Alfa Romeo Tonale phev Q4 (sarj edilebilir hybrid)

RedLine

Profesör
272
Marka
MINI
Selamlar,
Başka forumda konusunu açmıştım,buraya da ekliyorum.Forum ve Youtube gibi ortamlarda Phev (plug in hybrid) araçlar hk cehalet dikkatimi çektiği için biraz da eğitim amaçlı açıyorum konuyu:

R60 Mini Countryman S All4 ile geçen 3 yılın ardından bu dönemde elektrik teknolojisinin ideal kullanımı olduğunu düşündüğüm plug in hybrid (elektrik-benzin bir arada, iki motor) araç arayışına girdim ve finalde seçenekleri Alfa Romeo Tonale,Volvo xc40 ve DS7 olarak 3 seçeneğe indirdim. Volvo nispeten daha düşük güç,önden çeker olması ve ruhsuzluğu yüzünden, ds7 de aşırı yuvarlak hatları ve boyutlarından dolayı elendi.

Adını ilk defa duyduğum Uzakdoğu ve özellikle Çin markalarına mesafeli olduğum, tasarıma,marka kimliğine de önem verdiğim için tercihim Alfa Romeo Tonale 1.3 280hp Q4 phev (destan gibi model adı) modeli oldu.

YouTube veya yazılı ortamda doğru düzgün bir test görmediğim ve gördüklerim de rezillik kıvamında olduğu için (daha 1 tane testçi aracı şarj edip test etmeyi becerememiş,dibe gelmiş batarya ile test yapıp anlatıyorlar) biraz detaylıca yazmaya gayret edeceğim.



Aracı, teknik özellikleri benim için etkileyici olduğu için aldım. Önde 180hp benzinli, arkada 120 hp elektrikli motor bulunuyor, ayrı ayrı veya beraber çalışabilen bu iki motor ile aracı 3 farklı şekilde, tam elektrikli, hybrid ve klasik fosil yakıtlı araç gibi kullanabiliyorsunuz.

*sıkça duyduğum ve düşük zeka belirtisi olduğunu düşündüğüm “boşa motor ağırlığı taşıyor” tespiti yalan yanlış çünkü araç klasik hybrid araçlar gibi de yol alabiliyor (2 motor aynı anda çalışma,yakıtla sarj etme vs gibi seçenekler sunuyor) . Boşa ağırlık taşıma diye birşey yok. Şehiriçinde hybrid modda genelde elektrik ile gidiyor ama istenirse ufak bir ara gaz ile motoru açıp full elektrik yerine elektrik destekli düşük tüketim benzinle de gidilebiliyor)

Motorlara dönelim,arkadaki elektrik motorunun 120 beygirin 20 tanesini kendine saklayıp toplamda size 280hp güç ve 4 teker çekiş sistemi sunuyor. Bu saklama muhabbeti sayesinde şarj tamamen bitse bile ekonomi veya performans isteklerine cevap verebiliyor. Ha arka arkaya 10 kere 0-100 denerseniz ne olur bilmiyorum,gz olmadığım için denemedim. Bu arada pillerin fabrika garantisinin 8 yıl olduğunu ekliyim.

Araçta E-Save adı verilen sistem bir butona bağlı olarak çalışabiliyor. Bu sistem pili benzinli motordan sarj edebildiği gibi, pilin mevcut yüzdesini koruyabiliyor da, 2 kullanım şekli ayarı var anlayacağınız…



Araçta level 2 otonom sürüş sistemi bulunuyor. Adaptif hız sabitleme,mesafe ayarı,şerit takip,fren gibi özellikleri var.

Araçta ciddi bir işletim sistemi bulunuyor, bu sisteme sadece “multimedia” demek çok hafif ve hatta komik kalır. 4 günde menülerin ayarların hepsini gezememiş olabilirim…
Sürücü profillemesinden aracın hangi modda nasıl davranacağına, sarj takviminden sürüş güvenlik sistemlerinin en ince ayrıntısına kadar her detayı ayarlayabilyor, motor yağı/şanzıman yağı sıcaklığından turbo basıncına,su sıcaklığına kadar tüm performans göstergelerini görebiliyorsunuz. Aracın kendi navigasyon sistemi trafik durumunu göstermese de hız sınırından yakındaki akaryakıt istasyonlarına kadar gösteriyor. Apple Car play-Android, kablosuz sarj, ayakla açılan bagaj,adaptif led farlar,koltuk ısıtma/havalandırma,cam tavan-sunroof,harman kardon müzik sistemi…Yok yok diyebilirim.

Sarj-menzil-tüketim konularına gelelim.
Belirttiğim gibi araçta 2 ayrı motor var ve dolayısıyla sağda ve solda olmak üzere 2 depo kapağı bulunuyor. 15.5kw kapasiteli elektrik motoru araçla beraber gelen kablo-adaptör ikilisi ile 220v ev tipi fişle 6 saatte, dışardan alacağınız ve AVM-Yakıt istasyonu gibi yerlerdeki hızlı sarj istasyonlarında sarj etmeniz için gerekli olan type 2 AC kablo ile 2 saatte tam doluma ulaşıyor. 15 Eylül 2024 fiyatıyla avm’de 90tl’ye 0dan 100e dolum yaptım. İlerleyen günlerde sıfıra indirmeden sarj ettiğim için 70tl gibi ücretlere dolum yapabildim.

Aracın elektrik motorunun avantajı şehiriçi dur kalk trafikte, şehir içi sürüşlerde daha çok ortaya çıkıyor. Size tam elektrik ile kullanım şekline göre 60-70km menzil veriyor ki işi 10km uzaklıkta olan biri için bu en az 5-6 kere yakıt yakmadan işe gidip gelmeyi sağlıyor. 1-2 kere İstanbul içi uzun yol (tem,otoban kullanımı) yaptığımda 120km mesafede pilim %25 azaldı, ort tüketim 5lt civarında seyretti. Yine arada D modunda sıka sıka gittiğimi de ekliyim.

İstanbul gibi bir şehirde ortalama hız 20km’ler seviyesine indiğinde tamamen elektrik ile ilerlediğinizde tüketim sıfıra yaklaşıyor. Benim henüz evde sarj etme imkanım olmadığından elektriği idareli kullanıp aracı hybrid modda kullandığımda,yokuşlu,dur kalklı trafikte tüketim 4lt’nin altına indi, teyze modunda kullanırsanız hybrid kullanımda tüketimde 3ün altını rahat görebilirsiniz. Unutmadan, sadece elektrik motoru ile 120km kadar hızlara çıkabiliyorsunuz!

Uzun yolda pil bitiyor ve boşa motor taşıyan ağır araç çok yakıyor diyen cahiller için 140-160
Km bandında gidilen,280hp AWD özellikli olup 7lt civarında yakan başka araç önerilerini bekliyorum. Amacım ekonomi yapmak olsa daha yavaş gidip 4-5lt de yakılabilir ama ben uzun yolda 90-100 ile gidemiyorum. Senede 2-3 kere çıktığım uzun yolda tasarruf kasmıyorum.



Tasarım konularına çok girmeyecem, İtalyan tasarımları zaten ortada. Hepsi birbirine benzeyen elektikli otomobiller arasında, adını ilk defa duyduğum Çinli üreticilerin yanında, otomobil tarihine damgasını vurmuş,100 yıldır otomobil üreten bir markanın aracını kullanmak aracın içinde de dışında da yolda da iyi hissettiriyor.

Şimdilik bu kadar yazayım, aklıma geldikçe yine eklemeler yaparım. Yine garip yorumlar gelecektir. Bekliyorum :)

Eğlenceli bir testini buldum:

İşletim sistemi videosu:
 
Farklı senaryolarda tüketim örneklerini de ekliyim
 

Ekli dosyalar

  • 2FCB5037-9888-4D90-8C07-FB22383BF98F.jpeg
    2FCB5037-9888-4D90-8C07-FB22383BF98F.jpeg
    3 MB · Görüntüleme: 0
  • ECEB2424-2875-4BE4-8D69-9B77A38A0F5F.jpeg
    ECEB2424-2875-4BE4-8D69-9B77A38A0F5F.jpeg
    3.2 MB · Görüntüleme: 0
Bir alfacı olarak sevdiğim bir model. Tek eleştirim hiçbir arabada sevmediğim siyah tavan. Öğrendiğime göre bej tavan opsiyonu gelmiyormuş. Ferah olsun diye suv alıyorsun. Kasvet şekilde siyah tavan geliyor. Çok saçma. Onun dışında alfa alfadır. Hepsi özel ve kıymetlidir. Güle güle kullanın
 
Benim araçta ve çoğu phev modelde sunroof,cam tavan var. Bence de olmazsa olmaz bir donanım. Özellikle yağmurlu havalarda sunroof camını yukarı kaldırıp aracı havalandırmak,ışık,ferahlık hissi açısından önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: racer ve kenblock
Hayırlı olsun. Güzel anlatım 👍
Valla işi “anlatım” olanlar anlatamayınca ve bir takım cahil tiplerin çarpıtma hevesi yüzünden iş başa düştü.

En önemli özelliği tam elektrikli olmasa bile elektrikle 60km gidebilmesiyken bundan bahseden,detaylı anlatan-gösteren henüz göremedim. 1-2 cümle ile geçiştiriyorlar, daha beteri şarj bitik halde test yapıp hızlanma-tüketim vs ölçüyorlar.

Bir de elektrikli araç fanatikleri var ki, kullanmadıkları araç hk kullanan adamlara aracı anlatmaya kalkıyorlar. Trajikomik ve psikolojik bir durum. Youtube ve bazı forum ortamlarında gördüğüm durumlar…

Neyse,ben araçtan memnunum. Genelde şehiriçi kullandığım için ekstra memnunum. Uzun yolda zaten performans modunda kullanıyorum daha çok. Onda bile 7.7 yakması benim için ok. Mini 9-10 yakıyordu uzun yol dahil…
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın gerçekten tasarımı çok hoş bir araç 🧿

Bu sınıfta hem hybrid hem de PHEV araçlara bakan birisi olarak birkaç soru sormak isterim. Audi Q3, BMW X1 ve Volvo XC40 arasında kalmıştım. Q3'ü yakında kasası değişeceği için eledim. PHEV olarak hem X1 hem de XC40'ın modelleri bulunuyor. XC40'ları 2023'e kadar getirmişler. X1 ise PHEV olarak iki farklı motor tipiyle geliyor. Sıfır veya ikinci el almak isterseniz 3.3-3.5 milyon civarından başlıyor. XC40 tarafında ise 2.5 ile 3 milyon arasında ikinci elini bulabiliyorsunuz.

Alfa'lar tasarım olarak her zaman gözüme hoş görünmüştür. Tonale'nin PHEV versiyonu olduğunu yeni gördüm üstelik fiyat olarak diğerlerinden daha uyguna satılıyor. Aracın ikinci el piyasası hakkında ne düşünürsünüz? Aldıktan 1-2 sene sonra satmakta zorluk yaşatır mı?

X1 yerine Tonale seçmenizde hangi faktörler daha çok etkili oldu? Malzeme kalitesi, trim sesi, süspansiyon ve izolasyon açısından yorumlarınızı duymak isterim. Henüz bayide inceleme imkanım olmadı ama iç hacim olarak uzun boylu ve iri birini rahat ettirir mi?

Benim şimdiye kadar diğer araçlara kıyasla eksi olarak gördüğüm yönleri bagaj hacmi ve yakıt deposu oldu ama PHEV'lerin çoğunda benzer. Ek olarak aracı hiç sarj etmeden kullanım durumunda yakıt tüketimi hangi civarda seyrediyor? Haftada 1-2 defa sarj edebilirim diye düşünüyorum ama en kötü senaryoyu da göz önünde bulunduruyor insan 🥹

Cevaplar için şimdiden teşekkürler 🙋‍♂️
 
  • Beğeni
Tepkiler: RedLine
Hayırlı olsun güle güle kullanın gerçekten tasarımı çok hoş bir araç 🧿

Bu sınıfta hem hybrid hem de PHEV araçlara bakan birisi olarak birkaç soru sormak isterim. Audi Q3, BMW X1 ve Volvo XC40 arasında kalmıştım. Q3'ü yakında kasası değişeceği için eledim. PHEV olarak hem X1 hem de XC40'ın modelleri bulunuyor. XC40'ları 2023'e kadar getirmişler. X1 ise PHEV olarak iki farklı motor tipiyle geliyor. Sıfır veya ikinci el almak isterseniz 3.3-3.5 milyon civarından başlıyor. XC40 tarafında ise 2.5 ile 3 milyon arasında ikinci elini bulabiliyorsunuz.

Alfa'lar tasarım olarak her zaman gözüme hoş görünmüştür. Tonale'nin PHEV versiyonu olduğunu yeni gördüm üstelik fiyat olarak diğerlerinden daha uyguna satılıyor. Aracın ikinci el piyasası hakkında ne düşünürsünüz? Aldıktan 1-2 sene sonra satmakta zorluk yaşatır mı?

X1 yerine Tonale seçmenizde hangi faktörler daha çok etkili oldu? Malzeme kalitesi, trim sesi, süspansiyon ve izolasyon açısından yorumlarınızı duymak isterim. Henüz bayide inceleme imkanım olmadı ama iç hacim olarak uzun boylu ve iri birini rahat ettirir mi?

Benim şimdiye kadar diğer araçlara kıyasla eksi olarak gördüğüm yönleri bagaj hacmi ve yakıt deposu oldu ama PHEV'lerin çoğunda benzer. Ek olarak aracı hiç sarj etmeden kullanım durumunda yakıt tüketimi hangi civarda seyrediyor? Haftada 1-2 defa sarj edebilirim diye düşünüyorum ama en kötü senaryoyu da göz önünde bulunduruyor insan 🥹

Cevaplar için şimdiden teşekkürler 🙋‍♂️
Bir süredir foruma girmedim yeni görüyorum mesajınızı.

Audi q3 hybrid 150hp bildiğim kadarıyla ve Bmw ile de ciddi fiyat farkı ve az da olsa güç farkı var. Tasarım ve donanım olarak da Alfa’yı daha çok beğeniyorum.
İkinci el aldığım için 1-2 sene sonra ikinci el ne olur çok düşünmedim,araç alırken sonraki sahibini düşünen biri değilim.

Malzeme kalitesi,trim sesi vs gayret memnunum Eylülden bu yana kullanıyorum sorunsuz şekilde.

280hp olması ve 4x4 özelliklerinin yanında,fiyat farkı ve etrafta daha az görülmesi benim için tercih nedeni oldu özetle.

Sarj edilen bir araç alıp sarjsız kullanöa gibi bir gariplik yapmadığım için o kısmı bilmiyorum, tüketim artacaktır tabii ki o senaryoda. Haftada 1-2 sarj gayet yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap ve Bedirhan
Bir süredir foruma girmedim yeni görüyorum mesajınızı.

Audi q3 hybrid 150hp bildiğim kadarıyla ve Bmw ile de ciddi fiyat farkı ve az da olsa güç farkı var. Tasarım ve donanım olarak da Alfa’yı daha çok beğeniyorum.
İkinci el aldığım için 1-2 sene sonra ikinci el ne olur çok düşünmedim,araç alırken sonraki sahibini düşünen biri değilim.

Malzeme kalitesi,trim sesi vs gayret memnunum Eylülden bu yana kullanıyorum sorunsuz şekilde.

280hp olması ve 4x4 özelliklerinin yanında,fiyat farkı ve etrafta daha az görülmesi benim için tercih nedeni oldu özetle.

Sarj edilen bir araç alıp sarjsız kullanöa gibi bir gariplik yapmadığım için o kısmı bilmiyorum, tüketim artacaktır tabii ki o senaryoda. Haftada 1-2 sarj gayet yeterli.
Yakıt tüketimi ve sürüşü nasıl hocam?
 
İlk mesajda yakıt tüketim değerlerini paylaştım zaten… Haftada 2 sarj ederseniz ve uzun mesafeler yapmıyor,şehiriçinde kullanıyorsanız yakıt ayda 1 alırsınız. Kullanım şekli,mesafe,trafik-yokuş durumu hepsi her araçta tüketimi etkileyen detaylar. Bu araç tasarruftan ziyade performans aracı, performans verirken nispeten az yakması ve sıcaklığa göre 50-60km elektrik menzili olması da güzel yanlarından biri. Tasarruf isteyen Toyota hybrid vb araçlar alırsa daha akıllıca olur.