Bu hafta bende bakım işini halletim. Sağolsunlar beni kırmadılar, tüm suyu devir daim yaparak yerine saf su koyduk. Toplamda 3 litre antifriz ve 19 lt kadar saf su kullandık. Çıkan su da gayet temizdi. Bir sonraki bakıma kadar uğramamak üzere vedalaştık ustalarla. (İnşAllah)@bt ve @mete25 teşekkür ederim. Araç bir senedir bende, benden öncesinde de uzun süre servis bakımlı binilmiş. Umarım o yola hiç girmemişlerdir.
20 litre saf suyu hazırladım. Artık yapabildikleri kadar arındırırız diyelim. Deiyonize su olayına hiç girmiyorum.
Bende Castrol Radicool NF aldım. Elden almak istedim ama hiç bir yerde yok meret. İnternetten çektik bakalım.
Su, antifriz yağ bakımına beraber giricez haftaya, ne kadar işçilik vereceğiz muamma. Aracı kendim kaldırabilsem direk kendim de değiştireceğim de, var mı önerisi olan kolay yoldan bi değişim yapalım.
Focus'un antifiriz kaçağından, işlerinden çok çektiğim için oldukça araştırmıştım bu işleri. Yapılabilecek sağlıklı yöntem; antifirizin üstündeki karışım önerisini takip ederek saf su + antifiriz eklemek. Saf su bulunmazsa içme suyu da olur. Ama genel önerim musluk suyu kullanmayın. Hele İstanbul gibi metropollerde yaşayanlar hiç kullanmasın çünkü alabildiğine kireçli bir su kullanılıyor.
Özellikle sıcak yaz aylarında araca 2-3 binişinizde bir antifiriz ölçüsünü kontrol etmeye çalışın. Nem ve sıcaklığın yüksek olduğu günlerde motoru sıkıştırmamaya çalışın çünkü bazen antifirizin kendi soğutması da yeterli gelmeyip conta yakabiliyor araç. Ayrıca yine yaşı ve km'si ilerleyen araçlarda hortum, kelepçe, oring gibi yıpranan parçalardan dolayı antifiriz kaçakları görülebiliyor. O sebeple düzenli olarak kontrol edilmesi şart. Bagajınızda veya evinizde antifiriz + saf su veya içme suyu bulundurun yine de her ihtimale karşı. Markasından emin olmadığınız, aracınıza uygun olmayan antifirizi de kullanmayın çünkü bunlar soğutmayı yeterli seviyede yapamadığı için conta yaktırabiliyor.
Bu zamana kadar hiç bir şekilde aracına antifiriz koymamış. Sadece su ekleyip kullanmış kişiler tekrar antifiriz koymasın. Sistem artık kireçlendiği için önünü alamayacağınız şekilde aracın her yerinden kaçak oluşmaya başlar.
Öyle olmuyor maalesef kardeşim. Uzun süre sadece suyla kullanildiktan sonra antifiriz koyulunca sistemin her yerinden kaçaklar oluyor. Motor suyu sadece hortumlarda değil tüm sistemin içinde dolaşıyor. Motorun içi dahil her yer kirecleniyor. Antifiriz eklendiğinde de başlıyor kaçaklar. Bu defa motorun içi dahil kaçakların önüne geçilemiyor. Bir yeri tamir etsen öbür taraftan patlak veriyor. Dikiş tutmayınca conta yakmaya, hararete kadar da gidiyor.Bence koysunlar , blok içini ne kadar erken o kireçten pastan kurtarırlarsa o kadar kar ederler , giden hortumlar olsun abi...
Öyle olmuyor maalesef kardeşim. Uzun süre sadece suyla kullanildiktan sonra antifiriz koyulunca sistemin her yerinden kaçaklar oluyor. Motor suyu sadece hortumlarda değil tüm sistemin içinde dolaşıyor. Motorun içi dahil her yer kirecleniyor. Antifiriz eklendiğinde de başlıyor kaçaklar. Bu defa motorun içi dahil kaçakların önüne geçilemiyor. Bir yeri tamir etsen öbür taraftan patlak veriyor. Dikiş tutmayınca conta yakmaya, hararete kadar da gidiyor.
Sansliymissin o zaman kardesim. Ben blok çatlatan biliyorum sürücü kursu araçlarının içinde. Sisteme hep su koymuşlar. Antifiriz eklemeye başlayınca her yerden kaçaklar oluştu sonrada bloğa zarar verdi. Motor yalan oldu tabiValla abi bende alerji var antifriz olmayan arabaya yanaşmam ola ki denk geldim basarım antifrizi derim patlayan yer patlasın , örneğin omegaya yaptığım gibi , kimse masraf sevmez ama antifriz gerçekten çok önemli , omega bu olayı 1-2 ek hortum devirdaim ve yardımcı su pompası ile kapatmıştı![]()
Sulandırmak şart. Yenilemek adına yapılacak tek şey, komple boşaltıp sıfırdan antifriz+su koymak olacaktır. Konsantre antifriz+su takviyesiyle biraz yenilenmiş gibi olur ama aslında günü kurtarır.aracın içinde antifriz zaten varsa, antifrizi yenilemek adına 3 litre "konsantre" anttifriz koymak yanlış mı?
gene sulandırmalı mıyız, yoksa sistemde zaten antifriz var diye gerek yok mu?
Teşekkür ederim ama tam anlayamadım.Sulandırmak şart. Yenilemek adına yapılacak tek şey, komple boşaltıp sıfırdan antifriz+su koymak olacaktır. Konsantre antifriz+su takviyesiyle biraz yenilenmiş gibi olur ama aslında günü kurtarır.
Yanlış yapmışsın kardom yaTeşekkür ederim ama tam anlayamadım.
E90'da antifrizim 2 sene önce yenilenmişti triger zincir bakımında.
Ben de dün bakımda tekrar yenilemek için 3 litre Shell mavi konsantre antifriz aldım.
İçinde 2 senelik %50 su %50 antifriz olacak şekilde antifriz vardı, biz araçtan 3 litresini çekip üstüne 3 litre Shell mavi antifrizi direkt ekledik.
Yanlış mı yaptık yoksa sorun olmaz mı?
abi yanlış yaptığım mantığıma nedense oturmadı.Yanlış yapmışsın kardom ya
Sistemi komple boşaltım 3 litre k.antifriz ile suyu birleştirip koyman lazım , birde neden mavi , o araç kırmızı değil mi ya ona da takıldım şimdi , hem mavi antifrizler benim bildiğim ömrü kısa olan antifrizler , kırmızı "OAT" dediklerimiz LongLife olarak tabir edilen uzun ömürlü antifirizler.
yağı değiştirirken kısmi olarak mı boşaltıp dolduruyoruz yoksa tamamını mıabi yanlış yaptığım mantığıma nedense oturmadı.
aracımda zaten su oranı bir miktar yüksek (%40antifriz-%60 su civarında) antifriz su karışımı vardı.
ben bu karışımdan 3 litre çektim ve 3 litre konsantre antifriz koydum.
bu konsantre antifriz zaten içeride karışmayacak mı?
Bu arada mavi antifriz kullanma sebebim BMW'lerin geneli (E30'dan tut G20'ye kadar) mavi antifriz kullanıyor abi![]()
Yanlış yapmışsın kardom ya
Sistemi komple boşaltım 3 litre k.antifriz ile suyu birleştirip koyman lazım , birde neden mavi , o araç kırmızı değil mi ya ona da takıldım şimdi , hem mavi antifrizler benim bildiğim ömrü kısa olan antifrizler , kırmızı "OAT" dediklerimiz LongLife olarak tabir edilen uzun ömürlü antifirizler.
abi ben yanlış açıklamışm aslında.yağı değiştirirken kısmi olarak mı boşaltıp dolduruyoruz yoksa tamamını mıaynı mantık bi şeyi yenilemek istiyorsan tamamını boşaltcaksın
bmw ler organik istemiyor, aliminyumlar genel olarak organik istemiyor
he yok o konuda sorun yaşamazsın ama antifiriz değişimi yapmıyosun sadece ekliyosun bilgin olsunabi ben yanlış açıklamışm aslında.
ustam da ben de tamamını bir anda yenilemektense şimdi 3 litre, kışa girerken 3 litre şeklinde yapalım diye konuşmuştuk.
tek derdim konsantre antifrizi direkt eklediğimiz için bir sıkıntı yaşar mıyım diye
1 litre saf su ekleyeyim ben, kışa girerken de aynı şekil 3 litre antifriz 1 litre su yapayımhe yok o konuda sorun yaşamazsın ama antifiriz değişimi yapmıyosun sadece ekliyosun bilgin olsunbi de şimdi 3 litre konsantre antifiriz eklediniz bi 3 daha ekleyecekseniz oranı çok yüksek olur biraz saf su ile destekleyin onu
Geçen sene aldığımız 15-16 yaşında olan astra h komple kabından hortumuna kadar paslı pis su içerisindeydi. Kafayı kırdım dedim ben bunu yenileyeceğim, hortumları antifrizi ve saf su alıp yeniledim. Bu işlemi birer hafta ara ile 3 kere yaptığımda ancak tertemiz istediğim kıvama geldi. Önce devridaim sonrada termostat patladı. Sensörlü kabı vs yenilemiştim tertemiz oldu neyseki. Devridaim ve termostat zaten yenilenmiş oldu ekstra olarak sadece.Öyle olmuyor maalesef kardeşim. Uzun süre sadece suyla kullanildiktan sonra antifiriz koyulunca sistemin her yerinden kaçaklar oluyor. Motor suyu sadece hortumlarda değil tüm sistemin içinde dolaşıyor. Motorun içi dahil her yer kirecleniyor. Antifiriz eklendiğinde de başlıyor kaçaklar. Bu defa motorun içi dahil kaçakların önüne geçilemiyor. Bir yeri tamir etsen öbür taraftan patlak veriyor. Dikiş tutmayınca conta yakmaya, hararete kadar da gidiyor.
İyi cesaret edip girismissin bu işlere hocam. Çok şükür ki ekstra bir sorun da çıkarmamış. Bu su kacagi, yağ kaçağı gibi olmuyor. Lanet bir sey. Bir yerden tamir etsen obur taraftan patlak verebiliyor.Geçen sene aldığımız 15-16 yaşında olan astra h komple kabından hortumuna kadar paslı pis su içerisindeydi. Kafayı kırdım dedim ben bunu yenileyeceğim, hortumları antifrizi ve saf su alıp yeniledim. Bu işlemi birer hafta ara ile 3 kere yaptığımda ancak tertemiz istediğim kıvama geldi. Önce devridaim sonrada termostat patladı. Sensörlü kabı vs yenilemiştim tertemiz oldu neyseki. Devridaim ve termostat zaten yenilenmiş oldu ekstra olarak sadece.
Aldığımda araba bariz şekilde zaten incik boncuk olarak bakımsızdı.
Böyle ufak değişiklikler ile kendine geldi, şimdi açıp baktığımda tertemiz duruyor. Normal piyasasında kesinlikle antifriz haznesi pas içerisinde olan aracı almam ama bu araç piyasasının epey altında denk gelmişti bize.
bu biraz zorunlu cesaret ya o araba bi kere alındıysa bunu yapmayınca da aynı masrafları çıkarma ihtimali hızla artıyor pastan kireçten tıkanıyo heryerİyi cesaret edip girismissin bu işlere hocam. Çok şükür ki ekstra bir sorun da çıkarmamış. Bu su kacagi, yağ kaçağı gibi olmuyor. Lanet bir sey. Bir yerden tamir etsen obur taraftan patlak verebiliyor.
Bizim sürücü kursu aracına hep şu koyulmuş. Bunu yenileyelim, gerekirse sistemi de yenileriz dedik. Antifiriz dönüşümü yaptık. Sonrasında devirdaim, termostat ve bunlara ait sistemlerden kaçaklar oldu. Onları yeniledik falan ama contaya da hasar verdi. Contadan sızan motor suyu silindir yüzeylerine ve bloğa zarar verdi derken motor rektefiyeye gitti. Taslanma, yeni gömlek derken araç yapıldı yapıldı ama güzel masraf tuttu.
Şahsen dediğin gibi haznesi ve sistemi pas içinde kalmış aracı ben de almam. Çünkü bir yere kadar değişmesi gereken parçalar olduğunu biliyorum ama sonrası sürpriz. Bazen böyle ugrastirabiliyor, bazen de kilciksiz halledilebiliyor.