Arabanın en sevilmeyen yanları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Vitara IV 1.6
Kalitesiz hissettiren iç plastik, kolay zarar görebilen boya, performans isteğine yeterli cevap verememesi, Türkiye'de takılan lüzumsuz tablet(?), bozuk yollarda pandizottan gelen ses.

İlk etapta aklıma gelenler bunlar.

*Gönül bu aracı 1.4 boosterjet (güzel motor) ve AllGrip (tamamen tatmin, 4x4 ihtiyacım yok, "SUV dediğin 4x4 olur" tatmini) olarak almak ister ancak fiyat farkı çok. İlla SUV alacağım diye bir merakım olmadığı için o fiyatlara çıkabilseydim de başka araçlara doğru kayabilirdim.
 
Son düzenleme:
Ford Courier1.6 TDCİ Titanium Plus :
Arada bir trim sesi gelmesi
2017 model ve full paket olmasına rağmen güzel bir multimedya sisteminin olmaması
Kalkışlarda gelen volan sesi
Chevrolet Cruze 1.6 124 hp :
Performans yetersizliği
Sürekli arıza çıkarması
Dik çukurlarda süspansiyon sisteminden lakur lukur sesler gelmesi
 
Peugeot RCZ Evolution 156 AT:

Bir spor araba olarak F1 vites özelliğinin olmaması. Şanzıman tepkileri güzel. İnsan arıyor.

Şanzımanı korumak amaçlı son hızın 213 km/h ile sınırlandırılmış olması. (Tamam her zaman basmıyorum ama spor bir araba için düşük olduğunu düşünüyorum. Hızlanmasını sevsem de azami sürat yetersiz.)

Zaman zaman trim sesleri.
 
Accent Blue:

-Amortisörler çok sert ve dengesiz,darbe sönümlemiyor genelde saçmalıyor araba.
-Orta paketteki donanımlar çok yetersiz.
-Koltuklar konforsuz.
-Kaportası çok zayıf.
-Far orta pakette merceksiz ve aydınlatması zayıf.Mercek olsa bunu eksiye yazmazdım.
-Arka diz mesafesi çok iyi değil,benim arkama çoğu kişi sığmıyor.
-Hafif olduğu için yol tutuşu iyi değil,buna bağlı olarak frenleme de iyi değil.Yanal rüzgarlardan da çok etkileniyor.
-Direksiyon çok hissiz.
-Motor performansı zayıf.
-Depo çok küçük.
-Güvenlik olarak zayıf.(2 airbag)

Terios:

-İlk sıraya direkt motor performansını yazarım,oldukça düşük.Tüketim çok yüksek.
-Bagaj çok küçük.
-Arka yaşam alanı dar,gerçi arabanın tasarımına göre fena değil ama yine bana yetmiyor.
-Koltuklar konforsuz.
-En fullünde bile donanım olarak çok zayıf.Donanım paketi arttıkça adamlar sadece güvenliğe kasmış.(8 airb.,ESP,Yokuş İniş-Kalkış,EBD,ASR)
-Trim sesleri çok fazla,iç mekan kalitesi zayıf.
-Kötü sürüş pozisyonu ve bunun ayarlanamıyor olması.(Koltuk çok yüksekte kalıyor ve direksiyon sürücüye gelmiyor.)
-Yalıtım çok kötü.
-Şanzıman çok ilkel.(4 ileri)
 
Son düzenleme:
Alfa 156 2.0 Twin Spark

- Kamyon dönen yerden dönmüyor, park ederken manevra gerekiyor.
- Eşya gözü az ve küçük, kapıya 500ml su sığmıyor.
- Parça anlamında sıkıntı yok hem orijinal hem yan sanayi uygun fiyata bulunabiliyor ancak iyi usta sıkıntısı var. Neyse ki iyi bir usta buldum ki uzun zamandır sanayiye yolum düşmedi. Alfa'lardaki sorunlu araba imajında ustaların büyük payı var.
- Boyası ince
- Klima sesli çalışıyor
 
Son düzenleme:
Alfa Romeo Giulietta

- Süspansiyonlar aşırı sert
- Eşya gözü az
- Emniyet kemeri ayarı yok
- İlk senelerde radyo için Bluetooth & AUX yok
- Normal modda şanzıman geç cevap veriyor kick down yapınca
- ilk kasalarda motor kulağı sorunu kronik
- Yolcu hava yastığı kapağı şişiyor ve şoför kapı açma kolu kırılabiliyor. Yine kronik ( başıma gelmedi )
- Klima flap sorunu oluyor. İşçiliği zor ( başıma gelmedi )
 
Vw passat b7 1.6 tdi dsg dq200
-Performans (kesinlikle 2.0 alınmalı veya 1.6 yazılımlı kullanılmalı, ben dsg olduğu için cesaret edemiyorum)
-Dq200 şanzıman (dq250 olsaydı çok daha iyi olurdu, yurtdışında swap yapan var)
-Koltuklar en aşağıda bile baya yukarıda kalıyor. Ailemdeki b8 kasada böyle değil.
-Usb, bluetooth gibi multimedya eksikleri
-Rcd 510'un pek bir özelliğinin olmaması (ses sistemi standarda göre baya iyi)
-Emisyon skandalı sonrası servis güncellemeye çağırıyor. Sonra da 1 2 sene içinde egr sistemi komple arıza veriyor.
-Yetkili servis bakım maliyetleri
-Merceksiz far (b6 kasada standart)
-3. stop lambasının oradan kronik trim sesi
 
Opel Vectra A C20NE
1)Cam kumandaları, cam kumandaları ve cam kumandaları.
1991_opel_vectra-pic-8980591560315748061-640x480.jpeg

Fotoğrafta gördüğünüz kol dayamanın altında cam kumandaları var. Daha saçma bir yer bulamamışlar mı gerçekten merak ediyorum. Arka camlar arka kapı üzerindeki cam kumandalarıyla da kontrol edilebiliyorken, ön camların sadece iki koltuk arasındaki cam kumandalarından kontrol edilebiliyor olması da ayrı bir garip.

2)-Kısmen- Kalorifer. Araca özgü bir sorun mu bilmiyorum ama, içeriyi adam akıllı ısıtabilmesi için en az üçüncü seviyede çalıştırmanız gerekiyor ve bu seviyede çalışırken gürültülü çalışıyor. Fan daha sessiz olabilirdi.

3)Klima yok.

4)Kapı içi gözler uzun fakat enlemesine çok dar.

5)Arka yaşam alanında ön iki koltuk arasındaki bardaklık haricinde hiçbir saklama gözü yok.
 
Son düzenleme:
Opel Vectra A C20NE
1)Cam kumandaları, cam kumandaları ve cam kumandaları.
1991_opel_vectra-pic-8980591560315748061-640x480.jpeg

Fotoğrafta gördüğünüz kol dayamanın altında cam kumandaları var. Daha saçma bir yer bulamamışlar mı gerçekten merak ediyorum. Arka camlar arka kapı üzerindeki cam kumandalarıyla da kontrol edilebiliyorken, ön camların sadece iki koltuk arasındaki cam kumandalarından kontrol edilebiliyor olması da ayrı bir garip.

2)-Kısmen- Kalorifer. Araca özgü bir sorun mu bilmiyorum ama, içeriyi adam akıllı ısıtabilmesi için en az üçüncü seviyede çalıştırmanız gerekiyor ve bu seviyede çalışırken gürültülü çalışıyor. Fan daha sessiz olabilirdi.

3)Klima yok.

4)Kapı içi gözler uzun fakat enlemesine çok dar.

5)Arka yaşam alanında ön iki koltuk arasındaki bardaklık haricinde hiçbir saklama gözü yok.

Ben bu araçtaki göğüs ve kadranları bayağı beğeniyorum. Sevmediğim nokta ise direksiyondaki logonun konumu. Bence olabilecek en kötü yere koymuş Opel logoyu :D
 
Ben bu araçtaki göğüs ve kadranları bayağı beğeniyorum. Sevmediğim nokta ise direksiyondaki logonun konumu. Bence olabilecek en kötü yere koymuş Opel logoyu :D
Makyajsız modelin direksiyonundaki logo konumu bence de iyi değil. Makyajla birlikte direksiyon aşağıdaki hali aldı hocam, bu hali daha güzel bence. Göğüs ve kadranları ben de beğeniyorum.
1616486414303.png
 
Son düzenleme:
Valla o logo konumlandırması bu dünyada sadece benim hoşuma gidiyor olabilir. Benim gibi değişik biri düşünmüştür :D

Tasarım bu yüzden çok kişisel bir şey :D Birimize kötü gözüken bir tasarım birimize harika gözükebiliyor. Bu nedenle sektörde ne kadar farklı tasarım olursa o kadar güzel ancak maalesef maliyetlerden dolayı git gide farklılıklar azalıyor :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Corsa 1.2 2014 essentinia : Çekiş gücü zayıf,Orta konsol kullanışsız.

Citroen Cactus 1.2 2015 Otomatik : Şanzıman robotik olduğu için sarsılması fazla ve hızlanması yavaş.Ama konfor 10 numara idi.

Nissan Qashqai 1.2 Otomatik 2018 : İç malzeme kalitesi ve yol tutuşunu beğenmedim.Sürüş zevki kötü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve fujiwara
Vectra SFI

1: Önlem alınmazsa erken paslanmaya başlayan kapı altları, arka cam contasının altındaki kronik çerçeve paslanmaları, arka çamurluk iç ağızda başlayan çürümeler.

2: Aynaların düzgün katlanma özürlü olmalarından dolayı yayaların takılıp yan aynaları aşşağı alması.

3: 120 km den sonra motorun aşırı gürültülü çalışması. (yalıtım yapsanızda motor karakteristik olarak bağırıyor ve uzun yolda biraz yorucu olabiliyor)

4: Egzoz borularının yanından geçen klima tesisatı yüzünden yaşanan klima kaçak problemleri.

5: Ön cam su yönlendiricisinin yaşa bağlı su kaçaklarına sebep olması ve hemen altındaki kalorifer kazanına su alması.

6: Torpido kapağı içine konulan sürücü ve yolcu bardaklık alanı sürücü için çok saçma biryerde.

7: Frenler aracın genel karakteristik özellikleri ile uyuşmuyor. Gerçekten kaliteli disk ve balata kullanmadıkça frenler güvensiz kalıyor.

8: Neredeyse her opsiyonun tesisatı hazır küçük şeylerde standart olabilirmiş. Araca çok daha fazla değer katabilirmiş.

9: Opel genel olarak eski araçlarına sahip çıkmıyor..

10: Kapı pandizotları kronik atmaya başlıyor, ayrıca tavan döşemeside yaşa bağlı kendini bırakıyor.

11: Motor kulakları bulunmuyor, piyasadaki yan sanayilerde sanırım yumuşak kalıyor ve luk luk ses yapıyor.

12: Çıkma parçacılar çok acımasız.. birçok parça orjinal sıfırından pahalıya satılıyor sanayilerde.

13: Ecu ne kadar sağlamsa tesisatıda o kadar dandik.. Yüzlerce araç sahibi tesisat sorunlarından dolayı ayar tutmayan araçlarından soğuyup sattılar.. sanayilerde tesisata bakmadan deneme yanılma yolu ile parça değişerek sorun bulmaya çalışan ustalar yüzünden sahipleri binlerce liralık oldular da, yine yürümeyen araçla kaldılar. Halbuki bütün opel ler kendi arızasını söyleyebiliyordu...

Yazık olmuştu....
 
Opel Vectra A C20NE
1)Cam kumandaları, cam kumandaları ve cam kumandaları.
1991_opel_vectra-pic-8980591560315748061-640x480.jpeg

Fotoğrafta gördüğünüz kol dayamanın altında cam kumandaları var. Daha saçma bir yer bulamamışlar mı gerçekten merak ediyorum. Arka camlar arka kapı üzerindeki cam kumandalarıyla da kontrol edilebiliyorken, ön camların sadece iki koltuk arasındaki cam kumandalarından kontrol edilebiliyor olması da ayrı bir garip.

2)-Kısmen- Kalorifer. Araca özgü bir sorun mu bilmiyorum ama, içeriyi adam akıllı ısıtabilmesi için en az üçüncü seviyede çalıştırmanız gerekiyor ve bu seviyede çalışırken gürültülü çalışıyor. Fan daha sessiz olabilirdi.

3)Klima yok.

4)Kapı içi gözler uzun fakat enlemesine çok dar.

5)Arka yaşam alanında ön iki koltuk arasındaki bardaklık haricinde hiçbir saklama gözü yok.



Ben seviyorum o cam düğmelerinin konumunu :) çünkü bende kol dayama yok.
 
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V

-Bardaklık olmaması
-Ön Kapı gözleri çok dar (330luk su ancak sığıyor)
-Arka Kapılarda saklama alanı yok (kapı kapatmak için olan yer hariç)
-Trimler hassas (Aracınızı kurcalama potansiyeli yüksek insanları bindirmemek lazım :D)
-Vites oranları kısa hatta birazda saçma :D
-İç mekan çoğu araçtan eminim dardır , D segment diyoruz ama belki C hatta B olabilir bu darlıkla :D
-Dönmüyor :D Döndüremiyoruz öyle bir dönüş mesafesi yoğğğ ağam vito"L tekte döner sen 2 manevra yaparsın o biçim
-Usta bulması zor , çoğu parçacı bile benim aracım 1.9 JTD olduğu halde Alfa Romeo diyince yoğğ diyorlar parçaya :D
-Süspansiyonlar sert ve konforsuz buna nazaran bir yol tutuyor allahım allahım ağzım kulaklarımda virajdan viraja gidiyoruz :D
-Alt takım bana kalırsa çok güzel sağlam ama bizde yol olmadığından masraf çıkarabiliyor
-İnce stepne bi tık can sıkıcı çünkü kışlık yazlık değişmek gerekiyor ama ince stepne buna izin vermiyor , lastik tamir kiti bulunduruyorum ihtimal değerlendirerek.
-Motorun sesi bildiğiniz dizel ama içeride değil dışarıda dizel,dışarıdan bir arkadaşınız dostunuz senin araba niye böyle sesli diyebilir aracı süzdükten beğendikten sonra :D
 
Son düzenleme: