AÇIK Almanya için 320 Xdrive - 520d ?

Dortmunder

Senkromeççi
27 Şub 2023
8
4
70
34
Almanya
Öncelikle bu bölümde konu açmak için gereken kurallardan biri olan bütçe belirtme kısmını boş bıraktım. Çünkü Almanya'da yaşamaktayım ve bütçe belirtmek anlamsız olacaktı. Ancak istenirse belirtebilirim.

Burada belirli bir fiyat ekseninde araba bakıyorum ve 2 araba arasında kararsız kaldım.

Bmw 320d Touring 2014 (Xdrive)
Bmw 520d Touring 2013 (Xdrive değil)

Şimdi mantıken birçok kişi 5 diyecek ama ilanlarda 3 serisi fiyatına 5 serisi dolu. 5 daha üst segment olmasına rağmen neden 3 serisiyle aynı fiyatta ? İlanlara bakarken donanım, yaş, km, aklınıza ne gelirse hepsini filtreledim. Buna rağmen 3 serisi de 5 serisi de aynı fiyat bandında. Bunun tek sebebi "biri xdrive öbür xdrive değil" olayı değildir diye düşünüyorum. Aklımdan 5 serisi geçiyor ama 3 serisiyle aynı piyasası olunca bir kıllanmadım değil. Görüşlerinizi alabilir miyim dostlar.

Ufak not: Başka marka araç tavsiyesi yapmamanızı rica ediyorum çünkü bunun için geçerli sebeplerim var. Mesela aynı paraya Mercedes C serisi alamamak ya da Volvo V60 aynı para olsa da şanzımanının Bmw kadar iyi olmaması vb. Gibi bahanelerim mevcut : )
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
F10 kasa 5'i İstanbul'da kullanırken artık iyice sıtkım sıyrılmıştı. Runflat lastiklerle birlikte süspansiyonların patır kütür etmediği yer yoktu neredeyse. Almanya'da tabi yollar daha güzel olduğu için bu sorunu pek yaşamayabilirsiniz. Ama ben f10 kasa 5'in yalıtımı hariç hiç bir şeyini beğenmemiştim. Öyle bmw'den beklenen bir sürüş keyfi de yoktu. Direksiyon zaten hissiz. Aman aman da bir viraj performansı alamamıştım. Eğer iç hacim gibi bir derdim yoksa ben kesinlikle F30 xdrive tercih ederim.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,356
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Aslında Almanya'da 4x4 ihtiyacı oluyor. Yollarda buzlanma kar vb olabiliyor. Yine de görüşünüzü dikkate alacağım teşekkür ederim.
Sebebini kendiniz açıklamışsınız. Almanya iklim koşullarında xDrive gayet makbul bir seçenek demektir. Dolu alt sınıf - boş üst sınıf ikilemi gibi bir şey oluyor sizdeki seçenekler. Ben olsam eğer geniş aile, daha geniş bagaj (gerçi iki seçenek de sw) gibi hacimsel ihtiyacım yoksa temiz ve iyi kondisyonda bir 3 xDrive'ı 5'e tercih ederdim.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Alacağınız bu araçlarda kronik zincir sorunu oluyor kuvvet ile muhtemel. (N47 Zincir Sorunu.) Oradaki işçilik fiyatlarının araç fiyatlarına oranını düşündüğümüzde buraya göre korkunç rakamlar olabiliyor. Alırken özellikle bu hususa dikkat etmenizi öneririm. Zarar görmesi durumunda komple motor revizyonu yada değişimi gerekebiliyor.
3 serisi BMW'nin çoğu zaman en başarılı modeli oluyor ama 5'in hacim ve kalite farkını da küçümsemek doğru olmaz. O yıllarda farklı ve güzel kombinasyonlara sahip şaşırtıcı dolulukta daha çok özel sipariş tarzında araçlar vardı. O yüzden iyice araştırır kondisyon, donanım açısından hoşuma gideni alır geçerdim xDrive konusunda ısrarcı değilseniz.
Farklı öneri istememişsiniz ancak A4 Allroad Quattro (B9 Kasa) ya da Skoda Octavia RS Combi gibi ateşli sıteyşınlara kesin bakardım hatatat 🥲
 

applejack35

Panpa
2 Ocak 2018
339
1,012
2,695
31
Karşıyaka
Marka
Hyundai
Bmw 320d Touring 2014 (Xdrive)

avrupada önden çeker araba kullanırken lanet etmiştim. bir daha araba alırsam kesin 4x4 alacağım diye yemin ettim kendi kendime. gerçi benim araba hem eski hem de önden çekerdi, arkadan itiş zevkli olabilir ama riski de çok bana kalırsa. 3 kasa da gayet şık ve büyük bence, eskisi kadar küçük ve basit değil 5'e göre.
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
2015 yılında B47 motora geçti BMW,
Bütçeye sığıyorsa 2015 model yıllı B47 motorlu bir araç almanızı öneririm
Aksi durumda her türlü 5 serisi, konfor ve kalite açısından iki araç arasında çok fark var bence
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Selamlar,

ikinci elde BMW'de 5 serisi ve X5, 3 Serisi ve X3'e göre çok düşüyor Avrupa'da. Bunun en önemli nedeni bu araçların aslen şirket sahiplerinin araçları olarak vergiden düşülerek alınıp sonrasında elden çıkarılmaları. 3 serisi ise son kullanıcıların aldığı araçlar çoğunlukla. Bu bence muazzam bir avantaj. 5 Serisini her yönden daha ileride görüyorum. Seçimim kesinlikle 5 serisi olurdu. Malzeme kalitesi, hacim, konfor açısından fark edilir ölçüde iyi. BMW'nin spor algısından dolayı klasman olarak Mercedes'e göre de çok daha uygun fiyatlara bulunuyor 5 serisi ve X5. Bu avantajı kullanın bence. Ancak elbette bu kadar hacme ihtiyaç yoksa da daha dolu bir 3 serisi de gayet memnun eder.
 

Dortmunder

Senkromeççi
27 Şub 2023
8
4
70
34
Almanya
Herkes o kadar değerli yorum bırakmış ki, ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Cevaplar tam anlamıyla ikiye bölünmüş :) Herkes çok mantıklı sebepler sunmuş neden alınır/alınmazla ilgili.

B47 motoru ve zincir sorunlarını araştıracağım ancak son birşey daha sormak istiyorum. Bir aracın segmenti yüksek diye bakım maliyeti, yedek parçası, ustanın işcilik parası artar değil mi ? En kötü bunu düşünerek tercih yapayım bari. Çünkü yaklaşık 3 sene binmeyi düşünüyorum.

@Bedirhan hocam B9 kasa Audiye baktım daha yüksek fiyatlarda malesef. Link atmak yasaktır diye düşünüyorum bu yüzden araçları yada fiyat bandını gösteremiyorum. Bir de Türkiye'de konuşulan dsg sorunlarından dolayı VW grubu araçlardan korkuyorum. Yoksa Quattronun namını duymayan yok :)
 
Son düzenleme:

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Herkes o kadar değerli yorum bırakmış ki, ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Cevaplar tam anlamıyla ikiye bölünmüş :) Herkes çok mantıklı sebepler sunmuş neden alınır/alınmazla ilgili.

B47 motoru ve zincir sorunlarını araştıracağım ancak son birşey daha sormak istiyorum. Bir aracın segmenti yüksek diye bakım maliyeti, yedek parçası, ustanın işcilik parası artar değil mi ? En kötü bunu düşünerek tercih yapayım bari. Çünkü yaklaşık 3 sene binmeyi düşünüyorum.

@Bedirhan hocam B9 kasa Audiye baktım daha yüksek fiyatlarda malesef. Link atmak yasaktır diye düşünüyorum bu yüzden araçları yada fiyat bandını gösteremiyorum. Bir de Türkiye'de konuşulan dsg sorunlarından dolayı VW grubu araçlardan korkuyorum. Yoksa Quattronun namını duymayan yok :)
Allroad'lar genelde 2.0 TDI&TFSI vb. motorlar kullanıldığı için yüksek tork dayanımına sahip DQ381 gibi ıslak kavrama denilen tip bir DSG kullanıyor. Bizim bildiğimiz yani ülkemizde genellikle bulunan tipten çok daha sağlam, uzun ömürlü diye biliyorum.
Müstehcen içerik ve aşırı siyaset içermediği sürece dilediğiniz linki paylaşabilirsiniz :)
Bütçeniz kaç € biz de biraz hayallere dalalım ecnebilerin sarı sitesinde hatatat

 

Dortmunder

Senkromeççi
27 Şub 2023
8
4
70
34
Almanya
Allroad'lar genelde 2.0 TDI&TFSI vb. motorlar kullanıldığı için yüksek tork dayanımına sahip DQ381 gibi ıslak kavrama denilen tip bir DSG kullanıyor. Bizim bildiğimiz yani ülkemizde genellikle bulunan tipten çok daha sağlam, uzun ömürlü diye biliyorum.
Müstehcen içerik ve aşırı siyaset içermediği sürece dilediğiniz linki paylaşabilirsiniz :)
Bütçeniz kaç € biz de biraz hayallere dalalım ecnebilerin sarı sitesinde hatatat

Hocam konu başlığında söylediğim arabaların linkini bırakıyorum. Bmw 5 satılmış malesef onun yerine benzerini buldum artık. Ama 3 serisi bahsettiğim xdrive. İlk kriterim özel kişiden değil bayiden yada galeriden almam gerekiyor çünkü arabayı 5 yıl taksitle veriyorlar. Özel kişiye direkt nakit çıkarmam gerekiyor.

Fiyat 15-16 bin bandı. (yeni bulduğum 5 serisi 17 bin ama örnek olsun diye attım. 15-16 civarına da var) Modeli çok eski olmayan, km si 125 bini geçmeyen vs. Tabi olmazsa olmaz kriter SW istiyorum hocam. Ülkemizin aksine burada sedan araç yok. İşin garip yanı gözüm o kadar alıştı ki SW çok çekici geliyor artık bana da. Sedana bakasım gelmiyor.

320

520
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Herkes o kadar değerli yorum bırakmış ki, ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Cevaplar tam anlamıyla ikiye bölünmüş :) Herkes çok mantıklı sebepler sunmuş neden alınır/alınmazla ilgili.

B47 motoru ve zincir sorunlarını araştıracağım ancak son birşey daha sormak istiyorum. Bir aracın segmenti yüksek diye bakım maliyeti, yedek parçası, ustanın işcilik parası artar değil mi ? En kötü bunu düşünerek tercih yapayım bari. Çünkü yaklaşık 3 sene binmeyi düşünüyorum.

@Bedirhan hocam B9 kasa Audiye baktım daha yüksek fiyatlarda malesef. Link atmak yasaktır diye düşünüyorum bu yüzden araçları yada fiyat bandını gösteremiyorum. Bir de Türkiye'de konuşulan dsg sorunlarından dolayı VW grubu araçlardan korkuyorum. Yoksa Quattronun namını duymayan yok :)

3 ile 5 serisi arasında %10-15 kadar maliyetler artıyor bakımlarda. Yedek parçada da parçasına göre artabiliyor. Mesela fren diskleri çok daha büyüyebiliyor, ek donanımlara ait parçalar eskiyebiliyor vs. Bulunduğunuz yerde çokça Türk tamirci var. BMW'nin kendisine gitmek zorunda değilsiniz. Bu nedenle ucuza hallettirebilirsiniz. Bu anlamda gözünüz korkmasın. BMW'nin kendisinde ise standart bakım ücretleri 800-900€ minimum 5 serisinde, 700-800€ minimum 3 serisinde. SW kasa doğru seçim her yönüyle. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim. KM olarak 150-200bin'e kadar buralardaki araçlar oldukça düzgün oluyor. Gözünüzü korkutmayın yani. Ancak şunu da unutmayın bazı galericiler burada da bazen kilometre sıfırlama yapıyor (Maalesef genelde de Türkler yapıyor). Yani ilan çok uygunsa iki kere düşünün.

Bayiiden almanın 2-3 tane avantajı oluyor. Birincisi krediyle alabiliyorsunuz ancak bu krediyi bankadan daha ucuza alma şansınız da var. Bankalarla konuşmadan anlaşmayın derim. BMW'nin kendisinden alırsanız oranlar genelde bir tık daha iyi oluyor. Bayii'den alınan araçlarda 2 seneye varan garanti verilmek durumunda Almanya'da. Bunu araştırın ve aldığınız ilk zamanlar kronik bir sorundan sıkıntı yaşarsanız bedava tamir hakkınız olduğunu unutmayın. Yine bayiiden alınca krediniz bitmeden de arabayı değiştirme şansınız çok kolay. Temel olarak kullandığıınz aracı verip yeni araca geçebilirsiniz. Yine kredi bitimine yakın krediyi uzatıp daha ucuza binebilirsiniz araçtan memnunsanız. Bunların haricinde kasko yaptırırken kesinlikle Türkiye'de kaskonuz varsa onun İngilizce versiyonunu talep edin. Tüm uluslararası sigortacılarda halihazırda oluyor bu. Bu kasko ile hasarsızlık indirimi alabilirsiniz.
 

akulkerberkay

Berkay Akülker
Profesör
9 Şub 2019
141
205
1,185
34
Kırklareli
Marka
Audi
F30 XDrive hem konumunuz (Almanya) hem de kullanışlılık açısından (derli toplu oluşu ve 4 çeker özelliği) daha tercih edilebilir gibi görünüyor.
 

Dortmunder

Senkromeççi
27 Şub 2023
8
4
70
34
Almanya
3 ile 5 serisi arasında %10-15 kadar maliyetler artıyor bakımlarda. Yedek parçada da parçasına göre artabiliyor. Mesela fren diskleri çok daha büyüyebiliyor, ek donanımlara ait parçalar eskiyebiliyor vs. Bulunduğunuz yerde çokça Türk tamirci var. BMW'nin kendisine gitmek zorunda değilsiniz. Bu nedenle ucuza hallettirebilirsiniz. Bu anlamda gözünüz korkmasın. BMW'nin kendisinde ise standart bakım ücretleri 800-900€ minimum 5 serisinde, 700-800€ minimum 3 serisinde. SW kasa doğru seçim her yönüyle. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim. KM olarak 150-200bin'e kadar buralardaki araçlar oldukça düzgün oluyor. Gözünüzü korkutmayın yani. Ancak şunu da unutmayın bazı galericiler burada da bazen kilometre sıfırlama yapıyor (Maalesef genelde de Türkler yapıyor). Yani ilan çok uygunsa iki kere düşünün.

Bayiiden almanın 2-3 tane avantajı oluyor. Birincisi krediyle alabiliyorsunuz ancak bu krediyi bankadan daha ucuza alma şansınız da var. Bankalarla konuşmadan anlaşmayın derim. BMW'nin kendisinden alırsanız oranlar genelde bir tık daha iyi oluyor. Bayii'den alınan araçlarda 2 seneye varan garanti verilmek durumunda Almanya'da. Bunu araştırın ve aldığınız ilk zamanlar kronik bir sorundan sıkıntı yaşarsanız bedava tamir hakkınız olduğunu unutmayın. Yine bayiiden alınca krediniz bitmeden de arabayı değiştirme şansınız çok kolay. Temel olarak kullandığıınz aracı verip yeni araca geçebilirsiniz. Yine kredi bitimine yakın krediyi uzatıp daha ucuza binebilirsiniz araçtan memnunsanız. Bunların haricinde kasko yaptırırken kesinlikle Türkiye'de kaskonuz varsa onun İngilizce versiyonunu talep edin. Tüm uluslararası sigortacılarda halihazırda oluyor bu. Bu kasko ile hasarsızlık indirimi alabilirsiniz.
Harika bilgiler bunlar çok sağol hocam. Km olayını bir kişi daha söyledi. Araçlar yüksek km olsa da çok temiz oluyor diye. Bir de bayilerin gebrauchtwagen listesine bakayım belki iyi fiyata bulurum.
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,603
18,392
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
F10 kasa 5'i İstanbul'da kullanırken artık iyice sıtkım sıyrılmıştı. Runflat lastiklerle birlikte süspansiyonların patır kütür etmediği yer yoktu neredeyse. Almanya'da tabi yollar daha güzel olduğu için bu sorunu pek yaşamayabilirsiniz. Ama ben f10 kasa 5'in yalıtımı hariç hiç bir şeyini beğenmemiştim. Öyle bmw'den beklenen bir sürüş keyfi de yoktu. Direksiyon zaten hissiz. Aman aman da bir viraj performansı alamamıştım. Eğer iç hacim gibi bir derdim yoksa ben kesinlikle F30 xdrive tercih ederim.
F10 makyajlı mıydı makyajsız mıydı?
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,603
18,392
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Makyajsızdı bizdeki. Makyajla bu sorunlar giderildi diye duymuştum ama makyajsızın bozuk yol konforu cidden araba sattırır cinstendi. Bu segmente yakışmayacak bir bozuk yol konforu vardı runflatler yüzünden.
Tahmin ettiğim gibi, makyajlı + runflat olmayan lastiklerle mükemmel bir kıvama bürünüyor. Makyajsızdaki tüm konfor eksiklikleri makyajla kapandı.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,211
45,803
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tahmin ettiğim gibi, makyajlı + runflat olmayan lastiklerle mükemmel bir kıvama bürünüyor. Makyajsızdaki tüm konfor eksiklikleri makyajla kapandı.
2013 temmuzunda makyaj geçirdi diye biliyorum F10 kasa. Kriterlerdeki ve gönderilen ilandaki araba ön panjura baktığımda makyajsız 5 serisi gibi duruyor. Hatta jant şekli ve lastik ebadı da bizim kullandığımızla aynı. Ben ciddi anlamda hayalkırıklığına uğramıştım. Benim Focus'un pat küt etmediği yerlerde öyle kaba tepkiler veriyordu ki. Logar kapakları, enine yol kesitleri, sivri uçlu çukurlar, viyadük geçişleri vs aklına gelebilecek her bozukluğu küt şekilde, konsola vuracak kadar geçiriyordu. Temiz asfaltta amerikan aracı gibi yaylanarak giderken efsane diyorsun, biraz bozukluğa girince yüzün anında ekşiyor. Makyajla dediğin gibi düzeltildi dediler ki ben deneyemedim ama öyle olması gerek. 5 serisine hiç yakışmıyordu.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım