Arabanıza dair en sevdiğiniz şeyler

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,392
2
3,028
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Selamlar,

geçmiş ya da şu anki arabanızın en çok neyini seviyorsunuz merak ettim, bir başlık açayım dedim :D

Madem başlığı açtım ben başlatayım. Bir önceki aracım olan W205 Mercedes C180d'nin en çok uzun yol konforunu ve tasarımını (özellikle arkada ve hiçbir anten -köpekbalığı yüzgeci dahil- olmamasını) çok seviyordum. Şu anki araçta da ön konsolun tasarımı ve ön koltuklarda mikrofon olup sesi arkaya aktarmasını çok seviyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ben aşığım bana bakmayın, her şeyini seviyorum.

Kötü yanlarını dahi pozitif yanlarıyla birlikte düşündüğümde etkisiz eleman gibi işlem yapıyor.


Ha neyini özellikle seviyorum derseniz sevme sırasıyla.

1-Arkadan itiş oluşu
2-Manuel oluşu
3-2.0 atmosferik oluşu(alt devir odaklı bir motor oluşu ve hırıltılı-böğürtülü sesi)
4-Kasasının hafif oluşu
5-Motorsporları ve ralli geçmişine sahip ve otomobil dünyasından karakter sahibi bir araç oluşu
6-Oldschool otomobillerin sürüş hissiyatını ve geçmiş dönemi yaşatma durumu oluşu
7-Her köşe başında görülmeyen nadir bir araç oluşu
8-Fiyat performans açısından düşünüldüğünde kendinden fersah fersah pahalı ve güçlü diye lanse edilen otomobillere tokat gibi cevaplar verebilen sleeper bir otomobil oluşu


Araç 92 Ford Sierra 2.0 GLS

Bıraksanız akşama kadar eklerim listeye, her aracın sevilecek bir yanı vardır mutlaka en sevilmeyen aracın bile bir işlevi hoşa giden tarafı oluyor. Her otomobilde bu noktaya dikkat edersem sıkılmıyorum bindiğim otomobilden. Ha binmekten sıkılmıyorum diyeyim, sahibi olmak bazen sıkıcı olabilir bazı araçlar özelinde konuşacaksam.
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,392
2
3,028
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ben aşığım bana bakmayın, her şeyini seviyorum.

Kötü yanlarını dahi pozitif yanlarıyla birlikte düşündüğümde etkisiz eleman gibi işlem yapıyor.


Ha neyini özellikle seviyorum derseniz sevme sırasıyla.

1-Arkadan itiş oluşu
2-Manuel oluşu
3-2.0 atmosferik oluşu(alt devir odaklı bir motor oluşu ve hırıltılı-böğürtülü sesi)
4-Kasasının hafif oluşu
5-Motorsporları ve ralli geçmişine sahip ve otomobil dünyasından karakter sahibi bir araç oluşu
6-Oldschool otomobillerin sürüş hissiyatını ve geçmiş dönemi yaşatma durumu oluşu
7-Her köşe başında görülmeyen nadir bir araç oluşu
8-Fiyat performans açısından düşünüldüğünde kendinden fersah fersah pahalı ve güçlü diye lanse edilen otomobillere tokat gibi cevaplar verebilen sleeper bir otomobil oluşu



Bıraksanız akşama kadar eklerim listeye, her aracın sevilecek bir yanı vardır mutlaka en sevilmeyen aracın bile bir işlevi hoşa giden tarafı oluyor. Her otomobilde bu noktaya dikkat edersem sıkılmıyorum bindiğim otomobilden.

Araç 92 Ford Sierra 2.0 GLS

Ne güzel severek binmek aracınıza. Burada zaten arabalarımızı övüyoruz, hataları nasılsa başımıza bir iş gelince konuşuyoruz 😂
 

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,076
3,075
4,070
26
1)Direksiyon hissi.
2)Fren dozajlaması ve hissi. Bu arabayı kullanan birisi fren pedalına ne kadar basması gerektiğini ilk seferde anlayabilir diye düşünüyorum. Pedala bastığınızda belli bir boşluğu geçtikten sonra pedal size bak balataları sıkıyorum diye geri dönüş yapıyor. E160 kasa Corolla ve Fiorinonun fren pedalından buna dair hiçbir geri dönüş alamamıştım.
3)Gaz tepkisi ve dozajlaması. Telli gaz pedalı olduğu için tepkiler elektronik gaz pedalına göre daha direkt.
4)Vites oranları. Motor 2600 devirde maksimum torkunu veriyor ve araç 5.vites 2600 devirde 110km/h hız yapıyor. Aracı kullanırken hiçbir zaman keşke vites oranı biraz daha kısa olsaydı veya uzun olsaydı dediğimi hatırlamıyorum.
5)Malzeme kalitesi(kronik tavan sarkması, ön kapılardaki kol dayamalar ve kronik olarak çatlayan ön göğüs çıtası hariç). Genel olarak başarılı, uzun ömürlü ve kaliteli olduğunu düşünüyorum.
6)İç mekan ferahlığı, bagaj genişliği.
7)Uzun yol yalıtımı. Ön cam değiştiği için mi bilmiyorum ama, 110km/h ile giderken rüzgar sesi, motor sesi ve yol sesi olarak bence yaşına göre tatminkar.
8)Tasarımı.
9)-Kısmen-Saklama gözleri.
10)Motoru. Atmosferik olmasına rağmen maksimum torkunu 2600 devirde veriyor, sesi güzel, şehiriçi ve şehirdışında hemen hiçbir zaman performans kaygısı yaşatmıyor. Yakıtı benzinde kullanılırsa bel bükebilir, şehiriçi 10 litre görmek içten bile değil.
11)Konforu.
12)Yol tutuşu ve uzun yolda verdiği güven.
13)Yan aynaları. Büyük, görüş açıları iyi.
14)Ön ve arka tarafının nerede bittiğinin belli olması. Park yerinden çıkarken ön taraf kurtarır mı kurtarmaz mı rahat bir şekilde anlayabiliyorsunuz.

Aklıma şimdilik bunlar geldi. Araç Vectra A,C20NE.
 
Son düzenleme:

BorgaXxX

Panpa
29 Ocak 2017
443
1,436
2,645
Marka
Ford
Ben sevmediklerimi yazmışım konunun başlığını yanlış okuyup kusuruma bakmayın :D Fiesta için yazıyorum
  • Trimlerden gelen sesler
  • Kapıyı kapatırken neredeyse elimde kalacak gibi hissettiren iç kapı kolları
  • Dar arka yaşam alanı
  • Arabayı yıkarken bile elime göçerteceğim sandığım tavan sacı inceliği
  • Şuana kadar eksikliğini hissetmesem de kampana arka frenler
 
Son düzenleme:

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,734
6,838
4,070
Istanbul
Marka
Volkswagen
-Az yakması.
-Şehir içi park kolaylığı.
-Tipi.
-Sürüş zevki. (Araç dinamikleri olarak değil, vites konumu, araç kontrolü, fıtı fıtı gitmesi falan. İçeride kullanan için fiziki koşulların zevki.)

Başka da sevilecek bir yanı yok sanırım.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,831
2,105
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Megane 4 Stopları ve C formlu farı,
Bir önceki kasa Corolla'nın multimedya tasarımı,
Aveo'nun farklı görünen kadranı.
 

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Geniş iç hacmi ile herhangi bir alışverişe giderken sığar mı derdinin olmaması, 1.6 dizelin ufak tork kandırmacaları onun haricinde bir esprisi yok, A'dan B'ye gitmek için amacına uygun üretilmiş klasik bir VAG Grubu aracı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,870
26,248
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Favorit için yazıyorum,

-Öncelikle çalışmasını çok seviyorum, yani marşa basınca bunu başarabilmesini. Özellikle kış mevsiminde + otomatik jikle :d
-Biçok dengine göre modern araçlara daha yakın bir oturuş pozisyonu, sandalye efekti baya az ve -bence- direksiyon beklenilen kadar ağır değil buna + 5 emniyet kemeri, 4 koltuk başlığı olması
-boyutuna göre geniş iç hacim, arkada 3 kişi idareten rahat oturuyor, kendi arkama sığıyorum vs.
-frenin nispeten güven vermesi, özellikle benim deneyimlediğim bazı eski araçların aksine bastıkça hızlandırmaması

Başka da aklıma gelen yok olursa ekleriz, performansı falan ortalama altı zaten biniyok gidiyok
 
Son düzenleme:

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,048
1
1,135
2,570
Ankara
Marka
BMW
E90 320D için sevdiklerim:
+Oturuş pozisyonu
+Yol tutuşu
+Direksiyon hissiyatı ve netliği
+Performansı (122 hp jetta'dan geçtiğimiz için çok keyifli hissettiriyor)
+Gidişine rağmen az yakışı
+Yüksek süratte verdiği güven
+Arka far tasarımı
E90 320D için sevmediklerim
-İçerde neredeyse hiç saklama alanı olmayışı
-2000 cc dizel sesi
-Bagajının küçük olması (460 litre bagajın 4 kişilik bir aileye yetmediği oluyor)
-Eskiyen klima tuşları ve kapı kolları

Micra K11 sevdiklerim
+Her yere girip çıkabilmeyi sağlayan olan boyutu
+Mekanik sorunsuzluk (maşallahları eksik etmeyelim)
+Çok az yakıt
+Rölantide kuzu gibi sessizlik
+Tüy gibi hafif direksiyon
Micra K11 sevmediklerim
-130'dan sonra aramızdan ayrılan direksiyon hissiyatı
-Oturuş pozisyonu yüksekliği
-Plastik parça kalitesizliği
-Yalıtım eksikliğinden kaynaklı 100'den sonra gelen yüksek sesler
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,392
2
3,028
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
E90 320D için sevdiklerim:
+Oturuş pozisyonu
+Yol tutuşu
+Direksiyon hissiyatı ve netliği
+Performansı (122 hp jetta'dan geçtiğimiz için çok keyifli hissettiriyor)
+Gidişine rağmen az yakışı
+Yüksek süratte verdiği güven
+Arka far tasarımı
E90 320D için sevmediklerim
-İçerde neredeyse hiç saklama alanı olmayışı
-2000 cc dizel sesi
-Bagajının küçük olması (460 litre bagajın 4 kişilik bir aileye yetmediği oluyor)
-Eskiyen klima tuşları ve kapı kolları

Micra K11 sevdiklerim
+Her yere girip çıkabilmeyi sağlayan olan boyutu
+Mekanik sorunsuzluk (maşallahları eksik etmeyelim)
+Çok az yakıt
+Rölantide kuzu gibi sessizlik
+Tüy gibi hafif direksiyon
Micra K11 sevmediklerim
-130'dan sonra aramızdan ayrılan direksiyon hissiyatı
-Oturuş pozisyonu yüksekliği
-Plastik parça kalitesizliği
-Yalıtım eksikliğinden kaynaklı 100'den sonra gelen yüksek sesler

460 litre D premiumda standart haline gelmiş bir bagaj hacmi. 460-480 arasında gidip geliyor son 2-3 nesildir BMW, Mercedes, Audi vs. Hatta benim C Estate de 480 litreydi. (Sedanı 460) Bir kere kuzenin E90 station’a inanılmaz yük yüklemiştik. Evden eşya taşımıştık biraz. O yüzden yeterli gelmişti ama sizin ihtiyaç biraz fazla sanırım 😬
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99 ve alkın

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,256
45,862
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2015 Focus

- Direksiyon hissi. Her surdugumde tekrar tekrar asik oluyorum. Dun uzun yolda yazlik lastigi yanaktan yardim. Yolda kaldim. Lastikceye gittim sol one cikma, 11 yillik lastik taktim idareten. Tabi lastigin artik yapisi pek iyi olmadigindan sola cekip durdu arac. Ama o halde bile direksiyonun geri bildirimi, yonlendirmede ki hassasiyeti cok iyiydi.

- Ozellikle dusuk banketli dedigimiz cukurlu degil ama yapisi bozuk, inisli cikisli asfaltlarda aracin ilerlerken bulundugu segmentte daha ust siniftaymis gibi hissettirmesini cok seviyorum. Yapisi bozuk her yolda aracin govdesinin, arka suspansiyonlarin verdigi tepkiler cok kararli ve lezzetli.

- Kontrolu kaybedip yahut dalginlikla istemizce hizli girdigim virajlarda bile arac o kadar affedici ki tedirgin oldugum tek bir an olmadi. Direksiyonu normalden daha hizli viraj icine kirmak yetiyor yola geri donmesi icin.

- Elektronik sistemlerde olan TVC denilen torkla yonlendirme sistemini cok seviyorum. Ozellikle eskimis lastigin viraj icindeki patinajlarina, asfalttan, hava durumundan veya baska etkiden kaynakli kafadan kaymalara karsi cok etkili. Arac disari acilmaya can atsa da bu sistem burnu iceri cekmek icin inanilmaz efor sarfediyor ve kendini hissettiriyor da.

- Kapilarin agir olmasi niyeyse cok hosuma gidiyor. Ozellikle mk3.5'larin kapilari celik kasa kapisi gibi agirdir. Sanirim tokluk veya saglamlik hissi veriyor bana.

- 1.6 tdci motor. Hem tuketiminden hem performansindan hem de dayanikliligindan dolayi cok memnumum.

- Bagaj kapagi inanilmaz hafif. Bazen ucuzluk hissi verse de serce parmagimla asagi inebiliyor. Ozellikle yere koyamayacagim bir sey tasirken bagaji kapatmak cok kolay oluyor.

- Kisa far aydinlatmasini cok seviyorum. Gerci bu benim cabalarimla oldu ama yine de seviyorum. Aydinlatma mesafesi ve acisi bakimindan daha ust seviye bir fari hic aramadim. Adaptif ozelliklerin getirdigi pratiklikler haric tabi.

- On koltuklarda ki yanal destekler cok iyi. Virajlarda gercekten iyi tutuyor. Daha kotu araclar deneyimlemistim.

- Vites gecisleri cok yumusak, puruzsuz ve rahat.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Soruyu biraz daha farkli bir acidan cevapliyacagim. Suana kadar sahip oldugum butun araclar icin genel konusacam
1- Motorunu sevmedigim hicbir araci almadim ford ka 1.2 buna dahildir.
2- Direksiyona oturdugumda bana emanet gibi gelen hicbir araci almadim, direksiyonu koltugu kendime gore ayarladigimda vitesin, pedallarin konumu benim icin hep onemli olmustur, keske biraz daha yukarida yada asagida olsaydi diyorsam o araci almam :)
3- Yakitini dusunerek hicbir araci almadim ama vergisini kasko ve sigortasini hep dusunmusumdur. her aracimda kafamdaki kabul edilebilir skala icerisinde oldular.
4- her aracim kullanim amacima gore kendi segmentinde aldigim zaman itibariyle bana en hitap eden araclardi
5- teker teker gidersek
- honda city'nin zamanina gore alinabilir en uygun fiyatini (aldigimda en ucuz sifir araclardan biriydi sene 2007 lokasyon Turkiye)
- Golf R32 arabayi benden cok sanayi kullandi aldiktan sonra direk pisman oldum , butun sanayiyi ogretti, nasil pazarlik yapilir, gurbette ustayla nasil konusulur, sirf Turk diye gittigin usta seni nasil kaziklar hepsini ogretti
-ford ka'nin basitligini (ustadan korkunca direk sifir araba aldim yillarca kullandim)
-bmw f20'nin direksoynunun hissinin cok net olmasini ayarlanabilir suspansiyonunu
-volvonun guven hissi veren ilginc izolasyonunu ve konforunu
-Rubicon bitmek bilmeyen aksesuar secenekleri
-porschenin istekli motorunu, porsche ne yaparsa yapsin genlerinde porsche varsa motoru guzeldir.
-GLS'in bitmek bilmeyen hergun bir yenisini kesfettiren elektronik oyuncaklarini
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,392
2
3,028
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
2015 Focus

- Direksiyon hissi. Her surdugumde tekrar tekrar asik oluyorum. Dun uzun yolda yazlik lastigi yanaktan yardim. Yolda kaldim. Lastikceye gittim sol one cikma, 11 yillik lastik taktim idareten. Tabi lastigin artik yapisi pek iyi olmadigindan sola cekip durdu arac. Ama o halde bile direksiyonun geri bildirimi, yonlendirmede ki hassasiyeti cok iyiydi.

- Ozellikle dusuk banketli dedigimiz cukurlu degil ama yapisi bozuk, inisli cikisli asfaltlarda aracin ilerlerken bulundugu segmentte daha ust siniftaymis gibi hissettirmesini cok seviyorum. Yapisi bozuk her yolda aracin govdesinin, arka suspansiyonlarin verdigi tepkiler cok kararli ve lezzetli.

- Kontrolu kaybedip yahut dalginlikla istemizce hizli girdigim virajlarda bile arac o kadar affedici ki tedirgin oldugum tek bir an olmadi. Direksiyonu normalden daha hizli viraj icine kirmak yetiyor yola geri donmesi icin.

- Elektronik sistemlerde olan TVC denilen torkla yonlendirme sistemini cok seviyorum. Ozellikle eskimis lastigin viraj icindeki patinajlarina, asfalttan, hava durumundan veya baska etkiden kaynakli kafadan kaymalara karsi cok etkili. Arac disari acilmaya can atsa da bu sistem burnu iceri cekmek icin inanilmaz efor sarfediyor ve kendini hissettiriyor da.

- Kapilarin agir olmasi niyeyse cok hosuma gidiyor. Ozellikle mk3.5'larin kapilari celik kasa kapisi gibi agirdir. Sanirim tokluk veya saglamlik hissi veriyor bana.

- 1.6 tdci motor. Hem tuketiminden hem performansindan hem de dayanikliligindan dolayi cok memnumum.

- Bagaj kapagi inanilmaz hafif. Bazen ucuzluk hissi verse de serce parmagimla asagi inebiliyor. Ozellikle yere koyamayacagim bir sey tasirken bagaji kapatmak cok kolay oluyor.

- Kisa far aydinlatmasini cok seviyorum. Gerci bu benim cabalarimla oldu ama yine de seviyorum. Aydinlatma mesafesi ve acisi bakimindan daha ust seviye bir fari hic aramadim. Adaptif ozelliklerin getirdigi pratiklikler haric tabi.

- On koltuklarda ki yanal destekler cok iyi. Virajlarda gercekten iyi tutuyor. Daha kotu araclar deneyimlemistim.

- Vites gecisleri cok yumusak, puruzsuz ve rahat.

Geçmiş olsun, ön lastikleri en azından ikili değiştirirsen iyi olur. Ben de bir kere yağmurda taşı görmeyip yarmıştım kışlıkları, sonra yazlıklara geçtim onu da birebir aynı senaryoda yardım 😃 Uzun yolda yanaktan nasıl yarıldı merak ettim? Bir yere vurmadıkça yanaktan yarılma pek olası bir ihtimal değil normalde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,392
2
3,028
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Soruyu biraz daha farkli bir acidan cevapliyacagim. Suana kadar sahip oldugum butun araclar icin genel konusacam
1- Motorunu sevmedigim hicbir araci almadim ford ka 1.2 buna dahildir.
2- Direksiyona oturdugumda bana emanet gibi gelen hicbir araci almadim, direksiyonu koltugu kendime gore ayarladigimda vitesin, pedallarin konumu benim icin hep onemli olmustur, keske biraz daha yukarida yada asagida olsaydi diyorsam o araci almam :)
3- Yakitini dusunerek hicbir araci almadim ama vergisini kasko ve sigortasini hep dusunmusumdur. her aracimda kafamdaki kabul edilebilir skala icerisinde oldular.
4- her aracim kullanim amacima gore kendi segmentinde aldigim zaman itibariyle bana en hitap eden araclardi
5- teker teker gidersek
- honda city'nin zamanina gore alinabilir en uygun fiyatini (aldigimda en ucuz sifir araclardan biriydi sene 2007 lokasyon Turkiye)
- Golf R32 arabayi benden cok sanayi kullandi aldiktan sonra direk pisman oldum , butun sanayiyi ogretti, nasil pazarlik yapilir, gurbette ustayla nasil konusulur, sirf Turk diye gittigin usta seni nasil kaziklar hepsini ogretti
-ford ka'nin basitligini (ustadan korkunca direk sifir araba aldim yillarca kullandim)
-bmw f20'nin direksoynunun hissinin cok net olmasini ayarlanabilir suspansiyonunu
-volvonun guven hissi veren ilginc izolasyonunu ve konforunu
-Rubicon bitmek bilmeyen aksesuar secenekleri
-porschenin istekli motorunu, porsche ne yaparsa yapsin genlerinde porsche varsa motoru guzeldir.
-GLS'in bitmek bilmeyen hergun bir yenisini kesfettiren elektronik oyuncaklarini

GLS’nin konforu nasıl hocam? Memnun etti mi o anlamda?
 

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,048
1
1,135
2,570
Ankara
Marka
BMW
460 litre D premiumda standart haline gelmiş bir bagaj hacmi. 460-480 arasında gidip geliyor son 2-3 nesildir BMW, Mercedes, Audi vs. Hatta benim C Estate de 480 litreydi. (Sedanı 460) Bir kere kuzenin E90 station’a inanılmaz yük yüklemiştik. Evden eşya taşımıştık biraz. O yüzden yeterli gelmişti ama sizin ihtiyaç biraz fazla sanırım 😬
Ya Jetta ile 320D kıyaslamak biraz mantıksız ama Jetta'nın 527 litre bagaj hacminden sonra BMW minicik gelmişti.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım