Alfa Romeo 156 ya 1.8T Swap fikri

Maliyet konusu şöyle olur fikrimce, yukarıda tasviri yapılmış Alman CA18DET'i gibi, 1.8T'yi koymakla bitmeyecek iş, o motoru 156'ya uydurmak için custom motor kulakları üretmeleri gerekecek, kaç kere deneyip yanılacaklar o süre zarfında sadece motor kulağına giden masraf acaba ne kadar olacak, bununla kalmaz arabanın ağırlık dengesi bozulacak, fikrimce bu durumda iyi bir coilover sistemi araca geçirilmeli, o motoru koyup öyle stok şekilde de binileceğini sanmıyorum, beyin, enjektör, daha büyük turbo, duruma göre custom emme manifoldu, custom egzoz sistemi, forged piston vesaire yani tam manası ile gerçek bir performans isteniyorsa maliyet uçar gider, ama acaba bu arabanın evveliyatı bu kadar performans artışını kaldırabilecek mi, şasesinde işlem var mı, yere basanı tamamen düzgün mü? Bu tarz projeler üzerine müthiş kafa yorulması gereken projeler, ve mühendis ayarında ustalarla çalışılması lazım. Ben düzgün bakılan LPG'siz bir Twinspark motorun kullanıcısına sorun yaşatacağını düşünmüyorum, tabi bu bilinçli bir kullanıcı için geçerli. Bu kadar masrafa katlanıp, belki sonuç alamamak yerine, aynı motorun sıfırdan toplanması, 2.0 Twinspark egzantrikleri, atmosferik motorda aman aman bir fark yaratmaz ama iyi bir yerde yapılmış bir yazılım, KN filtre kiti var direkt bu arabalara uyumlu bu gibi şeyler yapılabilir. Aynı motorun 2.0 olanı takılınca ruhsata sadece motor numarasını işliyorlar, ruhsatta 1.6 yazmaya devam edecek. Alfa Romeo alacak birisi çok sorun eder mi bilemem ama Türk insanı sorun edebilir. Veya hiçbiri yapılmadan satılıp 1.8 T motora sahip bir araba alınıp o araba yüklenebilir
Hayır benim bahsettiğim başka bir şey hocam. 1.8T gibi bu araç için üretilmemiş bir motorun zaten araca koyulması beraberinde bir ton masraf getirdiği gibi istenen sonucun alınamaması ihtimali de yüksek bunu biliyorum. Benim demek istediğim madem performansı daha yüksek bir şey isteniyor, o zaman bu araca uygun olan 2 litre motorun turbolanması hem maliyet hem de istenen sonuç açısından daha mantıklı olmaz mı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Hayır benim bahsettiğim başka bir şey hocam. 1.8T gibi bu araç için üretilmemiş bir motorun zaten araca koyulması beraberinde bir ton masraf getirdiği gibi istenen sonucun alınamaması ihtimali de yüksek bunu biliyorum. Benim demek istediğim madem performansı daha yüksek bir şey isteniyor, o zaman bu araca uygun olan 2 litre motorun turbolanması hem maliyet hem de istenen sonuç açısından daha mantıklı olmaz mı ?
Evet daha mantıklı olur fakat atmosferik motorların sonradan turbolanması hususu en azından Alfa Romeo için zor bir durum. Kamyon Turbosuyla Tofaş Turbolamaya benzemez çünkü. Bilemedim aslında varılacak bir çok sonuç var bu projede, araç sahibinin kanââtine ve bütçesine kalmış bir durum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: qanaz ve Cenk
Evet daha mantıklı olur fakat atmosferik motorların sonradan turbolanması hususu en azından Alfa Romeo için zor bir durum. Kamyon Turbosuyla Tofaş Turbolamaya benzemez çünkü. Bilemedim aslında varılacak bir çok sonuç var bu projede, araç sahibinin kanââtine ve bütçesine kalmış bir durum...
Muhakkak.. Neticede atmosferik bir motorun turbolanması da çok ciddi bir işlem gerektiriyor. Ama illa bu para ve zaman harcanacaksa ve yine illa atmosferik motordan kayda değer bir güç yükselmesi bekleniyorsa yapılabilecek tek seçenek turbolamak gibi duruyor. Tabi bir alfa aracını ve alfa motorunu turbolama işi de ayrı bir sıkıntı. Neticede bu aracı bilen, tanıyan, bu işi yapabilecek usta sayısı da fazla değildir diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Ben arabaya bakım yaptıramıyorum yeri geliyor lastiği değiştirmeye üşeniyorlar. Ustaya iş yaptırmak zor. Çoğu işi kendim yaparım derseniz olur yoksa zor.
ama mantıklı mı derseniz o ayrı bir konu
 
motor alıp takmakla olmuyor o iş malesef zaten yazılanlar yazılmış,şuan tipo ya 1.6 16v marea motor yapmaya çalışıyorum motor koymaklada bitmiyor tesisatı,kulağı yürüyeni vs vs eğer t.s 2002 ve öncesi ise 1.8 t.s'ye çeviriliyordu yanlış hatırlamıyorsam 1.8'in piston kolları ve krank bulursanız cuk diye 1.8 motorunuz olur üstünede yine 2.0 t.s'nin ekzantirikleri taktınızmı gayette tatmin eder dolu dolu yürür
 
Alfa Romeo'ya binip, Mühendislik harikası bir motora sahip olup, Volkswagen motoru Swaplamak açıkçası bana çok saçma geldi. Ağırlık dengesi, süspansiyon geometrisi vesaire Twinspark motora göre ayarlanmış. Yerinizde olsam işini bilen birine orijinal motorunu rektefiye ettirip, LPG varsa sökerim. KN filtre, remus veya Sebring son susturucu ile de daha keyifli hale gelir. Yani sonuç olarak, Alfa Romeo ruhuna aykırı bir motoru aracınıza koyarak arabaya hakaret etmeyin derim ben. 😊
işin aslını söylemek gerekirse 8V Twinsparkları göz ardı edersek son geldiği durumda pekde mühendislik harikası bir durum olduğu söylenemez.16V düzenine geçildikten sonra gayet anlamsız kalıyor.Narin olması yürütme masrafları güç alma isteği derken insanı soğutmuyor değil :(

B8 kasa Audi A4 var ve iş icabı sürekli içli dışlı olduğum araba, 1.8 tfsi . Bahsettiğiniz aynı motor ise ben bu kadar yağ eksilten bir araba görmedim hayatımda. 2. sahibinde ve bakım geçmişi tam.
yok hocam benim bahsetiğim düz 1.8T (BAM-AGU-AWT vs.)

Fikirlerimi forum kuralları çerçevesinde paylaşabileceğimi düşünmüyorum
fanboyluğu bir kenara bıraktığında günün sonunda 4 tane fazladan bujisi ve değişken sübap zamanlaması zart zurt diye 1 ton şey saydıktan sonra elinde kitapçık verisinde dahi 2 litre yağ eksilten narin sık bakım istiyen kolay kolay güç alamayacağın aftermarketi ölü bir motor var :)
 
Açıkçası FWD olup , yürüyenine çok para harcamayacak bir arabaya 1.8T swaplamak biraz abartı.

B5 kasanın torseni döşerim , dogbox şanzıman takarım , içini komple sökerim.. 600HP binerim diyorsan evet 1.8T bu iş için biçilmiş kaftan 😁

Bi Alfa Romeo 156 GTA S-tronic Quattro'muz olmasın mı 😅 Porsche koltuklarını da koy..

Onun dışında klasik atmosferik modifiyesi yapıp devam etmek önerilir. 1.8T'ye 200 küsür beygir binmek için swaplamak yazık olur.
Air İntake - Headers/Egzoz - Hafif Volan - Yazılım.. Belki biraz devir açmak.. Şanzıman oranlarıyla oynamak.. 5. vites dişlisi kolay değişiyor diye biliyorum. @bt'ye katılıyorum.

Böyle şeyler.. Daha fazlası isteniyorsa mantıklı olan aracı değiştirmektir her zaman.

156 çok seviyorum kardeşim..
O zaman da 1.75 TBİ olur.. 1.4 T-Jet olur , 1.4 TB olur.. Eh biraz daha kitabın ortası 😁

Satıp Gulietta almak çok daha mantıklı yine de..
Tabi onu da duplo supersport diye , saçlarını arkadan bağlayan , fularlı enişte diye beğenmeyiz..

Üstat.. En iyisi ne biliin mi.. Bak şimdi..
Bir tane 159 buluyoruz.. 1.75 TBİ swaplıyoruz..
Herşey tereyağından kıl çeker gibi halloluyor..

Ama O da GiyEm pLatFoRmU YhA .s dersen..
Yapacak birşey yok.. Çare 3.2 Busso.. Ardından GTA dönüşüm.. O paraya da en az E92 M3'e binersin..

Böyle böyle gider 🥰 (Yine sesli düşündüm.. Başımız belaya girecek)
ahahaha tam olarak böyle düşündükçe bi sonraki aşamaya geçiyor insan :D
 
kısa bir süreliğine 147 sahibi olmuştum. kullandığım en ruhlu ve özel araçlardan biriydi. benzindeyken o güzel sesiyle birlikte 7 bin devre kadar saat gibi çıkışına bayılmıştım. ne yalan söyleyeyim yeni araç almak yerine 2.0 ts sandık motor alıp binmeyi de düşünmedim değil. ama ülkemiz gerçekleri ve ekonomik durumum sebebiyle gerçekleşmemişti bu fikrim. şimdi siz bu özel makinenin bir diğer versiyonu olan 156 ya 1.8 t takmak istiyorum diyorsunuz... içim kan ağlıyor... :(
 
fanboyluğu bir kenara bıraktığında günün sonunda 4 tane fazladan bujisi ve değişken sübap zamanlaması zart zurt diye 1 ton şey saydıktan sonra elinde kitapçık verisinde dahi 2 litre yağ eksilten narin sık bakım istiyen kolay kolay güç alamayacağın aftermarketi ölü bir motor var :)
alfa romeo'nun ülkemizde neden bu kadar değersizleştiğini ve bilinçsiz ellere düştüğünü en iyi kanıtlayan şey...

yazık oldu güzelim markaya, size bol yağ eklemeli sürüşler, akşam akşam iyi güldürdünüz beni :D :D 😂 😂
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Öncelikle, 156 2.0 TS'i hatırı sayılır bir süre kullandım, mesleğim gereği de baya inceledim.

-Tam bir fiyat performans otomobili. O paraya o özgünlük, motor performansı vs pek yok. Zaten ben de bu yüzden almıştım.
-Motor fena değil. Ama mühendislik harikası değil. Çift buji ama bir tanesi zaten emisyon için. Eski twin spark'lar gibi simetrik konumlama yok. O yıllarda mühendislik harikası örneği vermek gerekirse Honda B16A2 - 1.6 vti 160'lığın makinesi.
-Zaten fabrika çıkışlı olarak agresif kullanımda 10w60 yağ önerecek kadar yatak boşluğu olan bir motordan bahsediyoruz. Çoğu 2.0 ts'in balans şaftı yatağı bozulduğu için kayışı takılı değildir mesela.
-"Yeğenim bunlar devirli ve güçlü makineler, ondan yağ eksiltiyor." . 1.6 motordan 120, 2.0 motordan 155 hp almak uzay teknolojisi değil. Benzer güç/hacim oranlarında, benzer maksimum devirlerde sağlıklı motorda gram yağ eksiltmeyen motorlar var. Hiçbiri de 10w60 gibi soğukta bal kıvamında olan yağ kullanmıyor. O yağ zaten segmandan geçmez, nasıl yansın :)
-Varyatöre çok laf atılır ama aslında vanos ile aynı. Sorunları da, sistemleri de. E36'nın neredeyse yarı parası isteniyor. Fiyatına göre bakınca bmw'den üstün, genel araba vasfı olarak bakınca ise geride.
-Otomobil özelinde, 156'ya verilen emeğin yarısıyla başka araç ihya edilir. Düzgün kondisyonda dahi alınsa yıkılmaya çok müsait. Sürekli ilgi ister. Bunu seven birisi için zaten dezavantaj değil fakat yoldan geçen adama önerileceğini sanmıyorum.

Fiyat performans ama bir sanat eseri değil.

Malın fiyatı, arz talep içinde denge bulur. Parçası gayet bulunuyor ama İstanbul, Ankara, İzmir vs bir kaç il hariç kolay kolay ustaların ellemek istemediği markanın ikinci elinin geride kalması da normal. İstanbul'da bile bir naz bin niyaz iş yaptırılıyor, çünkü bir avuç usta kaldılar zaten. Önyargılar yok mu ? Var ama ateş olmayan yerden de duman çıkmıyor.

1.8T'ye gelirsek. Yerleşimi, motor kulakları, şanzıman ve aks bağlantıları, tesisatı, beyni vs mekanik tarafta her şeyi bir kenara bıraktım, başka markanın motorunu yasal olarak swaplamak mümkün değil. He arka planda bir şeyler döner onu bilemem. Fakat aynı markanın, daha yeni bir motorunu vs takmak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
2.0 motordan 155 HP almak kolay da, bu adamlar 1970 senesinde Nord motordan 240 Hp alıyordu. Yıl 70 Nord motorun tarihi ise daha da eski. Honda' nın Vti'ını inkar etmiyorum ki çok da severim lakin Alfa Romeo 70 senesinde 2.0 motordan 240 HP güç alırken Honda bunu 99 senesinde S2000 ile yaptı. Honda Şarap fabrikası iken Alfa Romeo yarış otomobili yapıyordu. Saygılar 😃
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer
2.0 motordan 155 HP almak kolay da, bu adamlar 1970 senesinde Nord motordan 240 Hp alıyordu. Yıl 70 Nord motorun tarihi ise daha da eski. Honda' nın Vti'ını inkar etmiyorum ki çok da severim lakin Alfa Romeo 70 senesinde 2.0 motordan 240 HP güç alırken Honda bunu 99 senesinde S2000 ile yaptı. Honda Şarap fabrikası iken Alfa Romeo yarış otomobili yapıyordu. Saygılar 😃
Mesele güç almak mı sadece ? Motosporlarında, egzotik araçlarda zaten yaparsın. Maxi megane'da 2.0 motordan 260 hp güç alıyordu ama iki yarışta bir motor yapıyorlardı. Honda S2000'e adam 100 bin km garanti veriyordu zamanında. O yıllarda km göstergesinde altıncı basamak olmayan arabalar var, 100 bine gelmeden kesin motor yer diye.

Litre başına atmosferik olarak 100 HP veren motoru seri üretimde her türlü vatandaşa satıp, ona rağmen "yağını suyunu koy devam et" algısı oluştursun da göreyim. 50 tane arabada kolay, yüzbinlerce sattığın, her türlü iklimde, günlük binilen arabada, emisyon regülasyonları da dahilken sıkar biraz.

Alfanın tarihine laf söyleyen yok. Ben de alfa kullanıcısıydım. Lakin bir şeyi abartılı, yersiz şekilde yüceltince ona destek değil, köstek olunuyor sadece. Hakkaniyetli olarak artısıyla eksisiyle bir şeyi irdelemeyi beceremiyoruz memleket olarak. Ya gömeceksin ya da hayatında Alfa'dan başka hiçbir araba görmemişçesine öveceksin. Ortası yok.

Salt rakam yarıştıracaksak, Honda CBR 1000 RR, 1 litre motordan atmosferik olarak 193 hp güç alıyor. 1.0 SCe Clio'dan yüksek torku var, 101 Nm. Motosiklet motorunu araba motoruyla kıyaslıyorum, ne kadar alakası var değil mi ? Heh işte ben de aynen böyle düşünüyorum.
 
Mesele güç almak mı sadece ? Motosporlarında, egzotik araçlarda zaten yaparsın. Maxi megane'da 2.0 motordan 260 hp güç alıyordu ama iki yarışta bir motor yapıyorlardı. Honda S2000'e adam 100 bin km garanti veriyordu zamanında. O yıllarda km göstergesinde altıncı basamak olmayan arabalar var, 100 bine gelmeden kesin motor yer diye.

Litre başına atmosferik olarak 100 HP veren motoru seri üretimde her türlü vatandaşa satıp, ona rağmen "yağını suyunu koy devam et" algısı oluştursun da göreyim. 50 tane arabada kolay, yüzbinlerce sattığın, her türlü iklimde, günlük binilen arabada, emisyon regülasyonları da dahilken sıkar biraz.

Alfanın tarihine laf söyleyen yok. Ben de alfa kullanıcısıydım. Lakin bir şeyi abartılı, yersiz şekilde yüceltince ona destek değil, köstek olunuyor sadece. Hakkaniyetli olarak artısıyla eksisiyle bir şeyi irdelemeyi beceremiyoruz memleket olarak. Ya gömeceksin ya da hayatında Alfa'dan başka hiçbir araba görmemişçesine öveceksin. Ortası yok.

Salt rakam yarıştıracaksak, Honda CBR 1000 RR, 1 litre motordan atmosferik olarak 193 hp güç alıyor. 1.0 SCe Clio'dan yüksek torku var, 101 Nm. Motosiklet motorunu araba motoruyla kıyaslıyorum, ne kadar alakası var değil mi ? Heh işte ben de aynen böyle düşünüyorum.
Benim anlatmak istediğimi siz de anlatmışsınız. Mesele sadece güç almak değil,Honda'nın Bmw'nin gerisinde demişsiniz 156 için, o yüzden o tarz bir cevap verdim ben size. Honda konusunda dediğiniz doğru, ben Honda sevmeyen birisi değilim, küçük yaşlardayken araba sevgimi bir üst boyuta taşıyan marka Honda olmuştu, ki hala yakın çevremde çok Honda sahibi var, fakat her markanın farklı bir misyonu var. Alfa Romeo hiçbir zaman ben sorunsuz araba yapıyorum demedi. (Ki benim bahsettiğim Nord motor sorunsuzluğunu ispatlamış motordur). Motorsiklet örneğini de anladım, ne alakası var vesaire gibi bir cümle de kullanmadım. Hitabı koruyalım. Her neyse ufak bir yanlış anlaşılma olmuş. Alfa- Honda kıyaslaması yapmışken, ben 156'nın bu konuyu oluşturan arkadaşımızın arabası olduğunu pek düşünmüyorum, zira daha fazla güç ve sorunsuzluk isteniyor. Benim için keyifli bir sohbet/tartışma idi, iyi akşamlar dilerim 🙂
 
alfa romeo'nun ülkemizde neden bu kadar değersizleştiğini ve bilinçsiz ellere düştüğünü en iyi kanıtlayan şey...

yazık oldu güzelim markaya, size bol yağ eklemeli sürüşler, akşam akşam iyi güldürdünüz beni :D :D 😂 😂
Bilinçsizlikle alakası yok eğri oturup doğru konuşmak lazım durumu ortada

kısa bir süreliğine 147 sahibi olmuştum. kullandığım en ruhlu ve özel araçlardan biriydi. benzindeyken o güzel sesiyle birlikte 7 bin devre kadar saat gibi çıkışına bayılmıştım. ne yalan söyleyeyim yeni araç almak yerine 2.0 ts sandık motor alıp binmeyi de düşünmedim değil. ama ülkemiz gerçekleri ve ekonomik durumum sebebiyle gerçekleşmemişti bu fikrim. şimdi siz bu özel makinenin bir diğer versiyonu olan 156 ya 1.8 t takmak istiyorum diyorsunuz... içim kan ağlıyor... :(
Galiba durum net anlaşılmamış :) gönül isterdi ki orjinalina sadık kalayım swap gibi sıkıntılı bir süreci göze almışken 2.5V6-3.0v6 ya geçeyim fakat tam olarak bahsettiğiniz gibi ekonomik sebepler geliyor.Twinnynin yürütme masrafları bakım aralığı birde üstüne önünün kapalı bir motor olması beni 1.8T ye itiyor.Ha şimdi dicekler ts yi turbola amerikayı 2.kez keşfetmek gibi bir durum oluyor.

Öncelikle, 156 2.0 TS'i hatırı sayılır bir süre kullandım, mesleğim gereği de baya inceledim.

-Tam bir fiyat performans otomobili. O paraya o özgünlük, motor performansı vs pek yok. Zaten ben de bu yüzden almıştım.
-Motor fena değil. Ama mühendislik harikası değil. Çift buji ama bir tanesi zaten emisyon için. Eski twin spark'lar gibi simetrik konumlama yok. O yıllarda mühendislik harikası örneği vermek gerekirse Honda B16A2 - 1.6 vti 160'lığın makinesi.
-Zaten fabrika çıkışlı olarak agresif kullanımda 10w60 yağ önerecek kadar yatak boşluğu olan bir motordan bahsediyoruz. Çoğu 2.0 ts'in balans şaftı yatağı bozulduğu için kayışı takılı değildir mesela.
-"Yeğenim bunlar devirli ve güçlü makineler, ondan yağ eksiltiyor." . 1.6 motordan 120, 2.0 motordan 155 hp almak uzay teknolojisi değil. Benzer güç/hacim oranlarında, benzer maksimum devirlerde sağlıklı motorda gram yağ eksiltmeyen motorlar var. Hiçbiri de 10w60 gibi soğukta bal kıvamında olan yağ kullanmıyor. O yağ zaten segmandan geçmez, nasıl yansın :)
-Varyatöre çok laf atılır ama aslında vanos ile aynı. Sorunları da, sistemleri de. E36'nın neredeyse yarı parası isteniyor. Fiyatına göre bakınca bmw'den üstün, genel araba vasfı olarak bakınca ise geride.
-Otomobil özelinde, 156'ya verilen emeğin yarısıyla başka araç ihya edilir. Düzgün kondisyonda dahi alınsa yıkılmaya çok müsait. Sürekli ilgi ister. Bunu seven birisi için zaten dezavantaj değil fakat yoldan geçen adama önerileceğini sanmıyorum.

Fiyat performans ama bir sanat eseri değil.

Malın fiyatı, arz talep içinde denge bulur. Parçası gayet bulunuyor ama İstanbul, Ankara, İzmir vs bir kaç il hariç kolay kolay ustaların ellemek istemediği markanın ikinci elinin geride kalması da normal. İstanbul'da bile bir naz bin niyaz iş yaptırılıyor, çünkü bir avuç usta kaldılar zaten. Önyargılar yok mu ? Var ama ateş olmayan yerden de duman çıkmıyor.

1.8T'ye gelirsek. Yerleşimi, motor kulakları, şanzıman ve aks bağlantıları, tesisatı, beyni vs mekanik tarafta her şeyi bir kenara bıraktım, başka markanın motorunu yasal olarak swaplamak mümkün değil. He arka planda bir şeyler döner onu bilemem. Fakat aynı markanın, daha yeni bir motorunu vs takmak gerekiyor.
Sonunda demek istediklerime tercüman olan biri geldi ellerin dert görmesin abi tam olarak bunu anlatmak istiyordum fakat alfa kitlesi her zamanki gibi cümleleri süsleyip gerçekten kaçıyor

Benim anlatmak istediğimi siz de anlatmışsınız. Mesele sadece güç almak değil,Honda'nın Bmw'nin gerisinde demişsiniz 156 için, o yüzden o tarz bir cevap verdim ben size. Honda konusunda dediğiniz doğru, ben Honda sevmeyen birisi değilim, küçük yaşlardayken araba sevgimi bir üst boyuta taşıyan marka Honda olmuştu, ki hala yakın çevremde çok Honda sahibi var, fakat her markanın farklı bir misyonu var. Alfa Romeo hiçbir zaman ben sorunsuz araba yapıyorum demedi. (Ki benim bahsettiğim Nord motor sorunsuzluğunu ispatlamış motordur). Motorsiklet örneğini de anladım, ne alakası var vesaire gibi bir cümle de kullanmadım. Hitabı koruyalım. Her neyse ufak bir yanlış anlaşılma olmuş. Alfa- Honda kıyaslaması yapmışken, ben 156'nın bu konuyu oluşturan arkadaşımızın arabası olduğunu pek düşünmüyorum, zira daha fazla güç ve sorunsuzluk isteniyor. Benim için keyifli bir sohbet/tartışma idi, iyi akşamlar dilerim 🙂
156 ile 2.yılımızı ve 28.000 küsür kilometreyi tamamladık.Araçtan memnunum tasarım-tutuş-hissiyatına diyecek birşey yok fakat motorun durumu ortada zaten beni bu kadar etkilemese dümdüz satar 1.8T auidi alır geçerim zora girmem.Aksine şu forumdan 1 kişi çıksın bana yol göstersin desin kardeşim şuraya git şu parçalar ile topla gönül rahatliği ile bin gider uygularım. benim derdim sadece kağıt üstü veriler beygirler torklar ile değil.Sadece o kadar para harcamışken artık birşeyleri düşünmek istemiyorum.Gönül rahatlığı ile sıkıştırmak istiyor insan :)
 
Aracınızda LPG var mı? Kilometresi nedir? Bir de konumunuz Aydın görünüyor doğru mudur? Ona göre bir şey önereceğim
 
Son düzenleme:
Öncelikle, 156 2.0 TS'i hatırı sayılır bir süre kullandım, mesleğim gereği de baya inceledim.

-Tam bir fiyat performans otomobili. O paraya o özgünlük, motor performansı vs pek yok. Zaten ben de bu yüzden almıştım.
-Motor fena değil. Ama mühendislik harikası değil. Çift buji ama bir tanesi zaten emisyon için. Eski twin spark'lar gibi simetrik konumlama yok. O yıllarda mühendislik harikası örneği vermek gerekirse Honda B16A2 - 1.6 vti 160'lığın makinesi.
-Zaten fabrika çıkışlı olarak agresif kullanımda 10w60 yağ önerecek kadar yatak boşluğu olan bir motordan bahsediyoruz. Çoğu 2.0 ts'in balans şaftı yatağı bozulduğu için kayışı takılı değildir mesela.
-"Yeğenim bunlar devirli ve güçlü makineler, ondan yağ eksiltiyor." . 1.6 motordan 120, 2.0 motordan 155 hp almak uzay teknolojisi değil. Benzer güç/hacim oranlarında, benzer maksimum devirlerde sağlıklı motorda gram yağ eksiltmeyen motorlar var. Hiçbiri de 10w60 gibi soğukta bal kıvamında olan yağ kullanmıyor. O yağ zaten segmandan geçmez, nasıl yansın :)
-Varyatöre çok laf atılır ama aslında vanos ile aynı. Sorunları da, sistemleri de. E36'nın neredeyse yarı parası isteniyor. Fiyatına göre bakınca bmw'den üstün, genel araba vasfı olarak bakınca ise geride.
-Otomobil özelinde, 156'ya verilen emeğin yarısıyla başka araç ihya edilir. Düzgün kondisyonda dahi alınsa yıkılmaya çok müsait. Sürekli ilgi ister. Bunu seven birisi için zaten dezavantaj değil fakat yoldan geçen adama önerileceğini sanmıyorum.

Fiyat performans ama bir sanat eseri değil.

Malın fiyatı, arz talep içinde denge bulur. Parçası gayet bulunuyor ama İstanbul, Ankara, İzmir vs bir kaç il hariç kolay kolay ustaların ellemek istemediği markanın ikinci elinin geride kalması da normal. İstanbul'da bile bir naz bin niyaz iş yaptırılıyor, çünkü bir avuç usta kaldılar zaten. Önyargılar yok mu ? Var ama ateş olmayan yerden de duman çıkmıyor.

1.8T'ye gelirsek. Yerleşimi, motor kulakları, şanzıman ve aks bağlantıları, tesisatı, beyni vs mekanik tarafta her şeyi bir kenara bıraktım, başka markanın motorunu yasal olarak swaplamak mümkün değil. He arka planda bir şeyler döner onu bilemem. Fakat aynı markanın, daha yeni bir motorunu vs takmak gerekiyor.

bende eski alfa kullancısıyım hatta 147 156'ya çok bindim,5 silindir fiat motorlarıyla çokta uğraştım,dediklerinize katılıyorum ama anlamadığım bir nokta var,şuan malum sitede çoğu alfaların motorum 10.000 önce yada 20.000 önce sıfırlandı diye çoğu ilana rastlıyorum ve çözemiyorum madem yeni motor neden satıyorsun ? misal şuan için mk2 kısa blok t.s motorunun bul bulabilirsen pistonunu bulsanda aşırı para,günümüzde herşey maliyet olduğu için yakın zamanda bende 147mi sattım bu arada
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
bende eski alfa kullancısıyım hatta 147 156'ya çok bindim,5 silindir fiat motorlarıyla çokta uğraştım,dediklerinize katılıyorum ama anlamadığım bir nokta var,şuan malum sitede çoğu alfaların motorum 10.000 önce yada 20.000 önce sıfırlandı diye çoğu ilana rastlıyorum ve çözemiyorum madem yeni motor neden satıyorsun ? misal şuan için mk2 kısa blok t.s motorunun bul bulabilirsen pistonunu bulsanda aşırı para,günümüzde herşey maliyet olduğu için yakın zamanda bende 147mi sattım bu arada
Birden fazla sebebi olabiliyor:
-Motor yarım yamalak, sırf satılsın diye yapılmıştır.
-Arabaya yapılan masraflar, artık arabadan soğuma nedeni haline gelmiştir. Yaptığı masrafı gözü görmüyordur.
-Motor yaptırıp para harcadıktan sonra sağdan soldan parçalar arızalanmaya başlayınca "yeter artık" kafasına girilmiştir.

JTD'lerde yurtdışı forumlarda baya yüksek km'ler gördüm. Fakat twinsparkta rektifiye yemeden 250k'yı geçene çok rastlamadım. "Şunları yapsan problem olmazdı" diye yirmi kalemlik liste verirler genelde buna cevaben. Yağ çubuğunun nerede olduğunu bilmeyen dayının Corolla'sı bu km'yi deviriyorsa, Alfa'nın motorun da devirmeli. Spor araç vs muhabbeti çeviriyorlar, 1.6 120 hp motordan bahsediyoruz.

Ben şahsen ustalardan ve trim seslerinden ötürü sattım. İsim yapmış dört beş tane usta var. Bütün alfalar da onlara gidiyor. Haliyle dükkanları acayip yoğun. Hiçbir ince işe girmek istemiyorlar. Değiştirdiğim parça listesini buraya atsam arabadan soğutur. Ben keyifle topladım ama hala eksikleri vardı ve bunaldığım, toplasam da para etmeyeceğini bildiğim için verdim.
 
Sonunda demek istediklerime tercüman olan biri geldi ellerin dert görmesin abi tam olarak bunu anlatmak istiyordum fakat alfa kitlesi her zamanki gibi cümleleri süsleyip gerçekten kaçıyor
Ülkenin ekonomik durumuyla da alakalı. Bir sürü araç değiştirdim, çoğunun grubuna girdim çıktım. Müşterisinin çoğunun fanboyluk yapmadığı marka görmedim.

E doğal. Yıllarca zar zor borç harç bir araba alınıyor. Ona da litresi 40 liradan yakıt konuyor. Haliyle insanların beklentileri çok fazla.

Mesela İtalya'nın sokaklarında 156 yok gibi bir şey. 159, Mito, Giulietta ağırlıklı. GTA ve busso makineli 156 haricinde hiçbir İtalyan'ın da methiyeler dizdiğini göremezsiniz. 2 bin euroluk araba orada. Adamın umrunda değil, dört ayda parasını toplar, motor yese arabayı çöpe atar devam eder. Hobi amaçlı ilgilenenler var. Onlar da zaten malzemenin ne olduğunu bilerek konuşuyor.

Burada iş değişiyor. Burada yayları presli, warexli civic ies bile altın muamelesi görüyor. Bir şey söylesen adama hakaret etmişsin gibi davranıyor.

Vergiler sağolsun. Sıfır megane 350-400 bin liraya falan verilse, o zaman test ederiz kim hangi arabayı ne kadar seviyor :)
 
Ülkenin ekonomik durumuyla da alakalı. Bir sürü araç değiştirdim, çoğunun grubuna girdim çıktım. Müşterisinin çoğunun fanboyluk yapmadığı marka görmedim.

E doğal. Yıllarca zar zor borç harç bir araba alınıyor. Ona da litresi 40 liradan yakıt konuyor. Haliyle insanların beklentileri çok fazla.

Mesela İtalya'nın sokaklarında 156 yok gibi bir şey. 159, Mito, Giulietta ağırlıklı. GTA ve busso makineli 156 haricinde hiçbir İtalyan'ın da methiyeler dizdiğini göremezsiniz. 2 bin euroluk araba orada. Adamın umrunda değil, dört ayda parasını toplar, motor yese arabayı çöpe atar devam eder. Hobi amaçlı ilgilenenler var. Onlar da zaten malzemenin ne olduğunu bilerek konuşuyor.

Burada iş değişiyor. Burada yayları presli, warexli civic ies bile altın muamelesi görüyor. Bir şey söylesen adama hakaret etmişsin gibi davranıyor.

Vergiler sağolsun. Sıfır megane 350-400 bin liraya falan verilse, o zaman test ederiz kim hangi arabayı ne kadar seviyor :)

şu yorum o kadar yerinde oldu ki 2021 senesinde 46 coupe kullanıyordum çokta güzel eksiklerini tamamladım,otomatik şanzımandı tam şanzımanı açtık,rahmetli babamın acilen ödenmesi gereken borcundan ötürü avukat arkadaşlar beni buldular nitekim vakit isteyip işi çözerim derken şanzıman bir kez daha gol atınca ustası satın aldı benden,sonrasında elimdeki para ile 147/156 kovaladım istanbulda 156ya bakmaya geldim elim boş döndüm,denizlide bir 147 buldum aldım ama almaz olaydım dedim bitmek bilmeyen su kaçağı ile uğraştım ki istanbulda isim vermeyeceğim 30 bin yada 40 bin önce motor yapmış neyse tam çözdüm derken yağ basıncını ölçelim ne çıkacak dedim yağ basınç düşük uyarısı yok ama basınç düşük acaba saatmi bozuk dedim,başka saatle ölçtük yine aynı yağ pompasına kadar sıfır orjinal aldım ama ben soğudum alttan ne çıkacağını bilmediğim için yine liftte iken yolları ayırıp hgt aldım ondada eskisi gibi parça bulunmamaya başlamış bir süre sonra onuda sattım,şimdi çocukluk hayalim olan marea motor tipo hazırlıyorum ve şuanlık mutluyum zibille herşeyi var bozulsa yada farklı bi şey olsa hayatta üzülmem ama 147 benim için çok büyük pişmanlık oldu,o yüzden genelde bakıyorum ilanlara hep motor yapılı olanlar satılık
 
alfa romeo da olay hiçbir zaman bir motordan ne kadar beygir alındığı değildir. otomobiller sizin için sadece nicel verilerden ibaret bir araçsa zaten gidip corolla, leon falan almalısınız. alfa romeo da olay 1.6 120 beygir bir makinede bile sizi mutlu edecek italyan işi bir sesle, devirlenişle, yol tutuşla ve ruhla gitmektir. alfa romeo bir kere komplekssiz olmaktır. hiçbir alfa modeli rakiplerinden iyi veya kötü olmaya ihtiyaç duymaz. zaten tek başına şahsına münhasır ve özeldir.

daha önce yazdığım yorumu tekrar yazayım. 156 ve 147 den itibaren bu araçların fiyatları düştüğü için hakkını vermeden, bakımlarını düzgün yapmadan kullananların sayısı bir hayli fazla. bunun sebebi de türkiyedeki alıcı kitlesinin kültürsüzlüğü... ikinci sebebi de bu araçlara gücü yeten insanların gelirinin yüksek olmaması. alfalar da kötü bakımları ve geçmişi affeden araçlar değiller. bunu bilerek almak lazım. ayrıca aracın ruhuna da saygı göstermek lazım. kendi tercihiniz tabii ama 1.8 t falan takıp aracı mundar etmemek lazım.