Amerikan Otomobilleri

amerikan arabalarını sever misiniz ? eski modeller mi ? yeni modeller ilginizi çekiyor ?


  • Kullanılan toplam oy
    29

gokglsy

gökhan
Profesör
22 Ağu 2019
632
638
1,820
26
trabzon
Marka
Ford
-amerikan otomobillerinin tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce avrupalı ve diğer rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz). sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?

-amerikan denilince bol bol egzoz sesi ve yüksek hacim motorlar büyük iç hacimler abartı araçlar mı geliyor ?

-bazı amerikanlar yol tutmaz konforu azdır malzeme kalitesi basit gibi tavırlara sahip. yeni nesil amerikanlar hakkında neler düşünüyorsunuz ?

(bazı amerikanların koltuklarını görünce bununla 6-10 saat uzun yol hiç rahatsız etmez gibi ne güzel şekilli koltuklar böyle.)
eldo1978biarritzlightblueleather.jpg
eldo1978twotoneleathermulberry.jpg

(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
belli başlı otomobilleri paylaşıyorum aklınıza gelen her araç olabilir.

buick
buick-riviera.jpg
Buick Skylark

Sonuncu Buick GNX
Sonuncu Buick GNX

Buick Skylark
buick-skylark.jpg
buick-skylark-convertible-coupe.jpg


ford
1967 Ford Mustang by Carlex Design
ford-excursion.jpg
2020-ford-explorer-hybrid.jpg

ford-gran-torino.jpg
ford-thunderbird.jpg
the-distinctive-ford-thunderbird-of-the-early-sixties.jpg

2000 Ford Mustang SVT Conbra R for sale
Ford Capri
Volkswagen-Powered 1970 Ford F-100 For Sale


chevrolet
1967-chevrolet-camaro.jpg
1953 C1 Chevrolet Corvette
chevrolet-impala-ss-hardtop.jpg

Chevrolet Impala
1967 Corvette Vault Find
Bid On This Stunning Numbers-Matching 1972 Chevy Corvette

2016 Chevrolet Impala Midnight Edition
Chevrolet Silverado Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com


cadillac
Cadillac Eldorado Biarritz
Worst Sports Cars: Cadillac XLR
cadillac-deville-convertible.jpg

Cadillac Eldorado
Cadillac Eldorado
2020 Cadillac Escalade and Escalade ESV

cadillac-eldorado.jpg
2016-cadillac-cts-v-review.jpg


chrysler
chrysler-300m.jpg
Chrysler 300 Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com
Chrysler Valiant Returns As Aussie Special Edition 300 SRT

2007-42558-chrysler-pt-cruiser-pacific-coast-highway-edition1.jpg
chrysler-cordoba.jpg
Startech Chrysler Crossfire Roadster

chrysler-lebaron.jpg
chrysler-newport.jpg


dodge
2008-2010 Dodge Viper SRT10 Coupe
1970 Dodge Coronet Super Bee eBay
dodge-avenger-volkswagen.jpg

1970-dodge-challenger.jpg
Özel üretim 1949 Dodge Power Wagon'a yakından bakın
2012-338602-dodge-charger-juiced-12-10-20121.jpg

1989 Dodge Shelby Dakota truck for sale
2020 Dodge Charger Daytona
Top 10 V10 Cars


lincoln
2018 Lincoln Navigator: First Drive
2017 Lincoln Continental

lincoln-mark-viii.jpg
2013-370985-2013-lincoln-navigator-12-3-20131.jpg
Lincoln MKS

Geroge Barris Lincoln Lido Coupe
Lincoln Continental Convertible
Four Forgotten Ford and Lincoln Designer Editions


mercury
Mercury Monterey
Mercury Monterey
Auction Car of the Week: 25k-mile 1978 Mercury Marquis - $7,500
mercury-monterey.jpg
mercury-montego.jpg

Mercury Montego
1989-1997 Mercury Cougar
2011-219307-1957-mercury-monterey1.jpg


plymouth
Plymouth GTX
Bold School: 1971 Plymouth Barracuda
1970 Plymouth Superbird Auction

Plymouth Road Runner Convertible
Plymouth Road Runner
Plymouth Fury

Plymouth Fury
1971-plymouth-hemi-cuda-convertible.jpg


pontiac
Pontiac Firebird Barrett-Jackson
Your Ride: 1966 Pontiac GTO

1969 Pontiac GTO Judge
Pontiac Star Chief
2006 Pontiac Solstice | Motor1.com Photos

Pontiac G8 ST SEMA Show Car
Pontiac G8 GXP Street Edition SEMA Show Car
Pontiac Fiero 2+2 Concept


oldsmobile
Oldsmobile Cutlass
Oldsmobile Cutlass
oldsmobile-88-holiday-two-door-hardtop.jpg

Bold School: 1968 Oldsmobile 442
Oldsmobile Cutlass
Oldsmobile Intrigue OSV Concept is the Performance Sedan That ...

The Oldsmobile Toronado Made Front-Wheel Drive Cool: Muscle Car Monday
Oldsmobile Delta 88 Royale


NOT: BİR SONRA Kİ KONULAR BİR AKSİLİK OLMAZ İSE BU TARİHLER İLE SİZLERLE
19 nisan pazar : kore
23 nisan çarşamba : isveç
26 nisan pazar : italya
29 nisan çarşamba : rus
03 nisan pazar : ingiliz
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
şu son çıkan mustang gt çok şekilli duruyo bir süre kullanmayı isterdim kesinlikle, sesi ve gaza hacimli V8 tepkisi falan merak ediyorum nasıl kesin iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
29
Sinop
Marka
Volkswagen
Amerikan otomobillerinin tarzı bambaşkadır diğerleri ile mukayese ederek iyi yada kötü demek çok da anlamlı değildir. 5.0 V8 sesi demektir homurtu demektir.
Bazıları viraj dönmez der laf eder lakin aslında şöyle bakılmalıdır:
Bugün 2.0 hacimli yeni nesil spor otomobillerden zevk alabilmek için virajdan viraja koşmak gerekir piste çıkmak gerekir Lakin bu durum özellikle eşiniz çocuğunuz varsa hele birde yanınızdaysa pek de mümkün değildir :) Çünkü Güvenliğimiz tehlikededir hız ister bizi virajlarla ölümle baş başa bırakır öyle her an zevk alınmaz hazırlık ister zaman ve mekan ister.
Ama Amerikan otomobilleri öyle mi! Can verdiğiniz ilk andan itibaren sizi V8 homurtusu karşılar, senfoni başlar, zevk doruklara çıkar. Virajdan viraja koşmaya gerek yoktur aksine Kırmızı ışıkta beklediğiniz 1dk hayatınızın en güzel 1 dk sı olabilir yeterki biraz gaz kelebeğine hayat verin. Üstüne üstlük bu zevkten eşinizin çocuğunuzun sevdiklerinizin mahrum kalmasına gerek yoktur son derece Güvenlidir. Öyle Virüs var diye zevk bitmez. Kapıda bekleyen Atınıza marş verip senfoniyi yeniden başlatabilirsiniz

Bence Devletler sadece bu güvenlik getirisi nedeniyle 5.0 V8 motorları standart olarak sunmayı kanun haline getirmeli :)

Eğer Otomobil alım gücümüz ve Yakıt fiyatlarımız Abd deki gibi olsaydı Shelby yada Hellcat kullanırdım hem de sevdiklerimle beraber :)
 
Son düzenleme:

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
870
2,038
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
Amerikan iyidir, neredeyse her dönemlerinde güzel tasarımlı ve performanslı araç üretmişlerdir.
throwback gelsin:)
Mustang 2.3 olmasına rağmen çok iyidi. Equinox 1.5 AWD tipik bir suv, her şeyi yeteri kadar karşılıyordu ve Mustang'ten 2 litre daha fazla yaktı😂 , Lincoln ise ev sahibime aitti, 4.6 v8 aşırı konforlu bir arabaydı.

6a2f4d38-f94c-4bd2-9273-df3e16c1b237.jpg

5dc79a35-fafb-4043-9549-a566c07db662.jpg

b3c0c6a2-88f9-4d6e-bf04-e33343e3c9f2.jpg
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
2. Dünya Savaşı'nın ardından Kapitalizmin, üretimin hızla yükselişinde Amerikan otomotiv sektörü de önemli bir yer alıyordu, devasa boyutlar, devasa hacimde motorlar, her sene yenilenen gösterişli tasarımlar, yüksek kalite ve onlarca farklı seçenekte iç mekanlar, bolca krom kullanımı... 1970'lerde krizlerle beraber son bulan Detroit'in ışıklı günleri.

Yeni kurulan bir ülke olması, geniş yollar, dümdüz otobanlara sahip olmasıyla yol tutuş her daim konfor ve performansın ardında 2. plandaydı. 1940'larda geliştirdikleri platformları 1970'lere kadar kullandılar. Yüksek hacim ancak hacmine oranla ürettiği güç düşük olan verimsiz motorlar ürettiler ancak dayanıklıydılar. Bunlara rağmen oldukça büyük inovasyonları da vardı tabii ilk seri üretim turbo motorlu otomobil, otomatik şanzıman vs. gibi. Günümüzde reklamı yapılan birçok konfor donanımlarını Amerikanlar 50'ler 60'larda çoktan araçlarında sunuyordu.

Günümüzde ilk olarak Amerika pazarında başlayan ve ardından dünyaya yayılan SUV ve pick-upların yükselişi ile büyük, gösterişli ve bol kromajlı Amerikanları yeniden görmeye başladık, bakalım bu nereye kadar sürecek.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
29
Sinop
Marka
Volkswagen
2. Dünya Savaşı'nın ardından Kapitalizmin, üretimin hızla yükselişinde Amerikan otomotiv sektörü de önemli bir yer alıyordu, devasa boyutlar, devasa hacimde motorlar, her sene yenilenen gösterişli tasarımlar, yüksek kalite ve onlarca farklı seçenekte iç mekanlar, bolca krom kullanımı... 1970'lerde krizlerle beraber son bulan Detroit'in ışıklı günleri.

Yeni kurulan bir ülke olması, geniş yollar, dümdüz otobanlara sahip olmasıyla yol tutuş her daim konfor ve performansın ardında 2. plandaydı. 1940'larda geliştirdikleri platformları 1970'lere kadar kullandılar. Yüksek hacim ancak hacmine oranla ürettiği güç düşük olan verimsiz motorlar ürettiler ancak dayanıklıydılar. Bunlara rağmen oldukça büyük inovasyonları da vardı tabii ilk seri üretim turbo motorlu otomobil, otomatik şanzıman vs. gibi. Günümüzde reklamı yapılan birçok konfor donanımlarını Amerikanlar 50'ler 60'larda çoktan araçlarında sunuyordu.

Günümüzde ilk olarak Amerika pazarında başlayan ve ardından dünyaya yayılan SUV ve pick-upların yükselişi ile büyük, gösterişli ve bol kromajlı Amerikanları yeniden görmeye başladık, bakalım bu nereye kadar sürecek.
Amerikanlar Rahattır Kullanışlılığı önemser ve Obezdir. İnsanlar Rahatına düşkün olmaya ve Kilo almaya devam ettikçe Amerikan tipi Otomobillerin sayısı artar :)
Tüm Dünyaya Kültürünü enjekte eden bir Süper Gücün Otomobil kültürünü almamak garip olurdu
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Amerikanlar mühendislerin zevkine ve hesap makinelerine göre değil kendi keyiflerine ve zevklerine göre araç tasarlarlar.

Onlar için yol tutuyormuş tutmuyormuş önemli değil.Onlar için tek önemli kıstas aracın içinde haz almak, geniş iç hacim, tamir/bakım kolaylığı, konfor, kocaman kocaman bagaj ve saklama alanları, kocaman motor ve onun getirdiği muazzam tork hatta eğer isterseniz vites değiştirme tenezzülünde bulunmak zorunda değilsiniz gidersiniz en güçlü versiyonu bile otomatik alırsınız.

Japonların neredeyse tam tersidir, Japonlarsa kendilerini sürekli bir kısıtlama(ada ülkesi olduğunu ve hammadde olmadığını belirtmek isterim) sürekli.İşin içinde hep mühendisler olurlar.

Amerikanların ise spor otomobillerinde bile gücü mü yetmiyor? ''who gives f.ck? put a bigger engine'' diyip işin içinden sıyrılıyorlar.



Özellikle 60-70'lerde Petrol krizi öncesi tüm dünyanın ağzını açık bıraktığı kendisine izlettiği araçlar ürettiler
.Çoğu ekstra aşırı lüks donanımı onlar buldu, onlar piyasaya yaydılar.60 yılında 4 cam otomatiği, kliması, koltuk ısıtması hemen her şeyiyle dolu dolu bir otomobil o zamanlarda dahi vardı.Kapitalizmin sınırları yok doğrusu eğer onlar olmasaydı şu an bir çok lüksten mahrum kalırdık.


Amerikalıların petrol krizi öncesi ve kriz sonrası 3-5 yıl kadar olan dönemine hayranlıkla bakıyorum.O devirde üretilmiş torklu makineleri şu anki gibi turbolardan değil hakiki gürül gürül benzinden gelen devrinde yaşamak isterdim.

Özellikle o yıllarda değinmek istediğim en değerli felsefe şu, o dönemde herhangi bir Muscle ya da Pony Car almak istediğinizde normal bir aile otomobilinden fazla para vermiyordunuz. Bu sebepten dolayı gençken dahi o 300-400 küsür beygirleri ve arkadan itişin zevkini çıkarabiliyordunuz, haa bi de bütün bu zevklerin gürül gürül V8' ziyafetiyle birlikte olduğunu da atlamamak lazım... fındık V8'ler, dümdüz yollarda ışıktan ışığa drag yarışları, sonu gelmez arkadan kaymalar...

Bütün bunları yaparken Avrupalı rakiplerinden farklı olarak aracı sertleştirip, konfordan vazgeçmiyorlar ya da iç hacimden kısıp sizi bunaltmıyorlar. Yani mühendislik ilkelerine ters de olsa insan için en haz verici olanı yapmaya çalışıyorlar.

Biliyorum o günlerden çok uzağız ama dediğim gibi 60-70'lerin Amerikan'ları bir daha gelmeyecek bir çağ, benim favori araçlarımdan bazıları burada diyebilirim.Yine de otomobili benim gibi virajdan viraja atmak isteyen bir Petrolhead için sıkıntı yaratsa da o uzun uzun arkadan kaymaları, ve gürül gürül V8'i dinlemek de hiç fena olmazdı hele ki bunları bir aile otomobili parasına almak resmen bir hayal olurdu doğrusu, bütün bu sebeplerden dolayı o çağın Muscle ve Pony Car'larını karmaşık bir halde seviyorum böyle canı gönülden değil ama işte... neyse siz anladınız bence.hatatat

Amerikanlar günümüzde ise maalesef altın çağlarından çok uzaktalar ve artık Tesla atılımı hariç hiçbir temelleri yok. GM 'in neredeyse tüm hamleleri başarısız oldu, Ford var ama o da Alman departmanı Avrupa departmanından çok ayrı yani kısacası Amerikan pazarı yine kendisi gibi mühendisliği takmayan önemsemeyen pazarları hedef almaya devam ediyor.Petrol'ün kullanımın azalmasıyla eğer dönüşüm gerçekleştiremezlerse küçülmeye devam edecekler(Ford hariç).
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,079
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
v8 bir amerikan aracla uzun yolun tadini baska bir aractan alamazsiniz, amerikandaki konfor tanimi farklidir, amerikandaki sorunsuzluk tanimi da farklidir, bircok arizayi youtube izleyip uygulayarak cozebileceginiz araclar bunlar, ayrica her dugmesinin iri iri yapilmasi elektronikten oldukca arindirilmis, atmosferik yada supercharged buyuk motorlar genel ozellikleridir, yazlari mustang vs binilir kislari 4 ceker pickup F-350 vs kullanilir, iklim yer yer arkadan kaymali fakat genelde hiz limitlerine uymali devam eder, bitki ortuleri lokasyona gore degisir, bazi yerlerde bolca buick chevy gorebilirken bazi bolgeler escalade vs bulundurur, yer yer japon seven eski honda accordcularla da walmart onlerinde karsilasilir, cok kozmopolit bir ulkede tek duze bir arac kulturu beklenemezdi zaten, birgun giderseniz ozellikle walmart otoparkina bir ugramanizi tavsiye ederim her cins degisik acaip arabamsi seyleri gorebilirsiniz ;)
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Aerodinamik diye birşeyin varlığından habersiz bir şekilde geçmişte otomobil üretmiş bir piyasa Amerika'daki. Estetik pek önemli değil, özellikle eski Amerikan araçlarının hiç birini beğenmiyorum, adamlar bence otomobil değil de motor yapmışlar. motorlar şahane, arabalar çöp. Sonuçta talebe göre arz düzenledikleri için böyle bir üretim tercihi olduğunu tahmin ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım