Araba kaldirma debriyaj gaz ilişkisi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

iceman1546

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
21
10
595
Merhaba bu yil araba kullanmaya başladim fakat düz kalkişlarda once gaza basip sonra debriyaj kaldırıyorum siz nasil yapiyorsunuz ? hangisinin araca zarari vardir ve dogru kalkiş nasil olmalidir şimdiden teşekkürler.
 

fthz

Profesör
19 Eyl 2016
111
60
1,035
38
istanbul
Düz dizel araçlar kullandım, ben her zaman kavrama noktasına geldikten sonra gaza basarım, en dik rampalarda bile. Dik rampalarda illaki debriyaja zarar verdiği oluyordur ama 3 yılını benim aktif kullandığım 5 yıllık Focus hala bu hususta sorun çıkartmadı.
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
teknik olarak gazı ezerken debriyajın üstündeki ayağını yavaşça kaldırırsan araba kavrama noktasına geldiğinde kendiliğinden hareket eder. yeni başlayanlara öncelikle gazı hafif okşayarak ve sol ayaklarını ağır hareketler ile kaldırarak bu işi boş alanda defalarca tekrar etmelerini öneririm. (1500 deviri geçirmemek lazım motor çok bağırıyor) bacaklar ve ayak bilekleri bu harekete alıştıkça zaten insan zamanla kaşarlaşıyor değişik varyasyonlara girebiliyor. bkz. manuel launch control:D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tüm mesele debriyajdan ayağını çekerken aracın titremeye başladığı kısımda ayağını debriyaj pedalında sabit tutabilmekle alakalıdır. O noktadan sonra ayağını frenden hızlıca çekerek, gaza hafifçe basarsın 1500-2000 devir arası ve o devirlerde sabit tutmaya çalışıp ilk kalkışı yaparsın. Yalnız yeni öğrenenlerde en önemli nokta şudur; debriyaj pedalına sol ayağınla basarken mutlaka topuğun yer ile temas halinde olması gerek. Çünkü henüz alışmadığın için debriyaj ayağını itebilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazandığında illa topuğunun yerde olmasına gerek yoktur. Ama ilk öğrenirken bunlara dikkat etmek gerek.
 

Wctr

Profesör
8 Eyl 2016
135
187
1,185
Bursa
Debriyajdan kaldırmadan gaza basmaya başlarsan, debriyaj balatasını yersin. Hafif ayağını debriyajdan çek motor devri düşünce(kavrama başlangıcı) hafif gaz ver, debriyajdan ayağını tam kaldır devam et.
 

iceman1546

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
21
10
595
acemilikten degilde arabaya zarar konusundan dolayi sordum aslinda cogu forumda once gaza basilmasi gerektigi soyleniyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerpetenemir

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
acemilikten degilde arabaya zarar konusundan dolayi sordum aslinda cogu forumda once gaza basilmasi gerektigi soyleniyor
Debriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve iceman1546

iceman1546

Asfalt Kurutucu
8 Eyl 2016
21
10
595
Debriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.
bu faydali oldu teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
gazı tabana kadar basıyosun sonra debriyajdan çat diye çekip freni köklüyosun .. pardon bu arkadan itiş için burnout taktiğiydi .
 

rb26dett

Elit Apaçi
22 Eyl 2016
50
23
970
Adamin kafasini bulandirmayin 3 pedala daha zamani var sen araci bi duz yerde bos arazide dene sadece debriyajla kaldirmayi yavas yavas ayagini debriyajdan cek araba nezaman hareket ediyorsa o noktanin cok az alti kavramadir sonra bunu gaz pedaliyla kombine bir bicimde yapmaya calis ama bos ve duz bir alanda dene dur kalklarla ayagini alistir sonrasi basit
 

Gurdal07

Profesör
29 Eyl 2016
354
342
1,295
Antalya
Yuzde yirmi gaza basarken yuzde 20 debriyaji kaldir araba titremeden yuruyunce debriyajin tamamini yavasca kaldir gaza da yuzde 40 bas. Ben ilk basladigimda boyle tahmini bi standart olurturmustum. Bi sure sonra bu isi bir saniyede yapar hale geliyosun ister istemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: iceman1546
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım