Merhaba bu yil araba kullanmaya başladim fakat düz kalkişlarda once gaza basip sonra debriyaj kaldırıyorum siz nasil yapiyorsunuz ? hangisinin araca zarari vardir ve dogru kalkiş nasil olmalidir şimdiden teşekkürler.
Debriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.acemilikten degilde arabaya zarar konusundan dolayi sordum aslinda cogu forumda once gaza basilmasi gerektigi soyleniyor
bu faydali oldu teşekkürlerDebriyajı kavrama noktasına ( yani aracın titremeye başladığı noktaya ) getiremedikten sonra gaza bassan da bir yarar sağlamaz. Boşta gaz vermiş gibi olursun hepsi bu. Bazıları sabit gaz verip, sonra debriyajdan ayağını yavaşça çek derler ama bu şekilde aracı tekletmek, stop ettirmek daha kolaydır. Önce debriyajı kavrama noktasına getirip, o noktada ayağını sabit tutmayı öğreneceksin. Kasların bu işleme alışacak. Yukarıda da dediğim gibi topuğun yere bassın ve ayağının tabanı yahut ucuyla debriyaja bas. Çünkü alışmadığın için topuğundan destek almazsan pedal ayağını geriye atabilir ve stop ettirebilirsin. Pratik kazanınca topuğunu yere basmana gerek kalmaz. Daha sonra ayağını frenden çekip gaza basacaksın takriben 1500-2000 devir olabilir. Daha fazla da basarsın eğer huzursuz hissediyorsan, araç bağırır biraz ama olsun. İlk kalkışa alıştıktan sonra daha az gaza basmayı da öğrenirsin.
Rica ederim kardeşim ne demek. Basit iştir, anlatırken karmaşık görünür ama hemen kaparsın merak etmebu faydali oldu teşekkürler
gazı tabana kadar basıyosun sonra debriyajdan çat diye çekip freni köklüyosun .. pardon bu arkadan itiş için burnout taktiğiydi .
Herhangi bir zararı olmaz ama yüksek devirlere çıkıp, hızlı kalkış yapmak istersen motorun zarar görmemesi için ısınmış olması gerekli.acemilikten degilde arabaya zarar konusundan dolayi sordum aslinda cogu forumda once gaza basilmasi gerektigi soyleniyor