Araba kaldirma debriyaj gaz ilişkisi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

iceman1546

Asfalt Kurutucu
21
Merhaba bu yil araba kullanmaya başladim fakat düz kalkişlarda once gaza basip sonra debriyaj kaldırıyorum siz nasil yapiyorsunuz ? hangisinin araca zarari vardir ve dogru kalkiş nasil olmalidir şimdiden teşekkürler.
 
Düz dizel araçlar kullandım, ben her zaman kavrama noktasına geldikten sonra gaza basarım, en dik rampalarda bile. Dik rampalarda illaki debriyaja zarar verdiği oluyordur ama 3 yılını benim aktif kullandığım 5 yıllık Focus hala bu hususta sorun çıkartmadı.
 
teknik olarak gazı ezerken debriyajın üstündeki ayağını yavaşça kaldırırsan araba kavrama noktasına geldiğinde kendiliğinden hareket eder. yeni başlayanlara öncelikle gazı hafif okşayarak ve sol ayaklarını ağır hareketler ile kaldırarak bu işi boş alanda defalarca tekrar etmelerini öneririm. (1500 deviri geçirmemek lazım motor çok bağırıyor) bacaklar ve ayak bilekleri bu harekete alıştıkça zaten insan zamanla kaşarlaşıyor değişik varyasyonlara girebiliyor. bkz. manuel launch control:D
 
Tüm mesele debriyajdan ayağını çekerken aracın titremeye başladığı kısımda ayağını debriyaj pedalında sabit tutabilmekle alakalıdır. O noktadan sonra ayağını frenden hızlıca çekerek, gaza hafifçe basarsın 1500-2000 devir arası ve o devirlerde sabit tutmaya çalışıp ilk kalkışı yaparsın. Yalnız yeni öğrenenlerde en önemli nokta şudur; debriyaj pedalına sol ayağınla basarken mutlaka topuğun yer ile temas halinde olması gerek. Çünkü henüz alışmadığın için debriyaj ayağını itebilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazandığında illa topuğunun yerde olmasına gerek yoktur. Ama ilk öğrenirken bunlara dikkat etmek gerek.
 
Debriyajdan kaldırmadan gaza basmaya başlarsan, debriyaj balatasını yersin. Hafif ayağını debriyajdan çek motor devri düşünce(kavrama başlangıcı) hafif gaz ver, debriyajdan ayağını tam kaldır devam et.
 
acemilikten degilde arabaya zarar konusundan dolayi sordum aslinda cogu forumda once gaza basilmasi gerektigi soyleniyor
Debriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve iceman1546
Debriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.
bu faydali oldu teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
gazı tabana kadar basıyosun sonra debriyajdan çat diye çekip freni köklüyosun .. pardon bu arkadan itiş için burnout taktiğiydi .
 
Adamin kafasini bulandirmayin 3 pedala daha zamani var sen araci bi duz yerde bos arazide dene sadece debriyajla kaldirmayi yavas yavas ayagini debriyajdan cek araba nezaman hareket ediyorsa o noktanin cok az alti kavramadir sonra bunu gaz pedaliyla kombine bir bicimde yapmaya calis ama bos ve duz bir alanda dene dur kalklarla ayagini alistir sonrasi basit
 
Yuzde yirmi gaza basarken yuzde 20 debriyaji kaldir araba titremeden yuruyunce debriyajin tamamini yavasca kaldir gaza da yuzde 40 bas. Ben ilk basladigimda boyle tahmini bi standart olurturmustum. Bi sure sonra bu isi bir saniyede yapar hale geliyosun ister istemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: iceman1546
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...