Allaha emanet yollardayız anlaşılan..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Böyle çok olay var ya. Bir tane de Jetta vardı böyle, sol ön a sütununa kadar yoktu neredeyse ama airbaglar açılmamıştı.
Sebebi ne acaba ?
 
Emniyet kemerlerinin takılı olmaması yeterli bir sebep bence. Hava yastıkları açılsaydı "Hava yastığı öldürdü!" şeklinde haberler görebilirdik. Kemer takmadıklarından dolayı açılan hava yastığı yüzünden ölmelerindense yaralı kurtulduklarına şükretsinler.
 
Yok işte emniyet kemeri takılı değilken veya esp kapalı iken hava yastığı açılmaz efsaneleri duymuşumdur hep bunlar doğru mudur?

İnsanların hayatıyla oynuyorlar ve koyan tarafı ise hiç incelemeden kusur direk parayı verip o malı alanda oluyor. Sonra vay efendim sinirli müşteri dozerle bayiye girmeye çalıştı...
 
Emniyet kemeri takmayan birisi, hava yastığı yüzünden ölebilir. Emniyet kemeri takmayan birisi için hava yastığı ölümcül tehlike teşkil eder. Hava yastıkları açılsaydı yaralı kurtulabileceklerini düşünmüyorum.
 
Bu hava yastığı patlamama olayı çok ilginç gerçekten. Bir yanım diyor ki, kemer takmamışsın ama araç 4 kişiyi kurtarmış daha ne istiyorsun, bir yanım diyor ki bu kazada da açılmayacaksa ne zaman açılacak bu haca yastığı
 
Arkadaşlar, emniyet kemeri takılmadan açılan hava yastığı ölümünüze yol açabilir. Emin olun emniyet kemeri takmayan birisi için hava yastığının açılmaması daha güvenli.

 
Son düzenleme:
10 yaşında 180.000i devirmiş bir BMW ile kaza yaptım sadece kazanın olduğu yer açıldı insanlar neden Alman markalarına yöneliyor diye bir daha sormak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Arkadaşlar, emniyet kemeri takılmadan açılan hava yastığı ölümünüze yol açabilir. Emin olun emniyet kemeri takmayan birisi için hava yastığının açılmaması daha güvenli.


Dediğim gibi açılmaması bi şekilde zorlada olsa anlaşılabilir diyelim. Kaza oldu kenerde takılı değildi ve yolcular kurtuldu. Buraya kadar tamamız evet şükretsinler. Ancak bu aracın hava yastıklarının açılmamasını açıklamıyor. Takılı olsaydı da açılmayacaktı çok yüksek ihtimal. Bununda bir yaptırımı olmalı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Arkadaşlar emniyet kemerinin kaza sırasında takılı olup olmadığı uzmanlar tarafından yapılacak basit bir incelemeden sonra rahatlıkla anlaşılabilir. Kemer gergileri, kemer tokaları vs. ler bunun anlaşılmasını sağlar. Burada benim sorun olarak gördüğüm şey airbag'lerin açılmaması değil, doğru düzgün inceleme yapmadan firmanın suçu direk kullanıcıya atmış olması. Açıkçası firma, ürettiği arabanın sorunsuz olacağına güvenmemiş. Bu bile benim midemi bulandırdı. Pasif güvenlik sistemlerinde kemer kullanımı dışında kullanıcı hatası ne kadar olabilir ki...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Beyler euro n cap inde son testlerinde araç 50 ile düz duvara giriyor ve dikkat edeceğiniz üzere yolcu kiamindaki airbag emniyet kemeri takili olmadigi icin açılmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
SRS tipi hava yastıklarında güvenlik mantığı , hava yastığının emniyet kemerine EK bir güvenlik sistemi olmasıdır. Dünya üzerinde en benimsenen sistem de SRS sistemdir.
SRS : Supplementary Restraint System
Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)

Unutulmaması gereken şudur :

Günümüz araçlarında şu koruma sistemleri mevcuttur :

1. Emniyet Kemeri

2. Emniyet kemeri gergi kontrol sistemi

3. Havayastığı

Bu 3 donanım "AYNI ANDA ÇALIŞMAK ve KORUMAK ÜZERE" tasarlanmıştır. Yani birini devre dışı bıraktığınızda "koruma" faktörü ortadan kalkar.



koyu kısımları internetten bulduğum bir forum mesajından kopyaladım.
Ben de bir akrabamı emniyet kemerini arkadan geçirdiği için trafik kazasında kaybettim. amacı güvenlik olan bir sistemin kandırılması aslında ölümcül sonuçlar doğurabiliyor.
 
Arkadaşlar emniyet kemerinin kaza sırasında takılı olup olmadığı uzmanlar tarafından yapılacak basit bir incelemeden sonra rahatlıkla anlaşılabilir. Kemer gergileri, kemer tokaları vs. ler bunun anlaşılmasını sağlar. Burada benim sorun olarak gördüğüm şey airbag'lerin açılmaması değil, doğru düzgün inceleme yapmadan firmanın suçu direk kullanıcıya atmış olması. Açıkçası firma, ürettiği arabanın sorunsuz olacağına güvenmemiş. Bu bile benim midemi bulandırdı. Pasif güvenlik sistemlerinde kemer kullanımı dışında kullanıcı hatası ne kadar olabilir ki...

Firmanın aracı incelemeyi kabul etmesi gerektiği konusunda çok haklısınız. Haberde yazılana göre emniyet kemeri takılmadığı zaten kabul edilmiş. Firma en azından aracı incelemeyi kabul edip insanların gözünde negatif etki oluşmasını engelleyebilirdi.

Kim bilir emniyet kemeri takılmamış halde kaç küçük kaza yaşanıyor ve kaza görece küçük olduğu için "Hava yastığı açılmadı!" şeklinde yaygara yapmıyorlar. Bahsettiğim görece küçük kazalarda emniyet kemeri takılmadığı halde hava yastığı açılırsa sürücü ve yolcular küçük yaralarla kurtulabilecekken çok daha fazla zarar görecek, belki hava yastığı yüzünden ölecekler.

Hava yastığı, emniyet kemeri takılmazsa ölümcül tehlikededir. Emin olun, emniyet kemeri takmadığında yüzünüze ya da göğsünüze hava yastığı patlamasını istemezsiniz.


Bu videoyu izlerseniz hava yastığının ne kadar kuvvetli ve uygun olmayan şartlarda ne kadar tehlikeli olabileceğini görebilirsiniz.

Firmanın da suçu var elbet. Yapması gereken şey, aracı inceledikten sonra gerekli ayarı vermesidir. Trafiğin oyuncak olmadığını, hava yastığının da kuş tüyünden olmadığını anlaması gerek insanların.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...