Herkese selamlar. Bir süredir uygun yürütme maliyetleri ve kendime uğraşacak bir araba istediğimden 1 aydır kuş serisi bakıyordum. Ortalama 25.000 bandında ülkemizin şartlarında düzgün bir araba bulmak gerçekten çok zor. Genelinin çürüğü çok fazla, ağır kaza yapmış, hiç bakım yapılmadan binilmiş araçlar. 10 tane araba baksam 8 tanesini sürmeden ayrılıyordum yanından. Sonra bu aracı buldum. İlk olarak ön çamurluklar, arka çamurluklar, kaput ve bagaj kapağının orjinal olması araca çok ısındırdı beni. Değişen boya vs takıntım yok lakin bu araçlar kaza yaşadığı zaman doğru düzgün düzeltilip tamir edilmediği için adam olmuyor. Genelinin de yürüyen aksamı diriliğini kaybetmiş sıkı ve düzgün bir hissiyat vermiyor. Bu yüzden içime sinen bir araç bulamamıştım.
Araca gelecek olursak tabiki eksikleri ve problemleri var sonuçta 32 yaşında. Hafiften kriko demirlerinin bağlantı noktalarından ve birkaç yerde çürüme başlamış.Bikaç sene önce komple yüzeysel boyanmış ama çamurluk ağızlarında boya kabarması var. Rengi bronz gri olarak geçiyor, ışığa göre bej ile füme arasında değişken bir tonu var. Sonradan replika Advan Racing jant ve 195-50-15 lastik takılmış. Fren mesafesi azalsa da sessizlik ve konfordan biraz ödün verilmiş. Ön amortisörleri, silecek motoru ve kolları yeni değişmiş. Gövde biraz yere yaklaştırılmış gibi dursa da orjinal yaylar var araçta. Sanırım jant boyutundan dolayı böyle duruyor. Ateşleme bobini W124 mercedesin parçasıyla değiştirilmiş. Şarj dinamosu ise Opel Vectranın. (tofaşlarda yaygın bir uygulama) Marş yaparken farlarda en ufak zayıflama vs olmuyor. Araç yaklaşık 6-7 senedir Kocaelide. Ankarada mühendisler odasından alınan lpg ile ilgili bir kağıt var 2013 tarihli. 5664 sorgulamasında da plaka il değişimi gözükmüyor. İlk plakası olması muhtemel.
Eski sahibi pek temizlememiş aracı iç ve dış olarak oldukça kirliydi. Yıkandıktan sonra İlk fotoğrafımız
Aracı aldığım ilk 2 gün 250 kilometre yol yaptım ilçeler arası-şehir içi trafikte, ara ara gazlamalarla birlikte 13 Lt / 100 km lpg tüketimi elde ettim. Benzinde fabrika verisi şehiriçi 10 litre / 100 km diye biliyorum. Bu yaştaki karbüratörlü bir araca göre lpgdeki tüketimi gayet makul. (Ailede hep benzinli araca binildiğinden tüplü aracın yakıt tüketimi ilaç gibi geldi açıkçası) Evin önünde babam incelerken akünün yanında bir kablonun kömür olduğunu fark etti. Alırken görmedik mi sonradan mı oldu bilmiyorum. Aynen bu şekildeydi
Hemen kabloyu soyup temizleyip hangi parçayla ilgili olduğunu çözdük. Radyatör fanının güç kablosu yanmış ama araç bir şekilde fan açıyor problemsiz çalışıyordu bu şekilde Yeni sigortasını takıp bağlantısını sağladık. Problemsiz ısınmadan çalıştı. Bu sırada aracın sis farlarının güç bağlantısının fan üzerinden alındığını fark ettim. İçeriden manuel fan ve sis aynı anda açıldığında sisler yanıyor, fan kapandığı zaman sisler de sönüyor Bunu da çözeceğim yakında.
İlk olarak aracın gösterge paneline sonradan yapılmış zayıf led aydınlatmayı yeniledik, gayet güzel oldu. Daha sonra hemen far ve sinyaldeki solmuş filmleri söküp kalıntıları asetonla temizledim. Altından sıfır gibi far camı çıktı Ön panjur amblemini kötü bir durumda olduğundan söküp altını temizledim. Tamponumuzda ufak bir hasar var onun da tamirini yapacağım.
Daha sonra plaka aydınlatmalarının içine şerit 5 li led montajını yaptık. Oldukça hoş bir ışık seviyesi oldu. Özellikle tampon gölgesinin yere belirgin bir şekilde yansıması çok hoşuma gitti açıkçası.
Araca bir çok uygulama yapacağım kendi el işçiliğim ile. Şimdilik bu kadar. Herkese iyi forumlar
Araca gelecek olursak tabiki eksikleri ve problemleri var sonuçta 32 yaşında. Hafiften kriko demirlerinin bağlantı noktalarından ve birkaç yerde çürüme başlamış.Bikaç sene önce komple yüzeysel boyanmış ama çamurluk ağızlarında boya kabarması var. Rengi bronz gri olarak geçiyor, ışığa göre bej ile füme arasında değişken bir tonu var. Sonradan replika Advan Racing jant ve 195-50-15 lastik takılmış. Fren mesafesi azalsa da sessizlik ve konfordan biraz ödün verilmiş. Ön amortisörleri, silecek motoru ve kolları yeni değişmiş. Gövde biraz yere yaklaştırılmış gibi dursa da orjinal yaylar var araçta. Sanırım jant boyutundan dolayı böyle duruyor. Ateşleme bobini W124 mercedesin parçasıyla değiştirilmiş. Şarj dinamosu ise Opel Vectranın. (tofaşlarda yaygın bir uygulama) Marş yaparken farlarda en ufak zayıflama vs olmuyor. Araç yaklaşık 6-7 senedir Kocaelide. Ankarada mühendisler odasından alınan lpg ile ilgili bir kağıt var 2013 tarihli. 5664 sorgulamasında da plaka il değişimi gözükmüyor. İlk plakası olması muhtemel.
Eski sahibi pek temizlememiş aracı iç ve dış olarak oldukça kirliydi. Yıkandıktan sonra İlk fotoğrafımız
Aracı aldığım ilk 2 gün 250 kilometre yol yaptım ilçeler arası-şehir içi trafikte, ara ara gazlamalarla birlikte 13 Lt / 100 km lpg tüketimi elde ettim. Benzinde fabrika verisi şehiriçi 10 litre / 100 km diye biliyorum. Bu yaştaki karbüratörlü bir araca göre lpgdeki tüketimi gayet makul. (Ailede hep benzinli araca binildiğinden tüplü aracın yakıt tüketimi ilaç gibi geldi açıkçası) Evin önünde babam incelerken akünün yanında bir kablonun kömür olduğunu fark etti. Alırken görmedik mi sonradan mı oldu bilmiyorum. Aynen bu şekildeydi
Hemen kabloyu soyup temizleyip hangi parçayla ilgili olduğunu çözdük. Radyatör fanının güç kablosu yanmış ama araç bir şekilde fan açıyor problemsiz çalışıyordu bu şekilde Yeni sigortasını takıp bağlantısını sağladık. Problemsiz ısınmadan çalıştı. Bu sırada aracın sis farlarının güç bağlantısının fan üzerinden alındığını fark ettim. İçeriden manuel fan ve sis aynı anda açıldığında sisler yanıyor, fan kapandığı zaman sisler de sönüyor Bunu da çözeceğim yakında.
İlk olarak aracın gösterge paneline sonradan yapılmış zayıf led aydınlatmayı yeniledik, gayet güzel oldu. Daha sonra hemen far ve sinyaldeki solmuş filmleri söküp kalıntıları asetonla temizledim. Altından sıfır gibi far camı çıktı Ön panjur amblemini kötü bir durumda olduğundan söküp altını temizledim. Tamponumuzda ufak bir hasar var onun da tamirini yapacağım.
Daha sonra plaka aydınlatmalarının içine şerit 5 li led montajını yaptık. Oldukça hoş bir ışık seviyesi oldu. Özellikle tampon gölgesinin yere belirgin bir şekilde yansıması çok hoşuma gitti açıkçası.
Araca bir çok uygulama yapacağım kendi el işçiliğim ile. Şimdilik bu kadar. Herkese iyi forumlar
Son düzenleme: