de yaşamışsınızdır muhakkak. Gerçekten seven ve bilen birisi (156 için konuşuyorum) zaten o arabanın artık 20 yaşında olduğunu bilerek arıza çıkarma potansiyelini bilerek alır. Yürütme maliyetine bir şey diyemem, karşılayacak insan vardır karşılayamayacak insan vardır, neticede kur aldı başını gitti, artık çok zor bir şeyler...orta

Her araçta kritik bir parça illa ki bulunuyor, her araçta dikkat edilmesi gereken belli başlı parçalar oluyor, benim yaptığım bu yorum Alfa Romeo özelinde bir yorum değil, bir parça eskimeye başladıysa boşvermemek gerekiyor, "daha gider yeaa" diye düşününce daha büyük sorunlara yol açabilir. Hele ki bu 90'lı yıllardan 2000'li yıllara geçildiği dönemde araçlarda çok fazla sensör var, yeni yeni teknolojiyi araçlara geçirmeye başlamışlar, bir parça bozulunca hemen başka bir şeyi tetikliyor o dönemdeki araçlarda. İşin özü, önce sürücünün kendini tanıması lazım, ben alacağım arabadan ne istiyorum diye düşünmesi lazım, ona göre araç seçmesi lazım. İtalyan otomobil sahipleri araçlarına çok bağlılar, A'dan B'ye götürecek bir eşyadan daha derin bakıyorlar, siz de yaşamışsınızdır muhakkak. Gerçekten seven ve bilen birisi (156 için konuşuyorum) zaten o arabanın artık 20 yaşında olduğunu bilerek arıza çıkarma potansiyelini bilerek alır. Yürütme maliyetine bir şey diyemem, karşılayacak insan vardır karşılayamayacak insan vardır, neticede kur aldı başını gitti, artık çok zor bir şeyler...
Şöyle diyim ortalama 350 bin TL piyasası bugün koşullarında kapalı kutu otomobil alıyoruz olduda motor yapma durumu oldu 100 bin ortalama e abi otomobil 350 motor 100 bin :) dediğim gibi belkide ben yanlış düşüncedeyim
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz
alfa romeo da olay hiçbir zaman bir motordan ne kadar beygir alındığı değildir. otomobiller sizin için sadece nicel verilerden ibaret bir araçsa zaten gidip corolla, leon falan almalısınız. alfa romeo da olay 1.6 120 beygir bir makinede bile sizi mutlu edecek italyan işi bir sesle, devirlenişle, yol tutuşla ve ruhla gitmektir. alfa romeo bir kere komplekssiz olmaktır. hiçbir alfa modeli rakiplerinden iyi veya kötü olmaya ihtiyaç duymaz. zaten tek başına şahsına münhasır ve özeldir.

daha önce yazdığım yorumu tekrar yazayım. 156 ve 147 den itibaren bu araçların fiyatları düştüğü için hakkını vermeden, bakımlarını düzgün yapmadan kullananların sayısı bir hayli fazla. bunun sebebi de türkiyedeki alıcı kitlesinin kültürsüzlüğü... ikinci sebebi de bu araçlara gücü yeten insanların gelirinin yüksek olmaması. alfalar da kötü bakımları ve geçmişi affeden araçlar değiller. bunu bilerek almak lazım. ayrıca aracın ruhuna da saygı göstermek lazım. kendi tercihiniz tabii ama 1.8 t falan takıp aracı mundar etmemek lazım.
Aras abi?
 
  • Haha
Tepkiler: Otto Çevrimi