KAPALI Arabam ne kadar eder?

mehmettt932

Düz Yol Gazcısı
44
Arabam şuan ilanda ancak kimse arayıp sormuyor acaba yanlış fiyat mı biçtim ?
Arabam 2015 model linea pop 108.000 kmde gsr paketi var.
3124 lira hasar kaydı var. Tampon ve kaput değişti ama düzeltilemeyecek yerden yamulduğu icin sol ön camurlukta boya var ve yerini tam bilmediğim 1-2 yerde daha boya var. Biri sol arka kapı galiba.
Galerici fiyatı sormuyorum siz alıcak olsanız son kullanıcı olarak ne verirsiniz?
Son olarak ilana yazdığım fiyatı yazmıyorum buradan araba pazarlıyormus gibi gorunmek istemem. Arabanın gerçek ederini bulmaya çalışıyorum ki satabileyim. Çok güzel egealar bulduk ama arabayı satamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Bir arabanın fiyatını satıcı değil alıcı belirler bence.

Sizi aracınızı 45.000 TL fiyata aldınız 1 sene bindiniz bakımlarını eksiksiz yaptınız yeni lastikler aldınız , kışlık lastik aldınız ve satmaya karar verdiniz , 10 kişi size teklif sundu 40.000 tl üzeri fiyat veren yok , sizce mantıklı mı yada etik mi :D ?
 
Sizi aracınızı 45.000 TL fiyata aldınız 1 sene bindiniz bakımlarını eksiksiz yaptınız yeni lastikler aldınız , kışlık lastik aldınız ve satmaya karar verdiniz , 10 kişi size teklif sundu 40.000 tl üzeri fiyat veren yok , sizce mantıklı mı yada etik mi :D ?
O anlamda demedim hocam, her malın satış fiyatı iyi kötü bellidir alıcı o fiyat civarındaysa alım yapar anlamında demiştim. Dediğiniz mantıklı ve etik değil tabii ki. Sizin dediğiniz kitle ölücü(donanımhabere selam olsun :D) tayfa.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Sizi aracınızı 45.000 TL fiyata aldınız 1 sene bindiniz bakımlarını eksiksiz yaptınız yeni lastikler aldınız , kışlık lastik aldınız ve satmaya karar verdiniz , 10 kişi size teklif sundu 40.000 tl üzeri fiyat veren yok , sizce mantıklı mı yada etik mi :D ?
Etik. Demek ki araca piyasada takdir görülen değer o dur. Bu durumda ya aracı piyasadan pahalıya almışsınızdır yada piyasada görülen değeri düşmüştür. Yada doğru alıcıya daha denk gelmemişsinizdir. Son 1 yılda fiyatı düşen arabaya pek denk gelmedim, demek ki hitap ettiği kitlede takdir değeri düştü (aracınızı ve muadillerini bilmiyorum). Ayrıca dediğiniz gibi araba 1 yıl daha kullanıldı, bilmem kaç bin km daha yol yaptı vs. Bu şartlarda araca sizin kadar değer biçen biri bulunursa satılır yoksa satışta durmaya devam eder.
Bu şartlarda satmak mantıklı mı? Kişinin aracı niye sattığına sonrasında ne yapacağına göre değişir.

Bir arabanın fiyatını satıcı değil alıcı belirler bence.
Ülkemizde özellikle az bulunan araçlar için "fiyatı satıcı belirler" algısı var. Evet etiket olarak belirler ama arabasıyla 20 yıl daha beraber olmaya devam eder. :) Etiketi satıcı belirliyor olsa dahi talep olmadıktan sonra 10 birim edecek (piyasadaki takdire göre ederi) arabanın etiketine 20 birim yazılmış 50 birim yazılmış değişen bir şey yok, yine satılmaz yine satılmaz. Sadece arabada değil gerçi bu her mal için geçerli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Alper45
Malum denk bir araç (pejo 301)satmaya çalışan birisi olarak ve aynı zamanda satamayan birisi olarak galeriden aldığım cevabı söyliyim.bana pejo 301 fiat linea gibi araçların halk gözünde itibarının olmadığı insanların bunu alıcağına daha eski araba almaya yöneldiğini söyledi.fark yaratan bir farklılığı yok ne yazıkki arabanızın dedi.birine sizin arabayı satıcağıma 2010 symbol satarım aynı işlevi görür 20-30 binde alanın cebinde kalır dedi.o yüzden bu araçlardaki sıkıntımız yüksek miktarda almış olan şirketlerin düşük yada yüksek km ekspertizli pazara pompalaması ve piyasada araçlarımızın fark yaratamaması.yoksa benim aracın sıfırı 99 bin tl.bazı bayilerin elinde kalmış 87 ye kadar bulunuyor ve benim istediğim para bunun nerdeyse yarısı (2016 model için).bu kadar değer kaybeden başka bir araba yok.Allah kolaylık versin.
 
Malum denk bir araç (pejo 301)satmaya çalışan birisi olarak ve aynı zamanda satamayan birisi olarak galeriden aldığım cevabı söyliyim.bana pejo 301 fiat linea gibi araçların halk gözünde itibarının olmadığı insanların bunu alıcağına daha eski araba almaya yöneldiğini söyledi.fark yaratan bir farklılığı yok ne yazıkki arabanızın dedi.birine sizin arabayı satıcağıma 2010 symbol satarım aynı işlevi görür 20-30 binde alanın cebinde kalır dedi.o yüzden bu araçlardaki sıkıntımız yüksek miktarda almış olan şirketlerin düşük yada yüksek km ekspertizli pazara pompalaması ve piyasada araçlarımızın fark yaratamaması.yoksa benim aracın sıfırı 99 bin tl.bazı bayilerin elinde kalmış 87 ye kadar bulunuyor ve benim istediğim para bunun nerdeyse yarısı (2016 model için).bu kadar değer kaybeden başka bir araba yok.Allah kolaylık versin.

Aslında alıcı gözüyle bakınca tam olarak bunlar geçti içimden. Bu araçlar filo spec araçlar olarak anılıyor piyasada ve az yakıtla a noktasından b noktasına götürmek dışında da bu araçlara tutku duymamı sağlayacak herhangi bir şekli, özelliği yok. Durum buyken ve bu tarz bir ihtiyacım varken bende 6 yıl daha eski demeden gider symbol bakardım herhalde. İçime sinecek şekilde bakımlarını yapsam nereden baksanız 15-20000 daha cebime kalır en kötü ihtimal.

Ek olarak illa da egea, linea, 301, c-elysse vs. alacaksamda incik cincik expertiz sunan ikinciyeni vs. gibi yerleri tercih ederdim. İlgili araçların piyasasındaki durgunluk sebepleri bunlar diye düşünüyorum. Alternatif çok piyasada.

He 5 ay sonra kadar bende aracımı satıcam 18 yaşında bir aracın satış macerasında neler yaşayacağım bakalım. :D
 
Malum denk bir araç (pejo 301)satmaya çalışan birisi olarak ve aynı zamanda satamayan birisi olarak galeriden aldığım cevabı söyliyim.bana pejo 301 fiat linea gibi araçların halk gözünde itibarının olmadığı insanların bunu alıcağına daha eski araba almaya yöneldiğini söyledi.fark yaratan bir farklılığı yok ne yazıkki arabanızın dedi.birine sizin arabayı satıcağıma 2010 symbol satarım aynı işlevi görür 20-30 binde alanın cebinde kalır dedi.o yüzden bu araçlardaki sıkıntımız yüksek miktarda almış olan şirketlerin düşük yada yüksek km ekspertizli pazara pompalaması ve piyasada araçlarımızın fark yaratamaması.yoksa benim aracın sıfırı 99 bin tl.bazı bayilerin elinde kalmış 87 ye kadar bulunuyor ve benim istediğim para bunun nerdeyse yarısı (2016 model için).bu kadar değer kaybeden başka bir araba yok.Allah kolaylık versin.
Aslında ben 50.000tl yi 2016 model 301 vs için normal buluyorum bence asıl problem 2.elin genel olarak şuan uygun olması. Bu aynı zamanda almak isteyen için de avantaj özellikle 2012-2016 arasında bunu yukarıdaki yazımda da yazmıştım. Şimdi şu durumda var 2016 model Avensis 85 iken yada 2012 Aveo 40 civarı iken şahsen 2016 301 in 50 olması bana normal geliyor. Geçen 2017 model 10.000de temiz rastladım 65 diyordu belli 62 ye alırdım fakat düşündüm dedim ki buna vereceğime 20 daha koyar ( tabi parası olan için geçerli ) Avensis alırım hatta 80.000km civarı style paket Mondeo bile bulunabiliyor onu Alırım yada 2012 Aveo falan alırım 20.000 bu sefer cebime kalır. Açıkçası şuan 2.el de 2012-2016 arası alan için fırsat. Satan için ise şuan sıfırı neredeyse 2 katı neden bu fiyata satayım mantığı ile üzücü bir durum. Bence bu 0 fiyatları piyasa tarafından alışılır hale gelince oturacak ve 2.el fiyatları %30 daha primlenecek
 
ön 2 değişik ekstra bir parça da boya var. 2 parça da başka yerlerde boya var. Araç 100bini geçmiş ağır bakım markadan markaya değişir ama 100 ile 120bin arası ağır bakım aralığıdır. Yapıldıysa parçalar hakkıyla değişti mi alacak kişi bunu bilemez. Kanıtlamanız lazım. Faturaları,servis kayıtları var mı bakım yapıldığına dair? Yapılmadıysa zaten alacak kişiyi o yıl içerisinde güzel süprizler bekliyor olur. 3000tl hasar kaydı var, lastikler ne durumda vs vs... Aracın renginin albenili olduğunu ve iç yıpranmışlığı en iyi ihtimalle kusursuz olsa diye farz ediyorum. Sadece yazdıklarınıza yaptığım yoruma göre aracınızı yorumladım. Galerici falan da değilim. Araç alırken de satarken de tüm şeffaflığıyla satıp almaya özen gösteririm. Benim vereceğim 35-37 arası olurdu sebebi ise yukarda saydığım kriterlerin yerine getirilmediğini varsayarak. Eğer herşey nizami ise ve sadece hasar kaydı,boya,değişen söz konusu ise araç da içime sinerse 39-40 verirdim.
 
Arabanızı 44 den falan koyun ilana, 41-42 anca eder gibime geliyor. Intercity nin linea ilanlarına bakın, ona göre fiyatlandırma yapın, onlar piyasanın altına veriyor ve yazan fşyattan 1 kuruş inmiyorlae. Sizin arabanın mıtor kaputunun değişmesi ve yılına göre yüksek km de olması insanların uzak durmasına sebep oluyor tabi. Ben 40 bin falan verirdim galiba sizin aracınıza.
 
Malum denk bir araç (pejo 301)satmaya çalışan birisi olarak ve aynı zamanda satamayan birisi olarak galeriden aldığım cevabı söyliyim.bana pejo 301 fiat linea gibi araçların halk gözünde itibarının olmadığı insanların bunu alıcağına daha eski araba almaya yöneldiğini söyledi.fark yaratan bir farklılığı yok ne yazıkki arabanızın dedi.birine sizin arabayı satıcağıma 2010 symbol satarım aynı işlevi görür 20-30 binde alanın cebinde kalır dedi.o yüzden bu araçlardaki sıkıntımız yüksek miktarda almış olan şirketlerin düşük yada yüksek km ekspertizli pazara pompalaması ve piyasada araçlarımızın fark yaratamaması.yoksa benim aracın sıfırı 99 bin tl.bazı bayilerin elinde kalmış 87 ye kadar bulunuyor ve benim istediğim para bunun nerdeyse yarısı (2016 model için).bu kadar değer kaybeden başka bir araba yok.Allah kolaylık versin.
Bu arabaların en büyük sorunu filolarda kullanılmaları. Üst donanımları veya farklı renkleri daha kolay satılır. 1.3 üst donanım kahverengi linea'nın 53 bin'e satıldığını gördüm mesela. Telefondan pazarlığa da karşıyım. Arabaya bakmadan, kullanmadan pazarlık yapmaya kalkışıyorlar. Connect'i satarken çok uğraşmıştım. En sonunda sıkıldık galeriye verdik arabayı.
 
Telefondan pazarlığa da karşıyım. Arabaya bakmadan, kullanmadan pazarlık yapmaya kalkışıyorlar.
Ama şu açıdan da düşünürsek telefonda pazarlık mantıklı geliyor. Sizin arabaya verebileceğiniz max 120k, ilandaki arabayı çok beğendiniz ama fiyatı 125k. Eğer 120k için anlaşmazsanız yüzlerce km yol gidip arabaya bakıp test sürüşü yapmanın ne anlamı var. He aynı şehirde olursa ona tamam. Ama kimi zaman 1xxx km yol gidiyoruz araba almak için.
 
Ama şu açıdan da düşünürsek telefonda pazarlık mantıklı geliyor. Sizin arabaya verebileceğiniz max 120k, ilandaki arabayı çok beğendiniz ama fiyatı 125k. Eğer 120k için anlaşmazsanız yüzlerce km yol gidip arabaya bakıp test sürüşü yapmanın ne anlamı var. He aynı şehirde olursa ona tamam. Ama kimi zaman 1xxx km yol gidiyoruz araba almak için.
Arabayı almaya niyetliysen ve beğendiysen 125'e de alırsın. Arabayı görmeden pazarlık çok mantıksız. Belki araba 120 binde etmeyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Arabayı almaya niyetliysen ve beğendiysen 125'e de alırsın. Arabayı görmeden pazarlık çok mantıksız. Belki araba 120 binde etmeyecek.
Hepimizin araba aradığı olmuştur. Farklı şehirlerde araba beğendiğimiz de olmuştur. Eğer aracın piyasasına hakimsen resimlerden ve açıklamalara göre kafanda bir fiyat belirlersin. 125 istenen arabaya kafanda 120 belirlediysen telefondan pazarlığını yaparsın. Eğer yazılan ve anlatılan dışında birşey çıkarsa yol parası ve eksper parası araç sahibi tarafından karşılanır memleketine geri dönersin. Arabasını bilmeyen adam da bir zahmet araba satmasın. Öteki türlüsü dolandırıcılığa girer. Dediğin harici birşey çıkması durumunda karşıdaki adamın masraflarını sen karşılamak zorundasın. Olur da gittin memlekete araç anlatıldığı gibi fakat görünce içine sinmediyse orası da karşı tarafı bağlamaz kesersin kendi biletini dönersin. Anlayacağınız telefondan pazarlık bal gibi de olur.
 
Temmuzda Arabamdaki çizikler için uzun yoldan gelenlere 4 dakikalık video çektim.ohooo dedi herkes.sonra arabam mükemmel dedim ve o çiziklerin olduğu videoyu değil bizzat arabayı gösterdim. ki mükemmeldi gelen adama araç başında gösterdim önemli değil bu çizikler dedi.ve 84 dediğim bmw mi pazarlıksız 84 e sattım sünneti falan boşverdim.
bu arada bir sitemi de buraya yazmak istiyorum otopark.com la alakalı .burda ve birçok sitede görüyorum tabiki kimse yapmak zorunda değil.ilanlarım kısmındada görülebilir. Ben bu gruba 80 dediğim arabamı 84 e Sattım.burda son fiyat burdaki arkadaşlara uygun burdaki arkadaşlara daha ucuz fiyat diyen insanların başkalarına araçlarını çok daha ucuza sattığını 1 senedir sürekli ibretlik bir şekilde izliyorum.
 
Malum denk bir araç (pejo 301)satmaya çalışan birisi olarak ve aynı zamanda satamayan birisi olarak galeriden aldığım cevabı söyliyim.bana pejo 301 fiat linea gibi araçların halk gözünde itibarının olmadığı insanların bunu alıcağına daha eski araba almaya yöneldiğini söyledi.fark yaratan bir farklılığı yok ne yazıkki arabanızın dedi.birine sizin arabayı satıcağıma 2010 symbol satarım aynı işlevi görür 20-30 binde alanın cebinde kalır dedi.o yüzden bu araçlardaki sıkıntımız yüksek miktarda almış olan şirketlerin düşük yada yüksek km ekspertizli pazara pompalaması ve piyasada araçlarımızın fark yaratamaması.yoksa benim aracın sıfırı 99 bin tl.bazı bayilerin elinde kalmış 87 ye kadar bulunuyor ve benim istediğim para bunun nerdeyse yarısı (2016 model için).bu kadar değer kaybeden başka bir araba yok.Allah kolaylık versin.
Galericinin öyle konuşmasının sebebi sizi arbayı ucuza vermeye ikna edip arabayı ucuza kapatmak. Arabama galericinin biri takasta 32 bin verdi biri 42 bin hangisine inanıcaksın hangisinin verdiği doğru.
 
Arabanızı 44 den falan koyun ilana, 41-42 anca eder gibime geliyor. Intercity nin linea ilanlarına bakın, ona göre fiyatlandırma yapın, onlar piyasanın altına veriyor ve yazan fşyattan 1 kuruş inmiyorlae. Sizin arabanın mıtor kaputunun değişmesi ve yılına göre yüksek km de olması insanların uzak durmasına sebep oluyor tabi. Ben 40 bin falan verirdim galiba sizin aracınıza.
Dediğiniz fiyata koydum gibi bişey zaten 2 bin pazarlık payınıda ekledim. Ben arabayı 40 bine de veririm ama egeaya geçebilmek için bir limitim var onu denk getirmeye çalışıyorum.
 
ön 2 değişik ekstra bir parça da boya var. 2 parça da başka yerlerde boya var. Araç 100bini geçmiş ağır bakım markadan markaya değişir ama 100 ile 120bin arası ağır bakım aralığıdır. Yapıldıysa parçalar hakkıyla değişti mi alacak kişi bunu bilemez. Kanıtlamanız lazım. Faturaları,servis kayıtları var mı bakım yapıldığına dair? Yapılmadıysa zaten alacak kişiyi o yıl içerisinde güzel süprizler bekliyor olur. 3000tl hasar kaydı var, lastikler ne durumda vs vs... Aracın renginin albenili olduğunu ve iç yıpranmışlığı en iyi ihtimalle kusursuz olsa diye farz ediyorum. Sadece yazdıklarınıza yaptığım yoruma göre aracınızı yorumladım. Galerici falan da değilim. Araç alırken de satarken de tüm şeffaflığıyla satıp almaya özen gösteririm. Benim vereceğim 35-37 arası olurdu sebebi ise yukarda saydığım kriterlerin yerine getirilmediğini varsayarak. Eğer herşey nizami ise ve sadece hasar kaydı,boya,değişen söz konusu ise araç da içime sinerse 39-40 verirdim.
1-iç yıpranmışlığı yok.
2-100 binde bakımları özel serviste yapıldı. Ama detaylı bilgi içeren belgem yok.
3-Kazadan sonraki onarım yaşadığım şehirdeki en iyi özel serviste yapıldı. Onlarda belge vardır muhtemelen istesem çıkarırlar.
4-Lastikler iyi durumda
5-Aracın bakım geçmişine alırken fiat servsiten baktırdım 80 bin küsür km ye kadar vardı. Sonrasıyla ilgili 10 bin kmlik bir boşluk var biz alana kadar olan süreç.

Sizin söylediğiniz 35-37 galerici fiyatı ne kadar piyasalar kötü olsa bile bence kendi fikrim 2015 pop gsr li bir linea 40 bin liradan aşağı gitmez kilometresi uçuk olmadığı sürece.