Alfa Romeo Tonale phev Q4 (sarj edilebilir hybrid)

Uzun yolda pil bitiyor ve boşa motor taşıyan ağır araç çok yakıyor diyen cahiller için 140-160
Km bandında gidilen,280hp AWD özellikli olup 7lt civarında yakan başka araç önerilerini bekliyorum.
A4 45 TFSI 😁

PHEV'de tek bana gelmeyen kısım şarj ihtiyacı, ama gücü de ona göre fazla oluyor.. Ve piller bitince parasını verip doldurabiliyoruz 🤔 Toyota'larda o imkan yok işte. Hem avantaj hem dezavantaj.

He piller bitince de Alfa'daki 180HP turbo benzinli motora kalmak, atmosferik 150-120NM torklu motorlara kalmaktan iyidir 😎

EV'cileri hiç kafaya takmayın derim, ben zamanında vites/oran lazım dediğimde yine boşa ağırlık işte sanayiye sokacak bir parça.. Direct drive mis gibi demişlerdi.. Sonra Porsche yapınca sessizlik oldu 😅
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
A4 45 TFSI 😁

PHEV'de tek bana gelmeyen kısım şarj ihtiyacı, ama gücü de ona göre fazla oluyor.. Ve piller bitince parasını verip doldurabiliyoruz 🤔 Toyota'larda o imkan yok işte. Hem avantaj hem dezavantaj.

He piller bitince de Alfa'daki 180HP turbo benzinli motora kalmak, atmosferik 150-120NM torklu motorlara kalmaktan iyidir 😎

EV'cileri hiç kafaya takmayın derim, ben zamanında vites/oran lazım dediğimde yine boşa ağırlık işte sanayiye sokacak bir parça.. Direct drive mis gibi demişlerdi.. Sonra Porsche yapınca sessizlik oldu 😅
Biri Suv biri sedan ama 😃 neolursa olsun benim tercihim herzaman ruhu olan araçlar olur. Kuzenimde X1 xdrive25e var nekadar az yaksada performanslı olsada keyif vermiyor bence kendide söylüyor 408 sürmek daha keyifli diyor. Sadece bir noktadan bir noktaya uygun maliyetle götürüp getiren bir aparat bence. X1 yerine Alfa yada DS7 phev performance tercih ederim mesela kesinlikle. Belki ama belki niş tasarımından ötürü X2 tercih ederim o da belki😃
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Sanırım PHEV sadece bir kaç kişiye mantıklı geliyor biriside benim :D şimdi kullanımları baz aldığımızda çoğumuz aslında şehir içi kullanıyoruz işe git gel markete git yemeğe git vs. eee PHEV mantıklı neden mi örneğiniz bu araç bu konu dahilinde (şimdi yazdık diye phev fiyatları uçmasın valla kafa atarım phev satanlara) her neyse devam edeyim :D , Tonale phev tam elektrik modunda 133 km/h'a kadar müsade veriyor ki 121Bhp 250Nm sağlıyor pedalda bize ve bu direkt olarak sağlandığı için keyifli oluyor , ee bu araba elektrik modunda şehir içi 80KM menzile sahip ha birde yakaladık bazı yerlerde yokuş aşağı yolları saldık mı çok daha iyiyiz , ortalamada işe git gel herkes için geçerli olmasa da genel anlamda 30-50 km mesafe tutuyor dahil ettik alışveriş akşam bir kahve falan 70-80 km haliyle yetecektir eve döndük 2-3 saat şarj ettik sabaha aracımız yine hazır benzin mi onu unuttuk bu şekilde kullanım yaparsak , oldu ya uzun yol işimiz çıktı hybrit moduna devam edip yakıttan tasarruf ederek hem elektriğin getirisini kullandık hem benzinli motorun keyfine baktık ve ucuz bir şekilde seyahatimizi gerçekleştirdik yani aslında win-win durumu oluyor bu senaryo için alındıysa araç :) ha full uzun yol kullanılacak şarj edilmeyip kenara atılacaksa zaten seçeneklerde 1.6 Mjet var , yok ben dizel sevmiyorum diyenler için 1.5T Hybrit var :D Yani PHEV araçta bir mantıksızlık yok , ben 11 ay şehir içinde işe gidip geleceğim 1 ay tatile gideceğim modeli bir araç ki uzun yolda 60-70 km yine sadece elektrikle gidebiliyorsunuz , hatta öyle ki motorun modunu ayarlayıp nasıl davranması gerektiğini ayarlayabiliyorsunuz , min-norm-max gibi düşünürsek işte kardeşim sen bataryayı şarj et ona ağırlık ver diyebiliyoruz eeee düşününce mantıklı gelmedi mi size de ? :D sonuçta bu aracın bataryası 7-8Kw bir wallcharger ile 2-3 saatte doluyor 80km menzil sağlıyor ve hız kısıtlamasıda hiçte az değil 133km/h daha ne olsun , ha ağır mı araç ağır ama WLTP 80 gider demiş 70 bile gitse günlük kullanımda cebi her türlü koruyor :D
 
Globalde geçerliliği olup bunu deneyen abiler de aynı araçla 74 km/h'lik sonuç elde etmiş:
Mesele geyik testine dayalı sert manevralardaki yol tutuşsa, Kia Niro daha tercih edilesi gibi duruyor (82 km/h). YouTube yorumcuları bir miktar haklı sanki:

Bu arada sabaha kadar ağırlık merkezini aşağı çeksinler, +300 kg ağırlıkla ani manevralardaki tepkileri mild-hybrid versiyonu mumla aratacaktır.
Mesele geyik testine dayalı manevralar değil, mesele aracı kötülemek için boş konuşanlar ve gerçekte olanlar. Km77 resmi geyik testçisi mi bilmem ama sonuçlar lastiğe ve zemine göre farklılık gösterebilir. Ben phev versiyonunda 1 yıl içinde yol tutuşa,viraj performansına dair hiçbir olumsuzluk hissetmedim.