RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bugüne kadar şu yaşıma rağmen birçok araç alıp sattım. Hepsinde epey tecrübe edindim, iyi-kötü de olsa edindim :) Şimdi bir excel tablosu oluşturuyorum, aklıma gelenleri madde madde yazdım, sizlerin fikrini bekliyorum:

Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler:
  • Bakım geçmişi(filtreler hangi aralıkla değişmiş, değişmesi gerek parçalar zamanında değişmiş mi?)
  • Kaçıncı Sahibinden?
  • Yazılım görmüş mü?
  • Muayene geçmişi, son muayenesi ne zaman yapılmış?
  • Lastikleri ne durumda? Kışlık lastik var mı?
  • Akü ne durumda?
  • Su kaçağı, yağ kaçağı-terlemesi var mı?
  • Turboda üfleme sesi var mı?
  • Egzozdan duman atma mevcut mu?
  • Vites geçişlerinde, vites yollarında bir sıkıntı-titreme-afallama var mı? Şanzıman yağı değişmiş mi? Kavrama-volan durumu ne? Kalkış anında volan ses yapıyor mu?
  • Değişen-boya durumu ne?
  • Hasar kaydı ne kadar? Hasarların teker teker bedeli? Toplam Bedel? Hasarların tüm detayları?
  • Sürüş esnasında sağa sola çekme var mı?
  • Disk-balata durumu ne? Frenlerin tutuşu nasıl?
  • Yağ yakma var mı?
  • Enjektör basıncında sorun var mı?
  • Soğuk çalıştırma esnasında bir gariplik var mı?
  • Araçta herhangi bir modifikasyon var mı?
  • Araçta zincir sesi var mı?
  • Sunroof veya camların açılmasında sorun var mı? Sunroof bakımı yapılmış mı?
  • Farların aydınlatması ve mekanizmasında sorun var mı?
  • İç temizlik durumu ne, boya koruma yapılmış mı?
  • Döşemelerde yırtık var mı?
  • Multimedya durumu ne?
  • Araç donanımı ne?
  • Km düşürme olabilir mi?
  • Far ampülleri orj mi? Modifikasyon var mı?
  • Aracın boyasında bir sıkıntı var mı? Renk tonu, portakal kabuğu deseni? Aracın çizgileri düzgün mü?
  • Gözle görülem temel şasi parçalarında işlem var mı?
  • Araç stepne bölgesini kontrol et, stepne kullanılmış mı?
  • Yedek anahtar var mı? Aracın yanında verilmesi gereken herhangi bir orijinal parça var mı?
  • Radyatörde su kaçağı var mı?
  • Aracın kronik arızaları neler? Bunlar hakkında bir şey yapılmış mı? Daha önce yaşanmış mı?
  • Yetkili servis kaydı varsa ulaş
  • Tamir olmuş plastik/kauçuk parça var mı?
  • Turbo revizyon gördü mü?
  • Motor soğutma suyu ve fren hidrolikleri değişti mi?
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,022
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Geçmiş muayenelerindeki km'lere de bakılmalı. Yakın zamanda değil, geçmişte de km düşürülmüş olabilir. Son alıcıda netice aynı olacaktır.

Yine km meselesine bakmak için emsal ilanları gezip arabanın iç mekanında sürekli temas edilen yerlerdeki aşınmalar kontrol edilmeli. Örneğin ilan 120.000 km yazar, pedalların kauçukları bitip demirleri meydana çıkmış olur, foyası meydana çıkar.

Araçta günlük olarak eklenebilecek radyatör suyu ve silecek suyu miktarları, mevcut sahibinin genel profilini anlamak açısından faydalıdır. Satıcı arabasıyla ne kadar ilgileniyor bunlar önemli.

Kaputun altında koli bandıyla sarılmış ne kadar yer var:D Ne kadar varsa o kadar eksi puan.

Yedek anahtar araçla verilmiyorsa noterde devir sırasında bu durum mutlaka belirtilmeli.

Ön cam neyse de, diğer camları kontrol etmek gerek. Orijinal mi yoksa yan sanayi mi? Yan sanayi ise kesin değişmiştir. Yan camlar değiştiyse kapı kolay kolay kurtulmaz. Arka cam & bagaj ikilisi de öyle. Satıcı için dürüstlük testi diyebiliriz.

Kaçıncı sahibi olduğunun benim için önemi yok. Son kullanıcısı ne zamandır kullanıyor o daha önemli. 8 yaşında bir araba, 6 sahibi olmuş ama son sahibi 5 senedir kullanıyor diyelim, benim için diğer sahiplerinin önemi kalmaz.

2. el alınan her arabada kusur olur. Sürüşünde filan da kusur olur. Sahibi bu tespit edilen kusurlar hakkındaki soruların hepsine cevabını verebiliyorsa bu benim için önemlidir, arabasının farkında demektir.

Enjektör basıncına nasıl bakacaksın aracı almadan? Ben araba satarken biri gelip ekspertize soktuktan sonra bir de bunun enjektör basınçlarına bakacağım dese, git motoru dinle derim daha fazla elletmem.

Bir de şeyi merak ettim, stepnenin kullanılmış olmasının ne mahsuru var? Stepne ve kriko+bijon anahtarı var mı yok mu diye bakılsa yeterli olmaz mı?
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Geçmiş muayenelerindeki km'lere de bakılmalı. Yakın zamanda değil, geçmişte de km düşürülmüş olabilir. Son alıcıda netice aynı olacaktır.

Yine km meselesine bakmak için emsal ilanları gezip arabanın iç mekanında sürekli temas edilen yerlerdeki aşınmalar kontrol edilmeli. Örneğin ilan 120.000 km yazar, pedalların kauçukları bitip demirleri meydana çıkmış olur, foyası meydana çıkar.

Araçta günlük olarak eklenebilecek radyatör suyu ve silecek suyu miktarları, mevcut sahibinin genel profilini anlamak açısından faydalıdır. Satıcı arabasıyla ne kadar ilgileniyor bunlar önemli.

Kaputun altında koli bandıyla sarılmış ne kadar yer var:D Ne kadar varsa o kadar eksi puan.

Yedek anahtar araçla verilmiyorsa noterde devir sırasında bu durum mutlaka belirtilmeli.

Ön cam neyse de, diğer camları kontrol etmek gerek. Orijinal mi yoksa yan sanayi mi? Yan sanayi ise kesin değişmiştir. Yan camlar değiştiyse kapı kolay kolay kurtulmaz. Arka cam & bagaj ikilisi de öyle. Satıcı için dürüstlük testi diyebiliriz.

Kaçıncı sahibi olduğunun benim için önemi yok. Son kullanıcısı ne zamandır kullanıyor o daha önemli. 8 yaşında bir araba, 6 sahibi olmuş ama son sahibi 5 senedir kullanıyor diyelim, benim için diğer sahiplerinin önemi kalmaz.

2. el alınan her arabada kusur olur. Sürüşünde filan da kusur olur. Sahibi bu tespit edilen kusurlar hakkındaki soruların hepsine cevabını verebiliyorsa bu benim için önemlidir, arabasının farkında demektir.

Enjektör basıncına nasıl bakacaksın aracı almadan? Ben araba satarken biri gelip ekspertize soktuktan sonra bir de bunun enjektör basınçlarına bakacağım dese, git motoru dinle derim daha fazla elletmem.

Bir de şeyi merak ettim, stepnenin kullanılmış olmasının ne mahsuru var? Stepne ve kriko+bijon anahtarı var mı yok mu diye bakılsa yeterli olmaz mı?

Bu kadar detayli olmasa da bunlarin cogu kabaca ekspertiz noktalarinin yapmasi gereken seyler.

Ptt uygulamasından sorgulanarak muayene öğreniliyor zati

Emsal araçlara bakmak mantıklı ama bazı insanların eli çok terlediği için direksiyon çok hızlı yıpranabiliyor ya da direksiyon derisini yenileyebiliyor insanlar, veyahut kılıfla kullanıyorlar.

Arabasının su seviyesiyle ilgilenen adam %1 falandır tahminim

Millet ucuza kaçmak için genellikle derme çatma tamir yoluna ne yazık ki sıkça başvuruyor :(

Belirli aralıklarla sürekli el değişen araba cidden iyi değil. Bunu tecrübe etmiş oldum :)

Enjektör basıncına obd cihazıyla bağlanarak rahatlıkla bakılabilir. Aslında arabayı önce inceleyip düşünüp taşındıktan sonra alıyorum denmeli. Hemen alınmamalı.

Stepne kullanılması alttan bir kazası oldupunu gösterebilir. Sadece lastik patlayınca kullanılmıyor stepne sonuçta. Gelen darbe sonucu tamir edilmemiş alt takım parçaları olabilir.

Ekspertizin en kralın da gitsem adamlar o arabanın uzmanı olmadığı için gözlerinden çok fazla nokta kaçıyor. Benim aracımın mesela sadece yağ kapağını açıp benzin koktuğunu görse benim için kafi idi. Şehir dışına gidiliyorsa orada bir usta ayarlayıp ona da göstermek mantıklı olur.


Satıcının tipi

Genellikle bakarım, çakal çukalsa yaklaşmam zaten. Mesela RCZ bakmıştım, sahibi direk çakaldı, araba da çakaldı tabi. İlanda verdiği bilgilerle araba arasında fazla tezatlık vardı. Ben de almaktan vazgeçmiştim. Genellikle arabadan anlamayıp binmek için binen tipler benim için kâfi oluyor. Arabasına bakan adam mutlu ediyor ama daha karşılaşamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Toprak

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
arabayı aldıktan sonra da oturup çay kahve içebileceğin bir adam olmalı. kaç sahibi olduğu geçmişi bilinmeli bu en önemli kural.
boyasız, aman oynanmamış araba olsun diye araba alıp da, hor kullanan, bakım yaptırmayan, mekaniği leş hale gelmiş arabalarla karşılaşan çok insan var.
arabayı ayakta tutan boya mikronu değildir, modifiye de arabayı bozmaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım